vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
SDU polisanmäler Fredrik Reinfeldt för högförräderi

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: SDU polisanmäler Fredrik Reinfeldt för högförräderi

See User information
Tänkvärt, känns speciellt jobbigt att Tony Blair kan bli EU:s president och att EU får kontroll över Sveriges naturresurer och alla dessa medborgare dessutom. Som att sälja slavar och land.

Posted on: 2008/5/9 20:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

jin83 skrev:
Tänkvärt, känns speciellt jobbigt att Tony Blair kan bli EU:s president och att EU får kontroll över Sveriges naturresurer och alla dessa medborgare dessutom. Som att sälja slavar och land.

Ja personligen är jag jävligt orolig för framtiden. Det nya landet EU kommer bli en mardröm utan dess like. Även om det kan tyckas meningslöst så uppmanar jag alla på vaken.se att själva anmäla vår
statsminister för högförräderi desto fler desto bättre.

Anonym
Kul att SDU gör någonting bra, men jag gör inga fler polisanälningar mot regeringen. Jag anmälde regeringen för högförräderi när vi gick med i EU, men deras bemötande fick mig mest att känna mig som en fjant.

Jag gör inte ett jota mer utan att ha folk bakom mig som kan uppmuntra mig. Jag är trött på att vara the lone deranger.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Kul att SDU gör någonting bra, men jag gör inga fler polisanälningar mot regeringen. Jag anmälde regeringen för högförräderi när vi gick med i EU, men deras bemötande fick mig mest att känna mig som en fjant.

Jag gör inte ett jota mer utan att ha folk bakom mig som kan uppmuntra mig. Jag är trött på att vara the lone deranger.

Det låter verkligen som att du gjorde ett bra iniativ! Vi borde allihopa på forumet polisanmäla landsförrädarna! Precis som SDU gjorde...
Självklart kommer det inte leda någonvart rent juridiskt men det är ett moraliskt ställningstagande!

Posted on: 2008/5/9 22:27
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Quote:

Niclas skrev:
Det låter verkligen som att du gjorde ett bra iniativ! Vi borde allihopa på forumet polisanmäla landsförrädarna! Precis som SDU gjorde...
Självklart kommer det inte leda någonvart rent juridiskt men det är ett moraliskt ställningstagande!
Det leder ingen vart... du får ett spontant smil mot dig med en eftersmak av att vara en 'dåre'. Men det är sant maggot har väl rätt... Et to.

See User information
Anmäler gärna Rheinfeldt för högföräderi, vet inte precis hur man skall gå tillväga, är utomlands och kommer hem om två månader.

Någon som vet hur man skall gå tillväga, kanske kan göra ett upprop så att flera är med, borde väl till och med finnas någon vaken advokat, åklagare eller jurist som är med på vad som händer.

Kommer ihåg på svt där någon som representerade en grupp jurister var gravt kritiskt mot de lagarna riksdagen stiftade som utökade övervakningssamhället.

Posted on: 2008/5/10 0:55

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Anmäler gärna Rheinfeldt för högföräderi, vet inte precis hur man skall gå tillväga, är utomlands och kommer hem om två månader.

Någon som vet hur man skall gå tillväga, kanske kan göra ett upprop så att flera är med, borde väl till och med finnas någon vaken advokat, åklagare eller jurist som är med på vad som händer.

Kommer ihåg på svt där någon som representerade en grupp jurister var gravt kritiskt mot de lagarna riksdagen stiftade som utökade övervakningssamhället.

Jag är inte heller exakt säker på hur man går till väga. Jag har ju aldrig gjort en polisanmälan själv överhuvudtaget. Dock måste man utgå ifrån kapitel 19 första paragrafen i brottsbalken. Där står det:

"Den som, med uppsåt att riket eller del därav skall, med våldsamma eller eljest lagstridiga medel eller med utländskt bistånd, läggas under främmande makt eller bringas i beroende av sådan makt eller att del av riket skall sålunda lösryckas, företager handling som innebär fara för uppsåtets förverkligande, dömes för högförräderi till fängelse i tio år eller på livstid eller, om faran var ringa, i lägst fyra och högst tio år."

Som ni ser är lagen bra, problemet är att den inte efterföljs.

Posted on: 2008/5/10 8:21
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Jag gick bara till skärholmens polisstation och informerade dom att det enligt lagen var högförräderi att ge upp sveriges suveränitet, så nu ville jag lägga in en anmälan mot regeringen.

See User information
Bra initiativ. Detta är rätt väg att gå.

Det är dock även bra att försöka göra detta i organiserad form på ett sätt som väcker uppmärksamhet.

Posted on: 2008/5/10 14:14

Anonym
Nackdelen är ju främst att så få här vill organisera sig. Jag har hört saker som "att det är svårare att bli av med oss om vi inte opererar tillsammans" och "somorganisation blir man infiltrerad"
Bah! Som att detta forum inte är infiltrerat av både det ena och andra.

See User information
ja det kanske man skall göra anmäla den feta grisen

Posted on: 2008/5/11 19:27

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper