vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Intervju om UFO's - Summering
#1


See User information
Radio Intervju med Dr. Steven Greer som ägnat sitt liv åt att undersöka UFOn. Intervjun var på 2 timmar och var väldigt intressant, han hade en bred kunskap.

http://youtube.com/watch?v=RegT1j04k0c&feature=related

En hemsida som han nämner är http://www.disclosureproject.org/ som avslöjar att det finns UFOn och att det döljs.

För att summera så vet tydligen ett flertal regeringar om att UFOn existerar och vi besöks av utomjordingar. Dessa utomjordingar verkar vara väldigt vänligt sinnade och mångra tror att de väntar på att vi som planet ska mogna.

Tydligen så hade Eisenhower (föredetta amerikansk president) möte med utomjordingar på 1950-talet och militären var inblandad och män runtomkring Eisinenhower ville inte gå ut med det, medan Eisenhower ville det.

En annan intressant sak är att många presidentkandidater som blivit presidenter har fått en ny syn på världen när de fått veta hemligheterna om t.ex. UFOn.

Det viktigaste som han nämnde är att teknologin som UFOna har är sådan att vi kan skapa oss oändligt med energi ifrån vår atmosför. Vi kan ersätta alla miljöförstörande energikällor. I och med att denna teknologin har förtryckts sedan Nikola Teslas dagar (början av 1900-talet) så har vi lyckats skada vår planet med fel energikällor. Men idag så vill många regeringar att dem ska gå ut med att UFOn existerar, och börja med denna nya teknologin.

Gissa vilka som är emot? USA och Bush-administrationen, som verka försvara oljeindustrin och andra industrier som försvinner om vi får en ny energikälla som är mycket bättre än någon annan vi använder idag.

UFOn fungerar även så att de kan hoppa i tid och rum, de har en större förståelse för livet och vi får anta att de besitter hög intelligens samt förstår är betydligt mer spirituellt utvecklade än vad vi är.

De gånger människor har bortförts så är det militären som ligger bakom med egna utvecklade jordliga flygande farkoster, och även tagigt fram varelser som liknar utomjordingar men som styrs av människor. Det finns otroligt mycket fuffens bakom scenen inom militären, väldigt annorlunda sci-fi saker, speciellt The Philadelphia Project. Steven sa att det är enkelt att göra kloner genom att bara ha en cell, så varför skulle de riktiga utomjordingar föra bort människor? Jag har hört ifrån ryska forskare att utomjordingar kan ta holografiska kopior av oss. Och Steven Greer nämner att universum är en holografisk kvant fractal som återfinns inom alla oss, vi är alla en del av universum. Och det en del av oss.

Någon ringde in och jiddrade om gud och att han var allsmäktig. Det samtalet bröts och personen lät ganska uppjagad. Men svaret var att Steven absolut trodde på en skapare av något slag. Men allting i livet är fri vilja och man kan säga att vetenskapen i teorin måste säga att det finns en intelligent skapare bakom allt. Och i kärnan är vi oändlig intelligens.

En intressant fråga en person ställde till Steven Greer är om vår planet var skapad som underhållnings för andra civilisationer. Det var lite skratt, och Steven trodde inte det, men visst är vår planet ett drama och någon kollar säkert.

Han sa även att många ifrån andra civilisationer kan vara vi själva som åker tillbaks, för att få oss in i rätt vibrationer, alltså gå närmare fred på vår jord.

Det allra viktigaste han sa var att: Påtryckningar ifrån folket kommer få regeringar att avslöja sanningen bakom UFOn.

Han sa även att människorna har enorm potential för kärlek, kreativitet och skönhet (eng. beauty).

Som jag brukar säga, det finns INGET att vara rädd för eftersom du är evigt liv och kärlek är den starkaste kraften i universum. Världen styrs idag utav psykopater om vi ska vara psykologiska och många vill se fred men är styrda så de inte vågar göra något åt det.

Utomjordingarna verkar vara väldigt vänligt sinnade, trots att militären skjutit ner deras skepp någon gång. De verkar som om de vill att vår planet ska mogna, och vi är påväg mot flera paradigm skiften i samhället. Och med tanke på 2012 (som också nämndes i intervjun) så kan vi i samband med detta bli en intergalaktisk planet och framförallt en fredlig planet.

När jag lyssnade på intervjun så tänkte jag på denna boken: http://web.comhem.se/paradigm/2012.htm (87sidor, och grymt bra!) Den boken har en vision som är baserad på ett kärleksfullt samhälle, och det låter inte alls dumt, inte i dessa tider.

Steven Greer nämnde att vissa inom regeringarna har på de möten som varit nu, med EU, velat berätta om UFOn och låta dem landa, kanske till sommaren. Det visar sig också att 80% av amerikanarna tror på UFOn, men det verkar som om de mäktigaste ledarna vill hålla det hemligt. Och det är väl där de flesta konspirationer kommer in, de som vill att negativt ska styra, fast de glömmer att positivitet är starkare, kärlek - just attraktionen - är starkare.

Jag visste inte om detta med UFOn till den nivå som Steven Greer berättade, så det var väldigt lärorikt och det bekräftade mycket jag läst innan, som bara fått mig att tänka "coolt" men inte mer. T.ex. boken The Day After Roswell berättar Steven är sann och att han känner familjen och andra inolverade. Steven har även träffat många presidenter och träffar de ofta, och skulle, om jag förstod rätt, få vara med vid en eventuell landning pga hans kunskaper.

Iaf så är detta med UFOn inget konstigt, och tydligen ska scientologerna få reda på att UFOn finns i toppen. Jag har en arbetskompis som forskade om dem, och berättade att det var den största hemligheten.. Då tänkte jag inte så mycket på det, men nu inser jag att det är sant.

Steven Greer hade också pratat med religioner och deras ledare som tycker det är okej att tro på utomjordingar - eftersom gud har skapat allt liv. Och i grund och botten är det någon form av skapare - oändlig intelligens.

Allt som allt, en spännande intervju, och http://www.disclosureproject.org/ har massor av bevis för UFOn för den som vill veta mer. Även http://www.theorionproject.org/en/ är bra att kika på, den vill utbilda alla om ej miljöfarliga energikällor.

Posted on: 2008/5/15 7:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Intervju om UFO's - Summering
#2


See User information
Klasspost!

Så här borde alla göra som länkar någon youtube/videogoogle-dokumentär. Att sammanfatta den lite.

Mer sånt. Tackar Seilon

Posted on: 2008/5/15 11:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS