vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: HAARP in action -Jordbävningen i Kina

See User information
Quote:

verkligen skrev:
Quote:

emil322 skrev:
men för mig är det allt bevis för att haarp eller liknande anläggning använts.

Exakt vad tycker du är beviset ? Bilder på moln ?

Bilder på moln? Nej jag tror på moln även om jag inte ser bilder på dom min vänn.

Men störningar i ionsfären timmar innan jordbävningen. Säger en hel del, du som är så skeptiskt till detta är säkert intreserad av (och dyrkar) vetenskap, så då borde du veta hur stor påverkan det hela kan ha.

Posted on: 2008/5/21 9:09
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det här med HAARP har jag jätte dålig koll på. Men det vore väldigt våghalsigt av USA att göra det. Super korkat, skulle ju kunna starta ett världskrig om kineserna visste om det. JAg har också väldigt svårt att tro att om amerikanerna besitter den här tekniken så tror jag inte dom skulle ge den till kina?!

Posted on: 2008/5/21 13:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

William S Cohen själv säger:

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves.

De kommer att påstå att han egentligen inte menade electomagnetic waves.

See User information
energi att flytta kontinentalplattor finns inte i en sattelit : )

Posted on: 2008/5/21 16:42

Anonym
Quote:

molgan skrev:
energi att flytta kontinentalplattor finns inte i en sattelit : )

Men i antenner gör det?

Energi att sända ut en frekvens som samspelar med berggrunden klarar en satellit av... Alternativt en jonkanon

See User information
jo säkert.

Posted on: 2008/5/21 17:57

Anonym
Quote:

molgan skrev:
jo säkert.
Jag harmin åsikt och du har din. Bidra med någonting konkret istället för att klanka ned på andra.

See User information
Vill bara ha en fet bortförklaring av verkligen, han verkar ju skapligt skeptisk så då bör han väl kunna "debunka" William S Cohens uttalande ganska lätt..!?

Men om han ens påminner om zpz2 eller zink i sin taktik så duckas och undviks trådar så fort det blir svårt att bortförklara...

En halmstrågubbe tycker jag iaf att jag är värd..?

Posted on: 2008/5/21 19:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Vill bara ha en fet bortförklaring av verkligen, han verkar ju skapligt skeptisk så då bör han väl kunna "debunka" William S Cohens uttalande ganska lätt..!?

Men om han ens påminner om zpz2 eller zink i sin taktik så duckas och undviks trådar så fort det blir svårt att bortförklara...

Mmm... Och jag skulle vilja se hans kommentar till de 24 liknande anläggningar som jag listade upp på hans skeptiska fråga om det fanns andra.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:

19. Esrad i sverige

Aha, så HAARP finns även i Sverige och är en del av den globala jonkanonen ?

Quote:

Wowbagger skrev
experiment på detta har för övrigt gjorts av Nikola Tesla.

Nej, det har det inte

Quote:

Wowbagger skrev
Jo, det har det. Fast han kallade det "Peace Beam" eller "Tesla Cannon" Googla vettja.
Finns iofs lite info här: http://www.pbs.org/tesla/ll/ll_wendwar.html

Refernser på experiment tack !?

Quote:

Wowbagger skrev
Men jag får sådan kritik när jag använder källor och kritik när jag inte gör det.

Jo, jag vet.
Källkritik existerar inte på vaken. Här vet vi själva allt bäst, trots att vi uppenbarligen saknar utbildning.

Posted on: 2008/5/22 6:37
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:

TeBe skrev:

Vad är det jag behöver bortförklara ?

Är det så att du anser att Secretary of Defense William S. Cohens uttalande per automatik gör det trovärdigt att jorbävningen i Kina
orsakades av HAARP, satelliter och "jonkanoner" ?

Posted on: 2008/5/22 6:52
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:
19. Esrad i sverige

Aha, så HAARP finns även i Sverige och är en del av den globala jonkanonen?

Åtminstone sysslar de med samma verksamhet som HAARP. Jag anser att mina studier av HAARPs verksamhet är lika goda som någon annans, trots att jag inte skrivit en bok om det eller gjort en websida som ser för taskig ut och är full med stavfel.
Dessa stationer säger sig ju bedriva forskning på polar- eller norrsken. Jag tror de i huvudsak sysslar med någonting annat.
Norrsken uppstår ju för övrigt i magnetosfären, men denna fylls ju av plasmautflöden från jonsfären.
Varför skulle sverige vara förskonade från dessa experiment? Vi gör ju det mesta under påtryckning från USA.
Sverige har för övrigt minst två anläggningar... Du glömde nämna LOIS i hörby också.
http://fraktali.travity.de/chemtrail/lois.html

Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev
experiment på detta har för övrigt gjorts av Nikola Tesla.

Nej, det har det inte
Jo, det har det

Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev
Jo, det har det. Fast han kallade det "Peace Beam" eller "Tesla Cannon" Googla vettja.
Finns iofs lite info här: http://www.pbs.org/tesla/ll/ll_wendwar.html

Refernser på experiment tack !?
Jag skickade ju lite info. Du får kolla upp själv. Kolla även på "partikelkanon" och "Death-ray" (death-ray var det ursprungliga namnet Tesla gav detta experiment, men eftersom han var fredsälskande såg han det i huvudsak vara en stråle som kunde avsluta krig och bytte därför namn på den till "Peace Beam")
Står för övrigt lite om detta på engelska wikipedia och säga vad man vill om det, men de brukar ju vara noggranna med officiella källor... Även om de utelämnar mycket.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_Cannon

Kolla även här: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Tesla_patents
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_ray
Apparatus for the Utilization of Radiant Energy Patent
Method of Utilizing of Radiant Energy Patent
http://dbpedia.org/page/Ion_cannon (Klicka på ">>more>>" för att expandera avsnitt om detta inte görs automatiskt)

Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev
Men jag får sådan kritik när jag använder källor och kritik när jag inte gör det.

Jo, jag vet.
Källkritik existerar inte på vaken. Här vet vi själva allt bäst, trots att vi uppenbarligen saknar utbildning.
Dessutom verkar folk här ofta ta en källa som 100% genuin eftersom den till hundra procent stödjer vad de själva tror. Jag litar oftast på källor som inte innehåller tonvis av stavfel. Dessutom blir jag lite skeptisk till att så få "genuina" källor kan knåpa ihop en attraktiv sajt för att nå ut med sin information.

Quote:

verkligen skrev:
Är det så att du anser att Secretary of Defense William S. Cohens uttalande per automatik gör det trovärdigt att jorbävningen i Kina
Det är nog bar jag som tror att det ingår ett nätverk av satelliter i HAARPs verksamhet och att HAARP är en jonkanon, eller partikelkanon. Belasta inte TeBe för detta.
Varför skriver du förresten ordet "jonkanon" inom anföringstecken? Om du inte ens tror på ordet är du ju inte heller så öppen för en övrig diskussion. Begreppet jonkanon finns. Även om inte svenska wikipedia är så faktaspäckat.

Jag citerar svenska wikipedia: "En jonkanon är egentligen en slags partikelkanon fast dessa partiklar är joniserade. På grund av partiklarnas elektriska laddning har de förmågan att sätta elektroniska apparater, fordon och annat som har en elektrisk eller liknande drivkälla ur funktion. Inspirationen för denna effekt kommer troligtvis från den för elektronisk utrustning förödande elektromagnetiska puls som genereras av kärnvapendetonationer."

Edited by Wowbagger on 2008/5/22 7:37:13
Edited by Wowbagger on 2008/5/22 7:37:47

See User information
Quote:

verkligen skrev:

Hittills har du nödtorftigt kunnat skaka av dig kritiken på dina tvivelaktiga inlägg.

Already in the 1970s, former National Security advisor Zbigniew Brzezinski had foreseen in his book "Between Two Ages" that:

"Technology will make available, to the leaders of major nations, techniques for conducting secret warfare, of which only a bare minimum of the security forces need be appraised... [T]echniques of weather modification could be employed to produce prolonged periods of drought or storm."

HAARP is part of the weapons arsenal of the New World Order under the Strategic Defense Initiative (SDI).

It is also worth noting that the US Department of Defense has allocated substantial resources to the development of intelligence and monitoring systems on weather changes. NASA and the Department of Defense's National Imagery and Mapping Agency (NIMA) are working on "imagery for studies of flooding, erosion, land-slide hazards, earthquakes, ecological zones, weather forecasts, and climate change" with data relayed from satellites.

In February 1998, responding to a report of Mrs. Maj Britt Theorin

Posted on: 2008/5/22 7:42

See User information
Quote:

verkligen skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Och en halmstrågubbe trollades fram illa kvickt..

Verkligen , Jag ville höra din förklaring till hans uttalande inte en omvänd diskussion där jag ska svara på en halmstrågubbe som du diktade ihop.. Du kanske kan anklaga William S Cohen för att vara en konspirationsteoretiker?? Vad tror du han kan ha för källor till detta påstående tro?

Du använder ju samma taktik som zink och zpz2 använder, är det nåt ni tränat på vof.se eller har ni fått den taktiken inlärd någon annanstans?

Posted on: 2008/5/22 12:42
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
vem som helst kan väl uttala sig om vad som helst, det behöver ju inte ha med verkligheten att göra för det, har du hört talas om pappersdrakar? det bästa försvaret...

Posted on: 2008/5/22 14:33

Ovanliga formationer i himlen före jordbävningen

See User information

Posted on: 2008/5/28 20:22

Re: Ovanliga formationer i himlen före jordbävningen

See User information
Weather warfare
Beware the US military’s experiments with climatic warfare, says Michel Chossudovsky
http://www.theecologist.org/archive_detail.asp?content_id=1215

Posted on: 2008/5/28 20:48

/Benjamin Franklin

Anonym
Varför inte läsa igenom FN avtalet ifrån 1976 om just Weather Warfare?

See User information
Denna länken ligger bland de mest sedda videoklippen på google video just nu:

http://video.google.com/videoplay?docid=2483018799620172183
Quote:
Benjamin Fulford reports from Tokyo on a mysterious plasma weapon seen prior to the Niigata earthquake in July, 2007 and red, white and blue lights seen prior to the recent earthquake in China. Both quakes targeted nuclear facilities...coincidence?

Posted on: 2008/5/30 15:19

Anonym
Verkligen är en mupp som tror att USA regering är för inkompetenta för att genomföra en riksdaghusbrand men 20 blattar ifrån en grotta kan.

MPD disorder.

See User information
Enligt Alan Watt så har alla länder skrivit på ett FN-fördrag som förbjuder "weather-weapons". Texen och fördraget finns säkert att finna. Har inte läst det men kanske innehåller en beskrivning vad vapnen kan göra, vore skumt och det skrevs ett fördrag emot vapen som inte finns. Fördraget gäller väl kanske inte om det används inom landet eller om länderna är överrens eller så bryter kanske visa mot fördraget.

Posted on: 2008/5/30 17:01

See User information
Det behöver inte vara HAARP som är boven i dramat. Det kan också vara så att det är en form av återgäldning men också att Kinas militär gjort kärnvapenprovsprängningar i området. Sichuan, där skalvet ägde rum, ligger vid gränsen till Tibet. Enligt David Ståhl i "Tibet - våldtaget land på världens tak", har Kina gjort kärnvapentester kring Tibetområdet. Om sådana dylika tester pågår så slår ju jorden tillbaka på något sätt.

Posted on: 2008/5/31 12:32
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

See User information
Slår jorden tillbaka?
Åfan...

har du sett dokumentären Trinity & beyond?
Om inte så bör du göra det.

Posted on: 2008/6/1 15:43

See User information
Quote:

Tony skrev:
Det behöver inte vara HAARP som är boven i dramat. Det kan också vara så att det är en form av återgäldning men också att Kinas militär gjort kärnvapenprovsprängningar i området. Sichuan, där skalvet ägde rum, ligger vid gränsen till Tibet. Enligt David Ståhl i "Tibet - våldtaget land på världens tak", har Kina gjort kärnvapentester kring Tibetområdet. Om sådana dylika tester pågår så slår ju jorden tillbaka på något sätt.

Om det är HAARP så är det ju återgäldning...
För de som drabbas så är det alltid återgäldning - vad skulle det vara annars - slump och otur...

Pest och kolera... jordbävning, krig, ramlar och slår sig, någon annan råkar ge en en liten knuff så man snubblar... allt gör ont - det är återgäldning.

Återgäldning kommer alltid via något, det spelar ingen roll om man som jag sparkar mig själv på hälen så stortån spricker, eller om man får det i en situation i en fotbollsmatch - det gör ont ändå - det är återgäldning.

Sodom och Gomorra - där tryckte de på knappen... gudar "straffade" - var det otur för de drabbade? Nej det var återgäldning. HAARP, där trycker de på knappen.

Posted on: 2008/6/3 9:31
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper