vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Global Warming
#1


See User information
Nu ska jag ta att ta upp en fråga som jag verkligen har tragit mig för att ta upp här.
Jag har ställt mig själv frågan under en längre tid och kan nu inte längre undvika den.
Den globala uppvärmningen p g a koldioxid utsläpp, hur är det egentligen med den? Är det världens hittils största konspiration eller tror ni att det finns ett reellt problem?
Vad har ni som backar upp det ni tror, vilka är era källor och hur övertygade är ni om att det är som ni tror?
Skriv bara dina egna åsikter, jag är väldigt nyfiken på vad folk tror i den här frågan.

Om moderatorerna på sidan känner sig tvungna att flytta den här till "klimat och miljö" delen så förstår jag det men jag påstade den här eftersom att det både är en bra mycket mer välbesökt del av forumet men också för att jag tycker att den kan passa in här eftersom att jag tror att många ser den som den mest utbredda konspirationen hittils.

Tack för ordet.

Posted on: 2008/5/30 0:09
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#2


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Nu ska jag ta att ta upp en fråga som jag verkligen har tragit mig för att ta upp här.
Jag har ställt mig själv frågan under en längre tid och kan nu inte längre undvika den.
Den globala uppvärmningen p g a koldioxid utsläpp, hur är det egentligen med den? Är det världens hittils största konspiration eller tror ni att det finns ett reellt problem?
Vad har ni som backar upp det ni tror, vilka är era källor och hur övertygade är ni om att det är som ni tror?
Skriv bara dina egna åsikter, jag är väldigt nyfiken på vad folk tror i den här frågan.

Om moderatorerna på sidan känner sig tvungna att flytta den här till "klimat och miljö" delen så förstår jag det men jag påstade den här eftersom att det både är en bra mycket mer välbesökt del av forumet men också för att jag tycker att den kan passa in här eftersom att jag tror att många ser den som den mest utbredda konspirationen hittils.

Tack för ordet.


Co2 är en livsnödvändig gas som frigörs för att solen värmer upp hela solsystemet, det är således ett sekundärfenomen och en stor bluff...

http://www.fao.org/docrep/u0700e/u0700e05.htm

http://www.springerlink.com/content/m87072312j804082/

http://arxiv.org/PS_cache/astro-ph/pdf/9501/9501078v1.pdf

Posted on: 2008/5/30 0:31
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#3


See User information
Skulle det inte kunna vara på båda sätten då? Alltså att en ökad temperatur förvisso leder till en ökad mängd koldioxid men att en ökad mängd koldioxid också leder till en ökad temperatur? Varför utesluter det ena det andra?

Posted on: 2008/5/30 0:51
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Global Warming
#4
Ur ett rent naturligt perspektiv så är det SOLENS olika cykler som är nycklen till olika tempratur och klimatförändringar i vår historia. Det följs av varma och kalla perioder . Det var tex varmare på vikingatiden då vikingarna gav Grönland sitt namn än vad det är nu. Odlingsmöjligheterna var bra och gjorde det möjligt för vikingarna att driva jordbruk på Grönland. Det blev sedan kallare och vi gick vi in i den ca 500åriga "lilla istiden"som varade ca mellan 1350 till 1880 . Det var då en hel grad kallare än nu och det gick att åka slädde från Sverige till Polen via Östersjön .

Med tanke på att det nu finns möjligheter att påverka vädret i genom olika väder modifikations-system som tex Haarp,cloud seeding osv så kanske detta också har en stor inverkan.
Man kan nu starta allt från tornados,cykloner,åska, snö,jordskalv,torka m.m med hjälp av väder modifikation.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#5


See User information
Mina argument mot att mänskligheten orskar den så kallade växthuseffekten. Börjar med att berätta vad jag vet om växthusgaser och hur det fungerar. Rent kvantmekaniskt så absorberar och reflekterar vissa atomer värmestrålning. Detta häller t ex vatten och koldioxid. Vatten har en syreatom med två väten kopplade till sig. Koldioxid har en kolatom med två syren kopplade till sig. Dessa kan svänga och ha sig och vid vissa tillstånd så reflekterar de värmestrålen.

Huvudpunkt 1:

Koldioxid är en mindre betydlig växthusgas.

1. Runt 97% av växthusgaserna utgörs av andra gaser än Co2, den mest dominerade är vatten som reflekterar solstrålning och värmestrålning på mera sätt än Co2 gör.

Huvudpunkt 2:
Människan släpper ut ett fåtal procent av Co2. Även om människan försvann från jorden så skulle det ha mindre effekt på balansen av koldioxid.

Huvudpunkt 3:
Nivån av koldioxid har varit åtminstone 16 gånger högre än idag historist sett, miljoner år sedan men ändock. Medeltemperaturen på jorden är relativt låg och har sakta ökat sedan senaste istiden, har sett käller där medeltemperaturen legat på 20 grader, en förvisso miljoner år sedan men under perioder då livet på jorden frodades och utveckligen av livsformer gick undan.

Huvudpunkt 4:
Läs elitens dokument, de planerade detta åratal sedan och sade själva att det skulle vara en bluff.

Övriga punkter:
Media manipulerar, forskning styrs, IPCC följer agendan och driver undan forskare som säger sanningen.

Koldioxid är en livsnödvändig gas och en ökad mängd skulle ge ökad biomassa till skog, växtplanton, gröder och så vidare.

Kollade på soylent green, där nämndes global varming, de har väl haft detta i åtanka kanske längre än vi anar. Om man kan övertyga folk att jorden är platt och bränna dem som hävdar motsatsen på bål så kan man väl komma undan med det mesta.

Posted on: 2008/5/30 1:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#6


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Skulle det inte kunna vara på båda sätten då? Alltså att en ökad temperatur förvisso leder till en ökad mängd koldioxid men att en ökad mängd koldioxid också leder till en ökad temperatur? Varför utesluter det ena det andra?

Den argumenteringen håller inte, man kan inte säga - bara för att jag brände mig så tändes tändstickan......

Posted on: 2008/5/30 1:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#7


See User information
Quote:

gaston skrev:
Den argumenteringen håller inte, man kan inte säga - bara för att jag brände mig så tändes tändstickan......


Fasst det där är ju inte en särskillt bra liknelse, det finns ju otaliga andra liknelser man skulle kunna dra där saker fungerar åt båda hållen.
Jag tänker inte ta ställning här utan bara ifrågasätta saker som jag tycker är otydliga. Jag har inte riktigt bildat mig en åsikt och skulle gärna se de olika parterna gå lös på varandra med de argumenten de kan uppbringa så kan jag gå efter, läsa igenom, städa upp och skapa mig en uppfattning... Var är zink och c/o när man behöver dem?

Tycker dock att det hittils har varit dåligt med källhänvinsningar.

Posted on: 2008/5/30 1:58
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#8


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

gaston skrev:
Den argumenteringen håller inte, man kan inte säga - bara för att jag brände mig så tändes tändstickan......


Fasst det där är ju inte en särskillt bra liknelse, det finns ju otaliga andra liknelser man skulle kunna dra där saker fungerar åt båda hållen.
Jag tänker inte ta ställning här utan bara ifrågasätta saker som jag tycker är otydliga. Jag har inte riktigt bildat mig en åsikt och skulle gärna se de olika parterna gå lös på varandra med de argumenten de kan uppbringa så kan jag gå efter, läsa igenom, städa upp och skapa mig en uppfattning... Var är zink och c/o när man behöver dem?

Tycker dock att det hittils har varit dåligt med källhänvinsningar.


Kan bara rekomendera att du läser vad Göran Windelius skrev för 20 år sedan...googla på...

Posted on: 2008/5/30 2:11
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Global Warming
#9
Det finns naturliga balanser som återkommer i cykler. Det blir varmare och det blir kallare. Under en varm period, såsom nu så är det väldigt viktigt att ha stora ytor urskog som kyler ytan. Men den e typ borta, och ingen verkar just bry sig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#10


See User information
1 . Politker använder GW för att få igenom en agenda!
2. Företag använder GW i sin PR och reklam för att sälja sin produkt.
3. Forskare får lättare anslag, om deras forskning sätt i relation till GW.

Det här leder till en jätte like miljö bubbla som snart spricker.

Posted on: 2008/5/30 8:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#11


See User information
Vi släpper ut ämnen som inte förekommer naturligt på jorden som påverkar GW också. Det påverkar uppvärmningen.

Ta till exempel Svavelhexafluorid där 1 kg motsvara 22,2 ton CO2. Svavelhexafluorid är också svårt att bryta ner och det tar tusentals år innan dess effekter avtar.

Dessa ämnen som tillverkas av oss människor ökar uppvärmningen oberoende av uppvärmningen av solen och kosmisk strålning och kan komma att bli ett stort problem...

Posted on: 2008/5/30 9:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#12


See User information
Säkert vi släpper ut massa grejer, brudarna käkar ppiller så fiskarna byter kön =P Så synd att hela det grölna medvetande blir hijackat av co2

Posted on: 2008/5/30 10:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#13


See User information
Kom bara att tänka på en sak som är ett bra bevis på "global warming" tycker jag. En sak jag skulle vilja få förklarad för mig. Under krita perioden, alltså för drygt 65 miljoner år sedan när den ursprungliga kontinenten sprack upp och bildade de olika kontinenterna. Då var det ju en enorm mängd vulkanutbrott som skapade en massa co2 och under den perioden värmdes ju också planet upp jämförelse vis lika mycket som de uttsläppen borde ha värmt upp den.. Så det borde ju tyda på att om man släpper ut den co2 som fanns då men som sedan har absorberats av växterna, blivit till döda växter och sedan 65 miljoner år senare är olja som vi pumpar upp och släpper ut en gång till, så borde det ju bli lika varmt som det blev då. Det skulle ju iofs också kunna vara så att det bara råkade vara en massa vulkanutbrott samtidigt som det blev varmare och att koldioxiden inte har något med saken att göra men vad är det då som gjorde planeten varmare?
När storken började dö ut på gotland så minskade barnfödseln paralellt, så att allt går att bevisa med statistik står ju välldigt klart. Men det är endå en itressant sak att ta upp för jag har aldrig sett några andra förklaringar till varför det blev varmt då.

Tack för ordet.

Posted on: 2008/6/1 15:40
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Global Warming
#14
Quote:

När storken började dö ut på gotland så minskade barnfödseln paralellt


.....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#15


See User information
Quote:

jin83 skrev:
Mina argument mot att mänskligheten orskar den så kallade växthuseffekten. Börjar med att berätta vad jag vet om växthusgaser och hur det fungerar. Rent kvantmekaniskt så absorberar och reflekterar vissa atomer värmestrålning. Detta häller t ex vatten och koldioxid. Vatten har en syreatom med två väten kopplade till sig. Koldioxid har en kolatom med två syren kopplade till sig. Dessa kan svänga och ha sig och vid vissa tillstånd så reflekterar de värmestrålen.

Huvudpunkt 1:

Koldioxid är en mindre betydlig växthusgas.

1. Runt 97% av växthusgaserna utgörs av andra gaser än Co2, den mest dominerade är vatten som reflekterar solstrålning och värmestrålning på mera sätt än Co2 gör.


Sant men med tanke på hur mycket värme och ljus som träffar atmosfärens utsida så borde även en ganska marginell skilland i atmosfärens uppbyggnad kunna ha stor påverkan på klimatet..

Quote:

Huvudpunkt 2:
Människan släpper ut ett fåtal procent av Co2. Även om människan försvann från jorden så skulle det ha mindre effekt på balansen av koldioxid.


Menar du av de totalla utsläppen av co2? Det vill jag först ha källor på, visst kan vulkanutbrott ha större inverkan på kort sikt men människan har jobbet på bra i över 100 år.

Quote:

Huvudpunkt 3:
Nivån av koldioxid har varit åtminstone 16 gånger högre än idag historist sett, miljoner år sedan men ändock. Medeltemperaturen på jorden är relativt låg och har sakta ökat sedan senaste istiden, har sett käller där medeltemperaturen legat på 20 grader, en förvisso miljoner år sedan men under perioder då livet på jorden frodades och utveckligen av livsformer gick undan.


Men då hade ju livsformerna ett par miljoner år på sig att långsamt anpassa sig till en temperaturökning som nu sker på ett par hundra år.

Quote:

Huvudpunkt 4:
Läs elitens dokument, de planerade detta åratal sedan och sade själva att det skulle vara en bluff.


"Planerade för åratal sedan", "sa att det skulle vara en stor bluff". Var hämtar du dina källor? Källkritik. Vad är den slutgiltiga planen med att lura alla att bli miljömedvetna? Det är ju bara negativt för de multinationella företagen.

Quote:

Övriga punkter:
Media manipulerar, forskning styrs, IPCC följer agendan och driver undan forskare som säger sanningen.


Det är enligt mig det starkaste argumentet för att global warming bara skulle vara en bluff men det är inte tillräckligt starka argument. Det skulle ju faktiskt kunna vara så att vanliga människor som sitter ganska högt upp inom media och forskning men som endå är helt goda tror helt på global warming och därför inte anser sig ha tid med en massa saker som kanske skulle kunna bevisa motsattsen. Med tanke på att läget ju, om global warming inte är en bluff, börjar bli väldigt kritiskt.

Quote:

Koldioxid är en livsnödvändig gas och en ökad mängd skulle ge ökad biomassa till skog, växtplanton, gröder och så vidare.

Absolut men det måste ju finnas en skog kvar som kan skappa någonting av koldioxiden, jag menar, om det bara finns en massa uttorkad död skog och en massa koldioxid så kommer man ju inte så långt..

Quote:

Kollade på soylent green, där nämndes global varming, de har väl haft detta i åtanka kanske längre än vi anar. Om man kan övertyga folk att jorden är platt och bränna dem som hävdar motsatsen på bål så kan man väl komma undan med det mesta.

Fasst jag är tveksam till det där, jag menar det är som när Alex Jones förutspådde 9/11. Jag tyckte det var jätte häftigt när jag hörde talas om det, så jag letade upp det på internet. Det enda han säger är ju typ att någon gång, någonstans kommer det ske en katastrof och den kommer vara fejk. Imponerande...

Tack för ordet.

Posted on: 2008/6/1 16:07
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#16


See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

När storken började dö ut på gotland så minskade barnfödseln paralellt


.....


Det är sant. Fett collt. Storken kommer med barnen. Det är bevisat.

Posted on: 2008/6/1 16:09
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Global Warming
#17
"Richard Haass, the current president of the Council on Foreign Relations, stated in his article 'State Sovereignty Must be Altered in Globalized Era,' that a system of world government must be created and sovereignty eliminated in order to fight global warming, as well as terrorism. 'Moreover, states must be prepared to cede some sovereignty to world bodies if the international system is to function,' says Haass. 'Globalization thus implies that sovereignty is not only becoming weaker in reality, but that it needs to become weaker. States would be wise to weaken sovereignty in order to protect themselves...' Everyone, regardless of your position on global warming or the environment, must take into consideration the solutions that we are being given, as well as the forces behind them which seek to create a global system of domination and control."

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#18


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

När storken började dö ut på gotland så minskade barnfödseln paralellt


.....


Det är sant. Fett collt. Storken kommer med barnen. Det är bevisat.

Förklara det för försäkringskassan du...här har man betalat underhåll.......

Posted on: 2008/6/1 16:11
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Global Warming
#19
Tycker du det är coolt med att bli blåst eller vad? Tycker du det är kul att komma att få betala 99% skatt istället för 85%. Skaffa dig ett liv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#20


See User information
Grejen e ju också att det är CO som kommer ut med avgaserna det här blandas sen med syren i luften och skapar CO2. Jag är ingen fysiker eller kemist och kan ha fel, men det e vad jag fick lära mig i skolan =P. Så det som borde beskattas är CO eftersom CO2 andas vi ut, och det e det som känns ganska olustigt att dom pressar så jävla hårt på just co2.

På nån av videosarna som finns på vaken när det e ... glömde bort vad han heter killen som typ startat vaken? =) Han håller en föreläsningen om eliten o så sen bakom honom hänger en banner där det står "make love not co2" =P Det e typ som i den där tv showen bullshit när dom frågar massa environment protester om h2o ska bannas.

Posted on: 2008/6/1 21:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Global Warming
#21
Det är precis det som de är ute efter, beskatta dig för att du andas.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#22


See User information
"More than 31,000 scientists have signed a petition denying that man is responsible for global warming."

Scientists sign petition denying man-made global warming
http://www.telegraph.co.uk/news/world ... -made-global-warming.html

Om vi ska titta på vad vetenskapen egentligen säger om Co2 vs temperaturökningen så är det ett vetenskapligt fakta att temperaturökningen sker ca 400år före Co2-ökningen.. Googla själva så får ni se..

Vad hände för 400 år sedan som påverkade klimatet? Skedde en industrialisering då? Körde alla omkring med stadsjeepar? Vulkaner kan väl var en orsak men knappast några mänskliga Co2-utsläpp..

Om nu dessutom temperaturen ökar innnan Co2-ökningen sker, hur kan då människans aktiviteter beskyllas för detta? Det blir liksom bakvänt!? Med andra ord så värmdes planeten upp av solen och ett par hundra år senare så sker Co2-ökningen som en bieffekt av denna uppvärmning, det är vattnet som släpper ifrån sig all Co2 tack vare uppvärmningen.. Helt naturligt alltså..

Posted on: 2008/6/1 23:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#23


See User information
Skrev en artikel som tar upp lite om uppvärmingen, längst ner finns också filmen "Global Warming or Global Governance?"

http://www.alternativmedia.net/nyheter/200806/miljo.html


Kan även rekomendera "The Miracle of the Planet", en film av Harun Yahya som, inte handlar om den globala men tar upp en hel del om syre, koldioxid, temperaturer, avstånd från solen, jorden rotation m.m.
http://api.fmanager.net/api_v1/produc ... ev-t=EDCRFV&objectId=1262

Posted on: 2008/6/4 11:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Global Warming
#24


See User information
Quote:

paskharen skrev:
Jag har inte riktigt bildat mig en åsikt och skulle gärna se de olika parterna gå lös på varandra med de argumenten de kan uppbringa så kan jag gå efter, läsa igenom, städa upp och skapa mig en uppfattning... Var är zink och c/o när man behöver dem?

Tycker dock att det hittils har varit dåligt med källhänvinsningar.


Vaken till trollskogen, kom. Hallå trollskogen, världen anropar, kom.

Det är mysigt att debattera, men det här börjar bli gammalt nu! Läste nyligen att Per-Olof Eriksson, tidigare vd på Sandvik, fått en skeptisk debattartikel publicerad på DI.se, och snack om den sprider sig som saker på internet brukar. Jag måste även påpeka att föraren i taxin hem inatt faktiskt även han visste att livets gas inte är boven. Fantastiskt!

Jag antar att "zink o c/o" inte är avlönade för att kontra c02-skepticism, men jag skulle gärna se dem försöka debunka källhänvisningarna du efterfrågade och strax får.
Kanske sitter chocken i att individer här inne verkar få rätt gällande c02. Tänk om det inte bara är ett gäng foliehattar här och tänk om de får rätt om fler saker?!

Läskigt va? En sak i taget nu iaf. Håll till godo:

http://www.moderna-myter.se/climatelinks.aspx
http://www.moderna-myter.se/register.aspx

Den första innehåller länkar till artiklar, websajter och bloggar om klimat och växthuseffekten. För varje artikel anges språk, författare och nivå. Nivån på artikeln graderas lätt, medel och svår. Nivån har ingen med kvaliten att göra utan anger hur lättläst artikeln är och vilka naturvetenskapliga förkunskaper som krävs.

Den andra innehåller länkar till alla artiklar sen 2007 på Moderna Myter med de nyaste först. Sidan uppdateras varannan månad så de senaste artiklarna kanske inte finns med.

Om du inte kan bestämma dig efter detta så vet jag inte..

Posted on: 2008/6/5 9:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS