vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Manifestera den 11 juni

See User information
Vi kör som vanligt den 11. Kom med du också! Vi har material och humör.

Denna gång leds manifestationen av HWO.

Posted on: 2008/5/29 14:12
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Manifestera den 11 juni
Från DN:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3276

Välkommen till Utrikesdagen
Platserna till stora scenen utrikesdag tog slut omedelbart. Men för att träffa utrikeskorrespondenterna på Konserthusets lilla scen, och i pauserna mellan stora scenens programpunkter, krävs ingen föranmälan.

Programmet Utrikesdagen 11 juni:
Stora scenen. Kinas förvandling, hoppet om demokrati i Afrika och USA:s presidentval. Utrikesminister Carl Bildt om Sveriges roll i världen.
Lilla scenen. DN-fotografen Paul Hansen har besökt bland annat Kenya och Pakistan under året. Möt honom och DN:s utrikesredaktion.

Edited by void on 2008/5/29 15:05:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det finns extraplatser till utrikesdagen. Anmäl nu!

15.00-15.45 Historiskt vägval i USA
16.30-17.15 Carl Bildt om Sveriges roll i världen

Ni som ska komma den 11 bör anmäla er så vi kan fråga Calle bildt
ett par frågor... :)

FÖRST TILL KVARN står det!

See User information
Se för i helvete till att få det på band, à la WEARECHANGE.ORG stylee!!! :D

Posted on: 2008/5/30 20:55

Anonym
Hur står det till för Göteborg, Malmö och andra ställen?

See User information
Utrikesdagen i Konserthuset den 11 juni.
Är det något som vi kan använda?

Posted on: 2008/6/4 11:22

See User information
Läs lite längre upp i tråden..

Posted on: 2008/6/4 12:05

Anonym
Det blir parkaktivism i bofils båge (parken vid medborgarplatsen) kl 16:00 den 11 Juni.

See User information
Micro. Det är viktigt att du dyker upp på onsdag (11/6). Det finns en del att diskutera, och jag vill vara med. Ring mej om du vill, Henrik har mitt nummer.

Posted on: 2008/6/8 15:34

Anonym
Hannibal: Micro är på yoga-festivalen på öland.

Använd kalendern mer!
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=VakenKalender

Det är HWO och jag som håller i grejjerna.

Anonym
Vi kör konserthuset 16:00 istället. Vi har material osv. Ses där! :)

See User information
Det håller inte att byta till ett nytt ställe varje gång. Det behövs kontinutet, och Björns trädgård/Bofils båge är ett utmärkt val.
Ni som dyker upp vid konserthuset kan ju fortsätta till Gärdet, när ni begriper att ni har lika lite och göra där som i Rålambhovsparken
Ni som "håller i grejjerna", har en del att lära när det gäller marknadsföring.
Inte för att jag är nån expert själv, men jag ser att som det sköts nu, kan det lika gärna vara.
Jag gör ett bättre jobb på egen hand.
Jag äker in tili Björns trädgård till 4 och ser vilka som inte vill se vaken. se gå i graven innan take-off. Vi är många som har ideér, men vi ska bara använda oss av bra ideér.
micke är säkert värd sin semester, låt oss inte förstöra det arbete han har satsat i detta projekt.
Vi ses i Björns trädgård

Posted on: 2008/6/11 12:35

Anonym
Vad mer ska försigå vid konserthuset?
Är det DN's korrospondenter som ska träffas?

Update: Aha... utrikesdagen och Carl Bildt
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3378&a=778444

See User information
Vad är det för vits med kontinuitet vid just Bofills båge??? Det är väl viktigare att koninuerligt synas på platser där det händer saker som drar folk!
Å andra sidan skadar det ju inte att vara på flera platser samtidigt, så lycka till!

Posted on: 2008/6/11 12:50

Anonym
hannibal: Iden med att vara vid sergel/konserthuset den 11 juni kom från just micke. Men sen ändrade jag det till parken, och imorse omändring igen pga vädret, då valde vi konserthuset. Det var även micke som tillsammans med mig och HWO som kom fram till rålambshovsparken.

Rålambhovsparken var så framgångsrikt att jag gärna skulle vara i en park med solbadare igen. Orsaken är att folk som springer upp ur tunnelbanan sällan har tid att byta ord, utan bara tar lappen, eller motar bort den. När man går i en park bland folk som latar sig och solbadar så har dom massor med tid och de verkar ha mycket större lust att snacka än i stressen vid en tunnelbaneuppgång.

Oroa dig inte för nån grav, allt går utmärkt, jag har tom ett par ex av "gillar du också öl" i ryggsäcken som jag dock inte hann få ut idag.
:)

Jag, HWO och Oligus (http://sweden911truth.blogspot.com/) var vid konserthuset och snackade med folk. Det gick jättebra. Kom några yngre killar i gymnasieålder som kände till vaken och snackade också, mycket upplyftande! PS Hör av er till mig om ni läser detta!

För varje gång jag är ute och informerar så slås jag av hur många som alltid påpekar i stil med "ja ja, jag har sett det där på youtube, det är skumt", eller "ja ja, jag har sett loose change, jag vet", " ja, jag tror också det är amerikanerna som ligger bakom det själva". Folk är mycket mer medvetna än iaf jag har föreställt mig innan jag pratar med dem.

Hannibal: Du får gärna bestämma vart du vill att vi ska vara nästa 11:e om det känns bättre för dig. Vill du vara i bofils då? 11:e juli känns som parkfest och soft umgäng i parken.

See User information
Jag kanske framstår som en gnällig jävel, men det är jag inte. Jag grämer mej bara för det gyllene tillfälle som gled oss ur händerna, 4 dagar i Kungsan. Synd, jävligt synd.
Jag har absolut inga invändningar mot att vi syns på olika jippon, men vi borde välja noga och planera i god tid, en vecka är väl inte för mycket. Datumet är av mindre betydelse, men om det händer att något extra kolliderar med den 11, fine, men annars är det bra att synas på samma ställe.
Är det nån som har sett att TV4 sänder live från Kungsan varje morgon under EM. Studera var du/vi skulle synas med en skylt/banner, kan det vara nåt?
Det kommer in lyxkryssare nästan dagligen till Skeppsbron och Stadsgården, skulle det inte vara kul att hälsa 400 turister välkomna med lite information, vi kommer att hamna på varenda video när dom stiger iland och filmar allt som rör sej. Vi kanske lyckas med att övertyga några amerikaner att ringa till Alex Jones
när dom kommer hem, och berätta om sin upplevelse i detta exotiska land i norr.
Bara ett par förslag, jag har inga ambitioner att välja plats för 11 juli, men den 4 juli, som troligen är Alex Jones sista i livet, och många andras, kunde vi kanske göra nåt för alla amerikaner som har dött och kommer att dö. Vad tycker ni?

Posted on: 2008/6/11 21:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper