vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Skeptikerns fru
Quote:

Wowbagger skrev:
Fast USA har ingen som helst rätt att gå in och kriga i ett land för att dom vill åt någon som finns där. Det är som att dom skulle bomba södertälje för att det finns någon fanatisk lirare där.
Se bara vad dom gjorde i dåvarande jugoslavien... USA lider av hybris. Det är ett ungt land som fungerar som en tonåring genom att lägga sig i och hävda sig överallt. Som nation har USA ingen erfarenhet av harmoni.
De ledande i afghanistan sa dessutom att de gladligen skulle lämna över Usama bin Laden om USA kunde lägga fram konsekventa bevis mot honom.

Usama bin Laden är bara ett offerlamm för att han var döende och familjens svarta får.

Äh vad fan... Jag talar ut... I många avseenden sympatiserar jag med Usama om nu det alster jag sett är rätt översatt. USA våldför sig på arabvärlden!

Så SÄPO! Där har ni det... come and get me.

Men jag tror inte Usama är skyldig till åtminstone 9/11...
Om han är skyldig för bombningarna 1998-08-07 i Tanzania och Kenya låter jag vara osagt. Skulle det vara så är det givetvis taskig stil, men USA har mördat fler irakier och afghaner.

Det finns bevis att Osama bin Laden och Al-Qaida är skyldig för bombningarna 1998-08-07 i Tanzania och Kenya sedan de hade rekryterar en ovanligt klantig person som sedan Kenyas polis lätt kunde hitta som avslöjade att det var Al-Qaida som rekryterat honom.

Det var alltså Kenyas polis som visade att bombningarna hade samröre med Al-QAida och Osama bin Laden och inte någon amerikansk organisation.

USA är skyliga för att ha anfalligt Irak utan att ha några bevis på Iraks skuld i någonting.

Så jag anser är både USA och Osama bin Laden skyldiga.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Fast nu gällde det 9/11. Var finns bevisen där? bin Laden är ju inte ens efterlyst för dådet.
Vad som hänt i Tanzania och Kenya är jag faktist inte så insatt i förutom att det sa kaboom och folk dog.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Fast nu gällde det 9/11. Var finns bevisen där? bin Laden är ju inte ens efterlyst för dådet.
Vad som hänt i Tanzania och Kenya är jag faktist inte så insatt i förutom att det sa kaboom och folk dog.

Ta då och ta reda på vad som hände i Tanzania och Kenya för det var som sagt i Kenya som kenyansk polis hittade spåret till Al-Qaida. Inte CIA, FBI, Mossad eller någon annan organisation som vaken.se gillar att lasta det onda i världen för utan kenyansk polis.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Ta då och ta reda på vad som hände i Tanzania och Kenya för det var som sagt i Kenya som kenyansk polis hittade spåret till Al-Qaida. Inte CIA, FBI, Mossad eller någon annan organisation som vaken.se gillar att lasta det onda i världen för utan kenyansk polis.
Jag tror dig på ditt ord, men dessa händelser är faktist inte lika intressanta som t ex 9/11 och london-bombningarna.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

zink skrev:
Jag tror dig på ditt ord, men dessa händelser är faktist inte lika intressanta som t ex 9/11 och london-bombningarna.

Jasså. Bombningarna i Tanzania och Kenya var Al-Qaidas första attentat och därmed hade de bevisat att de kunde göra mer och så utförde de 911.

Det är enligt mig så logiskt som det kan bli.

De palestinska organisationerna lyckades också med att utför flera attentat på raken så det har hänt förr i historien.

Det är just bristen på historiekunskaper som får folk att koka ihop de mest fantastiska idéer runt 911 som att WTC sprängts och att flygplan gått upp rök trots det finns bilder på dess vrakdelar.

See User information
Det tar ca 10 sekunder för en biljardboll att nå marken efter den är släppt från wtc.

Låt oss anta att du har 2 byggnader (wtc) bredvid varann.
Ena består endast av dom övre våningarna, fritt svävandes i luften, och den andra består av samma övre våningar svävandes men resten av huset står kvar under.

Om vi nu släpper dessa övre våningar av båda husen samtidigt, vilka övre våningar kommer ner först?

De övre våningarna utan något som helst motstånd?
Eller det med ett par hundra våningar under sig?

Eller samtidigt?

Det spelar ingen roll om någon nu vill hävda att "det faktiskt tog runt 15 sekunder för tornen att rasa", för det motstånd de övre våningarna stöter på tar betydligt längre tid än 5 sekunder att krossa, eller har jag fel?

Sen det faktum att flygbränsle inte smälter stål.
Varför hittar man stora pölar smält stål under de 3 husen?
Stål smälter inte förns över 1500 grader.

Att dom sen hittat svavel i stålet är ju också väldigt lustigt då det används ihop med termit för att bilda "thermate".

Sen alla tusentals vittnen om explosioner i byggnaderna?
Människor ser sina kollegor komma ut söndersprängda från källarplan innan tornen rasar? :O

Det handlar väl mest om att öppna ögonen och se helheten.
Detta är helt uppenbart.

Posted on: 2008/6/10 19:34

Anonym
Quote:

zink skrev:
Jasså. Bombningarna i Tanzania och Kenya var Al-Qaidas första attentat och därmed hade de bevisat att de kunde göra mer och så utförde de 911.
Det är väldiga kvalitétsskillnader i Al-Qaidas påstådda attentat... Var och varannan sprängning ligger ju tydligen Al-Qaida bakom om man ska tro på media. En väl regisserad teater för att väcka de små religösa fanatikerna att utföra sina egna dåd och stolt basunera ut att de tillhör Al-Qaida.

Anonym
Quote:

Kaffe skrev:
Det tar ca 10 sekunder för en biljardboll att nå marken efter den är släppt från wtc.

Låt oss anta att du har 2 byggnader (wtc) bredvid varann.
Ena består endast av dom övre våningarna, fritt svävandes i luften, och den andra består av samma övre våningar svävandes men resten av huset står kvar under.

Om vi nu släpper dessa övre våningar av båda husen samtidigt, vilka övre våningar kommer ner först?

De övre våningarna utan något som helst motstånd?
Eller det med ett par hundra våningar under sig?

Eller samtidigt?

Det spelar ingen roll om någon nu vill hävda att "det faktiskt tog runt 15 sekunder för tornen att rasa", för det motstånd de övre våningarna stöter på tar betydligt längre tid än 5 sekunder att krossa, eller har jag fel?

Sen det faktum att flygbränsle inte smälter stål.
Varför hittar man stora pölar smält stål under de 3 husen?
Stål smälter inte förns över 1500 grader.

Att dom sen hittat svavel i stålet är ju också väldigt lustigt då det används ihop med termit för att bilda "thermate".

Sen alla tusentals vittnen om explosioner i byggnaderna?
Människor ser sina kollegor komma ut söndersprängda från källarplan innan tornen rasar? :O

Det handlar väl mest om att öppna ögonen och se helheten.
Detta är helt uppenbart.

1. Det är inte bevisat att det var smält stål utan det talas om smält metal och visste du att WTC 1 och 2 fasaderna var täckta med aluminiumplåtar? Var tog allt det aluminiumet vägen?

2. Hur kan termit, sprängämnen etc. ha placerats i flera ton när det gäller termit och i åtskilliga kilon när det gäller sprängämnen utan att det har lämnat ett enda avtryck i historien. Det MÅSTE bevisas att de gjort av någon för vi på vår sida kan förklara allt runt WTC utan att ta till ett enda sprängämne Sedan spelkar det faktiskt ingen roll att du eller andra inte tror ett ögonblick på den förklaringen.

Hittar man på teorier om sprängämnen ska man som ett minikrav också visa dels hur sprängningarna teorietiskt gick till på ett trovärdigt sätt och sedan även visa att man verkligen letar efter de som gjort det hela. Det är de med sprängteorierna som behöver sprängare inte vi med den officiella förklaringen.

Det är ett jättehål i sprängteorierna att de som utfört det hela har försvunnit ur historien. Enligt mig har de försvunnit ur historien för de aldrig har funnits med i historien så att du och andra inte hittar förövarna talar för den officiella förklaringen är den mest rimliga för där har vi inga försvunna personer då vi anser att de var de 19 kaparna, namngiva och med foton, som utförde 911.

Jag har på en video räknat till fem explosioner utan att byggnaderna verkar ha lidit av det.

Att påstå att sedan WTCV 1, 2 och 7 väl har börjat kollapsa så sprängs det är bara dumt och ologiskt.

Att man sedan först måste flyga in flygplan och sedan spränga WTC1 och 2 är också något som talar emot sprängteorierna.

Att det finns flera sprängteorier visar hur tolkningsbart material som finns är och att de talar emot sprängteorierna för var de sanning att WTC 1, 2 och 7 hade sprängts hade det gått mot en sprängteori men icke sprängteorierna har ÖKAT med tiden vilket visar att de material som finns inte går att använda till EN sprängteori och därmed är hela material helt värdelöst för att forma en sprängteori överhuvudtaget. Om 10 år kommer ännu fler sprängteorier att finnas vilket urholkar alla dessa teorier.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

zink skrev:
Det är väldiga kvalitétsskillnader i Al-Qaidas påstådda attentat... Var och varannan sprängning ligger ju tydligen Al-Qaida bakom om man ska tro på media. En väl regisserad teater för att väcka de små religösa fanatikerna att utföra sina egna dåd och stolt basunera ut att de tillhör Al-Qaida.

Al-Qaida är INTE en terrororganisation utan ett terrornätverk. Det är därför var och en som påstår att de gjort något inspirerad av Al-Qaida har rätt.

Så ta och lär dig lite mer om världen du verkar inte var helt uppdaterad om hur den ser ut.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Så ta och lär dig lite mer om världen du verkar inte var helt uppdaterad om hur den ser ut.
Du, lillputte. Jag vet mycket väl att Al-Qaida påstås vara ett terrornätverk, men det kräver väl ändå någon form av medlemsskap? Eller är det fritt fram för vem som helst att påstå man kommer från Al-Qaida?
Du undvek det väsentliga i mitt inlägg och slingrade dig som du brukar. Snart kommer det väl inlägg från dig då du som vanligt anser dig vunnit en diskussion för att du feltolkar det man skrivit. Jag skrev inte ordet 'organisation'. eller hur? Det var du som feltolkade.

"Legere et non intelligere neglegere"

See User information
Ok.

Angående Aluminum.
Jag jobbar med aluminum. Det har en smältpunkt på ca 660 grader, OM oxidskiktet är avlägsnat. Är oxidskiktet intakt smälter inte aluminum förns omkring 1300 grader. Jag kan alltså INTE svetsa aluminum med en ljusbåge som endast når 660 grader.
Du kan f.ö slipa slipa aluminum och avlägsna oxidskiktet, men det återkommer av sig självt ett tag efter.
Det kan alltså inte ha varit smällt aluminum under byggnaderna.
Och varför skulle det ligga smält aluminium under byggnad 7?
Hade det runnit från wtc 1 & 2 in under eller hade den också en aluminumfasad?

Och hur var det med den såkallade "meteoriten" som har förbluffat ingenjörer och forskare som bestod av smält _stål_ och betong?

Angående sprängteorierna.

Anledningen till att jag anser det fanns sprängmedel i byggnaderna, är att raset helt enkelt (enligt mig) går emot fysikens lagar. Som jag skrev i mitt inlägg ovan, det spelar ingen roll om någon vill tro att det tog 8, 10, 12, eller 15 sekunder, för de övre våningarna kan ändå inte pressa ner allt det motstånd de möter på nervägen rakt ner i källarn på så få sekunder.

Det säger sig ju självt att när något fritt fallande stöter på motstånd avtar farten? Om inte då något avlägsnar motståndet.

Om det nu sen har varit människor inne och placerat sprängladdningar, tror du då verkligen dom skulle ställa sig på första bästa torg o skrika att dom är ansvariga? Aldrig!

Att folk sen vittnar om att veckorna innan 9/11 varit ovanligt dammigt i byggnaden, att det låg gråvitt damm över borden på morgnarna när dom kom. Och att det pågick väldigt många renoveringsprojket (det lät som dom använde borrhammare)runtom i huset just veckorna innan är också ett lustigt "sammanträffande".

Sen Silversteins uttalande "pull it".
Här kan man vara hur trångsynt som helst och tro på att han menade att ta ut brandmännen från byggnaden,
"so we decided to pull it, and then we watched the building come down", men det hoppas jag inte någon är.

Posted on: 2008/6/11 15:37

See User information
smälter det vid 660 grader så smälter det, det du yrar om är att du inte kan bryta igenom oxideringen innan 1300 grader, men under oxideringen så är det smält vid 660 grader...slänger du en massa alu grejjer i en stålbytta och värmer den i ugn till 670 c så kommer du ha en alu klump där senare, troligtvis.

Fast att byggnaden ramlade rakt uppifrån och ner för att det brann i lite kontorsmöbler tror jag inte en sekund på.

nästa gång kan ju teroristerna tända eld i gardinerna på de 2 näst översta våningarna, och sen är det bara och vänta i en 2-3 timmar så rammlar skiten ihop.

Posted on: 2008/6/11 17:18

See User information
Jo visst fan yrar jag!

Men jag förstår fortfarande inte varför det skulle flyta aluminum under wtc 7?

Posted on: 2008/6/11 17:44

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

zink skrev:
Du, lillputte. Jag vet mycket väl att Al-Qaida påstås vara ett terrornätverk, men det kräver väl ändå någon form av medlemsskap? Eller är det fritt fram för vem som helst att påstå man kommer från Al-Qaida?
Du undvek det väsentliga i mitt inlägg och slingrade dig som du brukar. Snart kommer det väl inlägg från dig då du som vanligt anser dig vunnit en diskussion för att du feltolkar det man skrivit. Jag skrev inte ordet 'organisation'. eller hur? Det var du som feltolkade.

"Legere et non intelligere neglegere"

Nej man behöver INTE gå med i Al-Qaida utan bara anamma deras idéer för att tillhöra Al-Qaida och det är just därför det är ett terrornätverk.

Om du menar att jag inte svarade på:

Så borde väl klargörandet om vad Al-Qaida är ge svaret. bin Laden måste inte var inblandad i allt för att Al-Qaida ska stå bakom ett attentat.

Anonym
Zink: Då kanske du kan förklara denna 'massiva' jakt efter bin Laden efter 9/11...
Du slingrar dig och snackar strunt.
Ett terrornätverk där vem som helst får gå med... Ja, tjenare hörru! Inser du inte att en terrorgrupp är väldigt fundamentalistiska och fanatiska, det skulle vara svårt att få flera såna grupper att passa varandras syfte utan någon form av samverkan... Om nu Al-Quaida hade funnits. Al-Quaida har blivit synonymt med terrorism...
Stackars ETA t ex, för när dom gör någonting säger ju media att det är Al-Quaida ändå... Det är det det handlar om. De vill ta uppmärksamheten från terrorismen (Vilket är bra) och göra arabvärlden och islam till syndabockar för all terrorism (vilket inte är så snällt)

See User information
Idag skriver Svenskan.....

Usama ska fångas innan Bush avgår
Världen 15 jun 11:54

USA:s president George W Bush vill se terrornätverket al-Qaidas ledare Usama bin Ladin fängslad innan mandatperiodens slut.

Usama bin Ladin ska sitta bakom lås och bom innan Bush lämnar presidentposten i januari. Amerikanska och brittiska specialstyrkor har nu fått order om att öka sina ansträngningar att hitta världens mest efterspanade man.

- Om han kan säga att han dödade Saddam Hussein och fångade bin Ladin så kan han också säga att han gjort världen säkrare, uppger en källa inom den amerikanska säkerhetstjänsten till brittiska tidningen The Times på söndagen.

Posted on: 2008/6/15 11:38
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Om det bara är att säga åt de män som letar att anstränga sig lite hårdare är ju frågan varför han inte redan gjort det?
Usama Bin Laden är bara en stackars syndabock om han ens lever idag. Frågan är om inte Usama bin Laden är/var med på det hela, för att hjälpa sin familj. Han har förstått att världen behöver syndabockar och hans sak blir lika belyst vare sig han är skyldig eller ej. En sann martyr.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Zink: Då kanske du kan förklara denna 'massiva' jakt efter bin Laden efter 9/11...
Du slingrar dig och snackar strunt.
Ett terrornätverk där vem som helst får gå med... Ja, tjenare hörru! Inser du inte att en terrorgrupp är väldigt fundamentalistiska och fanatiska, det skulle vara svårt att få flera såna grupper att passa varandras syfte utan någon form av samverkan... Om nu Al-Quaida hade funnits. Al-Quaida har blivit synonymt med terrorism...
Stackars ETA t ex, för när dom gör någonting säger ju media att det är Al-Quaida ändå... Det är det det handlar om. De vill ta uppmärksamheten från terrorismen (Vilket är bra) och göra arabvärlden och islam till syndabockar för all terrorism (vilket inte är så snällt)

Man behöver INTE gå med i Al-Qaida utan bara anamma deras idéer för att tillhöra Al-Qaida och det är just därför det är ett terrornätverk annars skulle det vara en terrororganisation.

Att det skulle var så ofattbart med Internet och mobiltelefoner är något som jag inte förstår.

Så då borde väl klargörandet om vad Al-Qaida är ge svaret. bin Laden måste inte var inblandad i allt för att Al-Qaida ska stå bakom ett attentat.

Det har visat sig att idén att flyga kapade plan och flyga in i kända byggnader i USA var en kollektiv idé i Al-Qaida och motivet till att överhuvudtaget göra detta var dels att USA kristet land hade släppts in i muslimernas heliga land Saudiarabien och dels att USA stödde Israel i deras kamp mot de muslimska palestinska bröderna.

Det har sänts en hemvideo i TV där Usama bin Laden och några andra spånar över att kapa flygplan och vilka som de känner som kan utföra det hela. Har du och andra missat det kan jag tyvärr inte göra något åt det. Kan kanske finnas på Youtube.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Det har sänts en hemvideo i TV där Usama bin Laden och några andra spånar över att kapa flygplan och vilka som de känner som kan utföra det hela. Har du och andra missat det kan jag tyvärr inte göra något åt det. Kan kanske finnas på Youtube.
Pratar dom engelska i denna video? Min arabiska är lite dålig.
Om en sådan video finns, du tror inte att den kan få en annan grupp att sätta denna plan i verket för att det ska se ut som om de som babblar om det är skyldiga?
Och VARFÖR i herrejössenamn sitter man och filmar ett sådant samtal?!?!?!??!

Jag har också suttit och spånat med kompisar för länge sedan att terrorister kan använda flygplan för att krascha in i stora byggnader och folksamlingar... Det är inte precis ett nytt koncept... Hänt tidigare i USA i Pearl Harbour.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

zink skrev:
Pratar dom engelska i denna video? Min arabiska är lite dålig.
Om en sådan video finns, du tror inte att den kan få en annan grupp att sätta denna plan i verket för att det ska se ut som om de som babblar om det är skyldiga?
Och VARFÖR i herrejössenamn sitter man och filmar ett sådant samtal?!?!?!??!

Jag har också suttit och spånat med kompisar för länge sedan att terrorister kan använda flygplan för att krascha in i stora byggnader och folksamlingar... Det är inte precis ett nytt koncept... Hänt tidigare i USA i Pearl Harbour.

Här är videon

http://www.youtube.com/watch?v=x0FVeqCX6z8

Naturligtvis är samtalet på den så hårdsmält för 911 truth folk att de utan ett enda bevis för det anser den vara förfalskad men jag har sett den inpå TV och den är INTE förfalskad. Det händer flera saker på den som är förenligt med en uppställd videokamera.

Om man anser sig ha rätt är de inte ett dugg konstigt att man filmar det för att bevara det till eftervärlden.

See User information
Quote:

zink skrev:

Naturligtvis är samtalet på den så hårdsmält för 911 truth folk att de utan ett enda bevis för det anser den vara förfalskad men jag har sett den inpå TV och den är INTE förfalskad. Det händer flera saker på den som är förenligt med en uppställd videokamera.

Om man anser sig ha rätt är de inte ett dugg konstigt att man filmar det för att bevara det till eftervärlden.

Zink, om någon påstår att den är förfalskad så menar dom nog att det inte är Usama bin Laden på filmen. Jag är lite osäker på vilka tankegångar som pågår i din hjärna så förklara gärna lite mer.

Inte ens hårdnackade försvarare av den officiella 9/11-myten refererar till den där filmen längre. Filmen är fejk.

Posted on: 2008/8/12 9:53

Anonym
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

zink skrev:

Zink, om någon påstår att den är förfalskad så menar dom nog att det inte är Usama bin Laden på filmen. Jag är lite osäker på vilka tankegångar som pågår i din hjärna så förklara gärna lite mer.

Inte ens hårdnackade försvarare av den officiella 9/11-myten refererar till den där filmen längre. Filmen är fejk.

Du har fel om filmen. Den har visat på TV och där ser man att den är äkta. Det är Usama bin Laden som är på filmen.

Men det som vanligt när folk spelar in egna videor att ljudet blir dåligt och man blir osäker på allt som sägs.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Men det som vanligt när folk spelar in egna videor att ljudet blir dåligt och man blir osäker på allt som sägs.
...så eventuella översätter till det dom vill höra...

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

zink skrev:
...så eventuella översätter till det dom vill höra...

Konspirationsidé.

Det vanliga är att man översätter till det man tror sig höra.

Att man då får lite olika bud om översättningen är inget förvånande.

Ingen kan om det hörs dåligt ha en facit på vad som sägs.

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper