vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Quantum Physics and You...

See User information

Posted on: 2006/2/23 11:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Quantum Physics and You...

See User information
Eller varför inte - "We shall owercome" Cha- la-la... Hö, hö...

jag kollade in det där och såg att i grunden - så är det - det gamla vanliga - och jag måste säga att som detta är 2upplagt så är i alla fall jag lite misstänksam... Vi vet ja all vad jag förstår att vi har sanningen förborgad inom oss och vet när vi hör den - men så fortsättningen.... Där ligger faran - jag brukar ju säga att om man skall lura någon så skall man säga tex. 20-30% sanning och då hugger vi som hungriga gäddor - så har man ju då 60-70% att larva sig med - nä - min modell är att i vår så skall jag svänga i mig en stor jävla hög med svampar - så får vi se vad det "bär med sig" hö, hö... Då kan man snacka om "experience" - erfarenheter, alltså1 Det får bära eller brista - skit-sammma - Går det åt helvete - så är det ju bara att ta nya tag - i nästa liv - Hö, hö...

samt: plus. (Grymlingen)

Posted on: 2006/2/23 15:36
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

What The Bleep Do We Know !

Den filmen skulle vara tungt om någon kunde fixa svensk text till !
Dock är jag för lat för det =/

Posted on: 2006/2/23 16:27

See User information
Tjena

Träffade en snubbe förra veckan som HAR textat den på svenska.

Den skall visas i Göteborg 10 mars. Är väldigt nyfiken på den.

mvh eureka

Posted on: 2006/2/23 19:06

See User information
Dude !

synd att jag bor i stockholm !

Tror du att du skulle kunna försöka att fixa den med text !

*hoppar med förväntan*

Fattar föresten inte en grej i filmen.

Det där med indianen, han säger kolla shepp å man ser dom !

Skulle en unge se drakar om jag sa till honom att jag såg drakar uppe i luften ?

Eller går inte det, eftersom jag faktiskt nte ser dem ?

Posted on: 2006/2/23 21:29

See User information
Finns det någon bra dokumentär som liknar "What the bleep..."? Intervjuerna och sjävla ämnet var intressant men spelfilmsdelen var fruktansvärt dålig måste jag säga.

Posted on: 2006/2/24 18:22

See User information
Detta, med "överförande" utav "bilder"...

När, jag var i ungefär 13-14-års-åldern - så gick det en "Sniffar- våg i vår förort - skitpopulärt - Av någon underlig anledning så lät jag bli - men jag var ändå med i gänget - och fick då uppgiften som Thinner-köpare och flaskbärare - för de litade på mi vad jag har förstått... en av mina polare var en läsare av S-F litteratur och vi pratade då mycket om utomjordlingar och Ufo´n och det och sånt... Han var en stor missbrukare av thinner och dog efter ett tag - I skolan talade och skrämdes man för sniffandet - genom att breätta om hans fall - hans hela hjärna var som ett klister - menade man... Frid över hans minne!

I vilket fall - en dag då vi var utee och larvade oss - så gick vi över en stor öppen plats (äng) - då skrek denne (döingen) till att det kom en massa UFOs över oss... Alla blev skiträdda och menade sig också se detta som han såg - ok inga ingående beskrivningar - men allla blev faktum skiträdda - DE såg faktiskt något! - men jag såg inte ett skit! Men det hade väl att göra med drogen, antagligen... Nåja...
En annan snubbe menade att han alltid hade en liten figur med sig som busade och hade sig - en gnomliknande grej - så en gång när han tröttnade på denna lilla figur så åt han helt sonika upp den - - men fick då problem med magen - det kan man ju förstå... Hö, hö...
Jag har hört att om ett sk. "medium" ser något, så kan de övriga se - om bara "mediet" - "vidrör"dem - Alltså det måste liksom vara "kontakt" på något sätt detta kanske kan ske genom mental kontakt - eller sk. fysisk - som egentligen är det samma - fast på ett annat plan...
Vad jag har tänkt på många gånger - var just det att vi alla den gången "rymdisrna" annföll - Faktum kastade oss ner och höll om varandra (liksom) - Så då blev det nog en slags "överföring" från denna "S-F-snubbe"... Ungefär, Mwen jag tror ändå inte hans syn hade att göra med den fantasi, som man menar med fantasi - utan det var nog en reell händelse - Ufo´s, larvar sig ju jämt - här och där av olika anledningar...

samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2006/2/26 9:57
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Jag tyckte inte om filmen så mycket. Klart at den var trevlig, men inget att jubla över.

Min budhistiska lärare brukar prata en del om kvantfysik i sina föreläsingar. Jag tycker dock bättre om de rent buddhistiska delarna, dom är så tyliga i sig själva. Kvantfysiken gör det bara oklarare för mig.

Men förhoppsningsvis så har det en mycket positiv påverkan på de som inte har tänkt i dessa banor innan.

Posted on: 2006/2/26 14:20

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper