vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#25
birgitta.ohlsson@riksdagen.se är det nog bra om alla drar ett mail till och vädjar/informerar om vikten av att rösta NEJ

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#26
Heh eh... "Hela riksdagen har blivit mailbombad"
http://www.expressen.se/nyheter/1.120 ... -centern-om-nya-fra-lagen

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#27


See User information

Posted on: 2008/6/16 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#28


See User information
Jag har också sänt några e-brev:

Hej Birgitta Ohlsson!

Redan de gamla SOVJETERNA, inte bara STASI, kände till det viktiga i att kontrollera folket, den farliga massan och kartlägga deras liv för att förebygga uppror och att lokalisera de feltänkande farorna.

BUGGNING
TELEFONAVLYSSNING
E-POST spårning, arkivering med all trafikdata
WEBB-spårning med personlighetsanalys
SKONINGSLÖSA och GENOMGRIPANDE kontroller måste regelbundet utföras

Nästa steg är att ge samma myndighet skyldighet att lösa dessa problem av felaktigt tänkande människor med av tankekontroll och kulturell krigföring (Congress for Cultural Freedom).

Rösta JA på onsdag för alla människors säkerhet och möjlighet till ett korrekt tankemönster.

Hälsningar

Posted on: 2008/6/16 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#29


See User information
Jag skrev också ett snabbt mail och fick något standardmail som svar... troligen autosvar

Posted on: 2008/6/16 20:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#30
Ska jag vara helt ärlig tror jag inte en sekund på att FRA-lagen går igenom. Jag tror att den bara är en "där-ser-ni-vi-lyssnade-på-folket-lag-och-inte-klubbade-igenom-den"-lag... Så folket ska tro de kan påverka.

Detta är dock ingen anledning att tysta våra röster.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#31


See User information
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1373149.svd


FRA uppges ha samlat data i tio år
Publicerad: 16 juni 2008, 20.14

FRA har lagrat och insamlat svenskarnas telefonsamtal och datatrafik i cirka tio år, uppger SVT:s Rapport. FRA:s generaldirektör Ingvar Åkesson bekräftar uppgiften, men säger till Rapport att informationen gallras bort efter 18 månader.

FRA har framhållit utåt att man jobbar med precisa, exakta sökbegrepp för att få tag i utländsk trafik. Men enligt Rapports källor handlar det om en generell massinhämtning av trafikdata från både utländska och svenska medborgare. Det gäller mobiltelefoner, fasta telefoner, sms, mejl och registrering av datorers IP-nummer.

Lagringen ska gälla informationen om vem som kommunicerat med vem, inte själva innehållet.

Posted on: 2008/6/16 20:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#32
Att dom redan samlat information hyser jag inte det minsta tvivel om, men att genomföra det öppet och lagligt lär dom inte göra ännu.
Jag ska äta en burk katrinplommon om FRA-lagen går igenom... Eller om de nu säljs i kartong eller påse.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#33


See User information
Nu när du säger sådär wowbagger! Kan det vara så jävligt att det aldrig var menat att fra lagen skulle gå igenom. För att först skrämma skiten ur folket,Och sen låta folket tro att dom slapp ur snaran i sista stund.Alla pustar ut och tror att man är homesafe.När man i praktiken redan håller på med precis samma sak(eller till och med värre) i och med installationer av dessa energiboxar i hela landet.Fra skulle isåfall bara vara en stor jävla rökridå för att rikta focus åt fel håll? Bara något som slog mej pga att jag just nu i dagarna fått ett trevligt litet brev fån fortum om intallation av sån där jävla box hos mej.Har nån nåt tips på vad man kan göra.Har mailat fortum och bett om skriftliga garantier om strålning+ att jag även har mailat min fastighetsvärd med bifogad länk om mindcontrolexperiment.

Posted on: 2008/6/16 23:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#34


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Nån som är förvånad att FRA redan har börjat att spara trafik? Det liknar allt för mycket exakt samma tillvägagångssätt som i USA, där utförde NSA samma lagring och övervakning i flera år innan dom gjorde det lagenligt..

FRA anklagas för olaglig lagring
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70846349_852__,00.html

Datainspektionen har fått in en anmälan om misstänkt olaglig lagring av data om över 100 svenskar som haft kontakt med Ryssland.

Försvarets radioanstalt (FRA) ska ha spanat på personerna trots att uppgifterna inte har gällt terror, eller liknande, vilket krävs för att de ska få lagras.

Personerna som avlyssnats var bland annat personer inom föreningar och företag som hade kontakt med Ryssland.


Gaston, jag läste precis det där om att FRA redan har lagrat information i tio år och det är så här dessa hemliga operationer fungerar, man gör nåt i hemlighet, sen lagför man detta tillvägagångssätt, sen kommer det fram vad dessa ljusskygga organisationer har sysslat med... Sen tror jag nog att den där artikeln är en liten "whitewash" dom har nog redan samlat in all information, även innehåll, som nu denna FRA-lag ska göra lagförd..

Hur tror ni att medborgarna kommer att resonera när dom läser den där artikeln? Jag tror att dom kommer att hävda att det inte finns nåt att oroa sig för, FRA har ju redan samlat och sparat information så vi behöver inte bekymra oss om dessa integritetskränkande metoder..

Posted on: 2008/6/16 23:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#35


See User information
Quote:

TeBe skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Nån som är förvånad att FRA redan har börjat att spara trafik? Det liknar allt för mycket exakt samma tillvägagångssätt som i USA, där utförde NSA samma lagring och övervakning i flera år innan dom gjorde det lagenligt..

FRA anklagas för olaglig lagring
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70846349_852__,00.html

Datainspektionen har fått in en anmälan om misstänkt olaglig lagring av data om över 100 svenskar som haft kontakt med Ryssland.

Försvarets radioanstalt (FRA) ska ha spanat på personerna trots att uppgifterna inte har gällt terror, eller liknande, vilket krävs för att de ska få lagras.

Personerna som avlyssnats var bland annat personer inom föreningar och företag som hade kontakt med Ryssland.


Gaston, jag läste precis det där om att FRA redan har lagrat information i tio år och det är så här dessa hemliga operationer fungerar, man gör nåt i hemlighet, sen lagför man detta tillvägagångssätt, sen kommer det fram vad dessa ljusskygga organisationer har sysslat med... Sen tror jag nog att den där artikeln är en liten "whitewash" dom har nog redan samlat in all information, även innehåll, som nu denna FRA-lag ska göra lagförd..

Hur tror ni att medborgarna kommer att resonera när dom läser den där artikeln? Jag tror att dom kommer att hävda att det inte finns nåt att oroa sig för, FRA har ju redan samlat och sparat information så vi behöver inte bekymra oss om dessa integritetskränkande metoder..


Jag är helt övertygad om att det förhåller sig på det sättet, sorgligt i detta är att det räcker med att man slagit fel nummer i hastigheten och snabbt lägger på, så registreras detta ändå som om det finns ett samband mellan de två telefonerna även om det visar sig att samtalslängden varit 0,00 sekunder.....fan dom är mer paranoid än en svartsjuk kärring........

Posted on: 2008/6/16 23:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#36


See User information
Bodström röstade Nej i justitie- och försvarsutskottet till genomförande av FRA-lagen förra våren 2007 vilket gjorde att det bordlades och nu krävs det alltså majoritet i Riksdagen för att få igenom förslaget.
Thomas Bodström röstar Nej till förslaget på Onsdag och uppmanar alla socialdemokrater att också rösta nej.

Bodström blev väl lurad som alla andra efter 11 September 2001 , inklusive mig själv , och köpte det omfattande nödvändiga 'kriget mot terrorismen' med alla medel , men inte nu tydligen.

Förre SÄPO-chefen , Anders Eriksson säger i DN 12/6:

"Sverige och övriga EU har sedan den 11 september 2001 alltför okritiskt följt USA i långtgående antiterroråtgärder. Det säger förre Säpochefen Anders Eriksson, själv mycket negativ till förslaget om signalspaning."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=778995

Posted on: 2008/6/16 23:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#37


See User information
Det är dags att genomföra en allmän simkortsbytardag på någon offentlig plats......

Posted on: 2008/6/16 23:52
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#38


See User information
Det som FRA var tänkt att göra gör man ju redan i Echelon sedan årtionden tillbaka. Sedan finns det ju en handfull svenaks så kallade "terrorexperter" i England.

Och nu när media uppmärksammar motståndet så kraftigt, så känns det faktist mer som om Wobagger har en intressant synvinkel.

Posted on: 2008/6/16 23:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#39
Quote:

gaston skrev:
Det är dags att genomföra en allmän simkortsbytardag på någon offentlig plats......
Det spelar väl ändå ingen roll? Du är redan registrerad på IMEI koden och om du köper en ny telefon kopplas den ändå till dig eftersom de ser var den är oftast. Men du kan ju ha en ute och en inne telefon... Fast om uppmärksamheten kommer till din utetelefon så kollar dom upp vem du är ändå... om det rings intressanta samtal det vill säga. Man ska inte tro man är anonym med kontantkort.

De kollar bara vår vilja att vara anonyma osv... Kollar om vi snällt registrerar oss eller om vi vill leka osynliga genom att inte registrera oss...

Gör som jag... Beställ kontantkort gratis som du reggar i ditt namn (Åtminstone Tele2 och Telenor skickar de direkt hem till dig utan kostnad) Regga dom i ditt namn, trots att de redan är reggade sedan utskicket och sedan ger du bort dem till dina vänner.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#40


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

gaston skrev:
Det är dags att genomföra en allmän simkortsbytardag på någon offentlig plats......
Det spelar väl ändå ingen roll? Du är redan registrerad på IMEI koden och om du köper en ny telefon kopplas den ändå till dig eftersom de ser var den är oftast. Men du kan ju ha en ute och en inne telefon... Fast om uppmärksamheten kommer till din utetelefon så kollar dom upp vem du är ändå... om det rings intressanta samtal det vill säga. Man ska inte tro man är anonym med kontantkort.

De kollar bara vår vilja att vara anonyma osv... Kollar om vi snällt registrerar oss eller om vi vill leka osynliga genom att inte registrera oss...

Gör som jag... Beställ kontantkort gratis som du reggar i ditt namn (Åtminstone Tele2 och Telenor skickar de direkt hem till dig utan kostnad) Regga dom i ditt namn, trots att de redan är reggade sedan utskicket och sedan ger du bort dem till dina vänner.


Personligen så använder jag den bara när jag surrar med ungarna och någon gammal polare, det kan gå dagar utan att den används till annat än rockburk eller kamera (P1i) så på det stora hela så är jag inte fastvuxen med den, och ibland kan man ju få på skallen för att man inte ens har den med sig, vilket sker oftare å oftare.......har liksom lite roligare med en gatreggad Husqvarnacross även om den ser lite löjlig ut med blinkers och backspegel, men behöver du plöja potatisåkern så är det bara hojta...

Posted on: 2008/6/17 2:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#41
Nån som ska dit 8.00 imorrn?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#42
Det som är nytt är inte att de avlyssnar utan att de ska dra en pipa till FRA, Internet 2 någon?

Sen kommer de jaga fildelare till höger och vänster eftersom de ska bekämpa "grov brottslighet". Att det är du som är brottslingen och terroristen är inget nytt eftersom när de riktiga är ute så funkar varken övervakningskameror eller luftförsvarskommandon med obegränsad budget.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#43
Tittar på SVT 24 och debatten i Riksdagen.


F-n.,man blir ju spyfärdig av att se alla dessa Hjärntvättade politiker.


Denna lag kommer att göra att det blir fritt fram att jaga Sanningssägare och stämpla dessa som ett hot mot rikets säkerhet och demokratin . Skulle sanningen om 911, London, Madrid o s v ...skulle ju Bluff - demokratierna i Väst rasa som ett korthus.

Försvarsministern nämner dessa händelser och därför behövs FRA-lagen.

Det är inte terrorister som är hotet utan VI , 911-rörelsen m m. För vi sitter på Kunskap och bevis som inte får nå den större massan och som avslöjar dom verkliga regissörerna bakom Bluff-Demokratierna, Bluffen om Kriget mot Terrorismen , Dom kontrollerade Medierna ( Elitens Propaganda -redskap), som är en del i Mörkläggningen av 911, 7/7, Madrid , Estonia m m.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#44
A73: Vi är redan kartlagda. FRA-lagen kommer inte gå igenom, för de tänker ha den att peka på och säga "Nej, vi kollar inte upp er. Kommer du inte ihåg att FRA-lagen inte gick igenom? Sov nu..."

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#45
Quote:

Wowbagger skrev:
A73: Vi är redan kartlagda. FRA-lagen kommer inte gå igenom, för de tänker ha den att peka på och säga "Nej, vi kollar inte upp er. Kommer du inte ihåg att FRA-lagen inte gick igenom? Sov nu..."



Jag fattar mycket väl att vi redan är registrerade.


Ok. Jag går och lägger mig tidigt idag.....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#46


See User information
Säger detta nu, om FRA-lagen inte går igenom, kan en attack mot Sverige komma att genomföras då och efter den kan sen makthavarna skylla på att lagen inte gick igenom, för hade lagen funnits där så hade regeringen kunnat skyddat oss mot dom dumma terroristerna ( Al- CIAda )..

Posted on: 2008/6/17 22:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stoppafralagen.nu
#47
Quote:

TeBe skrev:
Säger detta nu, om FRA-lagen inte går igenom, kan en attack mot Sverige komma att genomföras då och efter den kan sen makthavarna skylla på att lagen inte gick igenom, för hade lagen funnits där så hade regeringen kunnat skyddat oss mot dom dumma terroristerna ( Al- CIAda )..
Lagen är bara snömos. De har ju själva erkänt att de reggat oss i tio år.
Detta är bara för att visa folket att de lyssnar på oss genom att inte klubba igenom den.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stoppafralagen.nu
#48


See User information
Visst Wow, men man säger ju att det endast är viss information som dom lagrar, dom måste nog ha genom denna lag för att kunna ha händerna fria.. Ett åtal borde resas för brott mot grundlagen eftersom dom redan har brutit den!?

Posted on: 2008/6/17 22:09

Edited by TeBe on 2008/6/17 22:36:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
22 user(s) are online (22 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 22

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS