vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Skippat mejeriprodukterna
#1


See User information
Jag har sedan ett par veckor tillbaks helt skippat komjölk, smör och ost, och börjar redan känna av effekterna. Mer morgonpigg, mer energi, fräshare smak i munnen, bättre mag/tarm-funktion.
Tidigare fil/yoghurt/müsli-frukost ersatt med havregrynsgröt, havre- eller sojamjölk och bröd. Jag har även radikalt dragit ner på kaffedrickandet, inget mer sunkigt automatkaffe i tid och otid på jobbet, en kopp efter lunchen bara.

Någon mer som lagt ner komjölken?

Posted on: 2008/6/22 0:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skippat mejeriprodukterna
#2
Jag har minskat min konsumption av mjölk för att inte ha det till havrerynsgröten men när det gäller frukosten är det svårare att vara utan lättfilen till muslin. Jag har inte funnit någon enkel frukost att laga på jobbet som är bra. Man kan göra gröt men då måste en spisplatta införskaffas för laga mat i micro är inte något alternativ.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skippat mejeriprodukterna
#3


See User information
Jag har funderat på att testa det, dock kommer osten blir riktigt jobbig att sluta med för det är så gött.

Vilka näringsämnen går man miste om när man slutar med mejeriprodukter? Hur ersätter man dom utan piller?

Posted on: 2008/6/24 18:09
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skippat mejeriprodukterna
#4


See User information
sluta äta socker också så kommer du märka extremt stor skillnad.

Posted on: 2008/6/27 21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skippat mejeriprodukterna
#5


See User information
Snask!! Sockorbeda(beta på)Sockor har vi på fötterna:)

Vatten är oerhört viktigt för välmågan. Mängden, kvaliten och hur man dricker. Kvaliten kan man kolla genom att frysa vattnet och titta på kristallmönstret på den frusna ytan. Mikovågsuppvärmt vatten har inget mönster alls. Men om man virvlar vattnet i t ex en stor tratt och samtidigt låter vattnet gå igenom en rund permanentmagnet, då återkommer mönstret! (Eget exp). Troligtvis går det åt mycket mer energi för kroppen att ta upp "felaktigt" och tröttgörande vatten.
Mjölk?

Posted on: 2008/6/27 23:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skippat mejeriprodukterna
#6


See User information
Jag har faktiskt börjat åka ut till en bondgård tillsamans med en kompis. Dom odlar allting ekologiskt, och där köper vi opastöriserad mjölk, vilket enligt många är den enda mjölk man någonsin skall dricka. Många fler näringsämnen i den mjölken, och mycket bättre fett.
Det sägs att många av människorna på toppen, t ex engelska kungahuset endast dricker opastöriserat.
Det folk i världen som man anser vara friskast är lakto-ovo-vegetarianer, och då är det så klart endast opastöriserat.
En del påstår att dålig (dvs den som finns att köpa i affären) ger upphov till ADHD....

Posted on: 2008/6/28 13:19
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skippat mejeriprodukterna
#7


See User information
Vi här i verige behöver inte bekymra oss nämnvärt över komjölkens hälsofaror. Vi nordbor är till stor utsträckning anpassade till att bryta ner och ta till oss näringen i mjölk.

Detta att man inte bör dricka mjölk härstammar från de många hälsoböcker som kommer från utomeuropeiska länder, då det är vanligare med laktosintolerans där. Vi här i norden konkurrerade ut en andra folkgrupp som bodde här på stenåldern, delvis för att vi hade det övertaget att vi kunde få näring från mjölk i vuxen ålder, medans de inte hade den förmågan.

Opastöriserad mjölk är klart godast, jag vet, jag är uppväxt på en mjölkgård! Vad gäller skillnad i näringsinnehåll ang pastöriserad - opastöriserad mjölk, kan jag inte uttala mig om, då jag inte har läst några undersökningar om det.

Läste något här om att micro-uppvärmda livsmedel skulle vara skadliga - det är helt fel. Jag jobbade med microvågsugnar i flera år och är kunnig i fysik, så jag (till skillnad från många av de som varnar för microvågsugnar) vet hur de fungerar och vad som händer med maten. Visst blir maten rätt smaklös, men faktum är att vitaminer bevaras t o m bättre i microvågsvärmd mat än mat som tillagas i vanlig ugn, grillas eller steks.

Posted on: 2008/7/19 15:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skippat mejeriprodukterna
#8


See User information
Desto mer man oroar sig så blir det ett problem för kroppen. I och med att du bestämde dig innan för att du skulle må bättre och så blev även när du slutade med mjölken. Jag tror absolut inte vanlig mjölk är skadlig, opastöriserat mjölk är säkert i bättre kvalite och du behöver inte dricka lika mycket som den vanliga. Jag har kommit fram till att desto mindre man oroar sig, ju mer man ser sin kropp som hälsosam och stark så känner du dig oxå friskare. En frisk och positiv själ renar alla gifter som finns på jorden.

Eliten är besatt av att äta det bästa vilda köttet och dricka det bästa vattnet. Dom är besatt av tanken att leva för evigt och så har det alltid varit.

Självklart så vill man äta ekologist och av högsta klass på produkterna. Men det finns gubbar som endast levt av kött och kanelbullar som blivit över 90 år. Det blir vad man gör det till...

så jag säger så här, sluta noja så mycket... se på din kropp som övervinnlig så ordnar det sig.

Posted on: 2008/7/20 1:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skippat mejeriprodukterna
#9


See User information
det man ska göra är att lyssna på sin egen kropp, inte vad andra säger och tycker man ska göra.
Funkar det för en så är det kanon.

Vissa tål helt enkelt inte vissa saker, andra kan äta hur mycket skit som helst utan att det syns på kroppen.

Jag personligen undviker mejeriprodukter för att jag mår bättre av att inte stoppa i mig det, likaså med socker.

Att jag rör på mig dagligen mår jag också mycket bra av..så jag fortsätter med det.

Posted on: 2008/7/20 2:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS