vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »


Anonym
EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#1
Nu var det dags här också, detta har redan skett i vissa delstater i USA och är i ropet att ske federalt där också...

Nu kan man tycka vad man vill om antroposofin som jag vet vissa av er gör, dock är detta mycket viktigt för att makteliten avser nu att en gång för alla i Europa sopa golvet med allt vad alternativ medicin heter. Varför är inte konstigt alls och jag anser vidare kommentarer överflödiga. Nu kan ju Vaken.se utnyttja pontentialen med nära 20 000 besökare och vara en maktfaktor som knäcker denna Matrix.

* * *

Vidarebefordrat brev:

Från: Stefan Uhlén <stefanuhlen@hotmail.com>
Datum: fr 4 jul 2008 00:30:51 +01:00
Till: <samordna@hotmail.com>
Ämne: VB: Rädda alternativmedicinen inom EU
Svara till: <stefanuhlen@yahoo.se>

Hej alla,

Jag vidarebefordrar ett angeläget upprop som har cirkulerats av flera
personer senaste veckan. Några av er har redan fått det.
Förutom det inledande uppropet så inkluderar jag texter från Bertil Wosk
och Inger Lise Oelrich.

Antalet undertecknare är nu högre än som står nedan, ca 444.000.

Stefan

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VIKTIGT UPPROP - rädda alternativa mediciner & jordbruk i EU

I januari lägger EU fram ett förslag som kommer att sätta stopp för att
sälja och köpa alternativa tillskott och mediciner. Alla vitaminer och
mineraler t.ex. får bara innehålla en liten verkningslös mängd för att få
säljas fritt. När preparaten har en verkan ska de klassas som läkemedel
och får bara säljas på apotek. Då måste de ha genomgått en vetenskaplig
test för läkemedel, vilket bara de multinationella företagen har råd med.
Slutkontentan är att de stora läkemedelsföretagen får kontrollen över
allt som säljs och tjänar ännu mer pengar på vår ohälsa och våra
valmöjligheter till att söka efter alternativ läkevård kommer att strypas.

Gå däför in på http://www.eliant.eu och skriv under.
Om de får ihop 1 miljon namnunderskrifter så är EU tvingade att ta upp
förslaget till prövning en gång till.
Eliant är den antroposofiska rörelsens upprop mot detta förslag.
Sprid vidare till alla ni känner - det är ont om tid för att få behålla
vår frihet att bestämma över vår egen hälsa.

http://www.eliant.eu/new/lang/en/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej vänner,

EU vill inte bara förbjuda kosttillskott, de vill också förbjuda antroposofisk
medicin och antroposofisk odling.

Det är en begränsning av individens rätt att själv välja hur vi ska leva, vilken
mat vi ska äta, vilken skola vi ska välja för våra barn och vilken medicin vi
vill använda.

Jag rekommenderar er att skriva på och sprida detta till så många som möjligt.

Med vänlig hälsning

Bertil Wosk

Holistic | http://www.holistic.se
Motalagatan 18 | SE-592 32 Vadstena, Sweden

Mail: b.wosk@holistic.se

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kära vänner och kollegor runtom i Norden,

Inom EU håller man på att genom lagstiftning förbjuda alternativ medicin,
homeopatisk och antroposofisk medicin i Europa och göra det olagligt att
tillverka, sälja och använda dem. Som ni vet, är detta mediciner och
behandlingar, inklusive odling av marken, som genomförs utan kemiska
bekämpningsmedel, gifter och syntetiska ämnen. Biodynamisk och
ekologisk odling och därmed mat och mediciner är nu under allvarligt hot.
Argumentet är, att det är för få människor som använder sig av detta för
att det skall vara värt ge det plats i lagstiftning och samhälle.

Om detta händer, vilket redan är på gång i t.ex. Finland, betyder det ett slag
mot allting som kommer ur den antroposofiska och waldorfpedagogiska
rörelsen, inklusive hela den terapeutiska hållningen till människa och jord.
Detta gäller egentligen hela den "alternativa" rörelsen överlag. Under
70-talet smugglades i många år homeopatiska Weleda och Wala preparat i
kappsäckar till ett grannland i närheten, eftersom det var en kriminell
handling att handla med dessa. Det håller på att kriminaliseras att vi väljer
ett giftfritt och mänskligt sätt att leva våra liv.

I EU lagstiftningen står att om 1 million människor i våra länder samlar sig
omkring en fråga, så måste det tas upp i Parlamentet och det måste
skyddas med lag. Sedan en tid tillbaka pågår ett intensivt samlande av
underskrifter över hela Europa, ELIANT. 340.000 underskrifter har samlats
hittills och som ni kan se nedan, är tiden knapp, avståndet till Bryssel stort
och framtiden i våra händer.

Om ni har upplevt mitt storytelling arbete och de frukter som kommer ut
ur det som viktiga och av betydelse för vår mänsklighet, om ni tycker att
Weleda, Wala och den biodynamiska odlingen och maten är viktiga i
världen, om ni vill stödja fortsättningen av en fri, andligt inspirerad
waldorfskola inklusive hela arbetet med våra utvecklingsstörda bröder och
systrar och mycket mer som springer ut ur en antroposofisk människosyn

SÅ SKRIV under på ELIANT insamlingen nedan. Din röst är viktig.

ELIANT - European Alliance of Initiatives for Applied Anthroposophy at:
http://www.eliant.eu/new/lang/en/

OBS: bekräfta - de skickar ett mejl som du skall svara på som bekräftande.

Varma hälsningar

Inger Lise Oelrich
Tel. 08 551 507 60
storytelling@telia.com

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#2
Mhm... får ta den till framsidan sen...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#3
Quote:
ala vitaminer och
mineraler t.ex. får bara innehålla en liten verkningslös mängd för att få
säljas fritt. När preparaten har en verkan ska de klassas som läkemedel
och får bara säljas på apotek.


Vart hittar jag info om denna gräns? Nån som har en bra länk så lägg den här. Kollar Eliant sidan just nu.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#4
Void, läs Codex Alemientarius så har du den globala planen. Sen om du faktiskt tänker följa vad de säger eller peppra en kriminell som kallar sig länsman är upp till dig i din stuga.

Kineserna i Shixuan slår dem till de dör med träpåk fast de har väl inte fått sina potatisar i plastpåse. (google it) lol

Jag kommer att göra som Kineserna, dö en gång och inte tusen gånger.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#5


See User information
Void och andra som inte vet vad Codex Alimentarius är för nåt:

http://www.codexalimentarius.net/web/index_en.jsp

Codex Alimentarius P1
http://www.youtube.com/watch?v=VmrF9KjlGsc

Posted on: 2008/7/5 0:50
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#6


See User information
Varför skriva "alternativmedicin" varför inte bara skriva "preparat som inte genomgått peer review" som det brukar vara...
Naturmedicin som fungerar analyseras och man försöker finna det aktiva medlet/en i dom, och sedan kan man förhoppningsvis finna ett sätt att få kontrollerbara mängder av det i framtiden...

Notera även att bara för att det är ett "naturmedel" betyder inte att det inte kan vara skadligt, speciellt om man "ersätter" fungerande läkemedel med oprövade som inte genomgått peer review.
Varierande doser av det aktiva preparatet i "naturen" kan också göra det värdelöst/farligt
Det skall klara att visa sig åtminstånde jämförbart lika bra som existerande medel (eller placebo då vanliga läkemedel inte finns för en sjukdom), annars är det inte bara dumt, utan farligt....

Ingen har hitintills förklarat varför "naturmedel" inte skulle utsättas för läkemedelstest och peer review, och man HAR gjort det framgångsrikt förut.

Att bara lita på "magi" utan kontrollerbara bevis är ingen bra metod, finns det något av värde i ett naturpreparat skall det klara tester....

Posted on: 2008/8/17 21:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#7


See User information
Varför skriva "alternativmedicin" varför inte bara skriva "preparat som inte genomgått peer review" som det brukar vara...
Naturmedicin som fungerar analyseras och man försöker finna det aktiva medlet/en i dom, och sedan kan man förhoppningsvis finna ett sätt att få kontrollerbara mängder av det i framtiden...

Notera även att bara för att det är ett "naturmedel" betyder inte att det inte kan vara skadligt, speciellt om man "ersätter" fungerande läkemedel med oprövade som inte genomgått peer review.
Varierande doser av det aktiva preparatet i "naturen" kan också göra det värdelöst/farligt
Det skall klara att visa sig åtminstånde jämförbart lika bra som existerande medel (eller placebo då vanliga läkemedel inte finns för en sjukdom), annars är det inte bara dumt, utan farligt....

Ingen har hitintills förklarat varför "naturmedel" inte skulle utsättas för läkemedelstest och peer review, och man HAR gjort det framgångsrikt förut.

Att bara lita på "magi" utan kontrollerbara bevis är ingen bra metod, finns det något av värde i ett naturpreparat skall det klara tester....

Posted on: 2008/8/17 21:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#8


See User information
Klart jag skriver på!

Posted on: 2008/8/17 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#9


See User information
Precis, det vore ju för hemskt om man skulle tvinga "alternativ medicin" att genomgå tester, peer review och att tvingas bevisa sin verkan som vanliga mediciner måste göra innan de får säljas....

Posted on: 2008/8/18 3:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#10


See User information
Quote:

Gab. skrev:
Precis, det vore ju för hemskt om man skulle tvinga "alternativ medicin" att genomgå tester, peer review och att tvingas bevisa sin verkan som vanliga mediciner måste göra innan de får säljas....


Har du nåt slags sjukt hat mot den oförstörda naturen el vad är det?
Personligen går jag ut och helar mig i naturen då och då, funkar perfekt. Växten skelört botade tex mina fotvårtor efter två behandlingar, något som apotekets medel inte lyckades med på 10 år! Ingen "magi" där, bara en kunskap om medicinal växter.
Vad är grejen med ni dampiga it kids som skriker bevis bevis hela tiden? Vems bevis duger för dig? Den profitkåta läkemedelsindustrins el? Tror du allvarligt talat att dom skulle sätta sin OK stämpel på växten jag plockat gratis runt husknuten, en växt vars saft på endast två behandlingar uträttade det dom konventionella preparaten a 30-40 kr/st inte lyckades med på 10 år?

Mitt råd till dig är att återerövra makten över ditt eget liv, skaffa dig lite eget kunnande om alternativmedicin och sluta lyssna så mkt på auktoriteter med starka penningintressen.

Posted on: 2008/8/18 11:27
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#11
Varför testa nåt som fungerat i flera tusen år, samt är naturligt????
Givetvis finns det saker som inte är nyttigt, som också är natuligt, men det har man också vetat om i flera tusen år.

Medecinen vi har i dag har funnits endast en liten stund, gått igenom manipulerade tester, o sen till o med packas med en packsedel som varnar om 10-20-30, ibland 40 biverkningar....

I grund o botten skall man förvisso leva rätt, så man inte behöver en massa medecin, fast det verkar bli moment 22 när det kommer till människan av i dag.

Den e upptagen med nåt annat, än sig själv. "Might be a different driver behind the wheel, then the real one..... Couse the real driver always looks after it's vehicle".



Skulle va kul o ta upp ämnet homeopatisk medecin igen, med tanke på alla dom nya tester som gjorts med DNA/energier/minne etc.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#12
MOTGIFT v 33
<>

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=809677


Häxbålen tänds igen

Landstingsrådet Birgitta Rydberg vill göra det enklare att ta ifrån läkare legitimationen: Patientsäkerheten äventyras av otillräcklig lag. Domstolar har konstaterat uppenbara förseelser och brister i många läkares yrkesutövning, men menar att lagen inte räcker till för att återkalla läkarlegitimation. Därför har det i domstolarna skapats en otillfredsställande rättspraxis där patienters säkerhet kommer i andra hand efter läkarens intresse att utöva sitt yrke. Läkarkåren borde oroas av vad en del personer får göra i kraft av sin legitimation. Om patientsäkerheten ska sättas i första rummet måste lagen skärpas.

SIEMs kommentar: Detta politiska initiativ handlar tydligen endast till liten del om att röja upp bland inkompetent personal. Dess främsta syfte tycks vara att stävja tendensen hos läkare att söka vägar utanför läkemedelsmaffians diktat och vad den "medicinska vetenskapen" stadgar. Vad "vetenskap" i själva verket är tycks landstingsrådet dock ha synnerligen dimmig uppfattning om Hennes politiska instinkt säger tydligen att "vetenskap" bör utgöra ett maktinstrument, underställt den som på något sätt kunnat tillskansa sig den politiska makten.

Utvecklingen borde injaga oro också hos åtskillig legitimerad sjukvårdspersonal. Man kan få betala dyrt för att ha skydd av myndigheter och skråorganisationer.

http://www.klokast.com

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#13
Kan skriva under på att läkare inte skall skriva ut medecin, utan kontroll. har själv gått på pumpen o nästan mist livet pga farlig/giftig/djävulsk/satanistisk VIT medecin.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#14

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#15
Allt är redan tidigare klarlagt...


Det är inte tack vare läkare och science som vi har lång livslängd... utan på grund dem som vi har kort - ju mindre de greppar om människorna och ju mindre vi förlitar oss på de vita rockarnas sekteristiska idéer, desto mindre lidande. Det är bara att lidandet flyttas ut på gatorna... det synliggörs.

Men allt det investerande i sjukindustrin så borde vi idag haft en mänsklighet med järnhälsa - detta är fakta:

Enligt WHO:s Världshälsorapport 2000, så spenderar amerikanen mer pengar på att få detta "godis" från läkarna... än några andra människor. Tre andra länder har direkt tagit till sig USA:s "hälso-system" Australien, Kanada och New Zealand. Då skulle USA, och kanske dessa andra länder toppa listan som visar på den hälsa som dess befolkningar har.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37301#forumpost37301

och framåt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#16


See User information
Quote:

jonte skrev:
Quote:

Gab. skrev:
Precis, det vore ju för hemskt om man skulle tvinga "alternativ medicin" att genomgå tester, peer review och att tvingas bevisa sin verkan som vanliga mediciner måste göra innan de får säljas....


"Har du nåt slags sjukt hat mot den oförstörda naturen el vad är det?"

Vad har "oförstörd natur" med funktionen hos "alternativa mediciner" att göra? Curare är "naturligt", likaså en hel mängd roliga växtgifter...
Det betyder inte att det inte finns funkktionella läkemedel ii växter, många oupptäckta...
Men det är ju just det jag vill få fram TESTA DOM (med peer-review). Nu så döljs eventuella framsteg i ett hav av charlataner och placebo....
Alla läkemedel vi har har utsatts för dylika tester, varför skall "naturläkemedel" undantas från detta?
Sedan vill jag att man skall utforska den aktiva ingrediensen/erna för att kunna få repeterbara doser (många ingredienser kan variera vilt mellan två individuella växter av samma sort, utan kontroll kan det tom vara farligt (antingen överdos, eller för svag är inte bra)
Det är inget magiskt med en medicin bara för att det är i en växt, det är påvisbar funktion som gäller!


"Personligen går jag ut och helar mig i naturen då och då, funkar perfekt. Växten skelört botade tex mina fotvårtor efter två behandlingar, något som apotekets medel inte lyckades med på 10 år! Ingen "magi" där, bara en kunskap om medicinal växter.
Vad är grejen med ni dampiga it kids som skriker bevis bevis hela tiden? Vems bevis duger för dig? Den profitkåta läkemedelsindustrins el? "

Tester är bra, det är därfor man gör dom med peer review så de är kontrollerbara, en medicin UTAN dylika tester är lika dumt som att inte göra det med naturläkemedel...


"Tror du allvarligt talat att dom skulle sätta sin OK stämpel på växten jag plockat gratis runt husknuten"

Jodå, när man lurkat ut vad det är i den så kommer folk att köpa den (både av garanterade repeterbar dos, orsaken, samt att växten faktiskt inte går att få tag överallt, jag köper penicilin, trots att jag rent tekniskt skulle kunna göra det själv...
(det är bra med det där med att det går att kontrollera, inte bara hoppas....


", en växt vars saft på endast två behandlingar uträttade det dom konventionella preparaten a 30-40 kr/st inte lyckades med på 10 år?"

Och är den bättre än konventinella preparat kommer den att tas upp av någon producent (def kallas konkurrens, alla kan inte tillverka den "vanliga" produkten, och det man konkurrerar med är att vara bättre i slutändan.....
Jag plockar inte växter (frånsett att jag bor i staden, så är det svårt att veta vad som är vad, på samma sätt jag inte skulle äta medicin på måfå, varför skulle jag göra det med naturläkemedel?) och föredrar som sagt var få läkemedel i repeterbara doser, dessutom är jag inte doktor, så jag förlitar mig inte heller på åsikter av medicinskt outbildade med SYNPUNKTER (inga bevis i praktiskt taget alla fall) på vad jag skall ta, om det är bevisbart är det en annan sak, men hur kan det bli det när de flesta "naturläkemedelskunniga" skyr testning som det vore spetälska


"Mitt råd till dig är att återerövra makten över ditt eget liv, skaffa dig lite eget kunnande om alternativmedicin och sluta lyssna så mkt på auktoriteter med starka penningintressen.
"

Förutom Insulin (se nedan) så klarar mig faktiskt ganska bra utan varesig naturmedicin eller vanlig, de fåtal gånger jag VERKLIGEN behövt medicin så får du ursäkta att jag föredrar mediciner som genomgått kontrollerbara tester och är dokumenterat funktionella, funktionsdugliga och repeterbara, inte obeprövade som bara påstås fungera med hörsägen (tro heller inte inte att de som säljer "naturmedicin" gör det av icke-kapitalistiska orsaker heller (då är du mycket godtrogen), det finns mycket placebo på den marknaden, och MÅNGA direkta bluffar som just nu klarar sig pga. att det inte finns regler mot funktionsodugliga naturpreparat, försäljarna skiter i det, av samma anledning som medicinföretag skulle göra det om de inte var tvugna att mevisa funktionalitet hos sina produkter, skillnaden är att när konventionella produker avslöjas som placebo/bluff tas de bort (det avslöjas redan i testning, det är därför sådana är krav), i "naturläkemedels"-buissnes så stannar de kvar (och har alltid fullt med folk som svär deras överlägsenhet mot "konventionella" preparat...)
)....

Visst finns det många funktionella naturpreparat också, men varför inte testa dom i tester MED peer-review (och blindtester) "konventionella" firmor gör det för att sortera bort de preparat de framställt som de TRODDE skulle fungera från de som verkligen fungerar, varför skall naturläkemedel klara sig utan dylika tester? (är det bättre att äta preparat som inte fungerar eller rent av är skadliga bara för att de är "naturliga"?)

Placeboeffekt finns även hos naturläkemedel (eller tvivlar du på det?), hur skall man sortera bort skräp från fantastiska produkter om enda kontrollen är hörsägen?

(jag tar som sagt var faktiskt en medicin föresten, Insulin... Jag är ungdomsdiabetiker (blanda inte ihop det med ädrediabetes som ofta kan klara sig på specialkost och/eller medicin (natur eller konvntionell)) som stressar upp insulinproduktionen, diabetes typ ett har noll produktion v insulin, och I de länder där man endast utdelar "naturmedicin" mot min typ av diabetes, så har patienterna en tendens att dö, (snabbt men plågsamt dessutom) min kropp kan inte producera insulin, oavsett vad jag tillför den, och därför måste jag få allt utifrån, i flera länder så samlar men ihop både typ ett och två diabetes ocxh ger dom växtläkemedel istället för insulin, det KAN fungera på vissa äldrediabetiker, men det dödar typ ett på kort tid om man inte ger dom insulin samtidigt...
Men det är billigare för staten (om man inte bryr sig om att typ 1 varianten dör)





Jag vill inte höra overifierbara historier om hur bra något av dina naturläkemedel är, om det fungerar så skall det väl klara testning? (varför inte?), i annat fall, du har hört om placeboeffekt? (som sagt var, det förekommer i all medicin, och testning är det enda sättet att se vad som fungerar eller ej!

Posted on: 2008/8/18 12:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#17
Quote:

Visst är Kurt rakt på kornet här...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#18


See User information
Konkurrans? Du tror alltså att det är marknaden som styr kapitalet? Varför skulle man ta medicin på måfå? Jag har absolut inget mot tester, det är ju genom att testa man lär sig saker. Det är ju vilka intressen som står bakom dom som ska utföra testerna som är det väsentliga.

Posted on: 2008/8/18 12:43
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#19


See User information
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35787#forumpost35787[/quote]

Visst är Kurt rakt på kornet här...[/quote]


Det är mest ett ångande hat mot medicin , och tyvärr en oförmåga att inse att de flesta människor faktiskt behöver medicin för att överleva någon/några gånger i sitt liv, livslängden var inte speciellt lång när man bara hade naturmediciner, även om flera av dom fungerar och är bättre än inget....

Och tag bort mitt insulin så dör jag på några dagar, oavsett vilka naturmediciner man skulle ge mig....

Pester, farsoter och annat otyg är också ganska små nuförtiden i jämförelse med "den gamla goda tiden" och människor i länder där all denna hemska "konventionella" medicin används har en tendens att leva längre än i länder där man använder "alternativ"

Men som sagt var, vad är det för fel med att sålla bort overksamma naturmediciner och kontrollera/förädla de funktionerande?

Posted on: 2008/8/18 12:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#20


See User information
Quote:

jonte skrev:
Konkurrans? Du tror alltså att det är marknaden som styr kapitalet? Varför skulle man ta medicin på måfå? Jag har absolut inget mot tester, det är ju genom att testa man lär sig saker. Det är ju vilka intressen som står bakom dom som ska utföra testerna som är det väsentliga.


EXAKT!!!!!!

och det är därför man kör med blindtest och peer-review, det beror INTE på att konventionella läkemedelsföretag är "goda", utan pga. att de får massvis med dollar stämda från sig vid bluff (för att inte tala om åtal av bluffmakarna)
Svartsjuka och konkurrens gör även att konkurrenter kontrollerar produkterna (inte bara kontrollorganisationer)

Jämför med "naturläkemedel" utan lagar för reglering...
De behöver inte ens visa att de fungerar, och det är lika svårt som med konventionell medicin att utesluta placeboeffekt, skillnaden är att naturläkemedel inte ens testar dylikt!!!!


Har ännu inte fått något svar på varför det skulle vara "fel" att testa naturmediciner (och förkasta placebo och overksamma)


Naturmedel som fungerar skall naturligtvis rekommenderas, men som sagt var, hur skilja dom från placebo och direkta bluffar om man skiter i att testa dom på kontrollerbara sätt, vanliga läkemedel MÅSTE göra så, varför inte "naturliga"??

VAD ÄR DET FÖR "FEL" MED ATT ENS TESTA???

Posted on: 2008/8/18 13:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#21


See User information
Jag fattar inte vad som är problem?

Om ett naturläkemedel fungerar och är verksamt som utlovas så visar det sig i testerna. Är det ett overksamt bluffmedel så visar det sig också. Att förbjuda bluffmedlen är rätt.

Posted on: 2008/8/18 13:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#22


See User information
Om jag inte missminner mig så diskuteras Wikhalls första inlägg här va?

Ta och läs det en gång till så ska ni märka att det inte bara gäller sk hokuspokuskurer, det kommer även att gälla c-vitaminbruset i livsmedelsaffären som tjänat som huskur mot förkylningar...absurt men inte oväntat....bäääääbbääääää ska hållas kort.

Posted on: 2008/8/18 13:38
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#23
Quote:

Visst är Kurt rakt på kornet här...
[/quote]

Quote:

Gab skrev:

Det är mest ett ångande hat mot medicin , och tyvärr en oförmåga att inse att de flesta människor faktiskt behöver medicin för att överleva någon/några gånger i sitt liv, livslängden var inte speciellt lång när man bara hade naturmediciner, även om flera av dom fungerar och är bättre än inget....

Och tag bort mitt insulin så dör jag på några dagar, oavsett vilka naturmediciner man skulle ge mig....

Pester, farsoter och annat otyg är också ganska små nuförtiden i jämförelse med "den gamla goda tiden" och människor i länder där all denna hemska "konventionella" medicin används har en tendens att leva längre än i länder där man använder "alternativ"

Men som sagt var, vad är det för fel med att sålla bort overksamma naturmediciner och kontrollera/förädla de funktionerande?


Du verkar ännu vara en av de där som bär skolans märkning i sinnet.

Ett tips är att börja från noll. Sitter man fast i ljugsmeten därute så har man mycket vanföreställningar att brottas med.

Lycka till.

Citat:

"Pester, farsoter och annat otyg är också ganska små nuförtiden i jämförelse med "den gamla goda tiden" och människor i länder där all denna hemska "konventionella" medicin används har en tendens att leva längre än i länder där man använder "alternativ"".

Du förstår alltså inte vad jag postar, att de som anammar tex det amerikanska synsättet på "vård" halkar allt längre ned på ohälsoskalan.

Enligt American Journal of Human Genetics så har många i Europa något speciellt i generna som gör att de har ett skydd mot aids-viruset. Med högst andel i Sverige 14% – det är de som på 1300-talet fick böldpesten. Många dog då. De som har genförändringen lämnar den i arv till sina efterkommande. Genen kodar normalt för en receptor som finns på ytan på immunsystemceller som kallas makrofager. Receptorn släpper in hiv-viruset i cellen. De som gick igenom sjukdomen försvårar för viruset att ta sig in - blockerar hiv-viruset.

Detta är då något naturligt - för att människor tog sin karma.

Idag så ska vi t o m vaccinera mot influensa - för att känna oss säkra...



Vitrockseliten vill inte vi ska ha ett immunförsvar värt namnet.

Du har förstått väldigt lite kring detta - det är bara så.

Här har jag lagt upp fakta:

http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

( http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29881#forumpost29881 )

Mer:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=7785&forum=6

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#24


See User information
"Ett tips är att börja från noll. Sitter man fast i ljugsmeten därute så har man mycket vanföreställningar att brottas med.

Lycka till."



Vad är vanföreställning i att det är bra att testa om saker verkligen fungerar istället för att bara tro på hörsägen?
(du verkar ha lite svårt att svara på det!)



Citat:

"Pester, farsoter och annat otyg är också ganska små nuförtiden i jämförelse med "den gamla goda tiden" och människor i länder där all denna hemska "konventionella" medicin används har en tendens att leva längre än i länder där man använder "alternativ"".

Du förstår alltså inte vad jag postar, att de som anammar tex det amerikanska synsättet på "vård" halkar allt längre ned på ohälsoskalan."

Och de lever alltså kortare tid än i de länder där sjukvård annat än alternativ saknas?
(ge gärna exempel på sådana underbara länder!)

"
Enligt American Journal of Human Genetics så har många i Europa något speciellt i generna som gör att de har ett skydd mot aids-viruset. Med högst andel i Sverige 14% – det är de som på 1300-talet fick böldpesten. Många dog då."

Med betoning på "många", om man accepterar att stora delar av mänskligheten dör ut regelbundet i epidemier så är det naturligt så att vissa (långt från alla, det finns alltid små enklaver isolerade som kan smittas senare eller medföra nya utbrott) blir mer motståndskraftiga mot en smitta, å andra sidan kan man använda medicin (i många fall) och tom. i några fall totalt utrota sjukdommen, då äör det heller ingen fara...


"De som har genförändringen lämnar den i arv till sina efterkommande. Genen kodar normalt för en receptor som finns på ytan på immunsystemceller som kallas makrofager. Receptorn släpper in hiv-viruset i cellen. De som gick igenom sjukdomen försvårar för viruset att ta sig in - blockerar hiv-viruset.

Detta är då något naturligt - för att människor tog sin karma."

Visst, vad är några hundratusentals döda mot "karman" man uppenbarligen mister om man försöker angripa sjukdommen istället för att sitta och resignera...

Appropå det så dyker motståndskraft upp även nu, det är en av sakerna man söker efter när man letar medicin (man kan då ge motstånd mot sjukdommar UTAN att gå omvägen med massdöd!)

"Idag så ska vi t o m vaccinera mot influensa - för att känna oss säkra...



Vitrockseliten vill inte vi ska ha ett immunförsvar värt namne"

Flera vaccin räcker livet ut, just för att de fixar till imunförsvaret UTAN att gå omvägen via massdöd hos befolkningen....

"Du har förstått väldigt lite kring detta - det är bara så."


Och du har en väldigt ohumanistisk åsikt när du tycker att det är bättre för några hundratusen människor att dö, istället för att försöka göra något mot orsaken!


Här har jag lagt upp fakta:

http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

En hel del tjafs som visar att du inte kan din medicin så bra...
(och du verkar ha en övertro på att det blir bättre automatiskt om man skiter i medicin och låter folk klara sig utan som på "den gamla goda tiden"



( http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29881#forumpost29881 )


(funkade inte, fel på länk?)

Mer:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=7785&forum=6[/quote]



Som vanligt inte någon statestik, antaganden och obekräftade antaganden (som däremot mycket riktigt undersökts.



Det roliga med det hela är att trots alla dina domedagsprofetsior så lever vi som sagt var längre än "medicinfria" områden, och vår livslängd är mycket längre än förr....

Men OK, om du tycker att några hundra tusen döda vid nästa större epidemi är ett bättre pris än att förlora "karma" genom att angripa sjukdomen direkt (och för den skull, se till att folk får motståndskraft UTAN selektionen via massdöd, så är det inte mycket att säga, bara att jag hoppas du aldrig får bestämma något om detta...
Vi kommer att vara som de pestigare delarna i U-länderna (där de säkert har bra motståndskraft mot diverse, trots att de dör som flugor ändå!)

Försök förstå, vad är bättre, att en liten del överlever farsoter (och iom. det inte säkert är bättre rustade för nästa för det) eller att se till att angripa sjukdomen direkt?

Ledsen, men du kan ta din "karma" och fara till något land med usel sjukvård och ingen medicin, det verkar ju vara ditt ideal?
Jag ser till att använda vetenskaplig medicin istället!

För den skull, som sagt var, utan medicin dör jag på ett par dagar, (som alla typ ett diabetiketr gjorde före insulin) med insulin kan jag leva normalt, så du kan ta din karma och göra något onämnbart med den....

Posted on: 2008/8/18 15:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
77 user(s) are online (77 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 77

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS