vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

9/11 Revisited

See User information
En ny 9/11 film, den visar bla hur de som stödjer den officiella teorin har "glömt" att nämna de 47 centrala stödpelarna för att få pannkaksteorin att verka troligare, och mycket annat. Jeff Kings del i slutet är riktigt bra!

http://video.google.com/videoplay?doc ... 809939&q=9%2F11+revisited

Posted on: 2006/2/27 18:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 9/11 Revisited

See User information
Jag vet inte hur det är i USA men någon måste väl för fan ta tag i detta på riktigt allvar nu? Tycker jag ser tillräckliga bevis för att kunna sätta dit någon, iaf göra en större utredning om det igen. Folk måste väl demostrera? Görs det inga utredningar? Kommer det hända något snart? Är trött på att se dessa övertygande och informativa filmer och bevis utan att det görs något. För fan sätt dit dom som ligger bakom. Äh, vad vet jag..

Posted on: 2006/2/27 19:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Snart, Ceko! ta det lungt - annars så kan det gå åt helvete - det gäller att hålla huvudet kallt - vad f-n, det nu betyder egentligen...

I alla fall så finns det en sk. "back-up" - när det gäller dessa så kallade "världsbyggare´s" läbbiga planer på att faktum - "ta, hela världen i sitt grepp" och det är att människorna - tänker lite "kort" - liksom...

Precis så som de gjorde tidigt i förra århundradet - och de äckliga bakomliggande intresserna - kan då nyttja även detta med folks frustrationer i sina egna lömska aktioner...

Så har de alltid gjort! - Ta, den där kanhända ovetande unga snubben som fick "klämma" startskottet - i WW1 - han som hette Princip och antagligen var en seriös blåögd medlem - i vad han antagligen trodde -av den där ideélla frihets-organisationen "Svarta handen" på balkan...

Han önskade nog - likt de flesta av oss - frihet och rättvisa!
Men utnyttjades likt så kallade(!?) muslimska självmordsbombare idag att föra "världbyggarnas Agenda frammåt! Sånt skall inte vi pyssla med - vårt arbete går ut på att sprida kunskaper så gott det går - men även - får jag hoppas förklara - hur grejerna ligger till så att vi inte gör om samma misstag igen...

Inget blod här inte! - det kan "sol-folket" pyssla med om det anser det är bra - men f-n, inte vi!
Akta, dig - för att rusa åstad i detta!
Vi måste gå smidigare och förnuftigare till väga - använda oss av de sk politiska instrument - som vi har ännu så länge tillgängliga - upplysning på rätt sätt och ett sakta (eller snabbt) maktövertagande - med hjälp av vårt antal - Demokratin fungerar ju nu ändå, så och det är ju rättvist!

Det gäller bara att folk att "förstå" sitt bästa liksom - svår grej - men ändå nödvändig! - på något annat sätt kan man inte fixa detta! Bilda ett parti! Ett par polare bara - sedan fler och fler i din närhet - Slå gärrna en signal om du önskar få lite "kött på bena" jag har ett helt jävla slakteri - så jag kan bjussa på lite, hö, hö...
Har man ett parti så bör man naturligtvis ha ett program...
Men jag har i traditionell mening - inget... Utan vårt program går uteslutande ut på:

Ökat Medvetande!

Vad betyder detta, nu då? Som du kanske läste på huvudsidan - detta som Norman Angel
försökte få oss att förstå var det att man är mycket mån om - i tron att det skall vara
verkningsfullt - att försöka få till stånd olika sorters "verktyg" som skulle kunna få oss
att "förbättra" en situation...Men det är ingen som har en tanke på att för få en verkningsfull
förändring i vår "yttre" miljö - är att just detta, endast kan åstadkommas genom att man i
sin "inre" miljö först medvetet ändrar förutsättningarna för den önskade yttre förändringen...

Ok. nu tar vi det här lungt och stilla: Naturligtvis så sker alla yttre förändringar
p.g.a. medvetandets påverkan...ops! Jag menar naturligtvis att alla människor använder
sitt tänkande...jo, jo, Människan handlar ju i allmänhet inte i medvetslöst tillstånd,
men själva poängen med tänkandet är att man faktiskt kan ge sig själv möjligheten
att kunna tänka på ett "riktigare" sätt...

Alltså, att bli "mer" medveten om
vad det är... man tänker på - "Öka sitt medvetande", - som man säger...

En god förklaring att se på detta sätts tänkande är genom en sociologs förklaringar om vad
som är kriterierna för att kunna utveckla ett medvetande - självförverkligandet -

Utdrag ur Sal Restivos bok; "Den sociologiska världsbilden"
Utgiven på bokförlaget Korpen - 1995.

"Enligt en Charles Hampden-Turner har självförverkligandet åtta centrala aspekter:

(1) Den första är en förmåga att känna igen orättvisor och orimligheter och en vilja att
övervinna dem hellre än att aceptera dem som orubbliga fakta.
Det betyder till exempel att man verkligen inser den nukleära förintelsens "hela ohygglighet"
och sedan lever "i oupphörlig agitation för en sundare värld".

(2) Den andra aspekten är en tendens att ständigt vidga ens områden för kompetens,
föregripanden och förväntningar. En hög motivationsnivå alsrar konstant nya mål och
förebygger stagnation.

(3) Den tredje aspekten är ett starkt och äkta engagemang och intresse för andra.
Detta innebär att man träder ut ur sin enskildhet "för att vara delaktig i andra varelser".
Engagemangets äkthet och styrka svarar mot det humanistiska imperativet
att handla utifrån medvetna moraliska val och sanna känslor och inte på det
omoraliska eller amoraliska, överkonformistiska, tvångsmässiga och mekaniska
sätt som kännetecknar en Eichman som "fyller boskapsvagnar med judar märkta att förintas".

(4) Självförverkligandets fjärde aspekt är ett avsiktligt och tillfälligt upphävande av
grundprinciper och åsikter, med den därmed förknippande risken för att man visar
upp ett oskyddat jag för andra människor.
Detta är nödvändigt av två skäl: för att kontinuerligt öppna jaget för nya
varseblivningar, tankar och möjligheter att sammanfoga erfarenheter på en högre nivå;
samt för att så länge man lever modigt möta och övervinna eller trotsa döden (som ett hotande,
utsläckande och evigt slut) genom att satsa och riskera sig själv i sådant som är värdefullt
för andra och för mänskligheten.

(5) Den femte aspekten handlar om att försöka nå fram till människor som definierats eller
etiketterats som avikare, minoriteter eller fiender, "i syfte att få kontakt, visa deltagande
och upptäcka hittills okända levnadssätt".

(6) En ständig strävan efter självförverkligande är den sjätte aspekten.

(7) Den sjunde aspekten, ansträngningen att förstå och att bli förstådd, växer fram ur möten
med jaget och med andra; detta leder till högsynergetisk samarbete.
Synergi är ett mått på graden ömsesidig förstärkning i relationerna mellan människor.

(8) Den åttonde aspekten är integrationen av de sju första aspekterna i allt mer omfattande synteser."

Jag, skulle tro att denna modell tydligt definierar självförverkligandet
som en interpersonell process, det vill säga; ETT ÖKAT MEDVETANDE.
Menar sig; Sal Restivo...och jag kan inte mer än att hålla med!

* * *

Posted on: 2006/2/27 21:17
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Det börjar röra på sig i USA, fler och fler förkastar den officiella versionen och vad jag vet har det varit en del större demonstrationer i USA. Det stora problemet är att Mainstream media hellre rapporterar om hur många finnar Britney Spears har i anskitet än att hjälpa till att hitta sanningen om vad som hände "911".

Posted on: 2006/2/27 21:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper