vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Illuminati for dummies - Introduktion på svenska

See User information
Jag heter Mats Sederholm (mats@sederholm.nu) och vill med denna skrift ge dig som är oinvigd men nyfiken på detta om Illuminati, en vägledning.

[pdf]

Posted on: 2008/7/6 19:07
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska

See User information
Tackar så mycket micro!! Väldigt intressant, har skrivit ut den och ska ta mig en titt. Bra med enkel information så man lättare kan få folk att vakna!

peace :)

Posted on: 2008/7/7 2:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack micro - Du har hjälpt mig nåt oändligt i mitt sökande sen jag hittade vaken.
Otroligt klar och bra text av mats.

mvh/jonte

Posted on: 2008/7/8 1:27
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Det där beskriver NWO vilket är deras front organisationer. Vill man gå direkt på illuminati som står över både pajas politiker eller adminstratörer som Bill Gates mfl. som alla får "donera" bort alla "sina" stålar så finns det två bra böcker:

Texe Marrs:
http://www.mysteriousmonuments.com/
http://codexmagica.com/

Väldokumenterat och lätt verifierbart.

See User information
Skitbra, verkligen! Det reder ut en hel del frågor. Men går det att spara det på något sätt?
Är rätt kass på sånt där med filer och grejer, heh..

Posted on: 2008/7/8 13:14

See User information
Nice one!

roligt att ser att det börjar kommer info på min Fav Nordisk Sproek

Posted on: 2008/7/8 14:11
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
"Det mesta talar för att STS (Service To Self) grupper har besökt oss och skapat
normsystemet. Illuminati kommer alltså utifrån. De beblandade sig med oss och
vi ”föll”."

"Det troligaste är att delar av Illuminati står i kontakt med UJ, eller med sina
”mästare”."

Mycket klarsynt och talangfullt författad artikel.
Men, med genuint känd respekt, det är väl i stycken som de två jag citerat ovan som jag har lite svårt att följa logiken.
"Det mesta talar för..." och "det troligaste är..."?
Hur så?
Varför det?
Mytologi? Religiösa urkunder? Konkreta bevis i "3D"? Zacharia Zitchin? Erich v Däniken? Galactic Federation?

Det vore grymt intressant att höra hur den gode skribenten har dragit dessa slutsatser.
Men visst, också i mitt eget tänkande (så gott jag kan:) har extrapolerandet av tendenserna i världen bland annat tröskat fram följande:

Girighet existerar väl bara när det inte är helt klart vem resurserna ska tillfalla?
Räcker verkligen människors ha- och maktbegär som förklaring till världens lidande?
Det måste finnas något mer som driver systemet; någon okänd entitet som livnär sej på
hat, smärta, våld, lidande och död.
Men ödlor i underjorden/omloppsbana? Oi vey.

Å andra sidan, tycker jag, ska man inte glömma att förfäderna rakt inte var dumma för
100 000, 10 000 eller 1000 år sedan heller...de bästa hjärnorna har säkert alltid kunnat koka ihop ett och annat genom alla tider, alldeles utan ET's hjälp.
De stora antika biblioteken som brann var inte små, trots avsaknad av modern, globalögonblicklig kommunikation.
Eller?

Jag blir tvungen att acceptera att jag inte vet. *suck*
Kan bara hoppas att Dr Greers 'Disclosure Project' bär frukt.
Yeah, right.

Att medvetandet är en av de självklara byggstenarna i Universum är väl uppenbart.
Vad är i så fall känslorna? (Kärlek, rädsla...för att inte tala om allt detdär som är helt utanför förnuft och språk :)
Måhända kräver Dragon Mining av en hel planet matematik på en nivå där medvetandet har funnit sin konstant/storhet/faktor - 'säkta, dålig på matte & dess terminologi, men ni vet vad jag menar - och kan inlemmas i ekvationerna.

David Icke får representera den ena sidan, som i "krazy" - nykterheten den andra, som i "Flipy" :)
Men sen finns det saker som t ex denna firmalogo:

http://www.dragon-mining.com.au/

- för övrigt ett företag som lagt under sej en ordentlig bit av hanteringen av preciösa metaller i Norden sen en del år tillbaka.
Är detdär en pyramid med en drakstjärt i?
Hehheh!
Skämtar de med oss?

Att kampen försiggår lika mycket på ett andligt plan som på det materiella känns det ibland som om bara flummarna fattar.

Grymt bra artikel, herr Sederholm.
Den bringade, åtminstone temporärt, reda i min yra skalle.
Vore en ära att få ta del av mer om dina tankar kring UJ, om du ville elaborera för forumdeltagarnas räkning.

Peace.

Posted on: 2008/7/9 10:22

See User information
Hej

Mats Sederholm här, författaren till skriften.

Tack för all positiv respons. Jättekul!

Al-CIAda

"Det där beskriver NWO vilket är deras front organisationer."

Det är sant att dokumentet mest beskriver front-organisationer.
Vad jag nämner är att det är först högst upp i pyramiden som man är medveten om att man styr världen. Den yttersta klicken som driver NWO är inte lätt att spåra även om jag är fullständigt övertygad om dess existens.
Men som sagt, artikeln är en Illuminati4DUMMIES

krazyFlipy

Angående vad jag skrev och som du undrade över:
"Det mesta talar för att STS (Service To Self) grupper har besökt oss och skapat normsystemet. Illuminati kommer alltså utifrån. De beblandade sig med oss och vi ”föll”."

Allt som jag läst, och som jag varit med om (15 år med UFO-Kontaktpersoner, och annat gör att jag drar denna slutsats. Svårt att liksom sammanfatta på några rader. Jag ser också att Illuminati härrör från UJ(UtomJordisk) inblandning. Ordnar är inte ovanliga därute och aristokratin finns där också. När STS-Orienterade grupperingar "befruktade" människan så tycks det också som om den hierarkiska och Illuminatiska systemet blev implementerat här.

"Det troligaste är att delar av Illuminati står i kontakt med UJ, eller med sina ”mästare”."

Mina erfarenheter säger mig att det bakom nästan alla maktkoncentrat finns en kontakt ditut. Den kan vara medial, eller vara en direkt inkarnation så att människan i detta fall handlar och verkar i enlighet med denna UJ-energi/UJ-Gruppering.

Jag hävdar alltså att det är UJ som i botten driver Illuminati via människor/ambassadörer på jorden. Men det betyder inte att man måste åka ditut för att mota Illuminati.

Men be inte mig om absoluta bevis. Detta är mina slutsatser och det mest logiska jag kommit fram till utifrån mina erfarenheter.

"Girighet existerar väl bara när det inte är helt klart vem resurserna ska tillfalla?"
Exakt!!

"Räcker verkligen människors ha- och maktbegär som förklaring till världens lidande?"

Nej. För precis som du snuddar vid så skapar normerna som Illuminati implementerat en girig människa. Så till den graden att vi själva tror oss vara skit. Man kan bli vansinnig bara man tänker på det! Folk är så nertryckta i skoskaften att det är sorgligt.

"Det måste finnas något mer som driver systemet; någon okänd entitet som livnär sej på hat, smärta, våld, lidande och död."

STS-Orienterade UJ är dessa. Men för all del, jag är öppen för en något mer sammanhängande kraft.

"Å andra sidan, tycker jag, ska man inte glömma att förfäderna rakt inte var dumma för 100 000, 10 000 eller 1000 år sedan heller...de bästa hjärnorna har säkert alltid kunnat koka ihop ett och annat genom alla tider, alldeles utan ET's hjälp."

Absolut! Jag tror det är en stor missuppfattning att vi är klokare.
Människan kan mer än vad vi någonsin anar och har alltid kunnat. Det är därför vi blivit så blockerade på olika sätt. Men det släpper tids nog. "Det blir 800 grader lita på mig, lita på mig...". (Ebba) Ha!

"Grymt bra artikel, herr Sederholm. "
Tack!

Mats

Posted on: 2008/7/9 16:42

Anonym
Hej Mats

Citat:
"Jag hävdar alltså att det är UJ som i botten driver Illuminati via människor/ambassadörer på jorden. Men det betyder inte att man måste åka ditut för att mota Illuminati."

Håller med, det är naturligtvis så.

Jag vet inte om du har följt med på vakens trådar tidigare - om du har så har du säkert sett att vakens administration inte gillar att man talar om aliens och det där, de har för sig att det är sidospår. Du vet att allt är bakvänt nu för tiden - så det är inte så konstigt att vaken har den inställningen.

Bra du bidrar till att att ge dem lite info, så kanske de kan skaka av sig komapudret lite. Dehar till och med gett medlemmar icke tidsbestämd banning, för att de har mage att tala om fakta vad gäller att det där med illuminati och annat har kopplingar, "utåt/aliens".

Du vet de är aktivister - pekar utanför sig själva - icke vaket, eller hur?

Jag återkommer (om jag inte bannas) för att ta upp annat i ditt dokument.

Well done!

Ingen spark nu mot admins, de gör så gott de förmår (som dock inte är mycket att hänga i granen i vissa avseende vad gäller detta)

/fjurto

See User information
Hej fjurto

Tack för tipset.

"Komapudret" Haha

Nej jag har aldrig varit med i nån tråd här förut.

Hursomhelst så är jag gäst här och jag respekterar Vakens gränssättningar.

Det är också min avsikt att diskutera Illuminati eftersom detta är vad artikeln till 95% tar upp. Illuminati motar vi där vi står och där vi verkar.

Mats

Posted on: 2008/7/9 19:14

See User information
novax/annaste/etc använde vaken.se som sin egen blogg vilket gick till överdrift och syftade till att håna andra användare på ett osmakligt sätt.

Reglerna går att läsa här:
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=ForumDisclaimer

Novax/annaste som har domänen www.vaken.info och kan blogga om sina åsikter där om han även vill stå för det han säger.

Hot som erhållits i mail från novax:

"Öppna genast upp mina konton, annars kommer jag att vidta åtgärder.

I tjänsten

Novax"

... visar tydligt att användaren inte är mogen för att kontinuerligt debattera på vaken.se i nuläget.

matsen: Välkommen till vaken.se. Vi ska försöka hålla fram din text på ett bra sätt. Planerar du kontinuerlig utökning / uppdatering av den också?.

Posted on: 2008/7/9 19:42
Administrationsgruppen
www.vaken.se

See User information
Hej "admin"

Novax berör mig inte. Jag är själv forumvärd sedan 7 år och vet att allt kan ske, inga problem.

"Välkommen till vaken.se. "
Tack!

"Vi ska försöka hålla fram din text på ett bra sätt. Planerar du kontinuerlig utökning / uppdatering av den också?."

Kanske. Har inte bestämt mig. Har många ideer om hur jag ska framföra mina uppfattningar om Illuminati. Responsen här har varit positiv och har inspirerat.

Jag återkommer ifall jag har något liknande. Jag har åtminstone flera idéer.

Jag fortsätter gärna diskuterar/svara på frågor, kring denna artikel till att börja med.

Mats

Posted on: 2008/7/9 22:36

Anonym
Välkommen M.

Lägger in David Ickes senaste föredrag om " Big Brother " i denna tråd oxo.

Tycker den passar bra in med din text och analys.

Det är inte längre fråga om " totalitarian tiptoe ". Dom kör på med sjumila -kliv.....

Sprid vidare.

David Icke-Big Brother, Big Picture ( Hull 6 Juni 2008 )

http://video.google.com/videoplay?doc ... ei=aqJzSKXlE5SK2wLd6JGoAQ

See User information
Ursäkta om jag är lite jobbig men är det någon som har ett svar på min fråga lite längre upp? Går det att spara på något sätt?

Och åter igen, skitbra text! Kort och koncist.

Posted on: 2008/7/10 9:31

See User information
För att spara, högerklicka på länken [pdf] i första inlägget och välja "spara som".

Posted on: 2008/7/10 10:33
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Bra dokument, har länkat från min blogg.

Posted on: 2008/7/10 14:27

See User information
Hej på er

Vile bara säga att ifall ni hittar sakfel, konstiga tolkningar eller annat som ni hakat upp er på så ropa till. Kanske det finns rubriker/kapitel som ni tycker saknas!

Hälsningar
mats@sederholm.nu

Posted on: 2008/7/10 16:19

See User information
Jag tyckte att det var interesant läsning,kul så du vet det:)

"Älska din fiende,det driver honom till vansinne"

Varje sant ord ÄR närmare sanningen.

Posted on: 2008/7/10 16:58

Anonym
Bra skrivet, men jag blev skeptisk när det kom till utomjordingar och andlighet. Stycket som handlade om vad som händer om vi störtar Illuminati i framtiden upplevde jag som flummig. Det var inte mycket som kändes konkret i de delarna.
Men det är ju bara jag. Annars bra skrivet som sagt, lärde mig en del nytt.

See User information
Hej xenia

Tack för din input

Kan förstå att de nämnda delarna kan uppfattas som flummiga.

Delarna med UJ och andlighet är dessutom något som man kan plocka bort ifall målgruppen för dokumentet är "vanligt folk".

Mats

Posted on: 2008/7/11 16:14

See User information
En bra sak du tog upp är det nästan fanatiska motståndet mot allt som är internationellt tänkande, märkt mycket av det här på vaken.se

Av vissa får man direkt stämpeln pk och annat smikrande när man pratar i internationella termer

Posted on: 2008/7/11 16:52
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
"Delarna med UJ och andlighet är dessutom något som man kan plocka bort ifall målgruppen för dokumentet är "vanligt folk"."

Ok? Förlåt mig om jag bara är "vanlig" och inte lika speciell som du/ni? Eller tolkade jag detta fel? :p

Jag ser inte andlighet & stuff som en "högre nivå" av vakenhet.

See User information
Hej xenia

"Ok? Förlåt mig om jag bara är "vanlig" och inte lika speciell som du/ni? Eller tolkade jag detta fel?"

Vad jag menade är att mina syskon, eller mina arbetskamrater eller de flesta människor inte har en susning om att denna site ens finns. "9/11 ett insiderjobb" är ett skämtidé. Och du är ändå här och läser och skriver inlägg. Jag kan lova att du inte är helt strömlinjeformad! Ha! Detta trots att det blir fler som börjar vakna. Sanningen kommer att gnaga sig in i folks medvetenaden. FRA-debatten är en liten push.

Att påverka "folk på stan" genom att uttrycka sig i andliga termer eller att referera till UFO tror jag inte på. Vi som försöker få ut sånt här har fullt sjå med att få människor att bara förstå enkla fakta!

Hur mycket har inte ödle-saken fördärvat för D Icke.

Mats

Posted on: 2008/7/11 22:51

Anonym
Ha ett appendix med referenser till alla dom där offentliga handlingar som Alan Watt talar om. Då kan folk googla själva, klarar de inte ens av det så är det inte mycket att ha i alla fall.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper