vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Att se in i framtiden

See User information
ingefar

jag förstår inte ditt mål, du verkar inte vara snäll. Jag menar, är du sympatisk emot människor eller tycker du det är rätt åt dem om något negativt händer?

du konfunderar mig.

Och du säger att allting är om mig, vad är det om mig? Jag är stillad i mitt sinne, kan sitta och stirra i väggen som en apatisk död människa. Jag kan glida i tiden utan att märka att timmarna rinner förbi. Frågan är, vad fan ska jag med mitt inre till när jag vill spela fotboll med polarna, lira tv-spel, drömma om framtiden, kolla upp senaste teknologin rörande vårt psyke, träffa kärleken..

Jag kan sitta på en kudde och nå nirvana och bli upplyst, men det tänker jag göra när jag gjort allt roligt! Jag vet att jag är odödlig, jag kan inte dö, så, enligt dig ingefar så är allting paradoxalt och du verkar vilja påstå att fri vilja inte existerar...

men jag väljer vad jag vill göra, även om det är mitt undermedvetna som påverkar mig så litar jag på att saker löser sig - och det har det hittills gjort. Det jag undrar är bara hur sådana som du tänker..

Du tar vissa meningar ifrån mig utan att se ett samband, och du påstår att vi inte är samma. Vad är vi om inte samma?

Sprider du kärlek ingefar? eller apati?

mycket kärlek ifrån seilon!

Posted on: 2008/7/14 22:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

seilon skrev:
men jag väljer vad jag vill göra, även om det är mitt undermedvetna som påverkar mig så litar jag på att saker löser sig - och det har det hittills gjort. Det jag undrar är bara hur sådana som du tänker..
Om du bara lutar dig tillbaka och tror allting kommer att lösa sig är du ute ur matchen. Du har flera gånger insinuerat dessutom att du tror att du är klar. Tror du det blockerar du dig för ytterligare "lektioner" och är likförbannat ute ur matchen. Frågan är om du faktist förstår de ord du yttrar. Allt prat om kärlek osv är ju bra och en fin fasad, men älskar du Ingefar så mycket att du kan offra ditt liv för honom? Älskar du de icke utvalda lika mycket som de utvalda?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seilon skrev:
ingefar

jag förstår inte ditt mål, du verkar inte vara snäll. Jag menar, är du sympatisk emot människor eller tycker du det är rätt åt dem om något negativt händer?

du konfunderar mig.

Och du säger att allting är om mig, vad är det om mig? Jag är stillad i mitt sinne, kan sitta och stirra i väggen som en apatisk död människa. Jag kan glida i tiden utan att märka att timmarna rinner förbi. Frågan är, vad fan ska jag med mitt inre till när jag vill spela fotboll med polarna, lira tv-spel, drömma om framtiden, kolla upp senaste teknologin rörande vårt psyke, träffa kärleken..

Jag kan sitta på en kudde och nå nirvana och bli upplyst, men det tänker jag göra när jag gjort allt roligt! Jag vet att jag är odödlig, jag kan inte dö, så, enligt dig ingefar så är allting paradoxalt och du verkar vilja påstå att fri vilja inte existerar...

Du tar vissa meningar ifrån mig utan att se ett samband, och du påstår att vi inte är samma. Vad är vi om inte samma?

Sprider du kärlek ingefar? eller apati?

mycket kärlek ifrån seilon!

"... mycket kärlek ifrån seilon!"

suck...

"...eller tycker du det är rätt åt dem om något negativt händer"

Jag önskar att du först snappar grundpusselbitar, så kan vi snacka utifrån hur det är... annars är du krokad i ords betydelse och mening utifrån din NewAgeprogrammering.
Jag har hundratals gånger försökt, och skrivit kring ont och gott, det kring negativt osv - det är olika hur vi ser på det... som du ser på "negativt" är utifrån ytan därute, hur det känns" och utifrån din informationshjärntvätt.

Den frågan blir därför irrelevant, och är barnslig.

Vaknar man upp lite så frågar man inte så.

Här är gamla poster från undertecknad om snällhet(?):

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15747#forumpost15747

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66334#forumpost66334

Annars, allt gott

Edit:
I den första länken ovan så finns ju en länk till Turids låt om snällhet, det ären punkt i slutet av länkadressen så den funkar inte, denna är ok:
rtsp://real-g2.musiclink.se/silence/T ... etur/turid-om_snallhet.rm

Posted on: 2008/7/14 22:57

See User information
ingefar, för mkt text för mig nu, ska kika på det.
Jag vill veta hur du menar med newAgeprogrammering. Förklara det för mig.

Jag har sett mig i andra, och har kärlek för alla, jag kan inte förneka min kärlek och min förståelse.

Quote:
Om du bara lutar dig tillbaka och tror allting kommer att lösa sig är du ute ur matchen.

Tror jag inte, jag ägnar mitt liv åt att bli fri ifrån slaveriet, med eller utan någons hjälp. Jag är fri i sinnet och mår bra med eller utan någons hjälp. Men de jag känner mår inte lika bra som mig, de är ibland deppiga och har inget hopp för mänskligheten.

Quote:
Du har flera gånger insinuerat dessutom att du tror att du är klar. Tror du det blockerar du dig för ytterligare "lektioner" och är likförbannat ute ur matchen. Frågan är om du faktist förstår de ord du yttrar.

Är man någonsin klar?
Jag ifrågasätter alltid allting, jag är min största kritiker, men jag har även lärt mig förlåta och älska mig. Jag vet vad orden betyder. Det viktigaste är att lära sig förstå vad ett ord betyder för den som vet det har makten att använda ordet i dess rätta syfte. Problemet är när vi har så mycket språk och betydelser att vi inte kan kommunicera, men jag brukar hoppas att människor vill väl när de prata med mig. Även om de gör det på ibland elaka och dumförklarande sätt. Men vem vill vara lärare, de får ju bara skit ändå..

Quote:
Allt prat om kärlek osv är ju bra och en fin fasad, men älskar du Ingefar så mycket att du kan offra ditt liv för honom? Älskar du de icke utvalda lika mycket som de utvalda?

Eftersom jag är odödlig och om ingefar är en god människa så utan att blinka. Jag hade inte offrat mitt om han inte varit värt det, vilket betyder att det går inte att bedöma, men enkelt sagt, ja jag skulle offra mitt liv.

Jag älskar Bush lika mycket som Moder Teresa. Det finns en själ som sprider kärlek i honom också - även om det kanske tar tusen år innan den manifesterar sig.

Jag tror inte på demonstrationer då man säger Nej skickar energi som är emot det negativa - men det negativa frodar på negativ energi. Däremot tror jag på människan och intellectual property - vi är smarta och kommer alltid överleva.

Kärlek mina vänner! kärlek!

peace!

- seilon
(jag återkommer med mer ingefar rörande länkarna du klistrade in, eftersom du måste krångla till allting med massa gamla trådar istället för att bli personlig som jag är i varje tråd, tack för din tid om du har ont av den förstår jag, det är det jag önskar vårt samhälle snart tar vara på, vår tid tillsammans.)

Posted on: 2008/7/14 23:57

See User information
Jo jo Seilon.Du verkar ha kommit en bit längre än vissa andra när det gäller personlig utveckling.Men har du någon som helst förståelse för människor som börjat inse att dom blivit lurade sen födelsen,Att dom är förbannade?

Posted on: 2008/7/15 0:03

See User information
Quote:

seilon skrev:
ingefar, för mkt text för mig nu, ska kika på det.
Jag vill veta hur du menar med newAgeprogrammering. Förklara det för mig.

Men alltså, suck...

jag har ju hela tiden berört det... det ärså att om man är bottenkrokad så vet man det inte... därför ser du inte...

ett inlägg till dig från förra året:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=71055#forumpost71055

och ned...

Posted on: 2008/7/15 0:10

See User information
Quote:

seilon skrev:
Tror jag inte, jag ägnar mitt liv åt att bli fri ifrån slaveriet, med eller utan någons hjälp. Jag är fri i sinnet och mår bra med eller utan någons hjälp. Men de jag känner mår inte lika bra som mig, de är ibland deppiga och har inget hopp för mänskligheten.

Tyvärr är det inte vad du gör...

Det handlar heller inte om hur "man mår".

Du måste komma vidare än ytan...

Kan inte motstå att posta bilden här... hehe...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=79382#forumpost79382

Posted on: 2008/7/15 0:18

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Är man någonsin klar?
Jag ifrågasätter alltid allting, jag är min största kritiker, men jag har även lärt mig förlåta och älska mig. Jag vet vad orden betyder. Det viktigaste är att lära sig förstå vad ett ord betyder för den som vet det har makten att använda ordet i dess rätta syfte. Problemet är när vi har så mycket språk och betydelser att vi inte kan kommunicera, men jag brukar hoppas att människor vill väl när de prata med mig. Även om de gör det på ibland elaka och dumförklarande sätt. Men vem vill vara lärare, de får ju bara skit ändå..
Du är och kommer aldrig vara en lärare. Du kanske kan hjälpa dina studiekamrater i rätt riktning. Jag hoppas du inte menade att jag skrev i ett dumförklarande sätt, eftersom jag skrev rakt och koncist. Du måste inse att det finns fler som dig. Du verkar lite självgod ibland och ibland verkar du imitera en buddhistisk munk, för att du tror det är så man ska vara. Jag kan inte säga så mycket mer, eftersom du själv måste komma på dessa saker, annars blir det bara ett inlärt beteende. Men sluta tro du befinner dig på så hög nivå. Du har lagt till dig med något slags andligt översitteri dessutom där du säger saker för att du har fått för dig att en högt upplyst människa pratar så. Illuminater är också upplysta, men inte pratar de så. Den goda sidans utvalda verkar falla i någon grop att man måste låta som Jesus. Det blir bara löjligt.

Quote:

seilon skrev:
Eftersom jag är odödlig och om ingefar är en god människa så utan att blinka. Jag hade inte offrat mitt om han inte varit värt det, vilket betyder att det går inte att bedöma, men enkelt sagt, ja jag skulle offra mitt liv.
Du förstår inte. Odödligheten är satt ur spel med diverse gifter. Vi får inte med oss lika mycket minnen i vår själavandring längre. Varje liv blir att börja om från början igen. Jag misstänker starkt att den onda sidan har motgifter mot detta.
Jag såg själv ett gammalt inlägg från dig där du pratade om epifysen, men tydligen har du inte förstått. Säg mig, har du någon som visar dig dessa saker eller berättar om dessa saker som du själv förmedlar här?

Quote:

seilon skrev:
Jag älskar Bush lika mycket som Moder Teresa. Det finns en själ som sprider kärlek i honom också - även om det kanske tar tusen år innan den manifesterar sig.

Jag tror inte på demonstrationer då man säger Nej skickar energi som är emot det negativa - men det negativa frodar på negativ energi. Däremot tror jag på människan och intellectual property - vi är smarta och kommer alltid överleva.

Kärlek mina vänner! kärlek!
Du har fått för dig en massa saker. Det finns genuin ondska. Du ska veta att trots att jag ger dig kritik så tycker jag bra om dig Seilon, men du har en tendens att säga samma saker om och om igen.
Om du mår så bra och är så fri i sinnet, varför klarar du inte av att hjälpa dina deprimerade kamrater? Du kanske har försökt, men lyckas man inte med ett sätt får man försöka ett annat. Jag tycker mest att det verkar som om du skärmar av dig själv.

See User information
Eftersom att tiden inte exicterar på det vis vi tror den gör, dvs som en rak linje, utan tiden existerar i en form av singularitet. Dvs Framtid, dåtid, nutid, händer sammtidigt, så borde det rent teoretiskt sett vara möjligt att se in i framtiden eftersom att man inte behöver kolla speciellt långt...

Dessutom, vet man allt som någonsin hännt kan man räkna ut vad som kommer hända. Läs stiftelsen :p

Posted on: 2008/7/15 10:24
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Det trixiga är att veta vad som kommer när när man ser in i framtiden. Men allting återanvänder sig själv. Allting som har varit blir igen.

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Det trixiga är att veta vad som kommer när när man ser in i framtiden. Men allting återanvänder sig själv. Allting som har varit blir igen.

Det du påpekar här är vad som kallas "upprepningstvånget" och det är vår skyldighet att bryta den "ringen" annars är vi bara tillbaka där vi började.

På samma sätt som en alkoholisthustru som bryter sig ur det förhållandet och av en händelse springer på en ny alkoholist....

Posted on: 2008/7/15 11:04
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Det du påpekar här är vad som kallas "upprepningstvånget" och det är vår skyldighet att bryta den "ringen" annars är vi bara tillbaka där vi började.

På samma sätt som en alkoholisthustru som bryter sig ur det förhållandet och av en händelse springer på en ny alkoholist....
Det är som att be en krokodil bli vegeterian.

Människans cykel är dock väldigt stor, men följer fortfarande människans natur.

Anonym
Seilon.
Jag vill veta hur du "ser" framtiden. Ser du den i drömmar?
Samt hur du nystat upp tekniken.

Jag plågas av mina drömmar. Skulle vilja kontrollera dom. En på och av-knapp kanske.

Anonym
Monmus, ta en djupdykning in i dig själv istället. Man ska inte stänga av den "mörka" sidan för då har man råttor som spinger på bordet.

Anonym
Al-CaIAda,
När jag stänger av mina sensmotoriska kanaler och inträder min drömkropp tar jag energi från dig när du sitter vaken framför datorn.
Din själ är mörklila med ljusgula nyanser. Vilket för mig berättar att du är intellektuell och känslig.

Förövrigt har jag inget emot om råttorna skulle börja springa på bordet. För mig är det cirkusunderhållning!

See User information
Quote:
Seilon.
Jag vill veta hur du "ser" framtiden. Ser du den i drömmar?
Samt hur du nystat upp tekniken.

Jag plågas av mina drömmar. Skulle vilja kontrollera dom. En på och av-knapp kanske.

Möt dina möra demoner, fråga dem vad det är dem vill. Det finns inget som kan skada dig om du inte tillåter det. Du är en gud och odödlig om du kan tillåta dig att vara det.

Men möt dina mörka sidor, blocka dem inte, då styr dem dig undermedvetet och lurar dig så du istället blir rädd.

Quote:
Förövrigt har jag inget emot om råttorna skulle börja springa på bordet. För mig är det cirkusunderhållning!

Precis, låt de springa, men observera dem och fråga gärna varför :).

Jag brukar använda mig av karma för att reda ut mina problem. Om jag till exempel slår i min fot så kanske jag har gjort något elakt mot någon (som exempel). Så då kanske jag ska ta itu med det och be om förlåtelse.

Men allt är fri vilja - glöm inte det! :)

Posted on: 2008/7/30 13:26

See User information
slår du i din fot så var du säkert lite klantig, tankspridd eller beräknade lite fel hur mycke dina muskler borde lyft din fot, jag tror det är en troligare förklaring än karma.

Fan vet om det finns fri vilja, en massa saker du måste göra, visst kan du göra lite små val men inom vissa gränser en massa regler uppsatta av andra eller dig själv. Fast du kan ju tänka på nästintill vad du vill fortfarande.

Posted on: 2008/7/30 19:35

Anonym
Quote:

molgan skrev:
slår du i din fot så var du säkert lite klantig, tankspridd eller beräknade lite fel hur mycke dina muskler borde lyft din fot, jag tror det är en troligare förklaring än karma.

Fan vet om det finns fri vilja, en massa saker du måste göra, visst kan du göra lite små val men inom vissa gränser en massa regler uppsatta av andra eller dig själv. Fast du kan ju tänka på nästintill vad du vill fortfarande.

Som jag tänker så är inget utanför karma, kan inte vara.
Lidande finns av en anledning. Sinnet kan rationalisera och se det på ytan - men bakom så finns det en anledning, och man har karma, det gjorde ont. Då säger en materialistiskt tänkande person: du har ont i foten och anledningen var att du slog i den...

Lite påminnande om detta:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=52547#forumpost52547

Novax/Ingefar/DrKlot and you name it - banned for telling the truth

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

molgan skrev:

Lidande finns av en anledning. Sinnet kan rationalisera och se det på ytan - men bakom så finns det en anledning, och man har karma, det gjorde ont. Då säger en materialistiskt tänkande person: du har ont i foten och anledningen var att du slog i den...

Visst sebben;Jag köper ditt resonemang.Men vägen till en djupare förståelse är en process i flera steg anser jag.

Posted on: 2008/7/30 20:17

See User information
Quote:

shilton skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

molgan skrev:

Visst sebben;Jag köper ditt resonemang.Men vägen till en djupare förståelse är en process i flera steg anser jag.

Fast lidande gör dig ingenting gott, ändå väljer du det själv? låt bli att lida, se det positiva..åker du rullstol gläd dig åt att du har armarna kvar....

Fast har jag nåt att lida för så gör jag det också. Fast slår jag mig på tummen med hammaren så inte sätter jag mig ner och fantiserar om karma, utan försöker koncentrera mig mer på det jag håller på med.

Posted on: 2008/7/30 20:58

Anonym
Quote:

molgan skrev:
Quote:

shilton skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

molgan skrev:

Fast lidande gör dig ingenting gott, ändå väljer du det själv? låt bli att lida, se det positiva..åker du rullstol gläd dig åt att du har armarna kvar....

Fast har jag nåt att lida för så gör jag det också. Fast slår jag mig på tummen med hammaren så inte sätter jag mig ner och fantiserar om karma, utan försöker koncentrera mig mer på det jag håller på med.

"...så inte sätter jag mig ner och fantiserar om karma".
Det är ingen som sagt, varför har du sådana tankar om att sitta ned, och att Fantisera?

Citat:
"Fast lidande gör dig ingenting gott, ändå väljer du det själv? låt bli att lida, se det positiva..åker du rullstol gläd dig åt att du har armarna kvar...."

Vad är det för mening att tänka så?
Du tänker bakvänt: Du säger: "...låt bli att lida, se det positiva.."

Det är detsamma som att säga att kosmos lagar är något ont, negativt etc.

Det är inget negativt med att lida - det är enda chansen att göra sig av med karma - det är det som pågår... hur skulle det gå om man inte var ansvarig själv för de val mm man gör? Ska man inte få en möjlighet att se att det var en avvikelse från sin sanna natur, kosmos natur/egenskap/kriterier - hur ska mänskligheten kunna vända om, eller lära sig av mmisstag, om det inte återvänder till dom själva?

Som jag sagt några gånger...de som lider mest i världen är ofta lyckliga människor, har en inre frid, i sitt dagliga lidande och svårigheter.

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

molgan skrev:
Quote:

shilton skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

molgan skrev:

Det är ingen som sagt, varför har du sådana tankar om att sitta ned, och att Fantisera?

Citat:
"Fast lidande gör dig ingenting gott, ändå väljer du det själv? låt bli att lida, se det positiva..åker du rullstol gläd dig åt att du har armarna kvar...."

Det är inget negativt med att lida - det är enda chansen att göra sig av med karma - det är det som pågår... hur skulle det gå om man inte var ansvarig själv för de val mm man gör? Ska man inte få en möjlighet att se att det var en avvikelse från sin sanna natur, kosmos natur/egenskap/kriterier - hur ska mänskligheten kunna vända om, eller lära sig av mmisstag, om det inte återvänder till dom själva?

Som jag sagt några gånger...de som lider mest i världen är ofta lyckliga människor, har en inre frid, i sitt dagliga lidande och svårigheter.

Dom människor jag träffat som har lidit har då inte haft nån inre frid, utan försöker döva sitt känsloliv med allt dom kommer över..vilket inte heller gjort dom lyckligare. Finns det nån bok med den här "religionen" ni skriver om?

Posted on: 2008/7/30 23:27

Anonym
Quote:

Vilket för mig berättar att du är intellektuell och känslig.

Grinig snarare. Det räcker inte med att en massa pack stjäl och det är inte endast materiella tillgångar utan de även försöker påstå att det är "bra", inte ens HA och Bandidos har kommit på den varianten.

Om man ser igenom deras tusentals lögner så bör man fråga sig om vad de inte ljög om.....

Anonym
Quote:

molgan skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

molgan skrev:
Quote:

shilton skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

molgan skrev:

Citat:

Dom människor jag träffat som har lidit har då inte haft nån inre frid, utan försöker döva sitt känsloliv med allt dom kommer över..vilket inte heller gjort dom lyckligare. Finns det nån bok med den här "religionen" ni skriver om?

Då pratar vi inte riktigt om samma sak... jag avser inte människor som tex vi i väst dyker ned på med våra organisationer och annat, som ska "hjälpa" dom, "bistå" dom..., ge dem utbildning allt det goda (aaargg...) - du talar om sådana som flyr in i något,som "människor" här.

Jag avser andra människor - som vi projicerar över egna "tillstånd och föreställningar" till - å så olyckliga ni/de är... - vilket de ofta inte var - utan de hade en inre frid, en äkthet i livet - det gav denna frid, då de "betalade av" karma - vilket är att göra sig av med något man bär på - då känner man lätt en djup och inre lycka/frid.
Det kan vara svårt för otänkare idag att ha greppat.
Tänk vidare.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper