vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

2012: När , var och hur kom ni i kontakt med det för första gången?

See User information
Tänkte börja med att säja att jag inte vill ha några kommentarer om att det är new age och new world order flum. Utan jag vill ha svar på frågan.

Om svaret är att ni fick reda på det genom t.ex Alan Watt och han sa att det var oavanstående så ed et självklart ok =)

Jag själv kom i kontakt med det när jag gick i gymnasiet och hade mitt första uppvaknade i och med att jag började exprimentera med psykadeliska droger. svamp och lsd. I samma veva började jag använda internet. Det här var nån gång 97-98. Jag laddade ner på 56k modem Space time continuum with Terance McKenna där han pratar om sin time wave zero. Efter det började jag söka på nätet efter 2012 och såg det som ett magiskt årtal. Alla det olika sakern som händer då måste ju betyda någonting. Jag började samtidigt tvivla väldigt mycket på den illusion av världen som förmedlas genom media och skola. Jag började förstå att dom ljög för mig, mycket pga den drog propagandan man har blivit utsatt för hela livet.

Nu har jag släppt 2012 och bryr mig inte så mycket, men jag får ett litet leende på läpparna varje gång någonting ska hända 2012 =)

Posted on: 2008/7/6 6:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 2012: När , var och hur kom ni i kontakt med det för första gången?

See User information
Hmm, jag minns inte exakt vad det var, men jag tror det var när jag läste om Maya och deras legender, eller annunaki. Antagligen var det maya. men som sagt, mins inte exakt.

Posted on: 2008/7/6 15:59
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
2012 för mig är genväg till en underbar värld. Och det är ju "create-your-reality" dags.. Inte för att vi inte redan gör det, men 2012 ger alla en chans :). Det är därför vi är så medvetna idag.

Vad vi inte kan se förbi är att jorden är en form av intelligent organism och den som påstår något annat äter ur mitt synsätt ur Lucifers händer.

Carl Sagan sa att planeten var som en organism, och det är sant. Icke säger att allt är Oändligt kärlek, det är sant. Men alla ni som tror att sanningen finns utanför er har del. Ni vet sanningen när ni förstår er egen påverkan på livet och vem du är.

2012 är en tid att få extra hjälp, det är som Thomas Paine sa: "Led, följ eller stå vid sidan om". Och just idag är det Bush och CO som leder, men fåren börjar akta sig för elden.

Nyckeln till 2012 är att man är mer än 50% positiv och att man inte är självisk och tror på det negativaste. Du skapar som sagt din verklighet (det du lägger fokus på med tankarna skapar du). Kom ihåg: POSITIVA tankar är STARKARE än negativa, LJUSET skrämmer MÖRKRET! Så enkelt är det! :)

2012 kan vara bullshit också - som sagt, DU skapar din verklighet. Jag ser fram emot det med spänning! Kommer bli hur grymt som helst! Allting jag drömt om sen jag varit barn!

Filipino-Monkey, jag tror du kan var intresserad av denna formen av information, då den ger dig en oändlig förståelse av världen och det matrix vi lever i. Ju mer du vet ju mer kan du göra, se filmerna Matrix för the principles ;).

Men som Einstein sa; Allt är relativt.

Peace!

Posted on: 2008/7/7 2:12

See User information
vaken.se år 2008.

Har länge varit medveten om att saker o ting inte är som det verkar i denna värld men det var inte förrän jag hittade vaken.se via en polare och voids klisterlappar som allt blev mer konkret och föll på plats.
Jag är bäbis fortfarande

Posted on: 2008/7/8 1:48
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Jag läste om det I Slaine för många år sen. Författaren till Slaine, Simon Bisley, använder massor av referenser till Maya, det ockulta, konspirationer och annat i sina serier. Dock har han tagit det ett steg längre med Chtulhu-liknande referenser och kopplingar till en utomjordisk värld.
Jag tänkte dock inte så mycket på det när jag läste dessa.

Sen kom jag i kontakt med det igen för en tre-fyra år sen när jag såg illuminati filmen.

Ska bli intressant att se om det händer nåt den 21 dec 2012, men jag tror inte man märker någon skillnad överhuvudtaget. Enligt vissa har ju förändringen pågått länge nu och kulminerar bara 2012. Har man inte vaknat tills dess så kanske man inte gör det efteråt, vem vet?

Posted on: 2008/7/17 19:27
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
1996 hörde jag om att maya-indianernas tidsräkning snart slutade, men jag visste inte exakt årtal och datum förens 2005 någongång. Jag var egentligen inte så insatt i maya-indianerna då heller, utan det var mest kuriosa jag snappade upp. Jag kände däremot till NWO och illuminati-grupperingarna, men det är ju först på senare tid allt börjat klarna eftersom allt eskalerat i rasande fart på senaste två åren.
Lustigt är iochförsig att 1996 var ett annat undergångs-datum

NWO har redan startat och symboliserades med att på guds datum tillkännage sju nya underverk. I Lissabon av alla ställen.

Guds datum = 777, eller den sjunde juli 2007, 070707

See User information
Jag fick det via Ian Xel Lungold, han är dock död nu.

Hans föreläsningar ger lite andra datum som ska vara viktigare än just 21 dec 2012.

Se gärna hans föreläsningar Welcome To The Evolution och The Evolution Continues.

Jag skulle kategorisera det under mental utveckling... det ger lite bredare syn på vad som kanske försegår bakom NWO och övrigt som diskuteras på denna webbsajt.

Posted on: 2008/7/21 1:36

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper