vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SVT kan ju ta upp intressanta saker..Dom lär sig ;)

See User information
Kollade på SVT24 nyss om konspirationer och en viss Erik Åsard uttalar sig om lite allt möjligt men det han säger överensstämmer ju med massmedia i USA så..föresten glömde att säga att han är chef för det Nordamerikanska Institutet vid Uppsala Universitetet
Go figure!
Det är snack om 9/11, David Icke, David Brown, Bush,CFR,Bilderberg,Illuminati mm..ganska sevärt...

ca. 4 minuter in i programmet börjar det bli intressant..
Länk till programmet på SVT24 : http://svt.se/svt/road/Classic/shared ... ayer.jsp?d=12582&a=177830

Fan nu ska vi väcka hela Sverige och hoppas att dom nappar på SVT....
Var ju tvungen att skicka ett mejl till SVT24 redaktionen som löd:

Såg på SVT24 nyss och det var intervjun med Erik Åsard om bland annat konspirationsteorier. Skulle bara rekommendera redaktionen och speciellt den kvinna som intervjuade Erik att titta på dom filmer som finns om bland annat 9/11 och ni kommer att upptäcka att detta inte bara är teorier utan faktiska bevis på att "twin towers" blev sprängda..

Se gärna filmen:
"Loose Change 2nd Edition" denna film får helt lagligt laddas ner och finns med svensk text bland annat här: http://www.vaken.se/loosechange.php

Posted on: 2006/3/1 0:58
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: SVT kan ju ta upp intressanta saker..Dom lär sig ;)
Tyckte mer eller mindre att det var en spinn, först så tjatar man om konspirationsTEORIER, sen så tänker dom åt tittarna, vanligt i Svensk media, inte tänka själva inte...

Men men, kanske får dom in massvis med mail på grund av detta, som skriker till lite. Skall skicka ett mail jag också...

Hare...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vad jag såg var hur dom målade upp det som att konspirationsteoretiker är potentiella terrorister.

Genom att först diskutera om dom är farliga för samhället, sen säger dom att "var inte usama binladin konspirationsteoretiker"
Och sedan visar bilder på binladin i ca 20sek.

Sen går dom in på att dom oftast är Antisemiter (emot judar) för att ytterligare måla dom som dåliga individer.

Sen så påstår dom att fri information från internet är farligt för man kan bli konspirationsteoretiker och lurad av falska nyheter.
Snacket vart lite fokus på att det är bättre att lyssna endast på vad som sänds i tv.

Sen drog han sin uppfattning om Bilderberggruppen och Frimurare m.m. som att det bara är hemliga klubbar och inget mer.

Så sammanfattningsvis på verkar fokuset vara på att måla konspirationsteorier som farligt för samhället.

See User information
Hmmm tittade lite på SVT's klipp som de hade i det där programmet och tänkte se om deras material ev visar någon explotion...

Deras visar TRE mycket tydliga synkroniserade explotioner 22:04 in i filmen.

Posted on: 2006/3/1 8:24

See User information
Posta gärna svaren från SVT.

Posted on: 2006/3/1 10:44

Anonym
hymm jag var ganska positiv till det jag såg igår, hart stört mig på den här killen som skrivit boken ohyggligt men igår var han ändå ganska opartisk..

han avslutade ju det hela med att säga att han tyckte konspirations teorierna var viktiga då dom kan lysa upp sanningar om saker och ting, han tog dessutom upp David icke, 9-11 och estonia.

jag börjar tveka på att den här killen verkligen är emot oss.
Om han inte hade skrivit en bok om de "dunkelt tänkta" så hade ju inget sagts över huvudtaget, det viktiga i det hela i min mening är inte hur man pratar om konspirationsteorier utan att dom tas upp överhuvudtaget.

dessutom blev han oerhört nervös när han tog upp saker och ting och bet sig bokstavligen i tungan för att inte säga för mkt..

men å andra sidan känns det som illuminati saknar fiender och kan genom att filtrera information via media skapa sig ett kontrollerat antal..

Anonym
Jag riktar mitt onda öga mot dom som lagt upp programmet.
Dom som valt hur intervjun ska ske etc.

Jag menar, den där snubben var inte problemet, han svarade bara på deras frågor och försökte visa att han är neutral.

Det var upplägget som var mycket dåligt skött och grovt lutat åt att man inte ska ifrågasätta makten.

See User information
Jag reagerade oxo på att han sa att nästan alla konspirationsteoretiker var antisemiter, han räknade upp David Icke och Muslimerna som sådana..Tänkte man kanske skulle skicka ett mejl till Nordamerikanska Instutionen/Uppsala Universitet...

Håller med om att det är ju bra att dom tar upp detta överhuvudtaget, för det än nog några som kommer att forska vidare i detta..och då äntligen få reda på sanningen.

Tyckte att kvinnan som intervjuade var lite inne på att det kanske fanns en annan sanning än den massmedia visar..

Ska kolla om man har fått nåt mejl från SVT24 men det är väl uteslutet, det finns ju dom på forumet som skickat ett 50-tal mejl utan svar så vad är min chans...

Posted on: 2006/3/1 12:08
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym

Snacka om vinklat, och det vanliga skitsnacket om att David Icke är antesemit. Hoppas folk som blir nyfikna läser hans böcker och bildar sig en egen uppfattning.

Om SVT har " stake " så sänder dom Loose Change 2 E, men det vågar dom knappast. Hyckleriet kommer att fortsätta och man kommer att göra allt för plantera sina tankar hos folk.
Folk skall inte få tänka själva. Nu gäller det att Programera folk så att dom tror att vi som studerar " konspirationen " är paranoida.

Erik Å är en " Gatekeeper" enligt min åsikt.
Hans åsikt om konspirationsteoretiker är ju att dom har ett karaktärsdrag som är Anti-semitiskt.
dessutom så har ju konsp-teoritiker enbart grumliga tankar och det finns inte skymten av bevis.
Han låter verkligen som en från Brödraskapet.

See User information
Dessutom har han ju valsat runt i media nu ett par veckor.
Som vanligt så tar man in en "expert" som skall förklara för den stressade och masshypnotiserade befolkningen hur saker och ting ligger till.

Denna "expert" ansåg ju bl.a i programmet att "konsprationteorierna" ang. 911 var "grumliga" och att Icke var antisemit ( Ett bra bevis att han inte har läst Ickes böcker). Bara där visar fanskapet att han inte VET vad han pratar om.

"Expert"- Kiss my Ass! En betald agent- Ja.

"Man lär känna trädet genom dess frukter", som det står i Bibeln.

/Bennythebear

Posted on: 2006/3/1 17:36

See User information
Man skulle bjuda in denna "expert" till en diskussion här på vaken

Posted on: 2006/3/1 19:53

Anonym
Nästan ingen idé, han förstår inte vad Du säger...

See User information
Tror du inte?

Posted on: 2006/3/2 0:16

Anonym
gamla hundar lär sig inte att sitta eller?

hur som helst så ska man inte låta sig snackas omkull av folk som sväljer den vardagliga propagandan som pumpas ut i media.
Det finns olika sorters typ av människor som måste tacklas på helt olika sorters vis.

För att gå in på den helt vanliga sönderprogramerade arbetaren som betalat skatt i typ 30 år. Han vill inte veta hur sönder korrumperad pyramiden han har varit del av alla dessa år är, alltså så pass sönder korrumperad att dom är kapabla till alla dessa saker dom nu sysslar med. mord, massmord, lögner och sen om och om igen.

hur som helst det finns olika ändar av folk in i hålen, en del behöver äta lite ekonomisk historia om dom är så pass materiellt programeraded.
kvantfysik om dom är matematiskt inriktade?
spriituellt, medicinskt ja egentligen kan man hitta ett hål in i det mesta om man bara är tillräckligt insatt och påläst.

själv brukar jag inte försöka snacka med allt för mkt folk om dessa saker då dem flesta reagerar mkt starkt på att hela deras världsyn håller på att rubbas.

men när det händer så är det bättre att bara garva tillbaka när dom blir hånfulla istället för att bli allt för involverad.

Anonym
Diskutera inte sådant du inte kan backaupp.
Dvs studera den infon du är intresserad av mer noggrant innan du går ut och pratar om det.

Alltså lär dig själv först och låt känslorna kring det läggas sig en aning innan du börjar prata med stela människor.

En annan viktig grej är också att förstå att det finns massvis med människor som inte vet hur dom hittar den infon dom har tänk på.

Och när du står där och berättar din åsikt, din synvinkel på saker och ting så kommer dessa människor att bli jätteglada.

Jag har varit med om händelser där jag sagt min åsikt och bara av min egna åsikt så har det triggat personen att börja tänka själva och inse massor av saker dom annars inte haft "tid" att tänka på.

En klassiker är massmedia.
Att bara säga min åsikt om hur fel jag tycker massmedia agerar så har det fått folk att kritiskt granska den information dom får av folk och media.
Dom ifrågasätter mig också vilket jag tycker är bra.

Jag mår bra av att veta att folk ifrågasätter saker.
Och många tackar mig för att jag hjälpt dom en bit på vägen.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper