vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Allt är vibrationer!
#1


See User information

Posted on: 2008/7/21 11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#2


See User information
Cymatics heter forskningsgrenen, läran om vibrationer i materia.

Skulle kunna användas för att flytta tonvis med sand i öknen med relativt lite energiåtgång. Har inte sett så mycket forskning i detta område. Så företag som gör en portabel sandflyttningsmaskin kan nog sälja den till ökenländer och göra sig en hacka.

Tror även att det skulle gå att mala säd och liknande med dessa vibrationer men då tävlar man mot tornadoteknik som maler väldigt effektivt, tror ändå att det finns framtid där eftersom tornadoteknik förbrukar mycket el.


http://www.nyteknik.se/nyheter/energi ... indkraft/article40731.ece
http://images.nyteknik.se/uploaded/image/2006/9/26/airgrinder2.jpg

Posted on: 2008/7/21 17:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#3
Skulle kunna förklara pyramiderna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#4


See User information
Nu tappade jag dig. Förklara ditt resonemang...

Posted on: 2008/7/21 19:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#5


See User information
Vad är det som är nytt eller banbrytande här??? Att vibrationer ger upphov till stående vågor i en yta är väl inget nytt? Missade ni fysiklektionerna eller....

Posted on: 2008/7/21 20:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#6
Det fanns en hel del de ljög om när ni gick i skolan, ni borde ha förstått det vid det här laget. Vart tar lögnerna slut är en bra fråga att ställa sig. Jag misstänker att de ljög om alltihopa. Pelle, vad vill du bli som stor? Ett bilbatteri?

En homofil i norra sverige som "jobbar" åt något skithål till ställe och tror sig vara smart igenom att repitera shit?

För de mer insatta i fysik, studera kvantmekanik och dess tillsynes absurda kontradiktioner rörande trams fysik.

Einstein and the plagiurast. Google it, lol.

PS. De vill ha total kontroll, helst bli av med oss så att inte en enda av oss kan spola ned dem i en CERN toalett de kom ifrån. DS.

CERN: http://public.web.cern.ch/Public/Welcome.html

666 och två stargates, kolla själv.

Får man hänvisa till Bögströms egen hemsida utan att bryta emot PUL i Texas? (Ganska absurd fråga eftersom man får säga vad man vill i amerikansk domsago, om det är sant, det är därför AJ aldrig blir stämd när han säger att Clinton & Bush importerar kola)

Bögström, stäm mig i Austin för att jag säger att du är en CENTCOM whore (har papper håkan, *asg*)


Edited by Al-CIAda on 2008/7/21 20:31:48
Edited by Al-CIAda on 2008/7/21 20:35:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#7


See User information
Kvantmekanik och jakten på elementar-"partiklarna" och annat inom den "moderna" fysiken är jag också skeptisk till. Jag tror mycket väl att vi kan vänta oss ett genombrott snart, en ny "grand unified theory". Det jag inte fattae var vad det har med en mekanisk våg i en plåt t.ex. att göra. Det var nog Mr Icke som skolkade från fysiklektionerna...

Posted on: 2008/7/21 20:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#8
Modern fysik är egentligen klassisk hindusim. Kolla efter antika atombombsdetonationer. "This is the only atomic explosion of it's kind, at least in modern times" -- Prof. Teller. Strax efter Hiroshima. Det finns ingen som förnekar det, däremot så vill de inte att man gräver upp det ifrån kongress biblioteket utan de vill att man ska titta på din närmaste illuminatisubbas nyaste tatureringar, Madonna (Semirasis) eller Jolie (Semirasis)

WTF.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#9
Sec. Nav. Forrestal blev slängd ut igenom ett fönster ifrån ett mentalsjukhus och han fick inte ens träffa sin egen fru, Adm, Byrd hamnade där också och han skrev en bok och det som han lyckades få ut. (amazon, library of congress) Säkert en sån där tillfällighet. Åter igen, ingen som förnekar men det finns ju Robison sex att titta på, hur luder beter sig på en "öde" ö, vilket skämt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#10


See User information
Cymatics är som tidigare ovan nämnt bara läran om stående vågor i sand mm. Vad har det med pyramider att göra??? Att David Icke överdriver något är inte svårt att förstå, han lever på show'en. Vad jag var nyfiken på var just pyramidrelationen du pratade om...


PS. det är ingen som ljuger i skolan, de lär ut vad de fått lära sig. Universiteten i sin tur lär ut de kurser som ledningen godkänner...

Posted on: 2008/7/22 0:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#11
Han överdriver inte, utan de som byggde pyramiderna överdrev helt klart, har du undrat varför?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#12


See User information
varför? berätta...


Jag vill veta vad pyramider har att göra med cymatics och vilka två stargates som CERN har att göra med?? Jag är helt lost!!

Posted on: 2008/7/22 0:24

Edited by pingubenji on 2008/7/22 0:39:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#13
Det är fullt möjligt att dra sten block på 30 ton men att göra det var tredje minut (dygnet runt) i 30 år utan att trampa varandra på fötterna, lol.

De byggdes på 30 år med en massa muppar som drog stenblock, sure, up my ass.

Det finns en japansk byggfirma som skulle göra det hela fast en tredjedel så stor med en budget på 6 miljarder dollar och de gav upp.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#14


See User information
Jaha...Du menar så... tja, den förklaringen är väl lika bra som den att man flottade stenblock med båtar som slussades upp våning efter våning tack vare den feta vattenpumpen som var i pyramidernas botten eller som fylldes på vid regn.

Men det är en bra tanke, det kan mycket väl vara så att man använde vibrationer som då samtidigt slipade blocken mot varandra tills de hade perfekt passform med den millimeternoggrannhet som pyramiderna har

Jag tror inte att de drogs på plats, det är som sagt omöjligt om man ska hålla tidsplanen.... Men att de gjorde det med vibrationer kan vi inte bara fastslå även om det skulle vara en bra (kanske möjlig) metod. Då kan vi lika gärna säga att de använde Tractor-beam från ett flygande tefat. För det finns som som vi alla vet flygande tefat i gamla målningar mm så det är möjligt. Men jag gillar inte att spekulera.

Hur som helst, om teknologin finns/funnits så är det en mycket bra skyddad hemlighet och då kan vi ändå inte göra mer än att spekulera. Jag håller mig nog gärna mer till det vi kan fastslå genom observationer i samhället. Annars kommer vi aldrig kunna öppna ögonen på människor omkring oss. Vi måste vara noggranna och inte gissa allt för mycket om vi ska kunna visa andra människor vad makteliten gör och bli tagna på allvar.

Jag gjorde en bra sammanfattning på det mesta jag anser vara relevant i ämnet.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=11399

Posted on: 2008/7/22 2:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#15


See User information
Kanske fel ställe att posta men såg att ni skrev om pyramider.


[quote]
This spring, an MIT class is testing a controversial theory that some of the giant blocks that make up the great pyramids of Giza may have been cast in place from concrete, rather than quarried and moved into position.



http://web.mit.edu/newsoffice/2008/pyramid-tt0402.html

Posted on: 2008/7/22 15:20
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#16


See User information
Ja och om man lägger ihop det med bla Dr Emoto's forskning om vattnet så ger det bra tyngd till den gamla visdomen om att vi alla är ett. Genom att allt är uppbyggt av en och samma energi - vibration - ljud.

Med andra ord är illuminati bara en del av dig själv.
Så den viktiga frågan blir: accepterar du alla dina mörka sidor? :)

Posted on: 2008/7/22 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#17
Quote:

SuperSonic skrev:
Ja och om man lägger ihop det med bla Dr Emoto's forskning om vattnet så ger det bra tyngd till den gamla visdomen om att vi alla är ett. Genom att allt är uppbyggt av en och samma energi - vibration - ljud.

Med andra ord är illuminati bara en del av dig själv.
Så den viktiga frågan blir: accepterar du alla dina mörka sidor? :)


Det finns ingen sådan "gammal visdom", att vi alla skulle vara ett. Det är så tokigt det kan bli.
Kolla upp dina källor, och tänk själv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#18


See User information
Hehe hej novax/sebben man känner igen dig direkt på dina överlägsna formuleringar.

Så du fortsätta på samma sätt denna gång med?

Peace till dig ;)

Posted on: 2008/7/22 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#19
Quote:

SuperSonic skrev:
Hehe hej novax/sebben man känner igen dig direkt på dina överlägsna formuleringar.

Så du fortsätta på samma sätt denna gång med?

Peace till dig ;)


Hej!

hhehe, ja du vet ett vinnande koncept överger man ju inte.
Jag ser att du fortfarande står stadigt i new Age...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt är vibrationer!
#20
Quote:

SuperSonic skrev:

Med andra ord är illuminati bara en del av dig själv.


Vaket sagt - äntligen bra ord på forumet. Passa dig bara så du inte blir bannad för att du säger en sådan sak.

Du får också en Novaxnål att sätta upp på din vapensköld för det uttalandet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt är vibrationer!
#21


See User information

Posted on: 2012/2/20 13:55
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS