Vakencorner
|
Re: seilon i reflektion
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
till sebben (och alla andra som undrar hur man finner sig själv) vill jag säga att man behöver inte ord för att beskriva. Det går inte med ord. Det är något man vet. Det har alltid funnits där, och det har alltid försökt att väcka dig till liv. Du vet det först när du själv förstår vad jag menar med att det inte går att beskriva. När du finner dig själv så kommer du bli evigt lycklig - om det är det du söker. Som sagt: den som söker, den skall finna.
peace out!
Posted on: 2008/7/27 7:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men jag för min del undrar inte över hur man "finner sig själv"... jag har ju talat om det i mååånga hundra inlägg här... jag vet det. Kultivering är det vad det kallas att mer bli "sig själv". Så har det Alltid varit - det är det enda som finns, så är Vägen -INGET annat. Om man nu inte vill ge upp sitt liv, utan gå in i New Age och låta aliens ta över - det är sådant som D Wilcock och annat väl innebär... Jag skickade igår en artikel till Bireal och Goinghome: Seeking This Whole Lifetime, Finally Finding an Enlightened Teacher http://www.umich.edu/~falun/Experience/mr_kuang.html Kanske kan någon mer ha intresse av den. Edit: Seilon, kan du tala om vad du har för fler nicknames här? För övrigt, ha det så gott, med alla dina facader och krumsprång... ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lite trist, då jag gillar när det är lite fart i "Andlighets" forumet, även om jag inte delar din syn / tro så är det roligt att läsa människors såkallade andliga uppvaknande.
ha det fint.
Posted on: 2008/7/27 8:34
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag fattar mig kort och säger som det är, det var trevligt att ha dig här! Förstår exakt varför du slutar vara aktiv, till slut har man som du säger inget mer att ge. Det blir mest en massa repetition.
Hoppas iaf att du kikar förbi nån gång ibland. Och lycka till med livet utanför forumskriveriet! =D
Posted on: 2008/8/4 23:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Seeking This Whole Lifetime, Finally Finding an Enlightened Teacher Tack sebben för denna artikeln!! Denna delen fick mig att gråta tårar (av kärlek och lycka) och känna vibrationer över hela kroppen: Quote: Another time while meditating, the forehead opened up and suddenly it came out "You are not a human, you're a diety," then after a while suddenly it came out again "You're not a human! You're really a diety!" Afterwards the meditation was so comfortable.
Posted on: 2008/8/5 17:17
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login