vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Ta bort Ring of Power från vaken.se
Quote:

Despierto skrev:
Genomskådade vad? Att religionen tjänat överheten gott? Så då bestämde du dig för att bara för att organiserad religion har varit ett verktyg för ondskan så finns inte Gud?
Skulle en gud funnits har han övergett oss för länge sedan.
Han lär ju ha sagt redan när han lät vattnet skölja undan från jordens yta efter Noaks ark att detta aldrig igen skulle ske...

Universum är symetri, matematik och organiskt. Ej skapat av någon.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Skulle en gud funnits har han övergett oss för länge sedan.
Han lär ju ha sagt redan när han lät vattnet skölja undan från jordens yta efter Noaks ark att detta aldrig igen skulle ske...

Universum är symetri, matematik och organiskt. Ej skapat av någon.

Så...har hela jorden varit översvämad på länge?
Skämt åsido, nu tar du en järnåldersmänniskas mytologi o försöker vränga det till ett bevis för Guds icke-existens. Jag vet fortfarande inte vad du har "genomskådat".

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vi vänder på det.
Ge ett enda bevis på att Gud finns!? Religion är en TRO!

Helt enkelt är det så att du inte genomskådat din "Gud" ännu

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Vi vänder på det.

Paradoxer, självklart finns gud, annars skulle ordet inte funnits heller (utöver dig själv).

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Vi vänder på det.

Det där är ett spel människan spelat länge o det blir alltid oavgjort, 0-0. Så det kan vi väl skita i? Du svarar fortfarande inte på min fråga, geomskådat vad?
Allt kan missbrukas. Om ett fenomens främsta förespråkare ska tas som representanter för dess innersta kärna, så som du tar den organiserade religionens perversaste förespråkare för Guds härolder, ligger vakna människor illa till. David Ickes ödlesvammel skulle ju lätt bevisa att alla vakna är kliniskt sinnesjuka. Likaväl vet du som jag att det finns en dold verklighet att vakna till...

Anonym
Som jag skrev i mitt PM till dig... Definera "Gud" först och främst så ska jag sedan svara dig.

See User information
Oavsett hur det är med religionernas ursprung(som vi inte kan ta reda på utan risk för feltolkning), och hur/om religion använts som verktyg av överklassen för att kontrollera arbetarklassen, så tycker jag att det är de ekonomiska aspekterna som är viktigast.

Vilka har/'har haft' pengar/makt?
Vad har/hade dessa människor för värderingar?
Hur har de tjänat in dessa pengar?
Vad har de gjort med sina pengar?

Dessa frågor är de som jag uppfattar som meningen med Vaken.se.

Religionsforum finns det gott om som diskuterar allt från noas ark till om gud finns eller inte. Vaken.se är till för att visa arbetarklassen att de utnyttjas av överklassen (det är uppenbart för de flesta men sen tänker man inte djupare, här går Vaken.se in och undersöker)

Rent logiskt borde alla religösa organisationer någon gång bli infiltrerad av profitinriktade människor eftersom man i en sån organisation kan utnyttja många människor och erhålla makt med retorik som enda vapen.

Att RoP sedan gör ett försök att beskriva hur starten av mänsklighetens ekonomiska historia kan ha sett ut utan att ge källhänvisningar är tråkigt, det leder alltid till meningslösa forumdebatter som den här där ingen sida kan ha rätt eftersom vi aldrig kommer kunna se det med egna ögon(inte ens då kan man se det på rätt sätt eftersom hjärnan även den "tolkar" allt baserat på tidigare upplevelser, jämför med ett trolleritrick, du kan inte se allt).

Egentligen borde någon flitig medlem klippa ihop en film som bara tar upp den ekonomiska biten från alla de filmer som Vaken.se tipsar om. En film med bara historiskt verifierbara ekonomiska händelser och en tydligt markerad teori här och där om vad som kan ha varit orsaken/resultatet av den händelsen. DET skulle vara en intressant film som vi skulle kunna lägga först i listan. Tror heller aldrig att det gjorts en sådan för TV.

Exempel på ekonomiska händelser:
Var lånade kungar sina pengar till krig?
Hur kunde centralbanker tillåtas vara utanför statens kontroll?
Vem förde lobbyverksamhet som resulterade i olika ekonomiska katastrofer som bara gynnade en enskild individ?

Tyvärr så är ekonomi ett tungt ämne (är designat av intelligenta människor som kom på ett finurligt sätt att utnyttja systemet samtidigt som pengar organiserade samarbete mellan människor på världens kanske bästa sätt) och därför blandas det gärna med mer lättsamma ämnen. Tyvärr varierar dessa ämnen mellan allt från konspiration till religion och ekonomidelen glöms bort i stormen av anklagelser om felaktigheter i de lättsamma ämnena (där alla kan vara med och ha åsikter).

Till alla som verkligen brinner för religionsdelarna, jag är agnostiker så jag avfärdar ingenting, men jag kan heller inte vara säker på någonting. Allt jag vill är att vi människor börjar behandla varandra med respekt och slutar utnyttja varandra.

Posted on: 2008/8/11 11:07

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Oavsett hur det är med religionernas ursprung(som vi inte kan ta reda på utan risk för feltolkning), och hur/om religion använts som verktyg av överklassen för att kontrollera arbetarklassen, så tycker jag att det är de ekonomiska aspekterna som är viktigast.

Dessa frågor är de som jag uppfattar som meningen med Vaken.se.

Religionsforum finns det gott om som diskuterar allt från noas ark till om gud finns eller inte. Vaken.se är till för att visa arbetarklassen att de utnyttjas av överklassen (det är uppenbart för de flesta men sen tänker man inte djupare, här går Vaken.se in och undersöker)

Rent logiskt borde alla religösa organisationer någon gång bli infiltrerad av profitinriktade människor eftersom man i en sån organisation kan utnyttja många människor och erhålla makt med retorik som enda vapen.

Att RoP sedan gör ett försök att beskriva hur starten av mänsklighetens ekonomiska historia kan ha sett ut utan att ge källhänvisningar är tråkigt, det leder alltid till meningslösa forumdebatter som den här där ingen sida kan ha rätt eftersom vi aldrig kommer kunna se det med egna ögon(inte ens då kan man se det på rätt sätt eftersom hjärnan även den "tolkar" allt baserat på tidigare upplevelser, jämför med ett trolleritrick, du kan inte se allt).

Egentligen borde någon flitig medlem klippa ihop en film som bara tar upp den ekonomiska biten från alla de filmer som Vaken.se tipsar om. En film med bara historiskt verifierbara ekonomiska händelser och en tydligt markerad teori här och där om vad som kan ha varit orsaken/resultatet av den händelsen. DET skulle vara en intressant film som vi skulle kunna lägga först i listan. Tror heller aldrig att det gjorts en sådan för TV.

Exempel på ekonomiska händelser:
Var lånade kungar sina pengar till krig?
Hur kunde centralbanker tillåtas vara utanför statens kontroll?
Vem förde lobbyverksamhet som resulterade i olika ekonomiska katastrofer som bara gynnade en enskild individ?

Tyvärr så är ekonomi ett tungt ämne (är designat av intelligenta människor som kom på ett finurligt sätt att utnyttja systemet samtidigt som pengar organiserade samarbete mellan människor på världens kanske bästa sätt) och därför blandas det gärna med mer lättsamma ämnen. Tyvärr varierar dessa ämnen mellan allt från konspiration till religion och ekonomidelen glöms bort i stormen av anklagelser om felaktigheter i de lättsamma ämnena (där alla kan vara med och ha åsikter).

Till alla som verkligen brinner för religionsdelarna, jag är agnostiker så jag avfärdar ingenting, men jag kan heller inte vara säker på någonting. Allt jag vill är att vi människor börjar behandla varandra med respekt och slutar utnyttja varandra.

"...som verktyg av överklassen för att kontrollera arbetarklassen"

Men det kan du diskuterapå politiska forum... om du tänker att "... Religionsforum finns det gott om..."

"Dessa frågor är de som jag uppfattar som meningen med Vaken.se."

Det är kanske ditt (önske-)tänkande utifrån din programmering?

Vaken är en Microklubb. Mycket handlar om att stödja vaken... inte att vaken stödjer. Så vaken ber om stöd, pengar osv, för att stödja "sig" själv.

Klubben är att bära stora skyltar om insidejob. Den har inget att göra med att vara vaken.

Det handlar inte om "ekonomidelen".

Det handlar om att verkligt vakna.

Sajten vaken.se är något annat.

Det enda och urspungliga som "förtrycker" en människa är hennes egna val, vilka hon får fejsa konsekvenserna av.
Därute blir då en aspekt det som dyker upp som tilldragelsen pengar.

Edited by sebben on 2008/8/11 11:41:00

See User information
Den här tråden var om flummet i RoP. Om disinfo i filmen(och vad disinfo är).

Och ja, Vaken.se är till för att "väcka" fler genom att medlemmar "stödjer" Vaken.se. Så vaken.se (medlemmarna) har ett ansvar att vara tydliga med vad som är teori och vad som är fakta.

Min poäng är bara att man ska separera flum från riktig journalistik och separera säkra källor från teorier mer än vad som görs i exempelvis RoP.

Detta görs inte i tillräcklig omfattning och skrämmer därför potentiella nya medlemar från rörelsen som då snabbt kategoriseras in i facket flum.

Jag ser gärna att vi uppmanar dokumentärfilmare och varandra, till att utforska roten till mänsklighetens problem. Inte ödsla tid till att diskutera sådant vi aldrig kan lösa med andra medel än en tidsmaskin.

Att bära stora skyltar om insidejob är ett första steg om man anser att det hjälper människans utveckling. Andra sätt att påverka är att starta nya samhällen med nya värdegrunder (googla Auroville som ligger nära Pondicherry i indien). Ytterligare ett sätt, är att arbeta politiskt i globala frågor om import export mellan länder som kan minska slavarbete i världen.

Ekonomidelen KAN VI LÖSA I DAG!! Så det är endast därför jag trycker på denna del av hela uppvaknadets process. Om vi hinner lösa denna del innan jag dör, så är jag gärna med som idéspruta för nästa steg i vår utveckling. (Om det är dit vi vill med vår civilisation vill säga. majoriteten kanske inte alls vill ha rättvisa och harmoni på jorden. I det fallet kanske vi ska fundera på att dela upp jorden i områden för olika filosofiska åskådningar och på något sätt skära av interaktion över gränserna)

Om vi ska vara ärliga så gör de flesta vad de kan för att dra i vårt samhälle så att det passar deras livsåskådning bättre, även den profitinriktade överklassen som anser att de har rätt att använda oss andra som slavar. Så detta problem måste först lösas(ur vår synvinkel vill säga). Därefter kan vi utveckla oss vidare mot en fredlig djurart i harmoni med de andra arterna på jorden och hitta meningsfulla mål med vår existens(just nu är vår västerändska syn "att leva för att ha kul på bekostnad av mänskliga rättigheter på andra sidan jorden"). Men så länge vi influeras av slavsystemet som överklassen byggt för att bevara deras levnadssätt (leva i överflöd) kommer vi aldrig kunna utvecklas vidare i någon annan riktning.

Posted on: 2008/8/11 13:00

See User information
Quote:

pingubenji skrev:

Att bära stora skyltar om insidejob är ett första steg om man anser att det hjälper människans utveckling.

Vill ni ha hjalp att bara skyltar, kan ni borja med att gora nya skyltar eftersom INSIDEJOB inte ar sant, det ar ett OUTSIDE job ett zionistjobb, Khazarerna ligger bakom 1:a 2:a :3: snart 4:e och 9/11 7/7 Iraq, strax Iran-krig, ojda missade Georgien konflikten, Balkan kriget, Rwanda,+ ett otal andra krig och slakter, i det fordolda eller ej kanda eller av brist pa tid rapporterade i denna post just nu.

Posted on: 2008/8/11 13:15
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Dom som står bakom alla krig är dom som håller i vapnen anser jag!

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Den här tråden var om flummet i RoP. Om disinfo i filmen(och vad disinfo är).

Och ja, Vaken.se är till för att "väcka" fler genom att medlemmar "stödjer" Vaken.se. Så vaken.se (medlemmarna) har ett ansvar att vara tydliga med vad som är teori och vad som är fakta.

Min poäng är bara att man ska separera flum från riktig journalistik och separera säkra källor från teorier mer än vad som görs i exempelvis RoP.

Detta görs inte i tillräcklig omfattning och skrämmer därför potentiella nya medlemar från rörelsen som då snabbt kategoriseras in i facket flum.

Jag ser gärna att vi uppmanar dokumentärfilmare och varandra, till att utforska roten till mänsklighetens problem. Inte ödsla tid till att diskutera sådant vi aldrig kan lösa med andra medel än en tidsmaskin.

Att bära stora skyltar om insidejob är ett första steg om man anser att det hjälper människans utveckling. Andra sätt att påverka är att starta nya samhällen med nya värdegrunder (googla Auroville som ligger nära Pondicherry i indien). Ytterligare ett sätt, är att arbeta politiskt i globala frågor om import export mellan länder som kan minska slavarbete i världen.

Ekonomidelen KAN VI LÖSA I DAG!! Så det är endast därför jag trycker på denna del av hela uppvaknadets process. Om vi hinner lösa denna del innan jag dör, så är jag gärna med som idéspruta för nästa steg i vår utveckling. (Om det är dit vi vill med vår civilisation vill säga. majoriteten kanske inte alls vill ha rättvisa och harmoni på jorden. I det fallet kanske vi ska fundera på att dela upp jorden i områden för olika filosofiska åskådningar och på något sätt skära av interaktion över gränserna)

Om vi ska vara ärliga så gör de flesta vad de kan för att dra i vårt samhälle så att det passar deras livsåskådning bättre, även den profitinriktade överklassen som anser att de har rätt att använda oss andra som slavar. Så detta problem måste först lösas(ur vår synvinkel vill säga). Därefter kan vi utveckla oss vidare mot en fredlig djurart i harmoni med de andra arterna på jorden och hitta meningsfulla mål med vår existens(just nu är vår västerändska syn "att leva för att ha kul på bekostnad av mänskliga rättigheter på andra sidan jorden"). Men så länge vi influeras av slavsystemet som överklassen byggt för att bevara deras levnadssätt (leva i överflöd) kommer vi aldrig kunna utvecklas vidare i någon annan riktning.

"Min poäng är bara att man ska separera flum..."

Du har inte börjat göra det ännu, direkt...

Du söker utanför dig själv... tror att problemen är där... och lösningar finns via kamp och aktivism.

Vakna.

"... vi influeras av slavsystemet som överklassen byggt för att bevara deras levnadssätt..."

Varför inte bli politiker... - du använder just "dears" programmering och sätt själv - du har verkligen gått in i fällan.

"...för nästa steg i vår utveckling."

Det finns inget sådant som "utveckling" - det är tvärtom.

See User information
Quote:

pingubenji skrev:

Att bära stora skyltar om insidejob är ett första steg om man anser att det hjälper människans utveckling.

Vill ni ha hjalp att bara skyltar, kan ni borja med att gora nya skyltar eftersom INSIDEJOB inte ar sant, det ar ett OUTSIDE job ett zionistjobb, Khazarerna ligger bakom 1:a 2:a :3: snart 4:e och 9/11 7/7 Iraq, strax Iran-krig, ojda missade Georgien konflikten, Balkan kriget, Rwanda,+ ett otal andra krig och slakter, i det fordolda eller ej kanda eller av brist pa tid rapporterade i denna post just nu.

Posted on: 2008/8/11 13:35
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

ance skrev:
Dom som står bakom alla krig är dom som håller i vapnen anser jag!

heh ar det inte dom som star bakom dom som har vapnen som ligger bakom?

Legoknektar kan de alltid kopa, men vem betalar? Ar de inte de som ligger bakom, de med pengarna??

Posted on: 2008/8/11 13:41

Anonym
En krigsherrar må vara blåsta, grymma, dumma och ointelligenta. Men det finns hela tiden ännu dummare skapelser som lyssnar på dessa. Saints need sinners, utan alla som arbetar för diktatorn etc så händer inget.

Vem bär ansvaret för ett mord, den som gett ordern, eller den som verkligen mördat? Ord kan inte manifestera förrän någon tror på dom.

Krig är oundvikligt så länge det finns soldater. Dom arbetar också på en "only need to know basis", därför kan dom trycka av i krigsläget, hade dom vetat mer om läget hade dom aggerat annorlunda.

min syn på läget!

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

Paradoxer skrev:
Vi vänder på det.

Paradoxer, självklart finns gud, annars skulle ordet inte funnits heller (utöver dig själv).

Gud jobbade med skapelsen i 6 dagar sedan tog han ledigt, sen dess är det ingen jävel som sett till honom.

Posted on: 2008/8/11 15:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
hehe

Man kan vända på det också, han skapade oss, o sen blev det fel för att vi aldrig fatta, att vi måste ta hand om oss själva.

:)

See User information
sebben, du skriver för lite för att jag ska förstå vad du menar helt och hållet. Du måste tänka på att jag inte har samma bakgrund som du. Jag ser att du försöker säga något och det kan vara uppenbart vad du vill säga om man känner dig, men för mig (just nu) är det för lite text för att jag ska förstå innebörden av det du skrev.

Först tänkte jag bara förtydliga.
Jag tror inte på kamp, jag tror på förändring och utveckling. Jag tror att det finns både spirituell och teknologisk utveckling som båda har möjlighet att utvecklas i en population av godtyckliga djur i en riktning som gynnar individerna i populationen.

Jag ska ta och läsa lite fler gamla texter från dig på forumet och återkommer när jag tror jag förstått vad du menar med exempelvis "Du söker utanför dig själv", "du har verkligen gått in i fällan." och "Det finns inget sådant som "utveckling" - det är tvärtom.".

Det låter mycket intressant (jag älskar att sätta mig in i andra människors livsöden och tankebanor) och jag ska se om jag behöver ställa några kompletterande frågor när jag läst ett tag...

Till de nya ämnen om vapen och ansvar för deras användande så vill jag bara flika in att, i en hierarkisk organisation är det aldrig skytten som bär ansvaret. Det är alltid beställaren av jobbet som är "roten" till problemet. Och det är bara roten till problem som jag anser vara värt att bry sig om. Det är trots allt det som startade hela kedjan av händelser som ledde fram till både produktion av vapnet och utförandet av ordern. Ska man vara riktigt petig är det första tanken som ledde fram till andra tankar om att utföra sagda handling men här börjar det bli svårt att se vad som skapade vad. Allt börjar med vad jag kallar tankevirus.

Men kom ihåg, allt detta är bara mina åsikter. Åter igen stöter vi i denna diskussion på ett av världens största problem, att vi alla tänker olika och alla tolkar det vi ser och hör olika. Den största prövningen är att respektera alla för vad de tror på samtidigt som man löser problem.

Posted on: 2008/8/11 15:57

Anonym
Om inte soldaten utför jobbet blossar aldrig kriget upp! Alla som trycker av bär ansvaret.

De e alla i företaget och alla maskiner som är fabriken, inte bossen själv bara.

See User information
ance...

Skytten blir avrättad eller straffad om denne vägrar. Det är typ bara i Sverige vi har frivillig värnplikt. Så ditt argument faller direkt.

Posted on: 2008/8/11 20:10

Anonym
Jag snackar om vem som bär ansvaret!

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
ance...

Skytten blir avrättad eller straffad om denne vägrar. Det är typ bara i Sverige vi har frivillig värnplikt. Så ditt argument faller direkt.

I krig ar det dodstraff pa detta, sa du har fel tyvarr! den som ger order har ansvaret dvs banken.

Posted on: 2008/8/11 23:17

See User information
Att ta bort Ring of Power är censur.
Är inte detta något vi alla föraktar och kämpar imot?
Att ta bort Ring of Power spelar bara rakt i händerna på diktaturen.
Dessutom: Det mesta som tas upp i Ring of Power är sanningen,
Jesuiterna-Phariseerna-Fascisterna är dom som styr världen idag, dessa är "the Crown", man kan tro att dom är bittra fiender så är inte fallet dom är en konsoliderad grupp som bara har ett mål och det är att härska över massorna.
Att tjaffsa om amen och amun-ra är helt ointressant i samanhanget.

Posted on: 2008/9/6 13:57

See User information
"Jag föraktar starkt antisemetism"

är det verkligen antisemitism att inte gilla Zionism? Zionism är väl en (rasistisk) politisk övertygelse. fler kristna zionister än judiska om jag inte har helt fel.

Finns ganska många ortodoxa judiska grupper och judiska organisationer som rakt ut mottsätter sig zionismen. jag bara föstår inte hur du kopplar ogillande av zionism till antisemitism.

Posted on: 2008/10/9 1:03

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper