vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Explosioner och döda kroppar i byggnad sju innan tornen föll
Quote:

Twoofer skrev:
Varför tror du folk hoppade?
I detta fall för att det brann i byggnaden, men det var inte detta jag menade, utan det är ett talesätt.
Sa din mamma aldrig "om dina kompisar hoppade från en bro, skulle du också göra det?" när hon tyckte du var dum som gav efter för grupptryck?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Varför tror du folk hoppade?
I detta fall för att det brann i byggnaden, men det var inte detta jag menade, utan det är ett talesätt.
Sa din mamma aldrig "om dina kompisar hoppade från en bro, skulle du också göra det?" när hon tyckte du var dum som gav efter för grupptryck?

Jo, det gjorde hon säkert :) Förstår inte vad du vill ha sagt med att folk hoppade p.g.a. eld bara :P

P.S. Är väldigt mycket jag måste svara på just nu, alla kommenterar mina inlägg, så det är möjligt jag missat något du sagt eller något någon annan har sagt. Kan vara därför jag inte förstår vad du menar

Posted on: 2008/8/5 11:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

molgan skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

gaston skrev:
Rymdödlor? fel gubbe att köra sådana billiga skämt på, kör dom på FB.

Beträffande explosioner så har jag ställt till med smällar på flera olika sätt, varav några riktiga jävlar som väckt hela stadsdelar, men det vore oansvarigt av mig att nämna några recept på laddningar här....annars så gillar jag svartkrut och zinkit.

Men att slå av tändningen på Amazonen och slå på den igen utanför grannens hus var ett ungdomsnöje som väckte hela kvarteret....men det är ju 40 år sedan....så jag är nog förlåten.

Vad tror du det var som exploderade då?

Jag tror det rörde sig om ett antal olika saker:

1. Hissar som föll ner genom hissshakten och brakade i golvet med en, förmodligen, hög duns,
2. Människor som hoppade/föll och landade väldigt hårt.
3. Gasexplosioner

Hissar som föll borde inte ha hörts..och varför skulle dom brakat i golvet?? även om vajrar skulle gått av som är osannolikt så faller dom inte ändå.

människor som hoppar? du skriver själv duns och jag håller med.

gasexplosioner är ju möjligt...fanns säkert olika sorters gasflaskor både här och där, samt andra slutna kärl som kunde explodera.

Men det finns ju massor av saker som kan explodera vid hög värme.

Nu får du förklara lite här, hur menar du att hissarna inte skulle fallit ner när kablarna kapades? Och varför skulle det vara osannolikt att de kapades? Det var extrema temperaturer i WTC och tornens struktur var skadad.

Det är mer än en liten duns man hör när en människa faller med sådan hastighet som vissa gjorde. Finns en video(ska hitta länken) där brandmän i en lobby hörde explosioner, och insåg senare att det var människor som dunsat ner på lobbytacket.

Exakt, det finns massa saker som kan explodera vid hög värme, varför måste det vara sprängmedel?

1. det borde vara ca max 800 grader där det var riktigt varmt..anta att det var varmast i hissarna..men det behövs säkert en 1200-1300 innan viren till hissen blir så svag att det brister..ifall det gör det så slår bromsar i och stoppar hissen, och dom går inte på el utan är mekaniska och finns på alla hissar. fast även om det föll blir det ingen explosion kanske en skramlande smäll som dämpas inne i huset och hörs säkert inte utanför huset alls.

2. 216 kmh faller en kropp med ungefär..ifall den inte dyker med huvudet först..då kan man komma upp i ca 500 kmh, visst borde det låta lite men en explosion som väcker ett helt kvarter?

Posted on: 2008/8/5 11:57

See User information
Quote:

molgan skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

molgan skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

gaston skrev:
Rymdödlor? fel gubbe att köra sådana billiga skämt på, kör dom på FB.

Beträffande explosioner så har jag ställt till med smällar på flera olika sätt, varav några riktiga jävlar som väckt hela stadsdelar, men det vore oansvarigt av mig att nämna några recept på laddningar här....annars så gillar jag svartkrut och zinkit.

Men att slå av tändningen på Amazonen och slå på den igen utanför grannens hus var ett ungdomsnöje som väckte hela kvarteret....men det är ju 40 år sedan....så jag är nog förlåten.

Vad tror du det var som exploderade då?

Jag tror det rörde sig om ett antal olika saker:

1. Hissar som föll ner genom hissshakten och brakade i golvet med en, förmodligen, hög duns,
2. Människor som hoppade/föll och landade väldigt hårt.
3. Gasexplosioner

Hissar som föll borde inte ha hörts..och varför skulle dom brakat i golvet?? även om vajrar skulle gått av som är osannolikt så faller dom inte ändå.

människor som hoppar? du skriver själv duns och jag håller med.

gasexplosioner är ju möjligt...fanns säkert olika sorters gasflaskor både här och där, samt andra slutna kärl som kunde explodera.

Men det finns ju massor av saker som kan explodera vid hög värme.

Nu får du förklara lite här, hur menar du att hissarna inte skulle fallit ner när kablarna kapades? Och varför skulle det vara osannolikt att de kapades? Det var extrema temperaturer i WTC och tornens struktur var skadad.

Det är mer än en liten duns man hör när en människa faller med sådan hastighet som vissa gjorde. Finns en video(ska hitta länken) där brandmän i en lobby hörde explosioner, och insåg senare att det var människor som dunsat ner på lobbytacket.

Exakt, det finns massa saker som kan explodera vid hög värme, varför måste det vara sprängmedel?

1. det borde vara ca max 800 grader där det var riktigt varmt..anta att det var varmast i hissarna..men det behövs säkert en 1200-1300 innan viren till hissen blir så svag att det brister..ifall det gör det så slår bromsar i och stoppar hissen, och dom går inte på el utan är mekaniska och finns på alla hissar. fast även om det föll blir det ingen explosion kanske en skramlande smäll som dämpas inne i huset och hörs säkert inte utanför huset alls.

2. 216 kmh faller en kropp med ungefär..ifall den inte dyker med huvudet först..då kan man komma upp i ca 500 kmh, visst borde det låta lite men en explosion som väcker ett helt kvarter?

Det där med hissar får jag kolla upp närmare, erkänner att jag inte har tillräcklig kunskap för att motbevisa eller ens debattera om det ämnet :) Tror jag litat för mycket på andra debunkare i det fallet.

Bevisligen så hördes det kraftigt. Ska skaffa fram videon, har bara väldigt mycket att svara på just nu så det kan ta lite tid.

EDIT: Har inte hittat videon än, men hittade ett citat från en brandman som bekräftar det jag säger:

“The sight was amazing. I was just totally awestruck. I reported to the command post, showed my ID and asked if I could be of use. They said ‘Absolutely. Stand off on the side with the other medical people.’ I couldn’t fight any fires because I did not have that kind of gear with me, but would have done it if asked.

“I decided to walk closer to the South Tower. I was about 100 ft from the South Tower looking up when the bodies started coming down. I counted 35. They were just piling up on the Marriott Marquis hotel. They were 10 to 15 thick piling up one after another. You could hear them hitting on the side streets. They were hitting cars, and there were lots of explosions.

“I have seen plenty of death in my life, and burned bodies and so forth, but this was incredible. As I was looking up, I saw a body coming down, hit a lamppost and explode like a paint ball. Its arms and legs got torn off and the head ripped off and bounced right by me.”

Källor:
http://www.debunking911.com/explosions.htm
och
http://september11.ceenews.com/ar/ele ... adway_electrical_supplys/

Posted on: 2008/8/5 12:05

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper