vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Utvecklas Andligt

See User information
Under min väg att finna mig själv (min andlighet) så har jag lärt mig att man får inte döma folk. Man ska acceptera varandra oavsett vad vi tror, annars är vi inte bättre än de som styr oss idag emot girighet och separation.

Det tuffaste jag har gjort är att ta till mig av alla som klankat ner på mig, eller som dumförklarat mig. Detta har gjort att jag fått svårt att veta vad som är sant och riktigt emellanåt. Och det är en fin linje mellan att vara sund eller galen. Ett uttryck som fick mig att tänka till var detta:

Quote:
"The true test to sanity is to accept that we are all insane."

Vilket för mig betyder i benämningen att vi alla är en, att jag kan vara en god Gud eller en elak Gud. Som god är jag sund, som elak kan jag vara galen. Sen finns det ett annat väldigt bra citat av Francois de la Rochefoucauld:
Quote:
"Den som lever utan galenskap är inte så vis som han förmodar"

Jag har varit med om många "uppvaknanden" som alla lett till flera nya dörrar att gå igenom, och ännu mer delade åsikter om vad som är sant. Men tillslut så vaknar man och inser att sanningen finns på INSIDAN av en själv. Jag behöver inte finna några svar utanför mig, allting har jag redan, bara att jag har glömt det, så jag kan leva och kommunicera som jag gör nu! :)

Detta gör att jag har enorm kärlek för hindiusm, buddhism, kristendomen, koranen, maya, vetenskap (kvantfysik, strängteori), metafysik och så vidare. Jag relaterar till alla men jag har alltid min egna sanning och det kan ingen ta ifrån mig (det är det som gör mig till den fysiska person jag är).

Det jag också lärde mig är att endast du är din egna lärare, och endast du kan lära dig själv vakna upp och bli andligt vaken. Men det är tufft och kräver att du löser alla privata problem och möter ditt "mörka-jag". Ditt skugg-jag, det som är din andra sida, det som gömmer sig bakom en lycklig yta. Men hur man gör det vet man bara själv.

Jag kan inte säga att jag vet och kan allt, då jag bara är en människa, men jag har tillgång till allting inom mig. Och det jag håller högt är FRI VILJA. Jag har valet att inte skriva detta, jag har valet att snitta min vrister, jag har valet att skjuta folk, jag har valet att ta droger, jag har valet att vansköta mig. Jag har alltid ett val. Likaså har du.

Det är omöjligt att tillfredsställa alla, precis som Oscar Wilde sa, och jag kan bara berätta hur jag andligt har vaknat.

Min poäng är att väldigt många pratar om att vara vakna och berättar för andra hur de ska göra, men när man vaknat andligt så inser man att alla har egna val. Det går inte att säga vad som är rätt och fel, det är upp till var och en att bestämma det.

Ingen kan gå min väg, för om någon gör det så är denna person en kopia av mig helt enkelt. Vi är alla unika och är alla lika värda. Vi är alla en gud och vi är alla en och samma i grund och botten.

Vi kan inte dö, vi kan leva för evigt, men livet är en form av lärdom och förr eller senare så kommer vi återgå till att vara alltet. Men detta kan vara om flera miljarder år och vägen dit är full av intressanta och underhållande samt lärorika upplevelser.

Denna tid vi har delat med varandra på jorden är bara början på vårt äventyr, men vi har alla valet att inte tro det.

Så, jag vill inte ha någon kommentar om det jag säger om den inte är positiv, för du har all rätt att säga att det jag säger är skitsnack, och jag säger det själv så du som läser detta och inte gillar det slipper slösa din energi på att svara mig. Om du ändå svarar mig så bevisar du att du inte lyssnar på mig och accepterar mig, för du behöver inte tro mig eller lyssna på mig. Men någon kanske vill göra det och då kan det vara roligt att hålla en tråd på ett moget och positivt sätt utan argumentation.

Mycket kärlek!

Peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/25 15:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Utvecklas Andligt
Ska vi sjunga kumbajaja nu? Eller bara springa runt och yla kanske?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Under min väg att finna mig själv (min andlighet) så har jag lärt mig att man får inte döma folk. Man ska acceptera varandra oavsett vad vi tror, annars är vi inte bättre än de som styr oss idag emot girighet och separation.

Det tuffaste jag har gjort är att ta till mig av alla som klankat ner på mig, eller som dumförklarat mig. Detta har gjort att jag fått svårt att veta vad som är sant och riktigt emellanåt. Och det är en fin linje mellan att vara sund eller galen. Ett uttryck som fick mig att tänka till var detta:

Quote:
"The true test to sanity is to accept that we are all insane."

Vilket för mig betyder i benämningen att vi alla är en, att jag kan vara en god Gud eller en elak Gud. Som god är jag sund, som elak kan jag vara galen. Sen finns det ett annat väldigt bra citat av Francois de la Rochefoucauld:
Quote:
"Den som lever utan galenskap är inte så vis som han förmodar"

Jag har varit med om många "uppvaknanden" som alla lett till flera nya dörrar att gå igenom, och ännu mer delade åsikter om vad som är sant. Men tillslut så vaknar man och inser att sanningen finns på INSIDAN av en själv. Jag behöver inte finna några svar utanför mig, allting har jag redan, bara att jag har glömt det, så jag kan leva och kommunicera som jag gör nu! :)

Detta gör att jag har enorm kärlek för hindiusm, buddhism, kristendomen, koranen, maya, vetenskap (kvantfysik, strängteori), metafysik och så vidare. Jag relaterar till alla men jag har alltid min egna sanning och det kan ingen ta ifrån mig (det är det som gör mig till den fysiska person jag är).

Det jag också lärde mig är att endast du är din egna lärare, och endast du kan lära dig själv vakna upp och bli andligt vaken. Men det är tufft och kräver att du löser alla privata problem och möter ditt "mörka-jag". Ditt skugg-jag, det som är din andra sida, det som gömmer sig bakom en lycklig yta. Men hur man gör det vet man bara själv.

Jag kan inte säga att jag vet och kan allt, då jag bara är en människa, men jag har tillgång till allting inom mig. Och det jag håller högt är FRI VILJA. Jag har valet att inte skriva detta, jag har valet att snitta min vrister, jag har valet att skjuta folk, jag har valet att ta droger, jag har valet att vansköta mig. Jag har alltid ett val. Likaså har du.

Det är omöjligt att tillfredsställa alla, precis som Oscar Wilde sa, och jag kan bara berätta hur jag andligt har vaknat.

Min poäng är att väldigt många pratar om att vara vakna och berättar för andra hur de ska göra, men när man vaknat andligt så inser man att alla har egna val. Det går inte att säga vad som är rätt och fel, det är upp till var och en att bestämma det.

Ingen kan gå min väg, för om någon gör det så är denna person en kopia av mig helt enkelt. Vi är alla unika och är alla lika värda. Vi är alla en gud och vi är alla en och samma i grund och botten.

Vi kan inte dö, vi kan leva för evigt, men livet är en form av lärdom och förr eller senare så kommer vi återgå till att vara alltet. Men detta kan vara om flera miljarder år och vägen dit är full av intressanta och underhållande samt lärorika upplevelser.

Denna tid vi har delat med varandra på jorden är bara början på vårt äventyr, men vi har alla valet att inte tro det.

Så, jag vill inte ha någon kommentar om det jag säger om den inte är positiv, för du har all rätt att säga att det jag säger är skitsnack, och jag säger det själv så du som läser detta och inte gillar det slipper slösa din energi på att svara mig. Om du ändå svarar mig så bevisar du att du inte lyssnar på mig och accepterar mig, för du behöver inte tro mig eller lyssna på mig. Men någon kanske vill göra det och då kan det vara roligt att hålla en tråd på ett moget och positivt sätt utan argumentation.

Mycket kärlek!

Peace!
- seilon

Citat:

"Jag har varit med om många "uppvaknanden...

Min poäng är att väldigt många pratar om att vara vakna och berättar för andra hur de ska göra, men när man vaknat andligt så inser man att alla har egna val."

Kan du ta fram något inlägg från dig som visar att du har "vaknat"?

Det är istället så att du är ute på snurrresa... det finns inget sådant där som du har tagit UTIFRÅN, som att "vakna andligt", på det sätt du inbillar dig. Man ser ju i dina inlägg att du är en REN OCH SKÄR New Agare... - som talar om att "utvecklas" och det där vanliga. När man ser det så vet man att.... aha, NewAge...

Du har inte insett vad du håller på med riktigt, jag ser på sådant som att vara förgiftad av dåliga saker/krafter.

Man har aldrig inom andliga sammanhang förr talat om "kärlek" eller att invänta energier... eller om att "utvecklas" - eftersom det nu ärgrundstommen därute som "de sprider" så vet även komavakna att dt är krokar och lögn - som vanligt så måste man vända på allt som sprids brett därute - det är ALLTID osant och vilseföring - det om att "utvecklas" är om något inom "agendan". Varför vara med om att sprida vad "de" vill?

Anonym
Att "vakna" är att ta tummen ur aslet. Du må mycket ha helt rätt att eftersom de ljög om allt så finns det en högre verklighet. När du uppnår ditt sanna jag, kan inte du då utrota NWO, skulle jag göra. Fy fan vad jag är trött på de jävla charlatanerna, babylonska horor.

Columbia sportswear, ett hakkors med en duva i miten, ganska uppenbart eller?

See User information
Quote:
Min poäng är att väldigt många pratar om att vara vakna och berättar för andra hur de ska göra, men när man vaknat andligt så inser man att alla har egna val.

Precis, alla har fritt val. Alla har valet att välja vad de vill tro på.

Jag kan bara prata ur mitt perspektiv, men jag vill inte leva i en värld där pengar och hierarki styr. Jag vill leva i en värld där vi alla bryr sig om varandra.

Frågan är, vart är det man vill nå? Och det är ju givetvis en subjektiv fråga, men få vill nog leva i dagens samhälle där vi förstör vår natur, skapar maktbegär och samtidigt så börjar forskare bevisa att vi alla delar våra tankar i ett gemensamt "conscioussness field".

Som jag ser det är det vad vi vaknar upp till - men givetvis har alla friheten att gå sin egna väg om man så önskar.

Vad är ditt mål sebben? Vad gör du? Vart ska du ta vägen? Hur ser du på världen?

Quote:
Att "vakna" är att ta tummen ur aslet. Du må mycket ha helt rätt att eftersom de ljög om allt så finns det en högre verklighet. När du uppnår ditt sanna jag, kan inte du då utrota NWO, skulle jag göra. Fy fan vad jag är trött på de jävla charlatanerna, babylonska horor.

Det är det som sker nu, NWO håller på att falla. Ekonomin är påväg bort, forskning är påväg fram som visar att vi alla delar våra tankar, att universum är intelligent.

Vi delar denna världen - vi lever i vad jag skulle vilja säga ett holografiskt Internet. Vi är gemensamma skapare och framtiden vilar i våra händer, beroende på vilken väg vi går. Dock börjar vi vakna upp för 2012 verkar vara en genväg till nästa dimension, där vi lever 100gånger mer harmoniskt än idag. En utopisk värld vi inte kan föreställa oss förrän vi är där. Men som sagt, det är ju fritt val som gäller...

peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/26 12:55

See User information
Seilon, jag fruktar att du (precis som jag gjorde hela livet fram tills nyligen) förväntar dig att alla andra vet lika mycket som du vet?

Det är en svaghet de flesta har, och jag skräms av tanken på att det faktiskt är sant. Men man måste möta jobbiga tankar och bearbeta/acceptera dem.
Det kanske bara är några få procent av befolkningen som ens vet hur världsstyret ser ut? Undra hur många som vet vad illuminati är för något? Hur många har ens hört ordet?
Och ännu värre, de som inte förstår den andliga biten som ju är allra viktigast?

Vi är alla hjärntvättade av elitens verktyg så chanserna för att större delen av befolkningen står inför något slags uppvaknande är förvillande liten.

Men det är just därför vi måste fortsätta, för berättar en person till en annan och den berättar till två andra, som i sin tur berättar till åtta andra osv, så kommer folk snart vakna upp ur hjärntvättningen. Man behöver inte berätta allt själv, bara ge vägledning så att personen själv får upp intresset för sanningen.

Prioritet 1 är att ta bort tabustämpeln på paranormala fenomen och andlighet.
Vi måste slita bort ridån med fjantigt mönster på som illuminati har dragit ner framför ämnet. Vi behöver inte förnekelse och förvridning av sanningen och vi behöver inte en fullständigt felaktig bild av precis allt som har med ämnet att göra!

Peace!

Posted on: 2008/8/4 23:54

Anonym
Seilon:
"Dock börjar vi vakna upp för 2012 verkar vara en genväg till nästa dimension, där vi lever 100gånger mer harmoniskt än idag. En utopisk värld vi inte kan föreställa oss förrän vi är där."

Det där är bara NewAge och har inget med verkligheten att göra.

See User information
X-Ploshit
Jag har vaknat till hur livet fungerar, och har nu samlat tankar ett par veckor för att kunna väcka så många som möjligt.

sebben
I mina ögon är du en elak människa som försöker hålla folk tillbaka ifrån sanningen. Livet är ett enda ögonblick baserat på matematik och det finns ingen dåtid eller framtid, bara ett nu.

Du, sebben, pratar gott om Buddhismen och länkar till pureinsight som är en väldigt bra sida. Men detta är inte den vardagliga verkligheten, vi alla vill inte leva i Nirvana och vara ett med allt. Vi vill leva i våra människoformer och njuta av allting som livet har att erbjuda.

2012 är en öppning till en ny och mycket bättre värld, men du lär försvinna i min värld när det närmar sig om du inte vill leva där.

Det finns två vägar att gå, service mot sig själv eller service mot andra. Eller så kan man leva i en neutral värld som är kontrollerad genom pengar och manipulation och som kommer sluta med totalt slaveri.

Jag har sett sanningen inom mig och jag älskar dig Sebben, jag älskar även dig X-ploshit, jag älskar alla! Men jag ser mörkret som gömmer sig och som lurar en, lurar en att vi alla är separerade och inte samma.

I verkligheten är vi alla en, jag är sebben, jag är seilon, jag är x-ploshit och jag är den person som skriver detta. Jag är universum, jag är jesus, jag är buddha och jag är varenda människa som någonsin andats i detta liv. Men jag kan inte vara alla samtidigt och i detta ögonblick är jag seilon och den person som skriver som seilon.

Jag lever mitt liv efter Karma och har gråtit många tårar av lycka och förgargelse över hur människan lurats och våldatagits. Jag eftersträvar inte mycket förutom en total frihet för varenda människa som lever i detta ögonblick, och jag tittar inte med hat på Reinfeldt, utan med kärlek. Även han skulle vilja leva i en perfekt värld. Eller så är han en demon och då kan jag inte göra annat än att ta hans energi och lämna honom till Satan när den världen tar över de som lever negativt (egoistiskt).

New Age är något som är används negativt för att människor inte ska få chansen att vakna. Sebben du använder det flitigt för att skrämma människan.

Men du sebbe, jag har frågat dig många gånger: Har DU sett ljuset? Har du blivit ett med allt? Har du sett dig själv ur andras ögon? Har du känt gudarnas närvaro? Har du funnit dig själv och blivit kär i dig själv?

Älskar du mig sebben?

Posted on: 2008/8/5 16:41

Anonym
Quote:

seilon skrev:
X-Ploshit
Jag har vaknat till hur livet fungerar, och har nu samlat tankar ett par veckor för att kunna väcka så många som möjligt.

sebben
I mina ögon är du en elak människa som försöker hålla folk tillbaka ifrån sanningen. Livet är ett enda ögonblick baserat på matematik och det finns ingen dåtid eller framtid, bara ett nu.

Du, sebben, pratar gott om Buddhismen och länkar till pureinsight som är en väldigt bra sida. Men detta är inte den vardagliga verkligheten, vi alla vill inte leva i Nirvana och vara ett med allt. Vi vill leva i våra människoformer och njuta av allting som livet har att erbjuda.

2012 är en öppning till en ny och mycket bättre värld, men du lär försvinna i min värld när det närmar sig om du inte vill leva där.

Det finns två vägar att gå, service mot sig själv eller service mot andra. Eller så kan man leva i en neutral värld som är kontrollerad genom pengar och manipulation och som kommer sluta med totalt slaveri.

Jag har sett sanningen inom mig och jag älskar dig Sebben, jag älskar även dig X-ploshit, jag älskar alla! Men jag ser mörkret som gömmer sig och som lurar en, lurar en att vi alla är separerade och inte samma.

I verkligheten är vi alla en, jag är sebben, jag är seilon, jag är x-ploshit och jag är den person som skriver detta. Jag är universum, jag är jesus, jag är buddha och jag är varenda människa som någonsin andats i detta liv. Men jag kan inte vara alla samtidigt och i detta ögonblick är jag seilon och den person som skriver som seilon.

Jag lever mitt liv efter Karma och har gråtit många tårar av lycka och förgargelse över hur människan lurats och våldatagits. Jag eftersträvar inte mycket förutom en total frihet för varenda människa som lever i detta ögonblick, och jag tittar inte med hat på Reinfeldt, utan med kärlek. Även han skulle vilja leva i en perfekt värld. Eller så är han en demon och då kan jag inte göra annat än att ta hans energi och lämna honom till Satan när den världen tar över de som lever negativt (egoistiskt).

New Age är något som är används negativt för att människor inte ska få chansen att vakna. Sebben du använder det flitigt för att skrämma människan.

Men du sebbe, jag har frågat dig många gånger: Har DU sett ljuset? Har du blivit ett med allt? Har du sett dig själv ur andras ögon? Har du känt gudarnas närvaro? Har du funnit dig själv och blivit kär i dig själv?

Älskar du mig sebben?

Seilon du har ofta förvånansvärd knaper koll på hur det ligger till.

Du upprepar mest din egen programmering - vilken är NewAge.

Du har knappast postat inlägg som har med "Sanningen" att göra - du är så väldigt krokad och vilseförd - du är salig på din Tro!

Du borde inte prata som du gör - att du sett sanningen inom dig.

Det där med 2012 har du ingen riktig uppfattning om - utan du upprepar bara vanligt New Age- och tror att du sett Sanninge.

Jag har måååånga gånger postat vad det handlar om, men du vill tyvärr att människor ska missa båten... och för tillbaka det till det vanliga tjosan med transformation, oneness, "vi är ett" - och hela falleruttan - skaka av dig den alienagendans programmering som du är ett "offer" för.

Det mesta du postar är upprepningar från ANDRA - du har inget eget, tomt - men du tror tydligen att du har en "egen" förståelse, eller vad det är? Jag tycker synd om dig.

Tex:
"Det finns två vägar att gå, service mot sig själv eller service mot andra."

Bara ord från burken.

Ingen kan serva andra som inte vet meningen med livet här, osv. Det är fånigt.

Du verkar vara gråtmild - vad är det för fasthållande... du snackar som en newagekvinna...

Tala inte om att "väcka andra" - VAKNA.

Jag brukar inte alls prata "gott om buddhismen"

See User information
sebben

Jag tycker du är väldigt oförstående i ditt inlägg och att du dömer mig. Jag älskar dig, förstår du inte det?

Och vilken båt ska vi missa? Vi skapar våra egna liv. Vi är eviga och övernaturliga varelese, vi är gudar, vi är livet.

Sebben, jag har sett sanningen inom mig, jag älskar livet så mycket att jag låter gråtar falla för att livet är så underbart. Livet är fantastiskt, och en dag om några miljarder år kommer jag återgå till att vara allt.

Sebben, jag är inte New Age, jag är den jag är, jag är livet.

Posted on: 2008/8/5 17:20

See User information
Quote:
Tex:

Bara ord från burken.

Precis som alla de ord du skriver till mig.
Se sanningen inom dig, jag tror inte ett uns på att du funnit det. Annars hade du inte pratat så elakt om mig och dömt mig gång på gång. Meditera och se livet i dig. Du är mig.

Posted on: 2008/8/5 17:22

Anonym
Quote:

seilon skrev:
sebben

Jag tycker du är väldigt oförstående i ditt inlägg och att du dömer mig. Jag älskar dig, förstår du inte det?

Och vilken båt ska vi missa? Vi skapar våra egna liv. Vi är eviga och övernaturliga varelese, vi är gudar, vi är livet.

Sebben, jag har sett sanningen inom mig, jag älskar livet så mycket att jag låter gråtar falla för att livet är så underbart. Livet är fantastiskt, och en dag om några miljarder år kommer jag återgå till att vara allt.

Sebben, jag är inte New Age, jag är den jag är, jag är livet.

hehe... jag blir svarslös... häpnar...

suck.

See User information
Quote:
hehe... jag blir svarslös... häpnar...

suck.

Jag frågade dig om du sett sanningen inom dig? Du har inte svarat, så jag tar det som ett nej. Vem är du då att gå ut och berätta för folk hur de ska leva sina liv?

Kultivera mig är vad jag gör, men över en period av flera miljoner/miljarder år. Jag är en medelsvensson som tänker leva livet i denna människokropp innan jag blir en entitet.

sebben, jag gillar din visdom, och vill lära mer av dig, men du måste förstå att jag är inte alls vilsen, jag är otroligt lycklig och ser livet i varje ögonblick som en underbar skapelse. jag kan inte må dåligt mer än när jag får vibrationer ifrån människor som mår dåligt när jag vill hjälpa dem. Då endast för den stunden.

Jag känner att du tar illa vid dig, och jag önskar du kunde vara mer förstående och inte så arrogant som du är emellanåt. Det skulle du inte vara om du sett sanningen inom dig.

Mycket kärlek till dig sebben, och jag ser fram emot den dagen vi står öga mot öga och delar med oss - utan fördomar - av våra livserfarenheter.

peace!

Posted on: 2008/8/5 17:32

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Quote:
Tex:

Bara ord från burken.

Precis som alla de ord du skriver till mig.
Se sanningen inom dig, jag tror inte ett uns på att du funnit det. Annars hade du inte pratat så elakt om mig och dömt mig gång på gång. Meditera och se livet i dig. Du är mig.

Inte alls. Du ekoar hela tiden ut vad du tagit till dig från andra vilseförda vilseförare. Såsom David W.
Period.

Jag har inte talat elakt om dig.

Det är fel fokus, som en projicering.
Ska jag säga om en svart katt att den är vit?

Det är dina krokar som är elaka. Gör dig av med dom, bara.

Det är nästan sjukt det här Seilon, så jag tycker synd om dig.
Det som detta tidsrum står inför - det som är meningen med våra liv här, vad detta fängelse/samsara är till för osv - är vad de gamla krafterna inte vill att vi ska förstå - därför finns NewAge - det är det gamla age som inte vill dö, och som vill hindar oss komma in i det nya, att räddas.

New Age = Old Age >>> Vakna

Så de har hittat på alla de där glittrande orden som du har gått på - hörnstenar inom New Age, såsom "vi är en", oneness, transformation, utveckling, spritual hit och dit... bara vänta på uppstigning medans man sitter i soffan och dricker sin lemonade... och diktar om kärlek som en Seilon... - på en personligt plan så är det en karma/tankekarma som hindrar en, som nte vill dö. Du ÄR NewAge, inget annat - och då ÄR man ofta väldigt dålig...

Du kan skaka av dig det, backa några steg - se vad genuin andlighet alltid varit - kolla upp om Devolution - vad är denna tid då till för... är hela historien tillför denna tid eller inte?

Det finns inget sådant i kosmos som att något utveckals - vi har haft allt... utanför samsara, ï vår ursprungliga miljö/natur.

Tro inte att "de" har skapat detta tidsrum samsara för att låta de "intagna fångarna" ska få en slags nåd i avgörandets stund... universum är barmhärtigt - så därför har de skapar detta tidsrum fast vi egentligen blivit så dåloga att vi skulle eliminerats för länge sedan.

Detta är en soptipp - värre än ALLT i kosmos, nu pågår det "därute", och når snart hit - aliens strömmar hit, tror de kan klara sig - därför har d den gamla agendan - det är bara det agendan därute handlar om - att ta över vår kroppar för att kunna rädda sig.

De som nu propagerar för deras krokkoncept är deras ombud.

Det har alltid bara varait kultivering som kunnat rädda männsiskor - det är meningen med vår a liv här, att kultivera oss, för att återvända. Det är inte meningen att vi ska vara männiksor, och här - det är inte vår sanna natur.

Läs på igen...

http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6

See User information

Typiskt översittare bullshit .Varför är du mer värd än selion tx?
Det är du som är sjuk som en projicering.Det gäller även dig.
KOM ner från stegen novax luktar gatekeeper långa vägasr om dig..

Din länk var med på stv ,det kostar pengar att vara med i din sekt.

Bra selion stå på dig.Så mäktig är man.

Ja där är stav fel men det tar bara på dig:))

sebben.Ibland är "livet"uselt,men för den skull behöver inte [b]DU[/b]känna dig usel!

Posted on: 2008/8/5 18:13

Anonym
Quote:

sale skrev:

Typiskt översittare bullshit .Varför är du mer värd än selion tx?
Det är du som är sjuk som en projicering.Det gäller även dig.
KOM ner från stegen novax luktar gatekeeper långa vägasr om dig..

Din länk var med på stv ,det kostar pengar att vara med i din sekt.

Bra selion stå på dig.Så mäktig är man.

Ja där är stav fel men det tar bara på dig:))

sebben.Ibland är "livet"uselt,men för den skull behöver inte [b]DU[/b]känna dig usel!

Typiskt fel fokus.

Varför talar du om "värde".

Du tänker som komavakna ju! Hämtar vanliga ord utifrån, och tror att andra "tänker" som du?

Kom till fakta, tala om sak. Sluta tala osant.

Vad är det du vill ska "stå på sig"?

Anonym
Här är lite roligheter för dagens newagebromsklossar som anmäler sin styvsinthet (Sale har nyss anmält sig):
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42990#forumpost42990

Så här är om de bakåtridande åsneridarna:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=80645#forumpost80645

Märkligt, många har varit här många år, men vill bita sig fast att tvunget gå bakvänt, och skriva om det till "har vaknat".
Vakna. Det är New Age!!!

Var finns grundläggande insikt och förståelse nu plötsligt?

Nej, bara konstiga inlägg. New Age, återkomsten, del 55.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485
Audiosarna är inte kvar där, men finns i trådar här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42019#forumpost42019
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29028#forumpost29028
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68275#forumpost68275

Repris... ?:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27339#forumpost27339

See User information
Quote:
Inte alls. Du ekoar hela tiden ut vad du tagit till dig från andra vilseförda vilseförare. Såsom David W.
Period.

Du har inte ens tagit dig tid att lyssna till honom, ändå läser jag det mesta du delar med dig av. Du dömer innan du pratar.

Frågan är, ska jag ens lägga mer energi på dig? Skicka mig ett PM så kan vi diskutera din väg, för jag är säker på att jag skulle älska att sätta mig ner och lära mig se livet ur ditt synsätt. Men det betyder inte att jag ger upp min människokropp än på ett par miljarder år.

Förövrigt så har jag drömt om framtiden två gånger så jag är ganska övertygad om att sanningen finns inom en. Man vet allting - alltid. Det handlar bara om att lära sig förstå hur man alltid kan veta allt.

Livet är en underbar gåva sebben, låtsas inte om som om du vet allt om du inte sett sanningen inom dig. Jag frågar dig igen: HAR DU DET? Sett din sanning inom dig och översköljts av obeskrivliga känslor och kärlek som gör att du aldrig kunde bli densamma igen?

Quote:
Det har alltid bara varait kultivering som kunnat rädda männsiskor - det är meningen med vår a liv här, att kultivera oss, för att återvända. Det är inte meningen att vi ska vara männiksor, och här - det är inte vår sanna natur.

PRECIS det jag säger, men tror du att det går att kultivera sig på 1sekund eller? Jag säger ju att om ett par miljarder år så är jag ett med allting igen. Men tills dess vill jag utforska universum.

Jag är ingen munk, jag är en medelklasskille i denna värld.

Sale tack för ditt stöd! :D
Jag tycker synd att sebben tycker synd om mig, och du kanske har rätt, det kanske är en gatekeeper? Han undviker ju mina personliga frågor?

Sebben, älskar du mig? Vill du att jag ska vara lycklig? Vill du att barnen på gatan som lever utan mat ska bli lyckliga? Eller tycker du folk ska skylla sig själva för att de inte lyssnar på dig?

Skärpning sebben, för du oroar mig när du säger att du tycker synd om mig. Jag behöver ingen att tycka synd om mig, du existerar bara i mitt huvud ändå. Jag har all vishet och kärlek inom mig - det externa ger mig inga lycka för jag är redan fullt lycklig.

Men livet är helt klart roligare med lite kemiska nöjjen och kommunikation med andra och inte bara sig själv.

Sebben, har du sett sanningen inom dig? Vet du hur alla människor kan bli evigt lyckliga utan att påtvinga dem massa texter?

Posted on: 2008/8/5 19:54

See User information
Kom till fakta, tala om sak. Sluta tala osant.

Jag talar om helheten=sanningen ,sebben=snobben:))

Att kapitulera ifrån alla skyddsmurar man satt upp,görs bara genom att använda det förnufiga valet.Inte genom att man blivit besegrad.Kapitulation skall göras denom djup insikt,inte genom fruktan.Den djupaste insikten kallas för kärlek- kär lek är alltså insikt.Alltså att bereda plats för kärlek är det som ger kär lek.Därför är insikten viktigare än kärleken,efter som den är VÄGEN.Det finns förstås en förlåtande lag också.Men varför vänta på den??när man kan må gott redan NU!KörSelion:)

För att glädjas åt livet så måste man förstå att det inte beror på [b]någon annan[/b],utan att det endast beror på sig själv.Vem skulle det annars bero på?

Posted on: 2008/8/5 20:26

See User information
Precis sale!! :D
Och tack sale för du fick mig verkligen att vakna upp för någon månad sedan! Jag trodde jag var 100% lycklig, nu vet jag att jag är det! :D

Och ja insikt är vikigt - otroligt viktigt! Den enda sanningen är du själv! :) Det är man själv som är universums mittpunkt!

Du har så rätt, och jag önskar sebben vågade se livet ur andras ögon och inte att alla ska vara som honom. Vi är alla perfekta när vi förstår att vi är det.

Sebben har bra poänger men han är inte intelligent nog att se saker ur ett större perspektiv, inget illa menat sebben. Jag accepterar dig, sebben, fullt ut, men du kan inte acceptera mig för du beskyller mig för saker utan att du ens mött mig i verkligheten. Du pratar illa om David W. utan att ens ha satt dig in i hans liv - du dömer på förhand. Det är en fördom.

Peace!

Posted on: 2008/8/5 20:36

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Quote:
Period.

Du har inte ens tagit dig tid att lyssna till honom, ändå läser jag det mesta du delar med dig av. Du dömer innan du pratar.

Frågan är, ska jag ens lägga mer energi på dig? Skicka mig ett PM så kan vi diskutera din väg, för jag är säker på att jag skulle älska att sätta mig ner och lära mig se livet ur ditt synsätt. Men det betyder inte att jag ger upp min människokropp än på ett par miljarder år.

Förövrigt så har jag drömt om framtiden två gånger så jag är ganska övertygad om att sanningen finns inom en. Man vet allting - alltid. Det handlar bara om att lära sig förstå hur man alltid kan veta allt.

Livet är en underbar gåva sebben, låtsas inte om som om du vet allt om du inte sett sanningen inom dig. Jag frågar dig igen: HAR DU DET? Sett din sanning inom dig och översköljts av obeskrivliga känslor och kärlek som gör att du aldrig kunde bli densamma igen?

Quote:

PRECIS det jag säger, men tror du att det går att kultivera sig på 1sekund eller? Jag säger ju att om ett par miljarder år så är jag ett med allting igen. Men tills dess vill jag utforska universum.

Jag är ingen munk, jag är en medelklasskille i denna värld.

Sale tack för ditt stöd! :D
Jag tycker synd att sebben tycker synd om mig, och du kanske har rätt, det kanske är en gatekeeper? Han undviker ju mina personliga frågor?

Sebben, älskar du mig? Vill du att jag ska vara lycklig? Vill du att barnen på gatan som lever utan mat ska bli lyckliga? Eller tycker du folk ska skylla sig själva för att de inte lyssnar på dig?

Skärpning sebben, för du oroar mig när du säger att du tycker synd om mig. Jag behöver ingen att tycka synd om mig, du existerar bara i mitt huvud ändå. Jag har all vishet och kärlek inom mig - det externa ger mig inga lycka för jag är redan fullt lycklig.

Men livet är helt klart roligare med lite kemiska nöjjen och kommunikation med andra och inte bara sig själv.

Sebben, har du sett sanningen inom dig? Vet du hur alla människor kan bli evigt lyckliga utan att påtvinga dem massa texter?

Personliga frågor - tror du jag diskuterar det på ett forum.
Det är du som har behov av att sprida dig, inte jag.

Du talar om texter. Jag har ofta skrivit att det finns för mycket information... - de som har kultiverat har inte brytt sig om sådant.

Jag har tex även måååånga gånger skrivit vad Konfuzius sa:

Står i länken som är i denna länken (bland måååånga andra):
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=77099#forumpost77099

Om du hade lite självinsikt så skulle du se att det är du som ägnar dig åt att "påtvinga dem massa..." - genom att du som du säger att du läst väldigt mycket, ett helt år (hehe... livet är bra märkligt, och mycket ska man höra...) - och är krokad så du framstår som besatt av en grej... att sprida det som du krokats med - så fungerar new age - det är samtidigt till för det.

Vaknar man lite så skulle man inte alls göra som du. Jag kan säga att jag tycker synd om "alla" "människor", eller så gör jag det inte... det beror lite på vad man åsyftar, vad det relateras till osv.

Jag tycker verkligen inte illa om dig, det handlar inte om sådana saker. De som inte har eget utvecklat tänk, kan tro på sådant, Sale har hamnat lite snett, men det ztyrs väl upp...

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Precis sale!! :D
Och tack sale för du fick mig verkligen att vakna upp för någon månad sedan! Jag trodde jag var 100% lycklig, nu vet jag att jag är det! :D

Och ja insikt är vikigt - otroligt viktigt! Den enda sanningen är du själv! :) Det är man själv som är universums mittpunkt!

Du har så rätt, och jag önskar sebben vågade se livet ur andras ögon och inte att alla ska vara som honom. Vi är alla perfekta när vi förstår att vi är det.

Sebben har bra poänger men han är inte intelligent nog att se saker ur ett större perspektiv, inget illa menat sebben. Jag accepterar dig, sebben, fullt ut, men du kan inte acceptera mig för du beskyller mig för saker utan att du ens mött mig i verkligheten. Du pratar illa om David W. utan att ens ha satt dig in i hans liv - du dömer på förhand. Det är en fördom.

Peace!

Citat:
"du dömer på förhand"

Det är du som projicerar... jag har satt mig in i vad DW gör. Jag har kollat upp det i grunden, länge.

Du är så ny - andra har varit "i detta" i årtionden" och har lyckats lämna eländet, hamnat påsäker mark

Du ÄR helt inne på New Age - men är så blind, vägrar inse det.

Citat:
"Vi är alla perfekta när vi förstår att vi är det."

Så om jag säger att jag är perfekt, så är det detsamma som att jag fösrtår att jag det... vilket är detsamma som att jag är perfekt.

Seilon - vakna.

Det där är det vanliga utvecklings- och new agetänket.

Om du vore perfekt, varför är du då här?

Du skriver konstant New Age-vokabulär. Synd om dig... att du saknar så mycket... såsom självinsikt - det verkar ha slagit över - jag säger inte det för att vara elak - utan jag menar det bara...

Du skrev nyss på vaken att du lämnar vaken - men du kommer in igen, och vill till och med få med om din blogg.

Seilon Empirisk Sanning.

Det behövs inget säga finns det inga andra här med något i kanoten, eller är dunklet övermäktigt?

Varför kan du inte skriva vanlig svenska på din blogg?

Citat:

"Men jag skulle aldrig acceptera att någon inkräktar i mitt liv och försöker bestämma över mig, då sätter jag ner foten och säger “Nej!”, hjälper inte det så kan du använda din fantasi till att gissa vad jag gör."

Så du sätter ned din fot... men hjälper inte det... - sedan pratar du om "du och ni", någon annans fantasi. Så håller du på hela tiden.

Lycka till.

See User information
sebben

det sista jag vill är att säga vad som är rätt och fel, det är upp till var och en att bestämma vad som är rätt och fel. Men det livet vi lever just nu är manipulerat, vi lever inte som vi ska. Vi lever i separation och inte med kärlek för varandra.

Vi har sedan barnsben blivit matade med hur vi ska leva, och hur verkligheten fungerar. Vid min födsel så lärde jag mig att såhär fungerar världen, och när jag växte upp så försvann det äkta jag, min själsliga del.

Vi är spirituella varelser, och vi lever som människor för att kunna se universum innifrån och inte utifrån.

Jag skrev att jag skulle lämna vaken men titta in då och då. Jag inser att jag kanske är här lite för ofta, för personer som du skickar massor av negativ energi. Du möter mig inte på en personlig nivå, du är översittare och tror du vet och kan allt.

Det enda jag vet är ingenting. Jag vet bara vad jag varit med om. Och jag har sett sanningen inom mig, jag är allt. Ingenting existerar förutom jag, men detsamma gäller alla andra. Vi är gudar och denna tid vi lever i nu är en tid då vi får komma närmare kärleken och förståelsen att vi alla är en.

Att växa och kultiveras eller lära sig bli en entitet är något vi alla kommer göra. Men man behöver inte gå i andras fotspår och göra likadant.

Vad gör du sebben för att kultivera dig? Som sagt så gillar jag dig och mycket du pratar om, allting intresserar mig. Men du dömer och kommer med samma uttryck till mig trots att du märker att jag inte ändrar mig. Kanske du borde börja möta mig på ett barns-nivå och förklara enkelt hur det är. Testa att se världen ur andras ögon, var inte så självupptagen.

Jag har mött mycket hat och negativitet i mitt liv, jag har sett människor bråka över småsaker utan att förstå varandra medan jag hela tiden förstått. Jag vet att jag är gud, vi alla är gud.

Har du pratat med dig själv och sett ljuset inom dig? Har du mött kärleken och har du mött mörket frågar jag dig igen? Har du sett ditt liv försvinna och inte existera? Vem är du sebben?

Är du ens här för att sprida kärlek eller är du här för att vilseleda mer själar som redan vilsletts i flera årtusenden?

Möt mig på en 10årings nivå, tänk att jag inte vet något, hjälp mig. Men du kan aldrig ta ifrån mig mina erfarenheter. Jag är ett med allt. Jag vet att sanningen endast finns på insidan - det är där jag hämtat den.

Posted on: 2008/8/6 9:35

Anonym
Quote:

seilon skrev:
sebben

det sista jag vill är att säga vad som är rätt och fel, det är upp till var och en att bestämma vad som är rätt och fel. Men det livet vi lever just nu är manipulerat, vi lever inte som vi ska. Vi lever i separation och inte med kärlek för varandra.

Vi har sedan barnsben blivit matade med hur vi ska leva, och hur verkligheten fungerar. Vid min födsel så lärde jag mig att såhär fungerar världen, och när jag växte upp så försvann det äkta jag, min själsliga del.

Vi är spirituella varelser, och vi lever som människor för att kunna se universum innifrån och inte utifrån.

Jag skrev att jag skulle lämna vaken men titta in då och då. Jag inser att jag kanske är här lite för ofta, för personer som du skickar massor av negativ energi. Du möter mig inte på en personlig nivå, du är översittare och tror du vet och kan allt.

Det enda jag vet är ingenting. Jag vet bara vad jag varit med om. Och jag har sett sanningen inom mig, jag är allt. Ingenting existerar förutom jag, men detsamma gäller alla andra. Vi är gudar och denna tid vi lever i nu är en tid då vi får komma närmare kärleken och förståelsen att vi alla är en.

Att växa och kultiveras eller lära sig bli en entitet är något vi alla kommer göra. Men man behöver inte gå i andras fotspår och göra likadant.

Vad gör du sebben för att kultivera dig? Som sagt så gillar jag dig och mycket du pratar om, allting intresserar mig. Men du dömer och kommer med samma uttryck till mig trots att du märker att jag inte ändrar mig. Kanske du borde börja möta mig på ett barns-nivå och förklara enkelt hur det är. Testa att se världen ur andras ögon, var inte så självupptagen.

Jag har mött mycket hat och negativitet i mitt liv, jag har sett människor bråka över småsaker utan att förstå varandra medan jag hela tiden förstått. Jag vet att jag är gud, vi alla är gud.

Har du pratat med dig själv och sett ljuset inom dig? Har du mött kärleken och har du mött mörket frågar jag dig igen? Har du sett ditt liv försvinna och inte existera? Vem är du sebben?

Är du ens här för att sprida kärlek eller är du här för att vilseleda mer själar som redan vilsletts i flera årtusenden?

Möt mig på en 10årings nivå, tänk att jag inte vet något, hjälp mig. Men du kan aldrig ta ifrån mig mina erfarenheter. Jag är ett med allt. Jag vet att sanningen endast finns på insidan - det är där jag hämtat den.

Du har fel fokus... för stt du har hamnat helt ur kurs, 180 grader, och står i New Age.

Citat:
"det sista jag vill är att säga vad som är rätt och fel, det är upp till var och en att bestämma vad som är rätt och fel."

PK + just det evil new age-tänket.

Det du säger är vad som nu promotas - då mänskligheten helt har vänt sin sanna natur ryggen, då vi fått NewAge/sciencereligionen och allt kring kommunism, ateism, humanism och det.

En andligt tänkande människa undrar vad du flummar om...
Du säger egentligen att det finns inget rätt och fel - dvs. allt är lika bra... du är därmed med i den allt snabbare rutschbanan utför, sedan tex -50-talet... Sahlin tackar dig.

Fel fokus har du också du fortfarande förlägger saker och ting utanför dig sjäv - varför gör du så?

Citat:
"...redan vilsletts i flera årtusenden."

Du visar aldrig att du förstår att det därute är en scen som BARA återger vårt eget förfall. Du tror ännu att det är andra som orsakat oss sakernas tillstånd - du är som sagt 180 grader fel - vilket är detsamma som att du är MITTI NewAges's kärna...

Vi kan bara kultivera oss själva för att få en "bättre värld". Det därute är en spegelbild, eller där det manifesteras vad vi blivit till, och då även som mänskligheten i stort. Det är vad som gäller - så är livet... oavsett vad som kommit in i vårt fall, Devolution, med olika "gudar"/aliens etc under eoners gång - det är vårt eget ansvar, då vi avviker från kriterierna på en nivå...

Du verkar inte alls bry dig om Sanningen här, utan kör en toknewagevals.

Jag kan igen påtala att vi inte är spirituella varelser, då spirituell enbart avser förmåga att kunna uttrycka sig på et elegant och kvickt sätt...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper