Vakencorner
|
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/8/7 11:33
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dina spärrar säger fortfarande att en regering aldrig skulle döda tusentals av sina egna medborgare för att nå sina syften. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är möjligt att jag inte kan se de sammanband som ni ser. Detta betyder inte att er version av 9/11 stämmer bättre dock. Jag är intresserad av 9/11 då jag anser att det har blivit en sådan brännande fråga på internet att den är viktig att intressera sig för. Intresset ligger också i att den första konspirationsfilm jag trodde på var Loose Change. Att man inte skulle kunna diskutera 9/11 lika bra om man inte "ser sammanhanget" är ju dock bara nonsens. Runt 9/11 har det skapats massvis med påstående av "truthers" som jag gillar att kolla upp, och förhoppningsvis reda ut. Det är här mitt intresse ligger, att försöka visa på att det många "truthers" säger inte är mer än saker tagna ur sitt sammanhang eller rent av falska anklagelser. Som jag skrev i min presentation är jag här för att försöka debattera 9/11 och försöka motbevisa. Just nu ligger mitt intresse här endast på 9/11, jag tar en sak i taget. Sen ligger det kanske något i det du säger, jag kanske har en spärr. Känner inte att jag har det, då jag vet att regeringar runt om i världen varit extremt hänsynslösa mot sin befolkning. Men bara för att regeringar varit det förr, kan man inte dra slutsatsen att USA:s regering är det. Men som sagt jag är öppen till ny fakta, men ifall folk vill snacka om NWO/Mediernas kontroll/ödlor eller vad fan som helst så föreslår jag att ni PM:ar mig och för diskussionen där. Det här är trådar om WTC7, inte om USA:s agenda.
Posted on: 2008/8/7 12:29
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bevisa för mig då att WTC7 inte var en kontrollerad demolering...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då borde det bli en kort diskussion eftersom WTC var en del av en Amerikansk agenda, med detta menar jag att det var en liten klick insiders som har den agendan, och den är inte skrinlagd ännu.....om den ens kommer att bli det.... vilket vi kommer att märka inom en inte alls för avlägsen framtid..så det går inte att förstå 911 med ett tunnelseende....
Posted on: 2008/8/7 12:36
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/8/7 15:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sådär går inte en debatt till. Ni här ifrågasätter den officiella versionen, menar på att det är en demolering. Då är det ni som ska visa fakta på att den officiella versionen är fel och att er är rätt. Jag har som jag sagt innan erkänt mig själv som troende av den officiella teorin och således är det er uppgift att peka ut vad som är konstigt med den, varpå jag kan besvara era argument. Det är inte min uppgift att bevisa vad som INTE hände.
Posted on: 2008/8/7 16:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
(Svarar på båda era posts samtidigt) Så...ni vet att det var en del av USA:s agenda, men ni har inte sett agendan? Du säger ett påstående som jag ska tro på, dock ska jag inte kunna kontrollera ditt påstående med något? Man ska helt lita på vad du säger? Rörande att de flesta som tror på den officiella versionen inte ser "monstret"(tror du menade mönstret) bakom rökridon är lite väl orättvist. Vilka är det som gjort majoriteten av filmerna som endast riktar in sig på 9/11? Jo "truthers". Dessa filmer är också väldigt inriktiade på detaljer, något som du påstår bara de "som tror på officiella versionen" gör. Kan ju nämna 911 Mysteries som exempel där de, så långt jag kan minnas, bara koncentrerar sig på kollapserna av WTC-byggnaderna.
Posted on: 2008/8/7 16:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad enkelt det är då att skapa en "officiell version" om man inte behöver bevisa någonting.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Varför blev NIST-rapporten refuserad så till den grad att dom måste komma med en ny? Jo, den innehöll aldeles för mycket felaktigheter och det var ingen på vaken.se som åstadkom detta utan det var de människor som vi lånar ett öra emellanåt, men godkänn den första du om det ligger dig så varmt om hjärtat att den skulle motsvara en verklighetsbild värd namnet.
Posted on: 2008/8/7 16:10
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den officiella versionen kommer fram till att två plan krashade i 1:an och 2:an samt ett plan i Pentagon och ett i Shanksville. Planen som träffade WTC slog bort brandskyddet och gjorde således strukturen mindre stabil. Bränderna som härjade, tillsammans med skadorna från flygplanen, gjorde så att tornen föll. 7:an träffades av bråte från ett av tornen som gjorde stora skador på 7:ans struktur och startade massiva bränder. P.g.a detta rasade 7:an. Detta är, givetvis förenklat, vad den officiella versionen säger. Detta har de även backat upp med bevis(b.la. NIST rapporten) och stöds även av majoriteten av ögonvittnena. När ni sedan väljer att ifrågasätta den officiella versionen så ligger det givetvis på er att förklara vad i den officiella versionen som inte stämmer, varpå ni backar upp dessa påståenden med fakta. Det är så en debatt ska gå till.
Posted on: 2008/8/7 16:14
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men första NIST-rapporten förkastades ju!?
Vilket om jag förstår dig rätt betyder att det inte finns någon officiell version. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Av vilka blev NIST-rapporten "refuserad"? De påståendena jag hört av "truthers" är att NIST rapporten gjordes om för att stödja den officiella versionen. Detta är givetvis fel, då anledningen till varför de gjorde om den var för att deras modell inte passade den fakta de fick fram. Ska de anklagas för konspiration för att de inte direkt får rätt på deras 10000 sidor långa rapport?
Posted on: 2008/8/7 16:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eftersom den officiella versionen inte håller för en närmare granskning så väljer en människa med ett eget tänk att inte ta den på allvar...och det är där vi står idag, men vem som helst kan nöja sig med den officiella versionen och gå vidare i livet och vara nöjd även med det.
Posted on: 2008/8/7 16:20
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eftersom du verkar gjort en närmare granskning så kan du väl skaka upp lite argument istället för att förlöjliga andra.
Posted on: 2008/8/7 16:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Min sk. närmare granskning ligger i ett stort nätverk i det stora landet i väst och jag håller dom för att vara tillförlitliga, så mina tankar kring 9/11 och det som hänt före och där efter kommer inte från några källor här i mellanmjölkens förlovande land, och du kan vara helt övertygad om att dom delar inte din syn på vad som hänt. Så gör som mig skaffa kontakter på andra sidan pölen så får du färska uppgifter, för du kan väl inte anse att vi här i landet ska kunna ha någon närmare kännedom av vad som skett eller sker. Å du ska veta att det är ett mördande övertag mot den officiella versionen där över, så vi/jag är inte unik på nå sätt, lika är det i Italien Tyskland Holland Danmark Norge...osv....hela världen är idag engagerad i detta på ett eller annat sätt, ja t.o.m går det som följetong i Japanska parlamentet....
Posted on: 2008/8/7 16:40
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och föga förvånat skiter du i vad jag skrev.
Posted on: 2008/8/7 17:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Allvarligt talat så finns det alldeles för många anomalier i detta för att med några enkla ord förklara situationen vi befinner oss i, men det handlar inte om 9/11 eller WCT ty dessa evenemang var bara ett verktyg som leder ner i ett jävla kaninhål, det som hänt där efter och mycket på grund av just verktyget, är det som man i huvudsak borde fokusera på, är min uppriktiga mening. Jag vet att det finns intresse för att folk vill veta om det var insexskruvar eller spårskruv som höll ihop planen eller vilken tjocklek på svetselektroderna som användes i konstruktionen av stålkonstruktionerna som smälte av värmen från kerasinet, men jag anser att det finns viktigare frågor, många sådana som gäller hela mänskligheten i detta, vi måste lyfta blicken från 9/11 för att kunna förstå the big picture.
Posted on: 2008/8/7 17:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Titta vad som uppnåts iom 9/11... tror du inte en regering varit villig att offra några tusen medborgares liv för att uppnå detta?
Se bara på de liv som förloras i krig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då kan man ju undra varför du håller till i denna sektionen av forumet överhuvudtaget. Tråden heter "BBC inleder diskussion om WTC 7" och skall väl således också handla om det. Om jag vill diskutera 9/11 kan du göra två saker: 1. Diskutera ämnet 2. Skita i ämnet Att gå in och säga åt mig att "se sammanhanget" är inte något en diskussion on byggnad 7 tjänar på. Om du inte kan se varför så råder jag dig att välja nummer 2.
Posted on: 2008/8/7 17:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det finns säkert regeringar som skulle kunna offra människoliv för att uppnå något. Är övertygad av att Nordkoreas ledning inte skulle tveka, kanske även Kinas. Och som jag sagt innan, ja USA fick sina krig och ja, de fick införde Patriot Act p.g.a. 9/11, men det är inte anledning nog att tro att de fabrikerade attentatet. Jag tycker Bush var slug och förjävlig i åren som följde 9/11, men jag tror fortfarande inte att de låg bakom attackerna. Och förövigt, detta är otroligt offtopic. Denna tråden handlar om WTC 7(t.o.m. BBC:s diskussion om WTC 7) så vi borde någ hålla oss inom ramen för vad tråden handlar om.
Posted on: 2008/8/7 17:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Twoofer: Vad kan man säga om vad denna man, Barry Jennings har att säga då?. Han var ju i byggnad nr 7 under båda tornens kollaps(demolering). Det är ju ett ögon och öron vittne ifrån platsen. Kan vi veta bättre än honom eller ljuger han?.
Barry Jennings - 9/11 WTC7 Full Uncut Interview - 1 Barry Jennings - 9/11 WTC7 Full Uncut Interview - 2
Posted on: 2008/8/7 17:58
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login