vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Borde lögnare bannas från vaken?

See User information
JA ! Om bevis finnes.

Posted on: 2008/8/12 20:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Borde lögnare bannas från vaken?
Då får nån kasta ut allihopa!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

ance skrev:
Då får nån kasta ut allihopa!

Jag tar på mig det. Jag börjar med admins, sedan kanske jag inte orkar mer.

/Novax, bannad sedan i mars - vad är det jämfört med en (omedveten) lögn från någon?
Inte alls långsint, nej då, inte alls.

Anonym
Det var inte så jag tänkte

See User information
Vad jag menar är att om man hittar något som senare visar sig vara en bluff så ska det inte resultera i bann, men om man sitter och diktar för att bridga i en dikusion så har man klivit över linjen...

Posted on: 2008/8/12 21:37

See User information
De flesta orkar inte med fler sanningar,det är då de börjar luras.

De fifflande hjältarna:::)))Hahaha

Posted on: 2008/8/12 22:06

Anonym
Dra en poll om vem som tror på en skapare och inte, kasta sen ut hälften. Just vilken hälft och vem som skall bestämma är frågan.

See User information
hehe...
farlig utveckling.

Posted on: 2008/8/13 0:09
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

ance skrev:
Dra en poll om vem som tror på en skapare och inte, kasta sen ut hälften. Just vilken hälft och vem som skall bestämma är frågan.

Att inte "tro" ar inte samma som att luga, att saga att man vet att gud finns for att man tror det, ar bara en logn om man havdra detta, fast man vet att det ar orimkligt att bevisa saker med sin egen overtygelse, gor man detta ar man en idiot, men ingen lognare, idioter skall bannas ochsa, om det kan bevisas, de gor samma skada som en lognare, men ar mer rabndom och KAN inte bidra med mer an kabbel.

Den som ljuger skall aka fast, sen skall han be om ursakt till den eller de han ljugit for, eftersom han vid det laget vet, att han ljugit, man maste ju kunna bevisa det pa nat satt, tex att man sager att nan har sagt detta, ch att det senare visar sig att detta inte ar sant.

"du har sagt att jag ar xxx"

Kan han inte bevisa att det ar sant, och inte tar tillbaka det, skall han ut pa idiotfaktorn, eftersom han inte ens kan fatta skillnaden mellan ord, som besvisligen inte stammer, att man"kanner" och tror" ar idiotyfaktorer i sanningssammanhang, sa resonerar jag med mig sjalv i alla fall, jag forsoker i vart fall vara sann, aven o det kostar min prestige ibland, EG: man ber om ursakt, om man har missat, flummat, eller dragit en gebnvag, som inte skall finnas av logiska skal.

Personligen tropr jag gud existerar just i denna fraga, admins kommer fa mer makt, men vaken kommer bli en solid kalla, dar alla gor sitt basta eller forpassas till passagen.se tex

Detta ar inge asiktspolis som jag menar mig vilja ha, eftersom man inte kan ha en asikt, om vad som ar sant eller inte, sager man, jag laste pa dn idag att Olof Palme setts pa Mallorca, och inte kan visa det, skall man ligga risigt till, man ser ofta idiotiska saker slangas fram, eftersom det inte kostar ett smack att desinformera, kan man lugnt garva i sapos kafferum.

Kvaliteten sjunker med dessa i mina ogon misshagliga personer!

JAAAAAAA, hehe

Posted on: 2008/8/13 2:09
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

BiReal skrev:
hehe...
farlig utveckling.

for vem? (allvar)
kanns det tugnt nu, hehe (skoj)

Posted on: 2008/8/13 3:06
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Hehe, farlig utveckling :)

Den som ljuger gräver endast en grop för sig själv. Den som är omedveten går raskt efter lögner utan att fråga ett enda varför. Det är INTE mitt problem att t.ex MammutBerra slänger in lögner om Lettniska brottare, det är hans. Det BLIR MITT problem om jag tror på honom och informationen.

Jag har hela tiden möjlighet att kolla upp saker o ting själv, istället för att använda energin till att jaga sånna som inte ens vet vad som e sant.

Eller ännu bättre, sitta still på en stol o lapa andras åsikter o länkar o tro att det skall leda till nåt uppvaknande! (???) Lönlöst då svaret alltid ligger på insidan.

Varje människa får tro o veta exakt vad den vill, det är våra rättigheter. Man får också lov att uttrycka sig fritt.

Varje lag och regel nedskriven är ett steg närmare slutet.

Anonym
Det är ju en definitionsfråga. Den officiella "sanningen" är ju tex att ett gäng kapare flög in i WTC1&2 + pentagon.
Hur ska vi kunna avslöja lögner som tas för sanningar?

Nicolaus Copernicus hävdade att jorden kretsade runt solen, vilket var en lögn på den tiden, som de dessutom hade "bevis" för eftersom alla var så indoktinerade av det.

See User information
Exposionerna som hörs eller refereras till kan det vara sanning eller är det ett bevis på att conspiratörer vill misskreditera någon?

http://www.youtube.com/watch?v=tr7gsgUvwUM

http://www.youtube.com/watch?v=sOGGC0DfX5Q

http://www.youtube.com/watch?v=jpTcpCOwBwY

http://www.youtube.com/watch?v=HRWst7s15jA

Är det lögn att det förekommit explosioner eller är det lögn att säga att det inte förekommit?

Är det en uppenbar lögn att säga att explosioner INTE förekommit för att man inte vet vem som placerat ut sprängladdningar?

Zink skrev..

"Den officiella förklaringen innehåller inte så mycket misstag som sprängteorierna:

Man vet inte vem som beordrade sprängningarna.

Man vet inte vilka sprängämnen som beställdes.

Man vet inte vem som utförde sprängningarna.

Man har för kort tider för att placera ut sprängämnen.

Man vet inte hur sprängningarna utfördes.

Man vet inte var sprängämnen hade placerats i WTC 1, 2 och 7."
slut cit.

Härför så har inga explosioner förekommit.

Posted on: 2008/8/13 10:03

Edited by gaston on 2008/8/13 10:18:35

See User information
Quote:
ance skrev:
Jag har hela tiden möjlighet att kolla upp saker o ting själv, istället för att använda energin till att jaga sånna som inte ens vet vad som e sant.

Visst har man det, men det är inte helt lätt alla gånger. Internet är en rätt opålitlig väg att söka sanningen. Vem som helst kan driva sin egen sanning på internet. Hur trovärdig är t.ex. denna sida?
http://www.thewatcherfiles.com/exposing_reptilians.htm

Posted on: 2008/8/13 10:20

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Quote:
ance skrev:

Visst har man det, men det är inte helt lätt alla gånger. Internet är en rätt opålitlig väg att söka sanningen. Vem som helst kan driva sin egen sanning på internet. Hur trovärdig är t.ex. denna sida?
http://www.thewatcherfiles.com/exposing_reptilians.htm

Tråden handlar om lögner som fabriserats på VAKEN, det du här refererar till är ingen konstruktion av någon av oss.

Posted on: 2008/8/13 10:25

See User information
Quote:

gaston skrev:
Exposionerna som hörs eller refereras till kan det vara sanning eller är det ett bevis på att conspiratörer vill misskreditera någon?

Är det lögn att det förekommit explosioner eller är det lögn att säga att det inte förekommit?

Är det en uppenbar lögn att säga att explosioner INTE förekommit för att man inte vet vem som placerat ut sprängladdningar?

Zink skrev..

"Den officiella förklaringen innehåller inte så mycket misstag som sprängteorierna:

slut cit.

Härför så har inga explosioner förekommit????

lyfter.

Posted on: 2008/8/13 10:26

See User information
Quote:

gaston skrev:

Tråden handlar om lögner som fabriserats på VAKEN, det du här refererar till är ingen konstruktion av någon av oss.

Om lögner på internet drivs som sanning på Vaken så visst har det med Vaken att göra.

Posted on: 2008/8/13 10:48

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Quote:

gaston skrev:

Om lögner på internet drivs som sanning på Vaken så visst har det med Vaken att göra.

I det fallet så är det upp till var och en att antingen tro på skiten eller inte, här diskuteras lögner som FÖDS på vaken.

Posted on: 2008/8/13 10:57

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

gaston skrev:

Zink skrev..

slut cit.

Härför så har inga explosioner förekommit????

lyfter.

Lyfter igen.

Posted on: 2008/8/13 10:58

See User information
Quote:

gaston skrev:

En av kommentarerna på youtube:
Quote:
there was no bombs. the bangs were the internal structure beginning to give way. I only know this as i am a steel erector and have been for a few years.

Tja, då finns det flera teorier om smällarna.

Posted on: 2008/8/13 11:16

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Quote:

gaston skrev:

En av kommentarerna på youtube:
Quote:
there was no bombs. the bangs were the internal structure beginning to give way. I only know this as i am a steel erector and have been for a few years.

Tja, då finns det flera teorier om smällarna.

Vilken teori finns kring knallen 10 sek in på denna remsa?

Eftersom du hänvisar till Quote:

Posted on: 2008/8/13 11:34

See User information
Quote:

gaston skrev:

Vilken teori finns kring knallen 10 sek in på denna remsa?

På detta potpurri av korta snuttar från olika nyheter från olika TV-kanaler talas det om exploding device, även bomber nämns. Men man kan knappast dra någon slutsats av det, då ska man i så fall se betydligt mer av dessa nyhetssändningar där snuttarna är hämtade från.Det kan ju ha förekommit många andra teorier också, som inte kom med här.

Nu stod jag iofs bara ut med att se ungefär halva filmen, filmskaparen hade lagt på en fruktansvärt hemsk irriterande musik som gjorde det svårt att höra vad som sades. Filmen gav mest intryck av att vara en usel actionfilm, en riktig b-film. Fast de riktiga filmskaparna brukar vara bättre på att hantera musiken i filmen.

Det är nästan att man börjar bli nyfiken på vad tidningarna skrev vid själva tiden för händelsen. Få se om man får tid till att ta reda på det, det är rätt intressant att läsa vad olika tidningar skriver om en händelse vid tiden för händelsen (inte bara 911 utan andra händelser i historien).

Posted on: 2008/8/13 12:12

Anonym
Gaston, Du förenklade det hela genom att skapa ramen, osanningar som skapats här på vaken. Jag gillar dock inte att det blir för enkelt, tänker bara för mig själv. Jag har ännu tanken kvar att dom flesta faktiskt kommer till forum som detta, med en perfekt lögn om världen och livet.

Man är ett ljugande assol som tror sig veta hur välden funkar, samma assol står sen imot väggen med ett uppvaknande. Uppvaknandet drar en sedan igenom en resa som man sent glömmer, på andra sidan finner man att inget är säkert, och va f-n ere som e sant av allt faktasvammel.

Otroligt många grupper i världen tror sig veta sanningen, o alla har dom rätt. Detta betéende finns här också, väldigt många tror sig veta vad som är sant, men hur relevant är det om man tänker efter, och vem har nu rätt igen?

Bomber i WTC tornen, kapare som utför dådet, som ännu lever i dag, mord, kriksbrott, sexiga politiker och makthavare med en lättklädd teenager i mungipan med mera med mera, jetteviktigt att reda ut allt det där, skitviktigt, MEN HUR KOM VI HIT DÅ, så att allt det där kunde hända, och fortfarande händer mer o mer?

Sanningen om hur allt går till, inom vårt världssamhälle kan man studera i tusentals år. Eller också så kan man titta på det, lära sig, och förändra.

Förändringen kommer inte utifrån, det går inte att jaga alla lögnare, alla korrupta politiker mm. Det går inte att styra upp nåt, täppa till info från munnar hit o dit, vi är här, på grund av någonting!

Ju mer man försöker styra, ju mer åt pipan går det, jag har sett det pågå länge, de e så vi lever.

Dom på toppen låser burar för dom under, o sen samma sak för dom under dom, o så går det neråt till Svenssons nivå, som låser in katter, hundar, fåglar o fiskar mm. Steget efter den dummaste människan händer nåt, där börjar djurriket, där klarar dom sig själv, o har därför inte tid o låsa in andra, eller att kontrollera andra.

Släpp kontrollen - Inte ett påstående, bara mitt tycke. Skulle kunna tro att zpz2 blev glad nu

Anonym
Quote:

ance skrev:
Gaston, Du förenklade det hela genom att skapa ramen, osanningar som skapats här på vaken. Jag gillar dock inte att det blir för enkelt, tänker bara för mig själv. Jag har ännu tanken kvar att dom flesta faktiskt kommer till forum som detta, med en perfekt lögn om världen och livet.

Man är ett ljugande assol som tror sig veta hur välden funkar, samma assol står sen imot väggen med ett uppvaknande. Uppvaknandet drar en sedan igenom en resa som man sent glömmer, på andra sidan finner man att inget är säkert, och va f-n ere som e sant av allt faktasvammel.

Otroligt många grupper i världen tror sig veta sanningen, o alla har dom rätt. Detta betéende finns här också, väldigt många tror sig veta vad som är sant, men hur relevant är det om man tänker efter, och vem har nu rätt igen?

Bomber i WTC tornen, kapare som utför dådet, som ännu lever i dag, mord, kriksbrott, sexiga politiker och makthavare med en lättklädd teenager i mungipan med mera med mera, jetteviktigt att reda ut allt det där, skitviktigt, MEN HUR KOM VI HIT DÅ, så att allt det där kunde hända, och fortfarande händer mer o mer?

Sanningen om hur allt går till, inom vårt världssamhälle kan man studera i tusentals år. Eller också så kan man titta på det, lära sig, och förändra.

Förändringen kommer inte utifrån, det går inte att jaga alla lögnare, alla korrupta politiker mm. Det går inte att styra upp nåt, täppa till info från munnar hit o dit, vi är här, på grund av någonting!

Ju mer man försöker styra, ju mer åt pipan går det, jag har sett det pågå länge, de e så vi lever.

Dom på toppen låser burar för dom under, o sen samma sak för dom under dom, o så går det neråt till Svenssons nivå, som låser in katter, hundar, fåglar o fiskar mm. Steget efter den dummaste människan händer nåt, där börjar djurriket, där klarar dom sig själv, o har därför inte tid o låsa in andra, eller att kontrollera andra.

Släpp kontrollen - Inte ett påstående, bara mitt tycke. Skulle kunna tro att zpz2 blev glad nu

"Förändringen kommer inte utifrån, det går inte att jaga alla lögnare, alla korrupta politiker mm. Det går inte att styra upp nåt, täppa till info från munnar hit o dit, vi är här, på grund av någonting!"

Fem av fem 卍 卍 卍 卍 卍

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper