vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Borde lögnare bannas från vaken?

See User information
Quote:

ance skrev:
Gaston, Du förenklade det hela genom att skapa ramen, osanningar som skapats här på vaken. Jag gillar dock inte att det blir för enkelt, tänker bara för mig själv. Jag har ännu tanken kvar att dom flesta faktiskt kommer till forum som detta, med en perfekt lögn om världen och livet.

Man är ett ljugande assol som tror sig veta hur välden funkar, samma assol står sen imot väggen med ett uppvaknande. Uppvaknandet drar en sedan igenom en resa som man sent glömmer, på andra sidan finner man att inget är säkert, och va f-n ere som e sant av allt faktasvammel.

Otroligt många grupper i världen tror sig veta sanningen, o alla har dom rätt. Detta betéende finns här också, väldigt många tror sig veta vad som är sant, men hur relevant är det om man tänker efter, och vem har nu rätt igen?

Bomber i WTC tornen, kapare som utför dådet, som ännu lever i dag, mord, kriksbrott, sexiga politiker och makthavare med en lättklädd teenager i mungipan med mera med mera, jetteviktigt att reda ut allt det där, skitviktigt, MEN HUR KOM VI HIT DÅ, så att allt det där kunde hända, och fortfarande händer mer o mer?

Sanningen om hur allt går till, inom vårt världssamhälle kan man studera i tusentals år. Eller också så kan man titta på det, lära sig, och förändra.

Förändringen kommer inte utifrån, det går inte att jaga alla lögnare, alla korrupta politiker mm. Det går inte att styra upp nåt, täppa till info från munnar hit o dit, vi är här, på grund av någonting!

Ju mer man försöker styra, ju mer åt pipan går det, jag har sett det pågå länge, de e så vi lever.

Dom på toppen låser burar för dom under, o sen samma sak för dom under dom, o så går det neråt till Svenssons nivå, som låser in katter, hundar, fåglar o fiskar mm. Steget efter den dummaste människan händer nåt, där börjar djurriket, där klarar dom sig själv, o har därför inte tid o låsa in andra, eller att kontrollera andra.

Släpp kontrollen - Inte ett påstående, bara mitt tycke. Skulle kunna tro att zpz2 blev glad nu

"Släpp kontrollen" Helt rätt och mitt i prick, det är just det jag är inne på, lögner och dissinfo är metoder att kontrollera folk och hålla dem i strama tyglar så att de kan rätta in sig i ledet.....Kontroll vill jag ha när det bär iväg och jag håller i gashantaget.. Kontroll över andra är det bara räddhågsna som vill ha........Fint inlägg Ance, det tackar vi för.

Posted on: 2008/8/13 13:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tackar

/med vänliga hälsningar x 2

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

ance skrev:
Dra en poll om vem som tror på en skapare och inte, kasta sen ut hälften. Just vilken hälft och vem som skall bestämma är frågan.

Pollar ar urdaligt, eftersom inte alla tvingas vara seriosa, den somhar ansvaret maste vara en admin, eftersom dom kan ta ansvar.

Man kan inte "tro" eller spa i kaffesump eller liknande, en sanning kan bevisas, tex genom att studera vad som har sagts.

Om man tror, har man en asikt,men det ar inte samma som att ljuga.

inte heller en felaktig kunskap ar en logn, men om man talar emot sig sjalv,bara for att de passar just da i diskussionen, da ar det en logn, som tex ZPZ2 gjorde haromdagen, postade ett bevis, och senare postade att han sagt att beviset inte stamde, for att radda asnsiktet, ett medvetet manipulerande med vad han sjalv sagt och enkelt att bevisa.

Kort och gott inget man far hjart attack av, men en oinvigd, hanger bara med i det sista uttalande eftersom han inte vet vad det pratas om, i detta fall fick han mig att se ut som en idiot helt felaktigt, och han sjalv sken som en riddare, men det var baserat pa osanningar.

Jag skulle garna se att han varnas for detta, mankan fa varning nagra ganger, sen kan man bannas tidsbestamt, tex 1 vecka forsta gangen, andra gangen kan man lagga pa en manad i taget, da blir det inget kul att sitta och svarva ihop lite av varje och presentera detta som solida sanningar!

Posted on: 2008/8/14 18:53
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Den där pollen var ironi i ett försök att leverera en annorlunda tankebild!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
, sen kan man bannas tidsbestamt, tex 1 vecka forsta gangen, andra gangen kan man lagga pa en manad i taget, da blir det inget kul att sitta och svarva ihop lite av varje och presentera detta som solida sanningar!

Novax, bannad sedan i mars.

Anonym
Ja mera straff, mera makt o fängelser, mer kontroll.....
Banna för gott, sätt maxstraffet på 350 år plus, har man gjort nåt riktigt illa så kan man få 400! Ge admins ännu mer makt, låt dom också bestämma när man får surfa på dygnet, vem man mailar o hur man skriver samt vad!

Ironi igen!

Anonym
Quote:

ance skrev:
Ja mera straff, mera makt o fängelser, mer kontroll.....
Banna för gott, sätt maxstraffet på 350 år plus, har man gjort nåt riktigt illa så kan man få 400! Ge admins ännu mer makt, låt dom också bestämma när man får surfa på dygnet, vem man mailar o hur man skriver samt vad!

Ironi igen!

Ja det är kul med ironi.

Detta är också ironi:

"Novax, bannad sedan i mars"

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper