vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

FörentaNationerna

See User information
Kom bara att tänka på en sak angående folks syn på saker här inne.
Vad är den allmänna synen på FN här inne. Jag vet varifrån marken till FN kom, jag vet vilka som startade FN och hur de gjorde det. Jag vet att FN gör ganska lite konkreta bra saker och att det är ett logiskt organ för en världsregering.
Dock tror jag endå att FN kan användas till en heldel bra saker och att ett organ liknande FN behövs i en så globaliserad värld.
Jag är tillexempel övertygad om att de flesta människor som arbetar inom FN tror att de gör ett bra jobb och försöker hjälpa människor runt om i världen.
Så att totalt såga FN har jag väldigt svårt att göra.

Skriv bara era spontana tankar så kanske vi kan få igång en debatt. Tror ni att FN är bara dåligt eller tror ni också att det är ett organ som världen skulle klara sig bra mycket sämre utan och som behövs vare sig vi vill det eller inte?
Sen säger jag inte att allt med FN är bra. Det allra mesta är dåligt, men det beror mer på hur systemet är utformat än på att grundidén, med en plats där världens ledare kan prata med varandra, är dålig.

Posted on: 2008/8/12 16:50
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: FörentaNationerna
FN är en elitgrupps ambition att bilda en världsregering, EU en annan och USA en tredje.
Olika alternativ kan man säga, men det finns mer. När alla grupperingar kan samsas så...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
FN är ett stort jävla skämt. Som väg till världsregering är den ju tämligen misslyckad men som apparat för massiva övergrepp på enskilda stater är den fantastisk. Tråkigt att våran regering så villigt skickar blåbaskrar att strida o dö för en amerikansk ockupation... Skamligt.

Anonym
Quote:

Despierto skrev:
FN är ett stort jävla skämt.
Jag sa knappast att det var ett lyckat försök.

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Kom bara att tänka på en sak angående folks syn på saker här inne.
Vad är den allmänna synen på FN här inne. Jag vet varifrån marken till FN kom, jag vet vilka som startade FN och hur de gjorde det. Jag vet att FN gör ganska lite konkreta bra saker och att det är ett logiskt organ för en världsregering.
Dock tror jag endå att FN kan användas till en heldel bra saker och att ett organ liknande FN behövs i en så globaliserad värld.
Jag är tillexempel övertygad om att de flesta människor som arbetar inom FN tror att de gör ett bra jobb och försöker hjälpa människor runt om i världen.
Så att totalt såga FN har jag väldigt svårt att göra.

Skriv bara era spontana tankar så kanske vi kan få igång en debatt. Tror ni att FN är bara dåligt eller tror ni också att det är ett organ som världen skulle klara sig bra mycket sämre utan och som behövs vare sig vi vill det eller inte?
Sen säger jag inte att allt med FN är bra. Det allra mesta är dåligt, men det beror mer på hur systemet är utformat än på att grundidén, med en plats där världens ledare kan prata med varandra, är dålig.

Men vi ska inte ha några "ledare"... som drar agendan som charad.

De är bara andras pjäser ändå.

Samtidgt kan man ju fånga många flugor med en hand när de alla är samlade. Puff...

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Jag sa knappast att det var ett lyckat försök.

Jag sa inte att du sa. Så är kan vi hålla på till nästa istid.
Faktum är dock att andra, t ex Alex Jones, försöker ofta utmåla FN som ett hot. FN är på alla sett man kan se det ett misslyckande av kapitala mått. De enda som kan vara nöjda med dess verksamhet är samma dödsälskande människor som gladde sig åt att Nationernas Förbund gick under till förmån för krig, död, läger och bomber...

Anonym
Fast jag tror ändå att FN kommer bli en stark bubblare i framtiden.
När det gäller ond elitisk makt vill säga

See User information
Quote:

sebben skrev:

Samtidgt kan man ju fånga många flugor med en hand när de alla är samlade. Puff...

Men hur ska vi då ha ett fungerande samhälle utan att minska ner befolkningen till ett par miljoner?

Posted on: 2008/8/12 21:16
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
FN sätter väl agendan till mycket? Deras agenda 21 och alla säkerhetsmöten, de har varit inblandade i allt från Koreakriget, Irak, Afganistan, Kosovo och nu Iran. Ett ställe för eliten att träffas, planera och utföra sina planer. Finns andra alternativ. Tror ändå att FN kommer att ställa till med mera skit innan det är över.

Posted on: 2008/8/13 0:54

See User information
Varför skall vi minska befolkningen till ett par miljoner, det är ju precis det eliten vill. Det skulle kunna bo 100 miljarder människor på jorden utan problem. Problemet är eliten.

Posted on: 2008/8/13 0:55

See User information
det ar sa genomruttet och 10 ggr varre an vad man kan forstalla sig, sa man kan inte ens ha kvar organisationen, eftersom man knappast hittar en enda person med makt som inte har kopplingar och medvetet eller omedvetet (lurade ignoranta personer som tror de gor "gott") och som inte jobbar for elitens agenda, (jobbar man inte for ormens syfte, far man knappast jobba dar) resonemanget for mig ar samma, tex, skall vi inte ha kvar MORD som alternativ, man kan ju gora "bra" saker, om man har ihjal "ratt" personer!

Forst menar man att man pratar om BIN laden (som var fejk, men i svennes ogon terrorist) 55% faller avgorandet och fria mord infors pa "ratt" personer, men innan det ar klart, ar det Svenne man skjuter, med samma lag, forklaringen, om den ens kommer "opinionen svangde"

Pa detta satt sker 99% av allt, ta tex bilforsakringar, fran borjan skulle det vara pa "prov" sedan ar det obligatorsikt, fast rent matematiskt ar en urkass affar, for alla parter, Satall er fragan varfor staten inte behover ha forsakring? det ar for dyrt.

Da ar det for dyrt for alla, vissa betalar mer i forsakring an vad bilarna kostar uinder samma period, hehe, speciellt om man ar fattig och kor begagnat.

Annat exempel som ar klockrent ar trangelskatten, forst var det av miljoskal, alla med miljobil skulle slippa betala, sedan vart det sa manga mijobilar att man vill ta betalt for dem anda, med hanvisningen till att de ar for manga, ar de for manga, skall skiten plockas ned, eftersom man natt malet, mer miljobilar och battre miljo, trabngsel har de inte lost, och stadsjeeparna puttrar runt och slurkar hart pa mackarna.

Affarsidkarna lider och innerstan befolka av de med hogre inkomster, "minieliten" Det enda man lyckats med, ar att spoa folk pa pengar, i borjan var det ju ssaaaaaaa bra syften, miljobabbel, och logner, det ar sa eliten lurar oss, trangselskatten ar ett skolboksexempel, hur slipstenen dras, nar idioterna, skall OVERVAKAS och hindras, och skinnas, som var det EGENTLIGA syftet. Och dyrt vart det, enklare hade kunnat byggts, med samma funktion, men man hade ramlat ner i samma hal.

Skippa forenade ormar, eller "ett, som FN betyder, vi kastar vatikanen i samma svep, som betyder "Divine erpent, gudomlig, eller helig orm...LOL Kalla Allan Watt

Posted on: 2008/8/13 3:18
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Om man ställer frågan så här: Vad ska vi ha istället för FN? Eller ska vi inte ha något organ som praktiskt taget alla länder är med i?

Posted on: 2008/8/14 11:56

Anonym
Jag tycker att följande är väldigt positivt!

FN extern

Man bör komma ihåg att allt inte är negativt i denna värld. Därimot är man väldigt bra på att va negativ, och vända allt åt det hållet också.

See User information
FN vore nog bra om inte några få länder har vetorätt och genom den kunna begrava bra förslag, men det är väl en del av showen antar jag..

Posted on: 2008/8/14 13:31
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Spelar ingen roll vilka förslag som kommer, FN står mer eller mindre på dom mänskliga rättigheterna, samt att regeringen håller dom rättigheterna i det första rummet.

Det enda oron vore om det stod, som ett ex, Varje människa är född fri, o sen att den är kopplad till nån annan lag, men det är den inte. Varje människa är född fri.

Saxat från regeringens webb:
De mänskliga rättigheterna gäller för alla och envar. De slår fast att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De mänskliga rättigheterna är universella. De gäller över hela världen, oavsett land, kultur eller sammanhang.

extern länk

Ur: Regeringsförklaringen 18 september 2007
///Sverige ska förena tydlighet för de mänskliga rättigheterna med hängivenhet inför internationellt samarbete.///

Edited by ance on 2008/8/14 14:09:28
Edited by ance on 2008/8/14 14:11:09
Edited by ance on 2008/8/14 14:12:55

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

sebben skrev:

Men hur ska vi då ha ett fungerande samhälle utan att minska ner befolkningen till ett par miljoner?

Back to basic, då är det ett annat samhälle - nu är det inte "human" längre. Då blir det som när en cancer växer - många celler (människor).

See User information
FN är bra, länge leve FN

Posted on: 2008/8/14 16:06
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Varför skall vi minska befolkningen till ett par miljoner, det är ju precis det eliten vill. Det skulle kunna bo 100 miljarder människor på jorden utan problem. Problemet är eliten.

Men hur ska man ha ett fungerande samhälle med alla 100 miljarder människorna utan att ha några ledare över huvud taget?
Ni tror inte det skulle bli lite små kaotiskt utan någon som bestämmer?
Eliten är problemet, det håller jag med om, helt klart men sen då? Hur ska vi få ett fungerande samhälle utan någon elit? Ett samhälle där en elit aldrig kan växa fram?
Jag tycker det är en knepig fråga.

Posted on: 2008/8/14 22:25

Anonym
Om eliten bara är problemet, betyder det att vi människor är perfekta då?

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Men hur ska man ha ett fungerande samhälle med alla 100 miljarder människorna utan att ha några ledare över huvud taget?
Ni tror inte det skulle bli lite små kaotiskt utan någon som bestämmer?
Eliten är problemet, det håller jag med om, helt klart men sen då? Hur ska vi få ett fungerande samhälle utan någon elit? Ett samhälle där en elit aldrig kan växa fram?
Jag tycker det är en knepig fråga.
Som i islam

stamråd på lägsta nivån

Anonym
Majoritetens ego är det största hindret... Utan den skulle vi inte ha en elit...

Vad är ett fungerande samhälle?

Anonym
Ett samhälle i harmoni.
Ett samhälle där man bryr sig om varandra.

Anonym
Glöm inte pussa brevbärarn!

Anonym
Ja du... tråkigt med såna kommentarer

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper