vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

RODS

See User information
Ang. rods finns det många teorier om vad det är/inte är.
Givetvis är det inte alltid en "rod" som plåtats, utan ibland ser man ju tydligt att det är tex en fågel.

Men jaja, "fel" bilder åt sido. Vad det kan vara är som sagt väldigt brett. Men något är det.

Någon av er "vetenzkapz" snubbar som har någon teori? Är det någon elektrisk laddning på linsen kanske? Dam på linsen? Fel på bandet?

Obsa nu att jag inte säger att jag tror rods är något vetenskap kan bevisa, men jag påstår mig däremot inte för den delen heller att jag vet vad det är och absolut inte ni, detta är inte menat "fientligt" jag är bara nyfiken på andra förklaringar än dom jag sett själv.

Resized Image
Resized Image
Resized Image

Posted on: 2008/6/26 13:50
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: RODS
Är inte detta bilder på missiler?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Ang. rods finns det många teorier om vad det är/inte är.
Givetvis är det inte alltid en "rod" som plåtats, utan ibland ser man ju tydligt att det är tex en fågel.

Men jaja, "fel" bilder åt sido. Vad det kan vara är som sagt väldigt brett. Men något är det.

Någon av er "vetenzkapz" snubbar som har någon teori? Är det någon elektrisk laddning på linsen kanske? Dam på linsen? Fel på bandet?

Obsa nu att jag inte säger att jag tror rods är något vetenskap kan bevisa, men jag påstår mig däremot inte för den delen heller att jag vet vad det är och absolut inte ni, detta är inte menat "fientligt" jag är bara nyfiken på andra förklaringar än dom jag sett själv.

Resized Image
Resized Image
Resized Image

Det ser ut som dammkorn på linsen.

See User information
Men dom rör ju på sig, dvs kommer förbi flygande osv.
http://www.youtube.com/watch?v=amnNgXRK_vo här är lite filmer.

Posted on: 2008/8/14 17:19

Anonym
Quote:

emil322 skrev:

Det verkar vara några okända djur och det är inget förvånade. Man har ju hittat helt nya däggdjur under senaren åren så okända djur finns fortfarande på jorden.

Man tror t.ex. att bara en liten del av alla insekter är kända.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Det verkar vara några okända djur och det är inget förvånade. Man har ju hittat helt nya däggdjur under senaren åren så okända djur finns fortfarande på jorden.

Hej Zink, great, det kan bara bli fem av fem

卍 卍 卍 卍 卍

Resized Image

See User information
Jag tycker det ser ut som fåglar, som rör sig en bra bit medans slutaren är öppen. Och jag kan i stort sett garantera att det är flygande djur, sedan tidigare väldokumenterade..iallafall på de tre bilderna.

//
En typisk slutartid ligger på en bråkdel av en sekund men ibland – speciellt vid konstnärligt foto – fotograferar man med extremt långa slutartider, flera sekunder eller längre. Detta gör att rörliga föremål blir suddiga och utsmetade över bilden medan stationära föremål återges skarpare. Ljusstarka objekt får dessutom mycket mera utrymme i bilden, så till den grad att när en bil kör förbi, syns egentligen bara lyktorna i bilden. Detta beror på att ljuset från den stationära bakgrunden påverkar bilden under en längre tid – och ger därmed mer ljus – än bilens övriga delar.

Även vid skumt ljus får man köra med längre slutartider..annars blir allt svart...ifall man inte har blixt förstås.

Posted on: 2008/8/14 18:06

See User information
Det där är en sån där Tjolahopptjofladdring, dom där är sällsynta dom... Inte så vanliga som TjolahejTjofladdringen.

Posted on: 2008/8/14 18:58
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Naturligtvis hjalper det inte vad man tror, men jag sag en film for lange sedan, och visst finns dom, fragan ar mer vad detta ar.
Mitt svar en insekt.

Har svart att tro att det ar en insekt eller reptil?

Nejsagarna har naturligtvis ett ego stort som Manen, som vi alla visste ar en ost, men numera deras ego? Heh

Grunden i deras resonemang ar naturligtvis vet vi allt om allt pa planeten, i praktiken vet vi knappt ett smack!

Troligast strider dessa varelser mot nanting som vi inte skall fa veta, tex om evolutionen, HA HA som bluffen de flesta har som religion (Tro ej vetenskapligt bevisad)

Posted on: 2008/8/14 20:27
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

molgan skrev:
Jag tycker det ser ut som fåglar, som rör sig en bra bit medans slutaren är öppen. Och jag kan i stort sett garantera att det är flygande djur, sedan tidigare väldokumenterade..iallafall på de tre bilderna.

//
En typisk slutartid ligger på en bråkdel av en sekund men ibland – speciellt vid konstnärligt foto – fotograferar man med extremt långa slutartider, flera sekunder eller längre. Detta gör att rörliga föremål blir suddiga och utsmetade över bilden medan stationära föremål återges skarpare. Ljusstarka objekt får dessutom mycket mera utrymme i bilden, så till den grad att när en bil kör förbi, syns egentligen bara lyktorna i bilden. Detta beror på att ljuset från den stationära bakgrunden påverkar bilden under en längre tid – och ger därmed mer ljus – än bilens övriga delar.

Även vid skumt ljus får man köra med längre slutartider..annars blir allt svart...ifall man inte har blixt förstås.

Menar du att detta ar fallet, med dessa, i sana fall kan vi ha en intressant debatt har!

LOL

Hur funkar det resonemanget med video?
Dom syns pa video med.

Posted on: 2008/8/14 20:30
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

molgan skrev:

//

Menar du att detta ar fallet, med dessa, i sana fall kan vi ha en intressant debatt har!

LOL

Hur funkar det resonemanget med video?
Dom syns pa video med.

Det är 3 bilder i den här tråden, ingen video.

Posted on: 2008/8/14 20:57

Anonym
Rods, som till och med visades i svensk TV av ingen mindre än Jan Guillo på 80-talet, är så oerhört sketa-enkelt att förklara:

SLUTARTID.

Så. Det var väl inte så klurigt va? Ska jag behöva gå in i mer detalj? Alltså till och med en digital videokamera har en exponeringstid per bildruta som har en slutartid (e. motsv) och om det kommer en mygga, geting, JAS gripen, silltrut eller annat som viftar med vingarna i rätt frekvens förbi kameran, så liksom bara BLIR det en till synes jättekonstig rörlig geometrisk figur som animeras helt jättesnurrigt.

Det är inte långt ifrån samma effekt som gör att det verkar som om den där jättesnabba BMW:ns hjul går baklänges i reklamfilmen, fast bilen ju rör sig framåt.

RODS. Sorry. Finns inte. Vore kul. Men...inte ens Jan Guillo kunde visa på vad de är...men nu vet ni. Bra va?

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Det där är en sån där Tjolahopptjofladdring, dom där är sällsynta dom... Inte så vanliga som TjolahejTjofladdringen.

Precis. Den första är ju på latrin: Zionistus Pellicopter.

See User information
Quote:

zink skrev:[img width=300]
Quote:

emil322 skrev:

Att det finns okända djur är mycket korrekt.. heh kolla bara min "fotnot"
Men att det skulle vara "vanliga" djur det rör sig om, tror jag knappast, storleken på dom varrierar så stort och deras manövrar är inget vi tidigare sett.
Men vem vet, sa man till zoologerna för femtio årsen att det fanns fiskar på tusentals meter djup med lampor på huvet skulle ingen tro det heller.

Jag har 4 tänkbara scenarion:
1. Ngt på linsen
2. En insekt som flyger förbi, nära skärmen i hög hastighet
Resized Image
Detta kan mycket väl vara en insekt? kanske.
3. Det är ett "paranormalt" fenomen/djur
4. Det är ett ufo (ja, uppenbarligen, men du hajar vad jag menar, ETUFO så att säga, heh)

och sen givetvis då, att det bara är ett helt "vanligt" konstigt djur

Posted on: 2008/8/14 22:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper