vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Uku´s och klardrömmar

See User information
Någon som har erfarenhet av ut-ur-kroppen-upplevelser eller klardrömmar? Har själv haft sådana men jag förstår mig inte på dem... Tacksam för klargörande insikter/åsikter... OBS detta e mitt första inlägg här, har dock läst en hel del intressant i flera av forumen och tar nu ur tummen...

Quote:
Livet e bara en fas man går igenom - Arne Anka

Posted on: 2008/8/15 19:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Uku´s och klardrömmar

See User information
En klardröm, eller lucid dröm är lätt att förklara. Det är helt enkelt en vanlig dröm med den skillnaden att man i drömmen är medveten om att man drömmer. En klardröm kan man ofta påverka med sin vilja, dvs är det något obehagligt man drömmer kan man förvandla drömmen till något behagligt. Man kan göra som man vill, vill man flyga så kan man det.

UKU (ut-ur-kroppen-upplevelser) är knepigare att förklara. Jag har haft sådana upplevelser, de är sällsynta och kommer för mej i sömnparalystillståndet, i gränslandet mellan sömn och vakenhet. Man ligger i sin säng och kan på något sätt mentalt resa sig eller bara lyfta upp i rummet utan att flytta kroppen. Man kan då förflytta sig till andra platser. Åtmisntone känns det så, men det kanske bara är en dröm det också. Det känns hursomhelst annorlunda än rena klardrömmar.

Posted on: 2008/8/15 21:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack för att du delar med dig!

Posted on: 2008/8/18 13:59

See User information
På tal om ukus, rekomenderar jag att du läser boken "veronica decides to die". Det är iof en "fiktionell bok baserad på verkligheten"
Men dn har rätt mycket "spirituella" saker med i sig.
Bland annat rätt mycket om sk ukus och deras koppling med folk som genomgår elshock"terapi".

Posted on: 2008/8/19 0:30
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Hade en klardröm inatt, dvs jag visste att jag drömde, men den slutade i slagsmål så jag bestämde mig för att vakna, vilket jag också gjorde. Kan definivt inte styra handlingen i mina klardrömmar... Då hade jag nog träffat lättkläda damer hellre än att slåss...

Posted on: 2008/8/20 15:11

Anonym
Ett tips på vägen. När man får för sig att göra en outer body, eller uku.

Börja avslappningen i tårna, tänk/skapa en energi som kommer in igenom fötterna, o går sen sakta sakta uppåt i kroppen. Lägger man god koncentration på detta så känner man verkligen att något slappnar av muskel efter muskel. Man skapar själv avslappnandet genom att skapa den där energin som vandrar, samt att man stänger av o känner.

Låt energin gå nerifrån och upp i ryggraden, nacken o sen sakta slappna av i hela ansiktet, känn hur skinnet väger i ansiktet.

Steg 2, vet om att du inte är kroppen, och koncentrationen bör ligga på att verkligen inte kontrollera nåt, annat än att man tillåter sig själv, att bara glida ur!

Sen om det är så här man skall göra, eller ens om man skall, vet jag inte, funka för mig i alla fall.

Coolt med sånna där drömmar!

See User information
tack ance för det enkla tipset! Så enkelt och så självklart! :)
Ska börja öva på det ! :)

Posted on: 2008/8/20 21:30

See User information
Har haft ett par Ukus, och massor av klardrömmar. Har jag inte varit så duktig på att kontrollera drömmarna, dock har jag drabbats av panik då jag inte kunde vakna. ( ).

Ja dessa ukus, personligen tror jag inte dom är bra att utöva, jag tror att om du öppnar dig inför dessa nya dimensioner och lämnar din kropp kan du även locka till dig onda väsen. Då du faktiskt inte har kontroll över vad som händer, jag är ingen expert men de gånger jag har gjort det här så har jag inte varit i kontroll.

Jag har framkallat det själv ett par gånger genom att helt slappna av och ge upp min kropp i sängen, men har även som någon nämnt ett par gånger vaknat mitt i natten att showen är i full gång och jag har varit tvungen att knipa tag i lakanen för att hålla mig kvar.

Som någon nämnde ovan har det också hänt någonstans mellan sömnparalys och uppvaknande. Sömnparalys råkade jag ut för mycket för några år sedan.

Folk verkar vara olika motagliga för sådana här saker jag t.ex utan att försöka vara märkvärdig gick ur min kropp första gången jag mediterade då en kompis tipsade som att jag skulle slappna av och inte tänka. Visste då inte vad som egentligen hände men har förstått nu senare..
Men som sagt det är inget jag sysslar med längre , häftigt jo visst men det ger mig ingenting, dock har jag fått uppleva att det finns så mycket därute och man är bara dumdristig ifall man tror att det våra köttsliga ögon kan se är allt, det är ingenting.
Men att blotta min kropp på det viset och öppna dörren för andra väsen gör jag inte längre..

ha det.

Posted on: 2008/8/21 7:29
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper