vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ett liv utan kunskap om gud

See User information
Rom 1:18

Ett liv utan kunskap om Gud
Ty Guds vrede uppenbaras från himlen och drabbar all gudlöshet och orätt hos de människor som håller sanningen fången i orättfärdighet.
Rom 1:19

Det man kan veta om Gud kan de ju själva se; Gud har gjort det uppenbart för dem.
Rom 1:20

Ty alltsedan världens skapelse har hans osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomlighet, kunnat uppfattas i hans verk och varit synliga. Därför finns det inget försvar för dem;
Rom 1:21

de har haft kunskap om Gud men inte ärat honom som Gud eller tackat honom. Deras tankemöda ledde dem ingenstans, och deras oförståndiga hjärtan förmörkades.
Rom 1:22

De ville gälla för visa men blev till dårar.
Rom 1:23

De bytte ut den oförgänglige Gudens härlighet mot bilder av förgängliga människor, av fåglar, fyrfotadjur och kräldjur.
Rom 1:24

Därför lät Gud dem följa sina begär och utlämnade dem åt orenhet, så att de förnedrade sina kroppar med varandra.
Rom 1:25

De bytte ut Guds sanning mot lögnen; de dyrkade och tjänade det skapade i stället för skaparen, som är välsignad i evighet, amen.
Rom 1:26

Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt,
Rom 1:27

likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse.
Rom 1:28

Eftersom de föraktade kunskapen om Gud lät han dem hemfalla åt föraktliga tänkesätt så att de gjorde det som inte får göras,
Rom 1:29

uppfyllda av allt slags orättfärdighet, elakhet, själviskhet och ondska, fulla av avund, blodtörst, stridslystnad, svek och illvilja.
Rom 1:30

De skvallrar och baktalar. De föraktar Gud. De är fräcka, övermodiga och skrytsamma, uppfinningsrika i det onda, uppstudsiga mot sina föräldrar,
Rom 1:31

tanklösa, trolösa, kärlekslösa, hjärtlösa.
Rom 1:32

De vet vad Gud har bestämt: att alla som lever så förtjänar döden. Ändå är det just så de lever, ja än värre, de tycker det är bra när andra gör det.

Rom 8:1
Ett andligt liv i frihet
Nu blir det alltså ingen fällande dom för dem som tillhör Kristus Jesus.
Rom 8:2

Ty den andliga lag som gäller för livet i Kristus Jesus har gjort mig fri från syndens och dödens lag.
Rom 8:3

Det som lagen inte kunde göra, eftersom den kom till korta inför vår köttsliga natur, det gjorde Gud. Då han lät sin egen son bli lik en syndfull människa och sände honom som ett syndoffer, dömde han synden i människan.
Rom 8:4

Därmed kunde lagens krav på rättfärdighet uppfyllas hos oss som lever efter vår ande och inte efter vår köttsliga natur.
Rom 8:5

Ty de som lever efter köttet har dess sinnelag, men de som lever efter anden är andligt sinnade.
Rom 8:6

Köttets sinnelag betyder död, men andens liv och frid.
Rom 8:7

Köttets sinnelag innebär ju fiendskap med Gud; det underordnar sig inte Guds lag och kan inte heller göra det.
Rom 8:8
De som är kvar i sin köttsliga natur kan inte behaga Gud.
Rom 8:9

Ni däremot är inte kvar i den utan lever andligt, när nu Guds ande bor i er. Men den som inte har Kristi ande tillhör inte honom.
Rom 8:10

Om Kristus bor i er, så är visserligen kroppen död på grund av synden, men anden har liv på grund av rättfärdigheten.
Rom 8:11

Om anden från honom som har uppväckt Jesus från de döda bor i er, då skall han som har uppväckt Kristus från de döda göra också era dödliga kroppar levande genom att hans ande bor i er.
Rom 8:12
Den härlighet som skall ges Guds barn
Vi har alltså skyldigheter, bröder, men inte mot köttet, inte att leva efter vår köttsliga natur.
Rom 8:13

Om ni lever på det sättet kommer ni att dö, men om ni med ande dödar kroppens gärningar skall ni leva.
Rom 8:14

Alla som leds av ande från Gud är Guds söner.
Rom 8:15

Ni har inte fått en ande som gör er till slavar så att ni måste leva i fruktan igen; ni har fått en ande som ger söners rätt så att vi kan ropa: "Abba! Fader!"
Rom 8:16

Anden själv vittnar tillsammans med vår ande om att vi är Guds barn.
Rom 8:17

Men är vi barn, då är vi också arvingar, Guds arvingar och Kristi medarvingar, om vi delar hans lidande för att också få dela hans härlighet.
Rom 8:18

Jag menar att våra lidanden i denna tid ingenting betyder mot den härlighet som skall uppenbaras och bli vår.
Rom 8:19

Ty skapelsen väntar otåligt på att Guds barn skall uppenbaras.
Rom 8:20

Allt skapat har lagts under tomhetens välde, inte av egen vilja utan på grund av honom som vållade det, men med hopp om
Rom 8:21

att också skapelsen skall befrias ur sitt slaveri under förgängelsen och nå den frihet som Guds barn får när de förhärligas.
Rom 8:22

Vi vet att hela skapelsen ännu ropar som i födslovåndor.
Rom 8:23

Och till och med vi, som har fått Anden som en första gåva, också vi ropar i vår väntan på att Gud skall göra oss till söner och befria vår kropp.
Rom 8:24

I hoppet är vi räddade - ett hopp som man ser uppfyllt är inte något hopp, vem hoppas på det han redan ser?
Rom 8:25
Men om vi hoppas på det vi inte ser, då väntar vi uthålligt.
Rom 8:26

På samma sätt är det när Anden stöder oss i vår svaghet. Vi vet ju inte hur vår bön egentligen bör vara, men Anden vädjar för oss med rop utan ord,
Rom 8:27

och han som utforskar våra hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden vädjar för de heliga så som Gud vill.
Rom 8:28

Vad innebär nu detta? Om Gud är för oss, vem kan då vara mot oss?
Rom 8:32

Han som inte skonade sin egen son utan utlämnade honom för att hjälpa oss alla, varför skall han inte skänka oss allt med honom?
Rom 8:33

Vem kan anklaga Guds utvalda? Gud frikänner,
Rom 8:34

vem kan då fälla? Kristus är den som har dött och därtill den som har uppväckts och sitter på Guds högra sida och vädjar för oss.
Rom 8:35
Vem kan då skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd?
Rom 8:36

Det står ju skrivet: För din skull lider vi dödens kval dagen lång, vi har räknats som slaktfår.
Rom 8:37

Nej, över allt detta triumferar vi genom honom som har visat oss sin kärlek.
Rom 8:38

Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer,
Rom 8:39

varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår herre.

Posted on: 2008/8/20 18:44
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ett liv utan kunskap om gud

See User information
Allsmäktig universumskapande trollkarl, sänder en av sina söner alternativt sin enda son för att hjälpa oss människor att bli fri från ondska.

Vi skickar tillbaka honom i träfrack och visar långfingret, vad är rätt vad är fel? Tro inte på falska profeter säger gud, och skickar en person som påstår han är guds son, är inte alla guds söner, vem är förmer i guds ögon? en kristen polis skulle spärra in nån som säger han är guds son, samtidigt som har tror att vi alla är guds söner.

Vad du är gör, så tänk inte själv, ställ inga frågor, acceptera, tillbe, tro, och skänk pengar, för gud behöver dina pengar!!

Gud gillar inte negrer, han gillar inte fattiga och sjuka, dom som aldrig hört talas om honom gillar han inte heller.

Men han skapade oss till sin avbild...vad betyder det?

Det man kan veta om Gud kan de ju själva se; Gud har gjort det uppenbart för dem.
Rom 1:20

Förstår du nu då?

Först skapades adam..har jag fått för mig...sen skapade gud en kvinna också som sällskap åt adam..

långt senare--

Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt,
Rom 1:27

likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse.
Rom 1:28

tydligen skapade han senare förhållnings regler på vad normalt beteende var, samt undervisade om vad som var naturligt..åtminstone för sina profeter, den lilla skara som kunde se och höra honom, eller som påstod det.

Gud hatar bögar.

Posted on: 2008/8/20 21:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jesus svarade: "Sannerligen, jag säger er: ni söker inte efter mig därför att ni har fått se tecken utan därför att ni åt av bröden och blev mätta.
Joh 6:27

Arbeta inte för den föda som är förgänglig utan för den föda som består och skänker evigt liv och som Människosonen skall ge er. Ty på honom har Fadern, Gud själv, satt sitt sigill."
Joh 6:28

De frågade då: "Vad skall vi göra för att utföra Guds verk?"
Joh 6:29

Jesus svarade: "Detta är Guds verk: att ni tror på honom som han har sänt."
joh 6:30

De sade: "Vilket tecken vill du göra, så att vi kan se det och tro pådig? Vad kan du utföra?
Joh 6:31

Våra fäder åt mannat i öknen, så som det står skrivet: Han gav dem bröd från himlen att äta."
Joh 6:32

Jesus svarade: "Sannerligen, jag säger er: Mose gav er inte brödet från himlen, men min fader ger er det sanna brödet från himlen.
Joh 6:33

Guds bröd är det bröd som kommer ner från himlen och ger världen liv."
Joh 6:34

De bad honom då: "Herre, ge oss alltid det brödet."
Joh 6:35

Jesus svarade: "Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.
Joh 6:36

Men som jag har sagt er: ni har sett mig och tror ändå inte.
Joh 6:37

Alla som Fadern ger mig skall komma till mig, och den som kommer till mig skall jag inte visa bort.
Joh 6:38

Ty jag har inte kommit ner från himlen för att göra vad jag själv vill utan för att göra hans vilja som har sänt mig.
Joh 6:39

Och detta är hans vilja som har sänt mig: att jag inte skall låta någon gå förlorad av dem som han har gett mig utan låta dem uppstå på den sista dagen.
Joh 6:40

Ty detta är min faders vilja: att alla som ser Sonen och tror på honom skall ha evigt liv. Och jag skall låta dem uppstå på den sista dagen."
Joh 6:41

Judarna förargade sig över att han hade sagt: "Jag är brödet som har kommit ner från himlen",
Joh 6:42

och de sade: "Är det inte Jesus, Josefs son? Vi känner ju hans far och mor. Hur kan han då säga att han har kommit ner från himlen?"
Joh 6:43

Jesus svarade: "Var inte förargade.
Joh 6:44

Ingen kan komma till mig utan att Fadern som har sänt mig drar honom, och jag skall låta honom uppstå på den sista dagen.
Joh 6:45

Det står skrivet hos profeterna: Alla skall bli Guds lärjungar. Var och en som har lyssnat till Fadern och lärt av honom kommer till mig.
Joh 6:46

Men ingen har sett Fadern, utom den som har kommit från Gud; han har sett Fadern.
Joh 6:47

Sannerligen, jag säger er: den som tror har evigt liv.
Joh 6:48

Jag är livets bröd.
Joh 6:49

Era fäder åt mannat i öknen och de dog.
Joh 6:50

Men brödet som kommer ner från himlen är sådant att den som äter av det inte skall dö.
Joh 6:51

Jag är det levande brödet, som har kommit ner från himlen. Den som äter av det brödet skall leva i evighet. Brödet jag skall ge är mitt kött, jag ger det för att världen skall leva."
Joh 6:52

Judarna började då tvista med varandra om hur han kunde ge dem sitt kött att äta.
Joh 6:53

Jesus svarade: "Sannerligen, jag säger er: om ni inte äter Människosonens kött och dricker hans blod äger ni inte livet.
Joh 6:54

Den som äter mitt kött och dricker mitt blod har evigt liv, och jag skall låta honom uppstå på den sista dagen.
Joh 6:55

Ty mitt kött är verklig föda, och mitt blod är verklig dryck.
Joh 6:56

Den som äter mitt kött och dricker mitt blod förblir i mig och jag i honom.
Joh 6:57

Liksom den levande Fadern har sänt mig och jag lever genom Fadern, skall också den som äter mig leva genom mig.
Joh 6:58

Detta är brödet som har kommit ner från himlen, ett annat bröd än det som fäderna åt. De dog, men den som äter detta bröd skall leva i evighet."
Joh 6:59

Detta sade han när han undervisade i synagogan i Kafarnaum.
Joh 6:60

Lärjungarna förargar sig över Jesu ord
Många av hans lärjungar som hörde honom tala sade: "Det är outhärdligt, det han säger. Vem står ut med att höra på honom?"
Joh 6:61

Jesus, som genast förstod att lärjungarna förargade sig över hans ord, sade till dem: "Får det här er att vackla?
Joh 6:62

Hur blir det då om ni får se Människosonen stiga upp dit där han var förut?
Joh 6:63

Det är anden som ger liv, köttet är till ingen hjälp. De ord jag har talat till er är ande och liv.
Joh 6:64

Men det är några av er som inte tror." Jesus visste ju från början vilka som inte trodde och vem som skulle förråda honom.
Joh 6:65

Och han fortsatte: "Det var därför jag sade er att ingen kan komma till mig om han inte får det som gåva av Fadern."
Joh 6:66

Då drog sig många av hans lärjungar tillbaka och ville inte längre följa med honom.
joh 6:67

Jesus sade till de tolv: "Inte vill väl ni också gå er väg?"
Joh 6:68

Simon Petrus svarade: "Herre, till vem skulle vi gå? Du har det eviga livets ord,
Joh 6:69

och vi tror och vi förstår att du är Guds helige."
Joh 6:70

Jesus sade: "Har jag inte själv valt ut er tolv? Och ändå är en av er en djävul."
Joh 6:71

Han menade Judas, Simon Iskariots son, ty denne skulle förråda honom, och han var en av de tolv.

Er kan världen inte hata, men mig hatar den därför att jag vittnar om att dess gärningar är onda.
Joh 7:7

Gå ni upp till högtiden. Jag gör det inte den här gången, min tid är ännu inte inne."
Joh 7:7

Posted on: 2008/8/21 21:45
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Vart vill du komma Joshua? Varför postar du alla dessa utdrag utan förklaring?

Posted on: 2008/8/22 1:13
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Enligt frimurarna själva så var Jesus en frimurare, ;)

Posted on: 2008/8/22 12:48

See User information
Jag har alltid levt utan någon tro, tills jag började vakna upp.. Och efter att lärt om hur Cesar lyfte fram kristendomen i politiska syften så kan man ana att mycket blivit förvrängt..

Men jag är övertygad om att Jesus existerar och har spridit kärlek, även om mycket blivit förvrängt..

Det jag vill komma fram till är att de krafter Jesus hade har vi, vi alla är Gud och det kan låta fel för vissa. Men för den som är öppensinnad och som kan gå igenom alla olika områden, och alla möjliga infallsvinklar med öppet sinne så faller pusselbitarna på plats.

Ingenting är vad det verkar, och det enda vi helt kan vara säkra på är att vi är medvetna. Att vi vet om att vi lever här och nu, att vi läser på detta forum här och nu. Egentligen vet vi ingenting, men vi måste våga tro, och vi kan inte neka våra egna erfarenheter. Men de som styr världen gör allt för att vilseleda oss.. De skyr inga medel för sin framgång (Trots att de aldrig kommer lyckas). De vill att vi ska tveka, de vill att vi ska vara rädda, de vill att vi ska sky kärleken och respekten för varandra. De vill att vi ska vara arga, för de vill ha vår energi vi utstrålar.

Ang. frimurare så är de goda ifrån början, och har dolt hemligheterna kring livet i symbolism och myter. Kolla bara på deras symbol, mätinstrument och bokstaven G.. G som Geometry kanske? ;)

Många kristna vill att man ska finna kristus i sig, och vi alla är en del av honom. Eftersom vi alla är ifrån samma källa, en cirkel av evigt liv, en punkt där allt liv kommer ifrån (the big bang). Vi är alla samma och Jesus var en av de som inkarnerat på vår jord för att lära oss förstå detta.

"The first shall be last, and the last shall be first"

(Livet är en evig cirkel)

BIBLE = Basic Instructions Before Leaving Earth

Men som vanligt med tiden så förvrängs saker och sanningen blir vad man gör den till. Det viktigaste är att inte inkräkta på andras fria vilja, och det var precis vad Jesus inte gjorde. Han pratade om vad han trodde på och vände sig till de som vill höra.

Ett liv utan kunskap om att man är gud är vad vi saknar, och vad vi måste återfinna. Vi är alla älskade av vår skapare, och vi är denna skapare. Mycket bevisar detta om man vågar se sambanden mellan t.ex. Strängteori, kvantfysik, geometri, Plato, Pythagoras, Jesus, Pyramiderna i Egypten, diverse kanaliseringar ifrån "högre väsen", Ryssarnas forskning kring DNA, fantom DNA, Dark Matter, ying/yang, Buddha, Moder Teresa, och att all materia är intelligent "energi" och inte dött material.

Så, Joshua, vad är din poäng för att ställa samma fråga som jonte :).

Posted on: 2008/8/22 14:24

See User information
efter att länge ha försökt få barn så födde jungfrun ett barn...tro fan att dom inte blev gravid om hon var jungfru.

Lite läsning om jesus födelse , en man som fashinerar mig lika mycke som thåström.

http://www.faktoider.nu/julen.html

Posted on: 2008/8/22 18:15

Anonym
Heh heh... Josef var inte en så smart kille...
- Men Josef älskling, jag lovar... Jag har inte varit otrogen!!! Det måste ha varit Gud som gjorde mig gravid...

Och stackars Josef trodde sin fru till den grad så han tom sprang runt och skröt om det...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper