vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur stänger man ner sin virtuella person/företag Personnumret?

See User information
Kan man avsäga sig sitt medborgareskap och stanna i landet, ta tillbaka sin födelse attest, sitt "kända" namn, och bli en fri individ, som inte kan hanteras av MASKINEN?

Tips välkomna, det här kan bli en stor grej ganska snart tror jag, avhopp, typ, funderar om man skall göra det, det verkar inte finnas nat som man kan vara stolt över som "Svensk" dvs artificiell person, nån som håller med?

I annat fall, vad skall man absolut bevara av systemet/maskinen , max en sak då?

Posted on: 2008/8/21 15:54
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur stänger man ner sin virtuella person/företag Personnumret?
Din individ är redan fri, individ är den masssa som kroppen utgör.

video.googla Robert Menard!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Kan man avsäga sig sitt medborgareskap och stanna i landet, ta tillbaka sin födelse attest, sitt "kända" namn, och bli en fri individ, som inte kan hanteras av MASKINEN?

Enda sättet att avsäga sig sitt medborgarskap är om man fått ett nytt i något annat land. Men då lär du behöva uppehållstillstånd för att få leva här.

Du lär ju knappast kunna "ta tillbaka" födelseattesten, du kan ju inte ändra på det faktum att du är född.

Posted on: 2008/8/21 17:56

Anonym
Nu kronglade du bara till det!

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/swd.htm

Anonym
Onlsow,

Vid närmare eftertanke så ser jag att du har NOLL koll på dom universiella lagarna, vad som gäller för en människa.

Skulle rek att läsa på lite innan du säger att det är si och så.

Artikel 20.

1. Var och en har rätt till frihet i fråga om fredliga möten och sammanslutningar.
2. Ingen får tvingas att tillhöra en sammanslutning.

See User information
Vad har artikel 20 med saken att göra? Ett medborgarskap räknas knappast som en sammanslutning.

Lag (2001:82) om svenskt medborgarskap

Befrielse från svenskt medborgarskap

15 § Den som är eller önskar bli utländsk medborgare får på ansökan befrias från sitt svenska medborgarskap. Befrielse skall medges den som saknar hemvist i Sverige. Den som har hemvist i Sverige får vägras befrielse endast om det finns särskilda skäl.
Är sökanden inte redan utländsk medborgare skall som villkor för befrielsen från svenskt medborgarskap krävas att han eller hon inom viss tid förvärvar medborgarskap i ett annat land.

Posted on: 2008/8/22 11:17

Anonym
1: Jag önskar inte bli medborgare, ja e människa!

2: Sverige är för mig endast en mental gräns som en sammanslutning har kommit överense om.

3: Läs det du postade: får vägras befrielse endast om det finns särskilda skäl. - Fundera på vad det betyder o va de kan va för skäl.

4: Jag är inte med borgarna, jag är med människorna, mina syskon.

5: Jag är inte medborgare, jag är mänsklig.

6: Annat land = annan mental gräns, jorden o gräset är fortfarande det samma, runt hela planeten, samma vatten, samma vind. Planeten är också en organism, en, o en hel, så jag bor på en planet. Inte i Sverige!

7: Du är också ett av mina syskon!

Anonym
Först vill jag bara säga att om man inte har ett personnummer/juridisk person, så finns det bara ett sätt att upprätthålla statusen på. Och det är att hålla sig till dessa 3 regler
Aldrig skada någon eller hindra någonsfrihet
Aldrig stjäla eller förstöra annans egendom
Aldrig ljuga i sina kontrakt

Om det nu skulle vara så att man råkar ha en juridisk person/personnummer som man inte längre önskar använda, som jag har uppfattat det, så använder man sig av en notarius publicus.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Notarius_publicus

Låter denne notera att du inte längre känns vid ditt personnummer.

Sedan finns det där i systemet, som dokument, vid behov som tex när polisen kommer och försöker köra papparollen med en.
Dom är bara pappor till juridiska personer.

Dock måste jag säga att det som verkar svårare är att leva utan ett personnummer.
Man kan inte ha ett vanligt jobb, där behövs personnummer.
Man kan inte ha ett vanligt bankkonto...
Man kan inte direkt resa lika obehindrat som tex. en svensk medborgare. (Man måste kontakta berörda land/länder och sköta snacket själv, förklara att man kommer, visa hur man kommer se ut o liknande..)

Som sagt, det enda sättet detta kan fungera på, är att man är, eller har blivit, en _vettig_ människa.
Att hedra alla avtal vi har till våra medmänniskor.

See User information
Quote:

ance skrev:

3: Läs det du postade: får vägras befrielse endast om det finns särskilda skäl. - Fundera på vad det betyder o va de kan va för skäl.

Läs en gång till det jag postade. Du kan inte bli av med ditt svenska medborgarskap och göra dig statslös.

Befrielse från svenskt medborgarskap

15 § Den som är eller önskar bli utländsk medborgare får på ansökan befrias från sitt svenska medborgarskap. Befrielse skall medges den som saknar hemvist i Sverige. Den som har hemvist i Sverige får vägras befrielse endast om det finns särskilda skäl.
Är sökanden inte redan utländsk medborgare skall som villkor för befrielsen från svenskt medborgarskap krävas att han eller hon inom viss tid förvärvar medborgarskap i ett annat land.

Om du nu blivit t.ex. gambisk (eller vad du nu lyckats få beviljat) medborgare och blir av med ditt svenska medborgarskap så måste du söka uppehållstillstånd här, får du inte det riskerar du utvisning eller alternativt leva som en papperslös flykting.

Posted on: 2008/8/22 11:48

Anonym
Snälla lilla vän, jag kan omöjligt vara eller bli något annat än en människa. Jag är ingen medborgare, jag är inget personnummer, jag är inte en skattebetalare, jag är inte en svetsare, ingen miljöaktivist eller nåt annat.

För övrigt så finns det ingen lag som tvingar mig att läsa det du skriver. Hoppas du förstår vad jag igentligen menar!

Anonym
Jag antar att jag inte behöver belysa de mänskliga rättigheterna's roll på våran planet.
Första artikeln, första punkten, första satsen:
Alla människor är födda fria

Vissa av oss vet om att vi är fria.
Du (Onslow) vet att du är ofri.

Jag säger inte att du har fel, jag säger grattis på Jagförringarminarättighetsdagen.

See User information
Berätta gärna hur ni har tänkt er ert fria liv? Jag antar att ni vill leva helt utan samhällets service som sjukvård, polis, brandkår, räddningstjänst, skolundervisning osv. eftersom det kräver att man betalar skatt. Då får ni greja det på egen hand. Jag antar också att ni inte vill jobba och tjäna pengar, bara det innebär ofrihet. Användande av pengar ses ju av vissa som ofrihet. Bryta mot lagar kan ni inte heller göra eftersom det riskerar att ni blir väldigt väldigt ofria under en tid. För att vara helt fri måste man leva ensam i celibat. Det räcker med att två personer lever tillsammans, då måste man ta hänsyn till varandra och samarbeta vilket är en begränsning av den egna friheten.

Nåja, detta kanske var lite tillspetsat och överdrivet. Men berätta gärna hur ni vill leva fria. Vill ni t.ex. betala skatt så att ni får hjälp av sjukvården, brandkår etc. när så behövs?

Posted on: 2008/8/22 15:08

Anonym
Jag berättar gärna, men på något sätt skall jag också kunna livnära mig, så jag håller hellre nån form av studier/föredrag om ämnet istället. Jag har märkt att det inte går att leverera en fullgod bild om ämnet, genom chat-text typ!

Artur har redan skrivit vilka lagar man absolut inte får bryta. Om man håller sig till dom, så räcker det faktiskt.

Anonym
Jag tänkte nog tillsvidare att använda mig av pengar när jag handlar saker jag inte kan producera själv.
Då betalar jag väl ändå skatt i form av moms, bara kanske inte lika mycket allt som allt.

I det stora hela förändras inte mycket.
Solen kommer fortfarande att gå upp och ner.
Vissa dagar kommer det att regna.
Vissa dagar kommer det att blåsa.

Anonym
Onslow, har du kollat in Robert Menard?

Man bör kolla både Robert menards prylar, och Paradigm education group också. Innan man sett dom ere som att snacka 911 endast med "mainstream media info", typ!

http://www.naturalperson.com/

Rob Menard:
Del 1
Del 2

Edited by ance on 2008/8/22 17:01:47
Edited by ance on 2008/8/22 17:06:41
Edited by ance on 2008/8/22 17:07:13

See User information
Quote:

ance skrev:
Artur har redan skrivit vilka lagar man absolut inte får bryta. Om man håller sig till dom, så räcker det faktiskt.

Artur?

Quote:

ance skrev:
Onslow, har du kollat in Robert Menard?

Man bör kolla både Robert menards prylar, och Paradigm education group också. Innan man sett dom ere som att snacka 911 endast med "mainstream media info", typ!

http://www.naturalperson.com/

Rob Menard:
Del 1
Del 2

Nej. Är det den här figuren?
Filmerna är dock för långa för att det ska gå bra i min pc, men jag ska titta närmare på paradigmlänken.

Posted on: 2008/8/22 17:26

Anonym
Artman = Artur

Är det där han, nej. Väldigt viktigt o höra vad han säger, prova att ladda ner det istället, www.keepvid.com

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper