vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

Hur många amerikaner vill ha en ny undersökning?

See User information
Har någon konkreta uppgifter/källhänvisningar till detta?
Hamnat i diskution med en ragata på calle bildts blogg...

jag hittade http://www.prisonplanet.com/articles/ ... er2007/060907_b_zogby.htm

Finns det mer? vill ha så mkt info som möjligt också om hur stor truth rörelsen är - konkreta siffror om möjligt.

Posted on: 2008/7/3 1:04
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur många amerikaner vill ha en ny undersökning?

See User information
skicka länk till din diskussion, vill läsa =)

Posted on: 2008/7/3 1:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

See User information
Tack som fan A73!

länk till blogg:http://carlbildt.wordpress.com/2008/06/29/fri-med-fra-2/

jag döpte mig till crushnwo där, hoppas d va ok "vakencruschnwo"!

Posted on: 2008/7/3 13:56
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Jag ställer mig väldigt frågande till dessa "polls". Finns ett antal anledningar:

1. Väldigt få "truthers" vet vad som står i NIST-rapporten, endå klagar de på den och kräver en ny undersökning. Debunkaren Mark Roberts har frågat över 20 "truthers" på Ground Zero och inte en enda av dem kunde förklara vad NIST sa om WTC-kollapsen. Om inte "truthers" vet vad som står i NIST-rapporten, hur kan vi då anta att personer som inte lagt någon större vikt vid 9/11 vet vad som står där? Således är det ju väldigt dumt att kräva en ny undersökning när folk inte ens vet vad som står i den som gjorts.

2. Mig veterligen har INGEN kunnat peka ut ett fel i NIST-rapporten. Anklagelserna mot NIST består nästan bara av "strawman"-argument, varpå de menar att NIST har fel.

3. "Truthers" vill ha en oberoende undersökning. Vad menas med oberoende? Denna frågan skulle jag gärna vilja ha svar på av en "truther", då jag inte kan komma på ett bra svar.

P.S. Jag är medveten om att denna tråden är lite gammal, men tyckte att mitt inlägg passade bra in här.

Posted on: 2008/8/10 13:12
/

See User information
oberoende innebär ju att ingen politik är inblandad.
Att folket som undersöker och driver undersökningen inte har ngt att käna på det och inte vinklar den..
Något som hitils inte gjort.

Posted on: 2008/8/10 13:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Debunkaren Mark Roberts har frågat över 20 "truthers" på Ground Zero och inte en enda av dem kunde förklara vad NIST sa om WTC-kollapsen.

Jag har ställt samma fråga på detta forum och ingen här kunde då heller svara på vad den NIST:s förklaring sa.
Se denna tråd: http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=10420
Inlägg #27: "Vad säger den officella versionen om kollapsen (NIST:s) om orsaken till inbuktningen på tornen?"

Inget svar fick jag.

Istället fick man kommentarer som:
"Ingen här tror på den officiella förklaringen för vi är inte så lättlurade."
"En förklaring, är ingen fysikalisk orsak, och för den delen, var det inte ytterväggarna som bar upp byggnaden, det var core columnerna, som bar lasten för tyngden av byggnaden."
"Dom där patetiska funderingarna om fasadens inbuktning är halmstrågubbar.. "
"Ingen behöver bry sig om den officiella förklaringen, eftersom den inte bevisats."

Plus en massa försök att hoppa till något helt annat ämne.

Posted on: 2008/8/10 13:33

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Att folket som undersöker och driver undersökningen inte har ngt att käna på det och inte vinklar den..

På vilket sätt är inte NIST oberoende menar du?

Posted on: 2008/8/10 13:39

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

emil322 skrev:

På vilket sätt är inte NIST oberoende menar du?

Tänkte fråga precis samma sak, men du hann före :)

Posted on: 2008/8/10 13:52
/

See User information
Nist är skapat av usas handelsdepartement. Är det oberoende?...
jissus ni griper verkligen efter strå och hänger upp er på dom sjukaste sakerna..
Galna konspirationsteoretiker...

Posted on: 2008/8/10 13:55

See User information
Paniken sprider sig, Ohhh herre Gud bevare oss från allt som kan kasta ett ljus över 9/11....

Posted on: 2008/8/10 14:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Nist är skapat av usas handelsdepartement. Är det oberoende?...
jissus ni griper verkligen efter strå och hänger upp er på dom sjukaste sakerna..
Galna konspirationsteoretiker...

Det du säger betyder således följande: Att alla experter som tillkallades för att jobba på NIST-rapporten är köpta, eller medvetet ljuger. Har jag fel?

Posted on: 2008/8/10 14:09
/

Anonym
Eller så vill de inte se

See User information
Det är inte det jag säger...
Det jag säger är att NIST inte är ett opatiskt företag och därför ingen opatisk utredning.

Alla som jobbar på coca cola kanske inte älskar cola, men dom jobbar för att sälja mer cola...

Snark, skärp dig.

Posted on: 2008/8/10 14:15

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Det är inte det jag säger...
Det jag säger är att NIST inte är ett opatiskt företag och därför ingen opatisk utredning.

Alla som jobbar på coca cola kanske inte älskar cola, men dom jobbar för att sälja mer cola...

Snark, skärp dig.

Men nu jobbade faktiskt inte alla på NIST:

"NIST has marshaled world-class technical expertise from both within and outside the agency. External experts have been drawn from academia, practice, and government, and used on an as-needed basis in various phases of the investigation."

http://www.nist.gov/public_affairs/fa ... ist_investigation_911.htm

Posted on: 2008/8/10 14:22
/

See User information
Den här kan väl vara lämpad för Calles blogg

http://www.opednews.com/articles/gene ... _seven_cia_veterans_c.htm

Posted on: 2008/8/10 14:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

"NIST has marshaled world-class technical expertise from both within and outside the agency. External experts have been drawn from academia, practice, and government, and used on an as-needed basis in various phases of the investigation."

Men herregud, det var NIST som gav ut raporten, därav var det dom som läste och granskade den, editerade och tog bort det som var dåligt.
Skrev vad som "hände" och fullfylde deras plikt i agendan

Posted on: 2008/8/10 14:27

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Men herregud, det var NIST som gav ut raporten, därav var det dom som läste och granskade den, editerade och tog bort det som var dåligt.
Skrev vad som "hände" och fullfylde deras plikt i agendan

Men herregud på dig själv, om de nu editade skiten, borde vi inte hört från någon expert om detta? De experter som hjälpte till med rapporten väljer att hålla tyst om att de editas bort? Låter ju väldigt rimligt...

Posted on: 2008/8/10 14:28
/

See User information
Tas bort och tas bort... Dom valde ju uppenbarligen vem det skulle vara som jobbade med det.
Dessutom är det ju inte direkt så att "experter" som inte håller med NIST håller tyst om det...
gudars pojken.

Posted on: 2008/8/10 14:30

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Tas bort och tas bort... Dom valde ju uppenbarligen vem det skulle vara som jobbade med det.
Dessutom är det ju inte direkt så att "experter" som inte håller med NIST håller tyst om det...
gudars pojken.

Jaså, uppenbarligen...hmm...hur vet du detta? Jo för att det passar in i din världsbild, eller har jag fel? Alla experter som håller med den officiella teorin är ju självklart köpta/lurade/medvetet lögnare.

För faktum är att du kan inte visa på en endå källa som stödjer faktumet att NIST valde ut experter för att passa en viss bild. Det är endast lösa teorier och det är du mycket medveten om.

Posted on: 2008/8/10 14:33
/

See User information
Hehe, alvarligt talat... Tror du det är ngn form av "konspiration" att företag och organisationer väljer ut vem som skall jobba för dom..
Du är verkligen...speciell..

Posted on: 2008/8/10 14:36

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Hehe, alvarligt talat... Tror du det är ngn form av "konspiration" att företag och organisationer väljer ut vem som skall jobba för dom..
Du är verkligen...speciell..

Precis som jag tänkte så är det bara tomma ord du kontrar med. Du har absolut ingen aning om hur de valde ut sina experter, utan antar saker som du sedan tar för fakta.

Sen kan du sluta leka överlägsen, det börjar bli tråkigt.

Nu är vi dock Off-topic igen, och det är fortfarande inte någon som svarat SPECIFIKT på frågan: Vilka skulle göra denna oberoende utredningen? Att säga att den ska vara opolitisk är ett väldigt diffust svar

Posted on: 2008/8/10 14:41
/

Anonym
Bah! 9/11 är bara en stor fet jävla bromskloss som hindrar oss alla att komma vidare och få till ett bättre samhälle.
Hela 9/11-rörelsen - truthers liksom debunkers - är gatekeepers allihopa! Vare sig de vet om det eller inte

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Bah! 9/11 är bara en stor fet jävla bromskloss som hindrar oss alla att komma vidare och få till ett bättre samhälle.
Hela 9/11-rörelsen - truthers liksom debunkers - är gatekeepers allihopa! Vare sig de vet om det eller inte

På vilket sätt hindrar debatter om 9/11 oss från strävan mot ett bättre samhälle?

Posted on: 2008/8/10 14:51
/

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper