Vakencorner
|
Re: Datorspelen vi minns!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Beneath a Steel Sky är faktist gratis nu och man kan spela det på SCUMM-emulatorn ScummVM. SCUMM är LucasArts interpreter som deras och en del andra spel är uppbygd på. ScummVM har numera stöd även för Sierras tidigare spel. http://scummvm.sf.net ScummVM är som sagt en emulator, men det utvecklas för många plattformar. Allt från Linux (olika distr), MacOS, Windows och UNIX, men även till TV-Spels konsoler och mobiltelefoner. Jag kan faktist spela SCUMM-spelen både på min telefon och barnens Nintendo DSi
Posted on: 2010/10/1 12:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om man tycker om Sierra och LucasArt spel så kan man också ta en titt på (Ags) Adventure Game Studio.
Har själv gjort 2 spel med det programmet. Har Testat Scumm vilket funkar riktigt bra. Dock är inte utbudet så stort vad jag minns när jag testade programmet för en massa år sedan.
Posted on: 2010/10/3 11:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ScummVM har ju stöd för alla dessa spelen http://scummvm.sourceforge.net/compatibility/
Dvs Lucas Arts point 'n click spel, Activision Adventure Game, Adventuresoft/Horrorsoft (Simon the sorcerer), Coktel Vision (Gobliiins), Revolution Software (Beneath a Steel Sky och Broken Sword), Sierra AGI och SCI (De flesta Sierra spelen), Humongous Entertainment (Freddi Fish och Putt-putt) och en hel del fler spel...
Posted on: 2010/10/3 12:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag har precis spelat klart Assassin's Creed 2. Jag har spelat ettan också, men de här spelen är intressanta. Man är lönnmördare som slåss mot tempelriddare, men intressanta konspirationer och allt. Pröva det!
Det är uppbyggt som ett Grand Theft Auto på 1100-talet (ettan) och 1500-talet (tvåan), men lite av spelet utspelas i vår tid också.
Posted on: 2012/12/8 15:25
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login