vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: En oseriös undersökning.

See User information
Quote:

Snapcase skrev:
"PS Om ni kollar riktigt länge till, så registrerar ni också att det inte är en ballerina utan en... ja, det får ni se.
Kom ihåg kolla noga och LÄNGE. Det tar en stund, men du kommer att bli F-Ö-R-B-L-U-F-F-A-D."

metaphor, jag får nog ge mig, ser inte det du ser, kan du ge mig en ledtråd?

Hehe, 1:a april kom lite tidigare i år bara...

Posted on: 2010/3/4 21:44

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
När publicerar du resultatet av din undersökning?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nu håller det på att bli New Age...

Det var nytt att tallkottkörteln skulle vara en bro på det sättet... det låter som materialistiskt tänk.

Posted on: 2010/3/9 20:35

Anonym
Quote:

smilia skrev:
Det var nytt att tallkottkörteln skulle vara en bro på det sättet... det låter som materialistiskt tänk.
Fast faktist... Tallkottskörteln är ju det organ som sägs innehålla människans själ. - Det tredje ögat dessutom.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

smilia skrev:
Fast faktist... Tallkottskörteln är ju det organ som sägs innehålla människans själ. - Det tredje ögat dessutom.

Precis, så då kan det leda lite fel att tala om att connecta hjärnans halvor.

Posted on: 2010/3/9 20:42

See User information
Quote:

smilia skrev:

För att?

Posted on: 2010/3/9 20:47

See User information
Quote:

Miri skrev:
Quote:

smilia skrev:

För att?

Jo det som Compu var inne på...

Posted on: 2010/3/9 20:57

Anonym
Men Miri "frikopplar" ju illusionen genom tallkottskörteln. Dvs styr själv hur hon vill den ska snurra utan påverkan av hjärnhalvorna.

Fast förresten är illusionen utan vetenskapligt stöd. Vetenskapligt sett har det inte någonting alls att göra med vilken hjärnhalva som är dominerande, utan bara en illusion skapad av Nobuyuki Kayahara.
Man kan beskåda hans övriga verk på http://www.procreo.jp/labo.html

See User information
Quote:

computerror skrev:
Men Miri "frikopplar" ju illusionen genom tallkottskörteln. Dvs styr själv hur hon vill den ska snurra utan påverkan av hjärnhalvorna.

Hon släpar på skallen..., genom att tro hon "gör något" så är det skallen...

Några artiklar:

http://www.theepochtimes.com/n2/scien ... n-dmt-third-eye-3008.html

http://pureinsight.org/node/1985

http://pureinsight.org/node/1271

http://pureinsight.org/node/164

Posted on: 2010/3/9 21:07

See User information
Quote:

smilia skrev:
Quote:

computerror skrev:

Hon släpar på skallen..., genom att tro hon "gör något" så är det skallen...

Det är ju inget hinder att koppla in huvudet efter att frikopplingen (bra uttryck, tack Computerror) ifråga skett. Förklaringen i efterhand av det som hände är givetvis en verbaliserad rekonstruktion vilket sker med hjälp av det dagliga medvetandet/intellektet - men så fort en "vändning sker i bilden" så är intellektet inaktivt. (Jämför med att du vaknar till i samma ögonblick du med intellektet upptäcker att du håller på att somna.)

Posted on: 2010/3/10 9:05

See User information
Ja koppla av nu...

Jag kopplade in mitt högra knä och ballerinan snurrar bara halva varv, fram och tillbaka...

Posted on: 2010/3/10 9:14

See User information
Quote:

smilia skrev:
Ja koppla av nu...

Jag kopplade in mitt högra knä och ballerinan snurrar bara halva varv, fram och tillbaka...

Är du nu helt säker på att det är ballerinan som snurrar? Är det annat än juice i frukostglaset kan du få för dig att du har tre knän och huxflux kanske du sitter där och gör helikoptern.

Posted on: 2010/3/10 9:19

See User information
Quote:

Miri skrev:
Quote:

smilia skrev:
Ja koppla av nu...

Är du nu helt säker på att det är ballerinan som snurrar? Är det annat än juice i frukostglaset kan du få för dig att du har tre knän och huxflux kanske du sitter där och gör helikoptern.

Jo ballerinan roterar fram och tillbaka konstant, 180 graders svängar. Men det med knät var ett skämt... men jag har ett annat sätt som gör att det blir så. Det har inget med att lägga in illusionen i friläge att göra....hehe... utan... här är det magiska:

Prova att ställ dig vid sidan av skärmen, lite framför... böj huvudet nedåt, det är hållet mot fötterna om du är uppkopplad, så du har ögonen nedåt och ser på bilden upp och ned.

Posted on: 2010/3/10 9:28

See User information
Quote:

smilia skrev:
Jo ballerinan roterar fram och tillbaka konstant, 180 graders svängar. Men det med knät var ett skämt... men jag har ett annat sätt som gör att det blir så. Det har inget med att lägga in illusionen i friläge att göra....hehe... utan... här är det magiska:

Prova att ställ dig vid sidan av skärmen, lite framför... böj huvudet nedåt, det är hållet mot fötterna om du är uppkopplad, så du har ögonen nedåt och ser på bilden upp och ned.

Där ser man ja.. konstant roterande. ..det må jag säga.. energiskt värre. (pröva en annan hobby?)

Har testat det du föreslog men såg bara katten och några dammtussar eftersom datorn frikopplades och tyngdlöst svävade till övervåningen. Men jag har ett annat tips for you:

Prova att ställ dig vid sidan av dig själv. Relax. Det kan kännas riktigt bra.

kram

Posted on: 2010/3/10 11:26

Anonym
Usch... Det där med att vara "utanför" sig själv tycker jag är jätteläskigt. Var det lite då och då förr näs jag satt förskjuten i djupa tankar. Får panik varje gång... Som dödsångest ungefär. Tack och lov att det var ett bra tag sedan nu.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper