vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 17 18 19 (20) 21 22 23 »


Re: Chemtrails


See User information
Patent RE29,142 (1977)
Combustible compositions for generating aerosols, particularly suitable for cloud modification and weather control and aerosolization

Abstract: A combustible composition for generating aerosols for the control and modification of weather conditions consisting of a readily oxidizable substance selected from the group consisting of aluminum, magnesium, alkali-metals and alkaline earth metals; an oxidizing agent selected from the groups consisting of: (a) sulphur and sulphur yielding compounds; and (b) organic and inorganic nitrates, alkali-metal and ammonium chlorates and perchlorates; The molar ratio of the oxidizable substance to the oxidizing agent being between 1.5:1 and 3.5:1 and a stable hygroscopic solid which does not directly participate in the combustion process of the combustible composition, said hygroscopic solid being present in an amount up to 40% of the total weight of the combustible composition, the oxidizable substance, the oxidizing agent and the hygroscopic substance having a particle size in the range of from -140 to +270 mesh, and a primer initiating the combustion of said composition whereby during combustion, a finely dispersed aerosol smoke consisting of moderately hygroscopic condensation nuclei, and a non-hygroscopic gas are simultaneously evolved, said gas acting to disperse said nuclei.




Patent #5,003,186 (1991)
Stratospheric Welsbach seeding for reduction of global warming

Abstract: A method is described for reducing atmospheric or global warming resulting from the presence of heat-trapping gases in the atmosphere, i.e., from the greenhouse effect. Such gases are relatively transparent to sunshine, but absorb strongly the long-wavelength infrared radiation released by the earth. The method includes the step of seeding the layer of heat-trapping gases in the atmosphere with particles of materials characterized by wavelength-dependent emissivity. Such materials include Welsbach materials and the oxides of metals which have high emissivity (and thus low reflectivities) in the visible and 8-12 micron infrared wavelength regions.

... It is presently believed that (aluminum oxide) particle sizes in the ten to one hundred micron range would be suitable for the seeding purposes. Larger particles would tend to settle to earth more quickly.

[particle examples: thorium oxide and aluminum oxide, Welsbach materials or Welsbach-like materials] Note: What are these? Are they the same materials that are found in commercial gas lantern mantles?


http://www.californiaskywatch.com/bon ... /support_docs_action2.htm

Posted on: 2011/7/2 10:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Chemtrails Pilot Admits to spraying paid by foriegn governments


http://www.youtube.com/watch?v=yNbJr7Z7yN0&feature=player_embedded

Posted on: 2011/7/5 20:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Sprang på ett patent till när jag sökte runt lite. Vet inte om ni redan sett detta? Det ägs av någon genom advokaten Deryl Neff (associerad med http://www.ldlkm.com).

Patentet ansöktes 30/8-2008 och en del av dess "claims" lyder:

1. A method of mitigating global warming comprising injecting fine particles in the stratosphere, the particles characterized by relatively low emissivity in the visible spectrum and relatively high emissivity at thermal infrared wavelengths.

Under abstract finner vi:

Pub. No.: US 2010/0127224 Al

(52) U.S. CI 252/587; 423/335

(57) ABSTRACT

A method is provided for mitigating global warming. In such method, fine particles can be injected or dispersed into the stratosphere. The particles can be characterized by relatively low emissivity in the visible spectrum and relatively high emissivity at thermal infrared wavelengths. In a particular embodiment, the fine particles can consist predominantly of silica. In a particular embodiment, the fine silica particles can include diatomaceous earth (DE), which may or may not be heat treated before injection and dispersal within the stratosphere. In one embodiment, the fine silica particles can include at least one of silica fume, fumed silica, or powdered quartz. The fine silica particles may have an average diameter ranging between 5 nanometers and 100 microns.


Ni hittar det via denna länk.

Jag har inte lusläst det ännu men inledningen verkar ju aningen passande för denna tråd.

Kände ni redan till patentet?

Posted on: 2011/7/9 0:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Fyller på med en intressant sak som står med i dokumentet:

[0047] Silica aerosols can be injected into the stratosphere using a variety of means. Silica particles in form of DE, fumed silica, silica fume, powdered quartz or other material could be injected into the atmosphere during the fuel combustion and exhaust production processes of high-flying aircraft.

Posted on: 2011/7/9 1:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
(Går det inte editera sina inlägg för att lägga till saker?)

Silica är för övrigt farligt ( enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_dioxide ). Inandning av mycket små mängder kan över tid skapa sjukdomar som Silikos (dammlunga), bronkit och cancer. Man kan ju som okunnig bara spekulera i vad utsläpp av detta ämne i stratosfären skulle kunna medföra (speciellt eftersom vi verkar snacka nanopartiklar), men man behöver knappast vara professor för att misstänka vissa "problem".

Posted on: 2011/7/9 2:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Cupio
Jag tror de hade hjälpt om du hade varit professor. Du spekulerar efter egna antaganden och gör en sanning av det. detta förfarande är vanligt inom alternativa rörelser. Att gå mot strömmen är liksom pudelns kärna.

Hur ser dina sanningar ut när det gäller ex datorer. Har du någon aning om hur mycket gifter som krävs för att tillverka en dator?

Det roliga är att ett sådant reellt problem skiter du i för att det gynnar dig. för du vill väl inte vara utan din dator eller mobiltelefon.

Hur tar du dig fram? Åker du bil eller buss. några tankar om det.
Jag kan ge dig tusentals exempel på beteende från din sida som är betydligt mera farligt för miljön än dina hittepå exempel.

Hur gör din flickvän? käkar hon P-piller? Vet du att bara för att du skall leva ut dina lustar så blir fiskat tvekönade och kan inte föröka sig.

Är det bara jag som ser att det är du som är problemet. Vad tänker du göra åt det? Destruktion eller?

Posted on: 2011/7/9 9:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Oj då.. Med ett sådant alias borde du vara lite fredligare?

Tycker det är lika roande varje gång någon anklagar någon annan för en sak, bara för att själv falla i samma grop. Du, som bara vet att jag inte är professor, antar en hel jävla massa om mig för att själv dra en slutsats. Inget av det du skriver stämmer, angående mig.

Skillnaden här är att jag utgår från något som finns präntat på papper, du utgår från något påhittat som du fantiserat ihop för att gynna din egen sinnesfrid (du fokuserar på person istället för sak).

I sakfrågan vill jag dock säga att jag håller med dig till 100%. Det är mycket allvarliga problem du påtalar och dessa problem behöver verkligen lösas!

Geoengineering handlar om att påverka hela det naturliga förloppet över mycket stora, om inte globala, områden för att gynna människan (i första hand). Att tillverka en dator är inte riktigt samma sak. Däremot snuddar p-pillerhistorien lite vid samma punkter, men med ett helt annat syfte (alltså vad intentionen är med användandet). Det inser du va? Lite hjälp på traven: Syftet med p-piller är att någon ska slippa bli gravid. Syftet med geoengineering är att påverka jordens mycket komplicerade naturliga förlopp.

Det jag spekulerar om är kostnaden för det hela om det används. Att spekulera och fundera på bieffekter INNAN man använder något är viktigt. Det har de exempelvis missat i fallet med p-piller. Att dessutom spekulera öppet och tillsammans med andra är en demokratisk skyldighet. Hur skulle du vilja att det fungerade egentligen?

Slutligen.. Du säger att du kan ge mig tusentals exempel på saker jag gör som är farligare än mitt påhittade exempel. Nämn två saker som jag gör vilka du tycker är mycket farligare än det jag menar är farligt om patentet används.

Posted on: 2011/7/9 12:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Det förefaller lite märkligt att inte skillnaden mellan de här två planens utsläpp får folk att reagera...eller hur Pax.?

http://i51.tinypic.com/33dwco5.jpg

Posted on: 2011/7/10 7:42
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
1. http://youtu.be/fQXv3OaiC0c

2. http://youtu.be/BrMxEpxOuPw

Democracy NOW!

Supporters of geoengineering have proposed radical ways to alter the planet to decrease the level of greenhouse gas emissions. Proposals include creating artificial volcanoes to pollute the atmosphere with sulfur particles, fertilizing the oceans and placing sun-deflecting aluminum foil in the sky. We speak with the groups founder, Pat Mooney, a Right Livelihood Award winner. Published with written permission from democracynow.org. http://www.democracynow.org Provided to you under Democracy NOW! creative commons license. All credits for this video belong to democracynow.org, an independent user funded news media, recognized and broadcast world wide.

Posted on: 2011/7/10 8:06
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Gaston. Kan inte du komma med egna tankar? Du går i ledband med you tube och sväljer allt. Sluta att missbruka ctrl + c och ctrl + v.

Märker inte du sambanden. Du förstår inte, alltså är det något mystiskt. Lite märkligt är det. Du ser världen genom dina ögon och förutsätter att alla andra gör likaså.

Kom inte med med fåniga bilder och insinuera att det är något som är mystiskt med dem. Förresten är det den som har en liten strimma bakom sig som står för det mystiska eller den breda eller den vita stora klumpen till vänster i bild?

Jag fattar inte vad du menar.


http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3188


Posted on: 2011/7/10 9:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Pax Dina utsagor roar mig till det yttersta, framför allt för att de inte gör ens det minsta intryck på mig, det bara stärker mina farhågor om att det finns människor i Sverige som trots en ganska hygglig skola fullständigt missat chansen att med en egen tanke betrakta världen...SR är en propaganda central som jag inte ger ett pfenning för....vilket kommer att visa sig i full prakt när öppenheten inför geoengineeringen blir mer utbredd...fram till dess ska jag roa mig med att höra fabler från den omgivning som känner skräck inför det faktum att sanningen alltid segrar....så ligg i min vän, det du hävdar säger mer om dig än mig....men det kan ju bero på att du inte känner mina kvalitéer...

Posted on: 2011/7/10 15:12

Edited by gaston on 2011/7/10 16:09:19
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Quote:

gaston skrev:
Det förefaller lite märkligt att inte skillnaden mellan de här två planens utsläpp får folk att reagera...eller hur Pax.?

http://i51.tinypic.com/33dwco5.jpg


Vari skulle det fåniga ligga i den här bilden då ?

vad som är att betrakta som fånigt är väl avsaknaden av insikt att de två flyg som gjort de två utsläppen inte kan särskiljas av vissa av oss...de som har alla hästar kvar i stallet ser en markant skillnad även om de inte kan påvisa orsaken till det....Kanske dags att läsa på om geoengineering...

Posted on: 2011/7/10 16:07
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Vart tog dom vägen, dessa chemtrails????? Jag har inte sett dom sen förra sommaren då för övrigt Ryssland mer eller mindre brann upp!

Posted on: 2011/7/10 20:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Jo du har rätt Asgeir det är betydligt färre än tidigare år, jag tog 600+ bilder i Stockholmsområdet 1997..men nu uppträder de mer sparsamt..

Posted on: 2011/7/10 20:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Om man kollar på patentet jag postade häromdagen står det:

"The particles can be characterized by relatively low emissivity in the visible spectrum and relatively high emissivity at thermal infrared wavelengths."

Det vill säga det släpper inte igenom så mycket värmestrålning men väl synligt ljus. Troligen ser man alltså inte dessa trails lika väl med bara ögat (eller vanlig kamera för den delen).

Bara en tanke..

Posted on: 2011/7/11 2:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
CHEMTRAIL ON/OFF/ON, from FERNDALE, ONTARIO, southbound HWY6, JUL10-11

http://www.youtube.com/watch?v=ym7uP8NFxBg

CHEMTRAIL ON/OFF/ON, from FERNDALE, ONTARIO, southbound HWY6, JUL10-11 6:32pm.
This plane turned the spraying off, then on again. NO ENGINE FAILURE because the CHEMTRAIL had nothing to do with an engine. We are being purposely sprayed, and lied to or we get silence. LOOK UP, show others, talk about it until it is stopped.
chemtrail1-JUL10-11.wmv

Posted on: 2011/7/11 20:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Vart tog dom vägen, dessa chemtrails????? Jag har inte sett dom sen förra sommaren då för övrigt Ryssland mer eller mindre brann upp!
eller sedan Sverige beslutade att skicka JAS till Libyen! Oj! nu blev jag sådär konspiratorisk igen, Sorry.

Det där med ryssland är lite intressant, på smhi:s världskarta kunde man tydligt se en helt molnfri ring vid flera tillfällen förra sommaren, molnen som passerade norden splitrades effektivt när de nådde baltikum, och trycktes uppåt Finnland eller neråt mot Polen, de klarade inte att träda in i ringen. Tyvärr hade jag inte då några tankar på att koppla detta till kondensstrimmorna, så hur mycket sådana det var vid dessa tillfällen kan jag inte svara på.

Attach file:


Link only for registered users

Posted on: 2011/7/12 23:17
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Förresten, med tanke på vad jag skrev innan, om att "molnen trycktes uppåt finland" förra sommaren.
http://www.youtube.com/watch?v=s3d7ZYl7z2w&feature=related


Posted on: 2011/7/13 0:25
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Du har rätt på en punkt. Bilden är inte fånig. Men däremot slutsatsen.
Du förstår inte vad du ser, i ock med det så är det något mystiskt, och så till den milda grad så att du känner dig hotat till liv och läm.

Du vet att om man står utanför ditt sätt att se på världen så tenderar din världsbild att vara helt skruvad. Jag skulle vilja säga att den snuddar vid att vara sjuk. Du åker med det här tåget för att då får du för första gången känna dig radikal och tillhöra en grupp som sätter sig emot vuxenvärlden.

Du skulle lika gärna kunna komma från Umeå och tillhöra en grupp militanta veganen som kallar dödandet av djur för mord.

Posted on: 2011/7/14 19:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Pax, du har rätt på punkterna att folk postar bilder på vanliga flygplansspår och gör bort sig ofta, och att det inte finns några bevis för något globalt chemtrail program. Men du är medveten om att själva tekniken existerar och att t.ex USA länge har forskat kring att manipulera väder för krigföring och har dessa tekniker?.

Posted on: 2011/7/14 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Absolut. Det är en gammal teknik.

Något som däremot är märkligt är att i chemtrail 1.0, om du läser tråden och liknande trådar, både här och på andra forum. Så ser du att företeelsen har bytt skepnad. i version 1.0 så blev både katter, hundar och trådskrivare sjuka efter ca: 30 min efter att de har sett vita sträck på himmelen.
Då förgiftade någon stat eller vem det nu var som spred giftet alla människor. Nu i verson 2.0 så är det vädermanipulation som står på agendan. Alla är lika övertygade om sanningshalten i den nya som den gamla versionen.

Nu är det så här att genom se på vad det verkligen är som visar sig på himmelen och analysera med vanlig enkelt förnuft så kan man lätt såga alla teorier gems med fotknölarna. MEN. Då de troende inte vill lyssna på de örat så kan man inte föra en diskussion. Alla frågor från mig och andra skeptiker svaras med ett youtube-klipp eller någon "artikel" saxat från gud vet var sida, men från usa.

Det är väldigt lätt att se vem som sätter upp spelreglerna för den hör "tron". Radikala grupper från usa som av någon anledning känner sig osedda av sin regering. Det där handlar om missnöjesgrupper som samlas bakom en idébild där man känner sammanhållning och kan samlas runt en ide som attackerar samhället och regeringen. För alla vet ju att regeringen håller på med något mystiskt.

Det är inte konstigt att i ett samhälle som bygger på olika rädslor uppkommer sådana här grupper. Det märkliga i kråksången är att det sprids till andra länder och som alltid till Sverige, och att det finns folk som likt ankor följer en ledare oavsett vad ledaren för dom.

Posted on: 2011/7/14 22:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Pax är nog inte medveten om någonting här.
Vill nog bara systematiskt förneka och försöka misskreditera
all information ang chemtrail osv.
Det är ju hur tydligt som helst.
Riktigt sorligt att se sådana människor skriva inlägg.


Posted on: 2011/7/14 22:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Blizz. Om du vill ha en kukmätartävling om medvetenhet så antar jag på goda grunder att du är en förlorare, igen. Och med tanke på din reaktion så finner jag det väldigt nöjsamt att ha skrapat på ett sår hos dig. Ditt själsliv är lika öppet som en murken grind. Frågan är hur man skall utnyttja det för att åter skrapa i de svidande såret.
Återkommer i frågan.

Posted on: 2011/7/14 22:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Jag uppskattar faktiskt att någon som Pax finns på ett forum som detta. Olika synsätt är viktiga. Hur ska man annars bilda sig en korrekt uppfattning om man bara matas med information för att få vatten på sin kvarn och inte ser flera sidor och väger information? Ofta ligger sanningen mitt emellan två, eller fler, ytterligheter.

Pax har rätt i flera saker han(?) skriver, enligt mig.

Däremot är det lite väl mycket personangrepp och osaklighet, men han är inte ensam. Det är fullständigt meningslöst att kalla någon idiot eller att konstatera att någon övertygelse är fel. Att mäta kukar eller att påstå att man är mer medveten än någon annan är lika meningslöst. Den dagen man tror man vet allt så vet man ingenting.

Posted on: 2011/7/15 0:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 17 18 19 (20) 21 22 23 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS