vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Pissed off Negative Critique for ALL OF YOU here at vaken from ME.

See User information
Nix, jag tror inte att lösningen är att följa de danska ungdomarnas exempel, även om jag tror att mycket av hoppet paradoxalt nog ligger hos ungdomen.

Jag tror inte heller att lösningen ligger i ett forum (även om det kan vara en bra början.)

Tvärs igenom hela historien så kan vi se exempel på rörelser som arbetat för förändring med ett uttalat ädelt ändamål och i de allra flesta fall har de misslyckats på grund av inre stridigheter, infiltration och attacker utifrån.

Ska man överhuvudtaget ha någon chans att lyckas i realiteten så krävs att man har en rejäl skopa självkännedom, att man känner sin ”fiende”och att man har förmågan att fokusera på det som förenar gruppen. Utöver detta krävs också mod, självkänsla och en hel del kunskap, både vad beträffar gruppdynamik och historia.

Kan man inte uppbåda denna mix så tror jag att man har goda förutsättningar att även fortsättningsvis få agera pjäs i form av höns på den spelplan vi lämpligen kan kalla matrix och som styrs av rävarna som sitt fåtal till trots kan fortsätta plocka hönsen i kraft av sina esoteriska kunskaper om hur det mänskliga psyket är beskaffat.

Skillnaden är att i detta spel behöver inte ens rävarna lyfta på arslet för att jaga hönsen eftersom hönsen är så upptagna med att hacka ihjäl varandra själva.

I mitt förra liv så hette jag Jesus men numera kallas jag Micke.

Posted on: 2007/3/4 0:29
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Då kanske det passar att man halva livet klampat in som en älg i en trädgård, även om man blivit lite mer slipad med tiden, blyghet har aldrig varit min starka sida, så upp med bollarna så ska vi skoja med rävarna....kanske få dom att bita sig i svansen..

Posted on: 2007/3/4 0:41
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
nej men herr gaston nu säger TV att du ska vilja ha sex med Linda Rosing och vara en mupp fjolla. Ser man igenom manipulationen så blir det ytterst skrattretande.

[jag skulle vilja ha info på hurvida zink lyckas fixa lite byxaffärer när han är ute och cyklar]

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
nej men herr gaston nu säger TV att du ska vilja ha sex med Linda Rosing och vara en mupp fjolla. Ser man igenom manipulationen så blir det ytterst skrattretande.

[jag skulle vilja ha info på hurvida zink lyckas fixa lite byxaffärer när han är ute och cyklar]
jag tror han är resande i korta varor..........och TV får nog leta på nån som gillar att gå på tupperwerepartyn...........

Posted on: 2007/3/4 0:53

Anonym
Fan, vi borde tailpipa på tupperware parties som Skulls & Bones gör, då skulle vi bli homofiler och president i USA.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Fan, vi borde tailpipa på tupperware parties som Skulls & Bones gör, då skulle vi bli homofiler och president i USA.

Ja vad är finare än den rena äkta kärleken män emellan.......

Posted on: 2007/3/4 1:23

See User information
Quote:

gaston wrote:

Äntligen börjar det hetta till på vaken! Ska vi krascha Bildts bastuklubb, någon?
Mikael

Posted on: 2007/3/4 11:37
------
UUAA RADIO -- http://uuaaradio.blogspot.com

See User information
Quote:

MikaW wrote:
Quote:

gaston wrote:

Äntligen börjar det hetta till på vaken! Ska vi krascha Bildts bastuklubb, någon?
Mikael
var? var? var? Vi kan ju börja med att sätta ett namn på den......är VÅRTAN ett bra förslag? peter

Posted on: 2007/3/4 11:39

Edited by gaston on 2007/3/4 11:54:54

See User information
I turned into a fucking LORAX now, and you all went LAMO on my Pissed off post!!!

So who wants to meet up in two weeks for drinks and ideas?

We still fucking SUCK!!!!

Fucking hell!!!

Ps, read up about me, The Lorax on say wikipedia, before the net gets shut down...

But that was Seuss, and WTF who are we?

What will our legacy be? Tired fingertips and bad eyes from keyboards and a life staring at CRTS?

Posted on: 2007/3/4 18:00

See User information
Quote:

The Lorax wrote:
I turned into a fucking LORAX now, and you all went LAMO on my Pissed off post!!!

So who wants to meet up in two weeks for drinks and ideas?

We still fucking SUCK!!!!

Fucking hell!!!

Ps, read up about me, The Lorax on say wikipedia, before the net gets shut down...

But that was Seuss, and WTF who are we?

What will our legacy be? Tired fingertips and bad eyes from keyboards and a life staring at CRTS?

Japp, vi måste plantera truffula.....

Posted on: 2007/3/4 18:09

See User information
Jag är med, The Lorax!
Och hur är det med "övervakarna"? Vill ni också vara med?
Mikael
mikael@uuaaradio.se
0414-446610

Posted on: 2007/3/5 0:00
------

See User information
Lorax, schmorax!

I dont really understand your anger here! But you are dead wrong about forum discussions. They do make a huge difference. So much so that Pentagon spends 3 Million dollars to produce information operations targeting the net.

It might be one of the most critical dilemmas for Pentagon these days, how to battle the intelligence of millions of bloggers, video distributers and researchers puzzeling all the evidence together.

Smear campaigns, Agent Provocatuers from government agencies and"official truth" bloggers and so forth are evidence of that fact.

They really fear us! Believe me! We do make a change! Going out in the street bombarding police with molotovs gonna turn the average man away from what we wanna accomplish.

Posted on: 2007/3/5 6:49

See User information
Cicero!
Ta det lite lugnt nu! Alla olika vägar behövs, även forum och bloggar. Men på dig låter det som om vi gjorde allt vi kan? Att det inte skulle gå att göra mer.
Det håller jag inte med om, för min personliga del i alla fall. Och jag gör mycket! Men uppenbarligen inte tillräckligt.

Och om du tror att de är rädda för oss, läs vad jaxtone, som trots allt är här och läser, tänker om dig: att du bara är en extremistiskt lagd tonåring. Det är den allmänna uppfattningen, oavsett hur gärna vi vill känna oss skräckinjagande och viktiga.

Hälsar
Mikael W

Posted on: 2007/3/5 12:02
------

See User information
Quote:

cicero wrote:
Lorax, schmorax!

I dont really understand your anger here! But you are dead wrong about forum discussions. They do make a huge difference. So much so that Pentagon spends 3 Million dollars to produce information operations targeting the net.

It might be one of the most critical dilemmas for Pentagon these days, how to battle the intelligence of millions of bloggers, video distributers and researchers puzzeling all the evidence together.

Smear campaigns, Agent Provocatuers from government agencies and"official truth" bloggers and so forth are evidence of that fact.

They really fear us! Believe me! We do make a change! Going out in the street bombarding police with molotovs gonna turn the average man away from what we wanna accomplish.

Let me help you understand better then.

Firstly its more dissapointment and criticism directed to us as a group.

The truth movement in Sweden is like a child in diapers learning to crawl compared to Denmark even. Next door.

Secondly, would you fear ANYTHING you created?
Of course not, especially if you had checks and balances put in place to make sure things got out of hand.

The internet was made by the NWO.
It is controlled by corporations and military interests.

The Inter "NET" world wide "WEB" is collecting and netting in all sorts of demographical information for "THEM".

Only a fool or an ignorant person would believe that it is some kind of free anarchistic creation.

It is let to happen.

Being a solely online internet "INFORWARRIOR" is a ruse, a false comfoft.
It is an illusion.

Meeting people directly is much more effective, hell in the few demos we had, ESPECIALLY on 911 2006 Five year anniversary we were pathetically only about 5 or 6 people.

That is ineefective, and laughable.

This is NOT activism, it is NOT going to lead to change.

It is a closed group of passive individuals grumbling and sharing with themselves.

We need to MEEt get out AND do things, TOGETHER!!!

THAt will effect alot more interest by far.

We then need to all contribute in the REAL WORLD together, to make change for an alternative.

This includes public debates, meetings, festivals, creating COMMUNITY and networking with police, politicians, doctors, professors, economists, other activists in order to enlighten them for support.

We are not doing this.

We suck as a group.

You are deluded if you believe otherwise, that being on the internet on forums wiull lead to much, those are the words put into your head by marketing media moguls.

It is not REVOLUTIONARY or affecting real change.

It is posing.

Posted on: 2007/3/7 12:50

See User information
Håller med om att vi måste handla!
Men det är ju ingen poäng att bli arresterad! Det förlorar vi bara på. Man kan ju handla på andra sätt än att slåss med polisen.

Posted on: 2007/3/16 20:09

See User information
Homopope aka Lorax!

Jag skickade mitt Telefonnummer till dig för ett par månader sedan angående din uppmaning till mer aktioner och engagemang.

Men jag har inte hört något ifrån dig, inte ens ett mail.

Vad säger detta om dig. Om du nu vill att vi ska komma tillsammans så får du väl ta det på allvar också och inte bara ignorera dem som vill ha kontakt och vill träffas.

Posted on: 2007/3/16 22:50

Anonym
Ta och printa ut "vakens" pdf filer och börja klistra upp över allt, man behöver inte vara tre pers. det räcker med en pers.

See User information
Nä, då "LORAX" - Jag tror inte alls att dt ligger till så! - Många är nog rädda kan så vara - men denne NOVAX - kan jag inte tänka mig är skrejj för någonting - möjligtvis för sig själv - då mellan varven - men detta han och andra menar är viktigare än att vara aktív på gatorna - gärna lte pang-pang vad det verkar - Hö, hö...

Allt dt där tjaffset är bara povicationer för att lura ut oss på stan så att reptilerna - får en anledning att släppa lös sin hundar på oss!
jahg har alltid hävdat att om vi nu anser att det finns ett probelm någonstans och önskar att förändra situationen - så är dt ett måste att vi först tar reda på "Var skon klämmer" -Ta reda på alltså - hur problemet uppstått 8på riktigt, alltså - att det är en galning någonstans - kan man ju kanhända fatta - men hur denna har blivit som denna har blivit - detta måste först förstås innan man ÖHT taget kan få till stånd någom förändring a´nnars så är det dömt att misslyckas på förhand...
Detta menar i alla fall jag - om det allmänna läget... INte F-N hjälper det om jag springer runt och jävlas - Dt lade i alla fal jag av med på 60-talet... Och prexis som någon här tidigare menade - ifall de fortsatte så manipulerades dessa galningar snabbt till att höja ambitionen till att meverka i dtt valiga samhälliga spelet - Polischefer - Och politiker av alla dess slag osv etc-etc...

Posted on: 2007/3/27 1:05
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
hö, hö... "Skräm" han för f-N inte... "B-B"

Posted on: 2007/3/27 1:07
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
... then right persons will end up at right positions and lead the civilisation to greatness...

TS

Tillåt mig le en smula...

"...upptäcka att den moderna civilisationens hyllade framsteg bara är en täckmantel för en världskatastrof."

Barry Commoner, Cirkeln sluter sig, 1971.

Posted on: 2007/3/30 8:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Lorax. I wonder what you think would happend if your movement got controll over for example the streets of Copenhagen. And what kind of controll would that be, since your efforts so far only is to oppose to the present ruling principles and contracts? Why is it a bad thing to respect property and guard the individual citizens fysical peace and intellectual freedom, as the liberal state does? The alternative is a relativisation of brutality and the rule of the mob. The strong will decide who will get bread and who will not. As it idealic is in liberal capitalist democratic societys, it is your effort and capability that decides if you will get bread. And that is much better for the society as a whole, because then right persons will end up at right positions and lead the civilisation to greatness, as it is more and more in the western world of today.

TS

firstly, I do not know what you mean by "your movement" I have no movement.

I am not primarily in a position of opposition, more so creative solutions and making daily choices in my here and now to better affect change.

The STRONG mob rule is exactly what we have to day, social Darwinism perhaps...

The capatalistic banker created financial system you refer to is part of the problem.

One cannot be a part of a solution while maintaining the status quo and supporting the very system that undermines and enslaves one.

Check out ICKE on google vide, or Tsarion for that matter to get an idea of what I am refering to.

The internet is THEIR (Ruling elites) creation, they will shut it down when the time is right.

We must build up our own unique ways of living with respect and compassion and love as a base, embracing our human-ness and accepting our "faults" or mistakes, learning from them, supporting each other in a spirit of liberty and freedom.

Here and now.

Today.

Ask ourselves; Have I really done enough? For you, for myself for us all?

Posted on: 2007/4/10 19:26

See User information
Its all about information.
That is what a forum is about... to share information and ideas.

If you think that physical action is the only important thing, then you have missed the whole point.

Maybe that is why you are pissed?
Because you cannot handle it.
Maybe you dont want to share information, maybe you want to grab people in the streets and tell them what todo?

Maybe you are stressed and need to walk out in nature and take in some nice fresh air?
Yeah, maybe thats it..you need to relax and take a step back and look at the whole thing from a new viewpoint.

Dont be so narcisistic, it wont help you.

"Wars are not won on the battlefield, its won in the minds of the people."

Posted on: 2007/5/4 13:25

See User information
Ett poem ur en bok från från "The peace-piper Johnny Woods"
ett ur drag ur boken " Musings with fourliner-quips and amusingsfrom a jazzman´s notebook.

Plug-ugly Thugs in DC.
Globalplan boys so "Greasy"
Cutting world population in half.
While they hide in their tunnels and laugh

Are these psychotics insane?
What do they expect to gain?
Controlling the world is vain.
In the end their ASS will feel the PAIN.

An other one:

In a world gone mad we see the absurd
Unbareable reality and laughter is heard
The madness of psycotic global elites
Can we smile at bully boys who play tricks-for-treats.

Yet an other:

It seems like yesterday, it was Nixon´s tricks
Now Bushwackers lied and stirred up a mix.
Our Bushy-Tailed Boy cooked up a mess
A fascist Goulash? It´s anyones guess!

Nu är det väl inte vaken som är roten till det onda, snarare roten till att försöka se det samma, onda, som vi är drabbade av varje dag, har du ingenstans att kräkas, en påse från Lidl funkar.
Själv tycker jag att Vaken.se har en komisk framtoning utan att förringa allvaret i det hela, fast det finns ju en del tragiska element som lämnar spår efter sig på vaken, kanske lånade ur din påse då.

Ta inte allt så allvarligt...........................

Posted on: 2007/5/4 15:52

Anonym
Quote:
Ta inte allt så allvarligt

är inte ens verklighet allvarlig så bör man hålla sig borta från sanningen...

det finns en ganska obekväm sanning med denna sida som många gärna förtränger här inne ser jag..

det är svårt att städa upp i andras "vardagsrum" när ens egna "boende" (intellekt) är oändligt uppdelat i bla politisk korrekthet, buddhism m.m m.m..

ja varför inte ta till lite censur eller andra dolda härskar tekniker?..?

LOL..

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper