vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Anti-deppresiva

en intressant intervu med Tom Cruise från PrisonPlanet.
c a 5 minuter.

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 05/010705cruisebashes.htm

cipramil är skit . vad tycker ni ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Anti-deppresiva

See User information
En väldigt bra intervju.
Jag trodde inte det om Tom Cruise faktiskt
Man blir visare och visare...

Tack.

Posted on: 2005/12/21 21:06
Joh 3:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mycket mycket bra!
Harold Pinter, Tom Cruise. Det är så skönt att se när kändisar snackar om sånt här, folk med tillräckligt mycket "makt" för att inte viftas bort och bli kallad "konspirationsteoretiker" :)

Posted on: 2005/12/21 22:05
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."

Anonym
cruisan har lite mer att ta igen.
med tanke på top gun..
" i need speed"

han e på god väg...

Anonym

Re: Anti-deppressiva

See User information
Intressant intervju.

Vi vet ju att det är beroendeframkallande, men av vad? Det bästa är nog att inte låta en person vinna, vare sig filmstjärna eller programledare.

hur ändrar man teckensnitt??vadå prov

Posted on: 2006/3/22 11:26

Anonym
Tom Cruise är väl en brainwashed scientolog. De agerar väl efter devisen ge oss alla pengar så programmerar vi dig till att säga saker som passar vår agenda.

Därmed inte sagt att just detta påstående skulle vara felaktigt.

See User information
Jag ska titta på intervjun strax men innan så kan jag bara säga att SSRI inte är någon helhetslösning. Det kan vara bra med SSRI under en kort period för att stabilisera de kemiska substanserna i hjärnan. Men det bästa lösningen är kognitiv terapi. Jag har själv ätit SSRI (Zoloft) i ett par år tidigare. Men det löste aldrig problemet, läkarna ville bara skriva ut mer mediciner vilket gjorde att jag blev fysiskt beroende av flera läkemedel.

Dock så lärde jag mig kognitiv terapi innan jag ens visste att det fanns. Att jag lärde mig att hantera det själv beror nog på att jag alltid varit en upplyst människa och att kognitiv terapi innebär bl.a. att man ska bli mer upplyst över sina egna känslor och sin egen kropps reaktioner.

Jag har inte ätit en tablett sedan två år tillbaks och jag mår bra.

Kognitiv terapi kan även användas för att förbättra livskvalitén hos alla människor...

Posted on: 2006/4/23 5:58
I am a child of the Enlightenment

See User information
jag säger bara en sak, Awerness meditaion, lättaste meditationen som finns att göra,

Meditation hjälper mot sönna hära grjeor, bättre än vad terapi, tabletter någon gång kommer att göra!

Posted on: 2006/4/23 14:07

See User information
Kognetivt tänkande är lättare än Awereness Meditation om man bara lärt sig att kontrollera det.

Posted on: 2006/4/23 17:02
I am a child of the Enlightenment

See User information
Grejen är att kunna meditera 24h om dygnet, meditation är inte en bart att sitta som en yogurt med bena ikors, det gör man med, om man känner för det, men man mediterar när man gör allt. man kan självklart inte börja att meditera och göra avancerade grejor på samma gång, men sakta men säkert så går det bättre och bättre.

Det handlar om att man är ett vittne till allt som händer gör känner osv, sen finns det säkert andra behandlings metoder, som liknar meditation, men som sakt detta är det enklaste man kan göra och framför allt naturligaste, bara att vara, vittna nuet, hela tiden, fullständig, inge är proffs från börja, och inga garatier finns heller att man blir bättre, för livet går inte att försäkra, tyvär.

Och detta är inget man gör en vecka och sen säger att det inte går.
Meditation är som ett träd, rötter växer säg starkare och starkare.

Posted on: 2006/4/23 22:21

See User information
Väldigt goda råd!
Själv äter jag fortfarande, fastän det gör mig inte FÅNGEN, tro mig. Jag har hjälpts mycket av Qigonng, en av alla metoder; och ska se om det är bättre om/att ersätta läkarutskrivet med någon form av homeopat-medicin, mineraler eller/och hormonbalanserande??
Jag har jobbat i 6 år så det börjar bli rötter***

(sekretess)

Posted on: 2006/4/27 12:51

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper