vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Rädda Windows XP
#1
Den 30:e juni i år planerar Microsoft att sluta sälja Windows XP till förmån för Windows Vista.
Låt inte detta ske!
http://www.idg.se/1.151444

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#2


See User information
Vadå? Kan man faktiskt köpa OS?

Posted on: 2008/3/18 23:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#3
Quote:

Dunkelheit skrev:
Vadå? Kan man faktiskt köpa OS?
Din PiRAT! För inte använder du Linux?

Var försiktig... Illuminati ser inte med blida ögon på pirater.
Jag har iofs min egen filosofi ang mjukvara. Använder jag det - köper jag det. Men prövar gör jag på eget bevåg gratis. Fuskar iofs lite på G4:an... Jag äger bara en Mac OS 10.2 licens, men använder 10.4.x, men jag planerar att köpa en Mac Pro med nyaste licensen - så det löser sig...
Brukar fuska med spel också... Laddar hem dem när de är nya och när jag spelat klart dem har de blivit mycket billigare, så då köper jag dom. Jag definerar tid på mitt sätt

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#4
BRA! De kan lägga ner ViSSta också.

Microsoft och dess metoder hör hemma i Tyskland på 30-talet.
Herr Gates är satanist.

www.ubuntu-se.org

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#5
Quote:

wikhall skrev:
Herr Gates är satanist.
Herr Gates är inte satanist. Herr Gates är antikrist!
Hans fulla namn är William Henry Gates III och Bill Gates III blir 666 om man tar bokstäverna i ASCII-kod. Samma sak om man tar Windows 95, eller MS-DOS 6.21

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#6


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

wikhall skrev:
Herr Gates är satanist.
Herr Gates är inte satanist. Herr Gates är antikrist!
Hans fulla namn är William Henry Gates III och Bill Gates III blir 666 om man tar bokstäverna i ASCII-kod. Samma sak om man tar Windows 95, eller MS-DOS 6.21


Alla som använder 666 i sitt namn, är inte antikrist, men att han är av eliten är ju allmant känt, samma släkt som G Buske tydligen enligt Tsarion, eller vem som nu sa det.

Man kan ju inte direkt hänvisa till Ms Dos, eftersom Bill gates kopte detta program, det hette Q dos vid denna tiden.

Konstigt nog snodde han inte DOS, som han gjort med allt annat, Windows inklusive.

Posted on: 2008/3/19 11:13
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#7
Jag trodde Al Gore var antikrist...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#8


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Den 30:e juni i år planerar Microsoft att sluta sälja Windows XP till förmån för Windows Vista.
Låt inte detta ske!
http://www.idg.se/1.151444


Hur skall man hindra dem att sluta sälja då, har du nåt tips?

Jag kan berätta att det är hårdvaran som är problemet, att dom bara kommer tillverka hårdvara, som har en speciell kod, som valideras i Vista tex, då kan ingen annan tillverka hårdvara, så då blir det en dator med Vista, eller ingen alls.

Syndarna vaknar sent, som vanligt, men detta har varit känt i många år nu.

Vista kommer kolla alla dina filer och skanna efter vad du har skrivit i dina dokument, kolla att du inte har pirat program, eller pirat filmer.

eliten gillar pirater, dom är stolta över att dom själva är det.

det är därför G Buske är med i Skulls and Bones, som har Piraternas symbol, som logo, benknotor och en dödskalle.

Pirates = Pyrates = Men of fire

Upplysta, illuminerade, källa Tsarion

Posted on: 2008/3/19 11:20
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#9
Quote:

JohnC skrev:
Man kan ju inte direkt hänvisa till Ms Dos, eftersom Bill gates kopte detta program, det hette Q dos vid denna tiden.
Men då v6.21 utvecklades var det enbart av Microsoft.

Quote:

JohnC skrev:
Konstigt nog snodde han inte DOS, som han gjort med allt annat, Windows inklusive.
Windows 'stal' han inte. Han bara lovade att han hade en produkt som var bättre än ett program som visades på en mässa. "time & chaos" har jag för mig programmet hette, men jag är osäker... Hursomhelst så hade Micro-Soft (som de hette då) inte någon sådan produkt, men de lovade att den snart var klar. Det hela drog ut på tiden och företaget som utvecklade det konkurrerande programmets vinst uteblev, så de försvann från marknaden. Till slut släpptes Windows, men det var redan då en sämre produkt än programmet det konkurrerat ut på falska löften.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#10
Det är bara bra att dom fimpar XP... det kan få oss som är kvar i windowshelvetet att fatta att vi verkligen måste skärpa oss och gå över till nån Lajnux-variant. (ex ubuntu som verkar litet å enkelt)

Im leaving this OS soon. Kan man inte få tillbaka sin gamla Workbench 1.3 från AMIGAN, den hade allt man behövde i form av ordbehandling, filhantering osv osv. (Ja, jag tjatar nostaligiskt om amigan över allt jag får chansen)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#11
Jag föredrar nog Mac OS framför diverse Linux-versioner, fast det är klart... Mac OS X är ju byggd på Unix

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#12
Quote:

void skrev:
Det är bara bra att dom fimpar XP... det kan få oss som är kvar i windowshelvetet att fatta att vi verkligen måste skärpa oss och gå över till nån Lajnux-variant. (ex ubuntu som verkar litet å enkelt)



Bra poäng tamigfan. Jag håller ju fast vid XP för att slippa Vista...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#13
Quote:

JohnC skrev:
Hur skall man hindra dem att sluta sälja då, har du nåt tips

Eh... Ja... Börja med att gå in på http://www.idg.se/1.151444

Quote:

JohnC skrev:
Jag kan berätta att det är hårdvaran som är problemet, att dom bara kommer tillverka hårdvara, som har en speciell kod, som valideras i Vista tex, då kan ingen annan tillverka hårdvara, så då blir det en dator med Vista, eller ingen alls.
Njae. Det finns ju Intel Baserade processorer och AMD. AMD är ju inte så strikta på operativet. Sedan tillkommer det ju vilket chipset man har i datorn.

Quote:

JohnC skrev:
Vista kommer kolla alla dina filer och skanna efter vad du har skrivit i dina dokument, kolla att du inte har pirat program, eller pirat filmer.
Vista har så mycket säkerhet det är irriterande. Dessutom är en känd bugg att man inte kan göra för mycket samtidigt.
Det värsta är väl dataexekveringsskyddet, vilket gör att programvarutillverkare måste ha en licens från Microsoft/Intel för att kunna köras utan varningar. Att Macintoshar numera också kör på Intel processorer gör ju inte saken bättre...
Men jag föredrar faktist en intel-baserad PC (Med intel-chipset) Grafik föredrar jag ATI iofs...
Jag har möjlighet att köra nyaste Mac OS 10.5 på min PC, men väntar med det tills jag köper en Mac Pro

Quote:

JohnC skrev:
eliten gillar pirater, dom är stolta över att dom själva är det.
Aldrig hört talas om dubbelmoral?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#14


See User information
Quote:

Goinghome skrev:
Quote:

void skrev:
Det är bara bra att dom fimpar XP... det kan få oss som är kvar i windowshelvetet att fatta att vi verkligen måste skärpa oss och gå över till nån Lajnux-variant. (ex ubuntu som verkar litet å enkelt)



Bra poäng tamigfan. Jag håller ju fast vid XP för att slippa Vista...


Linux redan infiltrerat av eliten, det skedde ungefär samtidigt som Linux vart känt.

Massor med bolag startade olika "distrubitioner", dessa bolag, kan man ju kolla upp om man orkar, vem pengarna kom ifrån.

Som sagt, det är kretskorts tillverkarna, som kommer sätta stopp for allt som inte ar elitens programvaror, det kan man lita på, inklusive linux.

Posted on: 2008/3/19 15:01
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#15


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:

Hur skall man hindra dem att sluta sälja då, har du nåt tips

Eh... Ja... Börja med att gå in på http://www.idg.se/1.151444

[/quote]

Driver du med mig? Tror du verkligen att detta hjälper, skicka mail, hehe

Total bojkott, säger jag, men det kommer inte heller att bli av.....men jag ger inga $ till PYTTEMJUK, i den mån jag använder deras program, är jag noga med att ALDRIG betala.

Posted on: 2008/3/19 15:05
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#16
Quote:

JohnC skrev:
Linux redan infiltrerat av eliten, det skedde ungefär samtidigt som Linux vart känt.

Massor med bolag startade olika "distrubitioner", dessa bolag, kan man ju kolla upp om man orkar, vem pengarna kom ifrån.

Som sagt, det är kretskorts tillverkarna, som kommer sätta stopp for allt som inte ar elitens programvaror, det kan man lita på, inklusive linux.
Det finns flera olika läger av elitism. Linus Thorwalds tillhör ett av dem. (Skaparen av Linux)

Det finns flera konkurrerande grupper med samma mål

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#17


See User information
xp är en mkt stabil plattform överlag tycker jag, särskilt när man håller på med musikproduktion som jag gör funkar den bra.

vista är ju ett skämt. grundkonfigurationen kräver typ 4gig i ram bara för att kunna starta upp en webbläsare... Hjälpte tjejen som precis köpt ny bärbar. För att få det att flyta fick jag sitta i timmar och bara avinstallera skit som det där jävla säkerhetsprogrammet som annars poppar upp hela tiden och dra ner på grafik mm. Till slut såg det ju ut som win 2000.

Posted on: 2008/3/20 16:15
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#18
Quote:

JohnC skrev:
Driver du med mig? Tror du verkligen att detta hjälper, skicka mail, hehe

Total bojkott, säger jag, men det kommer inte heller att bli av.....men jag ger inga $ till PYTTEMJUK, i den mån jag använder deras program, är jag noga med att ALDRIG betala.
Nej, jag tror inte att det hjälper. Men piratkopiering leder bara till ilska för dom som utvecklar programmen. Men det är lugnt. Jag fattade inte det heller förut. Sedan dess har jag slängt flera hundra DVD-skivor med piratkopierat material på.
Men min ideologi lyder som så att pröva är gratis... Jag köper inte grisen i säcken. Men använder jag det köper jag det.
Tyvärr har Microsoft hängt sig själva iom Windows Vista, eftersom den är så "pirat-säker" så det inte går att använda.
Men jag har en version som inte behövs aktiveras om du är intresserad. Men den är ett gissel att använda med dataexekveringsskyddet (DEP). Den frågar en extra gång om man verkligen vill köra sådant som inte är licensierat av microsoft. Men denna version jag har är som om du köpt den fullt fungerande och slutar inte fungera efter 30 dagar

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#19


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Driver du med mig? Tror du verkligen att detta hjälper, skicka mail, hehe

Total bojkott, säger jag, men det kommer inte heller att bli av.....men jag ger inga $ till PYTTEMJUK, i den mån jag använder deras program, är jag noga med att ALDRIG betala.
Nej, jag tror inte att det hjälper. Men piratkopiering leder bara till ilska för dom som utvecklar programmen. Men det är lugnt. Jag fattade inte det heller förut. Sedan dess har jag slängt flera hundra DVD-skivor med piratkopierat material på.
Men min ideologi lyder som så att pröva är gratis... Jag köper inte grisen i säcken. Men använder jag det köper jag det.
Tyvärr har Microsoft hängt sig själva iom Windows Vista, eftersom den är så "pirat-säker" så det inte går att använda.
Men jag har en version som inte behövs aktiveras om du är intresserad. Men den är ett gissel att använda med dataexekveringsskyddet (DEP). Den frågar en extra gång om man verkligen vill köra sådant som inte är licensierat av microsoft. Men denna version jag har är som om du köpt den fullt fungerande och slutar inte fungera efter 30 dagar


hehe kastade du 200 dvd's, LOL, kasta dina pengar ochså! Jag tar dem!

Posted on: 2008/3/21 12:04
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#20
Quote:

JohnC skrev:
hehe kastade du 200 dvd's, LOL, kasta dina pengar ochså! Jag tar dem!
Det var ju bara skit jag inte använde. Kastar inte du gamla grejor? Jag frågade om några ville ha, men ingen var intresserad.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#21


See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:
hehe kastade du 200 dvd's, LOL, kasta dina pengar ochså! Jag tar dem!
Det var ju bara skit jag inte använde. Kastar inte du gamla grejor? Jag frågade om några ville ha, men ingen var intresserad.


Jag har kastat allt jag ägde när jag flyttade sist, iofs ochså en hel kartong med data skivor. och jag gav bort 600 playstationspel.

Posted on: 2008/3/21 17:33
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rädda Windows XP
#22

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#23


See User information
JOHN C han är av eliten är ju allmant känt, samma släkt som G Buske tydligen enligt Tsarion

E du en sån som tror på dårar som tsarion ?

Posted on: 2008/4/24 22:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rädda Windows XP
#24


See User information
Tsarion är mycket vettig och kan sina saker mycket väl.

Posted on: 2008/4/25 11:09
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS