vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Hur enad är eliten?
Tanken slog mig häromdagen att dom "i toppen" kanske är väldigt splittrade igentligen, jag har svårt att se hur alla i position av stor makt kan vara villiga att gå åt samma håll (NWO tex). Om dom däremot var enade i en gemensam agenda så skulle nog allting gå väldigt mycket snabbare i den riktningen dom vill ha det, till skillnad från nuläget.

Jag skulle kunna tänka mig ett scenario där det pågår någon form utav katt och råtta jakt mellan olika "grupperingar" som besitter mycket makt här på jorden.

Med grupperingar tänker jag på tex vissa länder, beroende hur man ser på saken så kanske olika religioner passar in här, hemliga sällskap, vatikanen, sionist sammansvärjningen, diverse militär komplex med alldeles för stort inflytande (USA,ryssland tex), bilderberg gruppen, maffia organisationer (yakuza,ryska maffian mm) kungliga blodsband och det finns säkert ett stort antal inflytelserika grupper som jag inte vet om.

I detta scenario tänker jag mig även att grupperingarna har hjälp utav olika personligheter för att skydda sina egna intressen och blotta andras.

Alex Jones passar in i min modell då han blottar många konspirationer men verkar på något sätt prata tyst om sionism.
Han skulle kunna vara sionisternas nickedocka som ger ut information om hur dåligt deras fiender agerar samtidigt som han leder folk iväg från sionismen. (detta var ett exempel jag är inte övertygad om att det är på det här sättet men vem vet , jag vill inte göra detta till en Alex Jones debatt)

Det var lite av mina tankar , hur ser era ut?

Vilka grupperingar är det som besitter störst makt och vilka är "allierade" med vilka? Är det någon gruppering som står utanför eller alla kanske är enade?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur enad är eliten?
Är dom ens i närheten splittrade som Lemmingsflocken så har dom garanterat problem dom också.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har hört att de är väldigt splittrade ifrån David Wilcock (www.divinecosmos.com) som är väldigt påläst.

Många vill ju också hoppa av ett sjunkande skepp, men då kan de straffas med döden så få gör det. Eller så skadas deras familjemedlemmar.

Jag tror dock det är mycket bråk, vi som står för fred har ju svårt att ena oss, och om de står för destruktion och inte kan ha lojala människor runtomkring sig, så har de garanterat det svårt.

Kolla bara på alla oförklariga självmord oc rånmord och skandaler som drabbar alla styrande, både "goda" som "onda"..

Posted on: 2008/5/4 18:48

See User information
Det finns splittringar överallt, kolla bara på Golden Dawns historia...

Det är så mycket ego, prestige att de förekommer splittringar...knappast enad front...vi har att göra med egomaniacs maktgalningar.

Posted on: 2008/5/6 9:44

Anonym
Vi är alla i samma båt och allt vi egentligen har är varandra...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper