vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Gigantisk 911-banderoll - Kom till järna helgen 12 juli.
#1


See User information
Hej, i sommar är det någon i stockholmstrakten som har lust att tillverka en gigantisk 911-banderoll. Vore riktigt roligt att chocka kommunisterna på deras årliga 11-september demo. Jag kan organisera det hela men vill först höra hur stort intresset är. Vill ha minst 10 personer

Posted on: 2008/5/29 16:15

Edited by void on 2008/7/5 12:26:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#2


See User information
Jag har platsen....

Fast Juli funkar för mig, innan Augusti helst...

Posted on: 2008/5/29 18:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#3


See User information
Precis vad jag också skulle vilja göra! Jag anmäler mig till din aktion. Säg bara tid och plats så kommer jag.
Kan mestadels på helger.

Posted on: 2008/5/31 0:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#4


See User information
Jag är på, men den måste var astronomiskt stor!
iboddvegger@hotmail.com

Posted on: 2008/6/1 0:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#5


See User information
Mått å priser på biltema....
/ PRESENNINGAR /

Presenning
Lättviktspresenning av glasfiberarmerad polyeten. Försedd med öljetter samt insydda kantrep.


Art nr Pris Antal
Olivgrön
1.60 x 1.85 m 26-7625 19,90 kr
1.85 x 2.85 m 26-7600 29,90 kr
2.85 x 3.80 m 26-7605 49,90 kr
2.85 x 4.75 m 26-7610 59,90 kr
3.80 x 5.70 m 26-7615 89,90 kr
5.20 x 6.90 m 26-7620 149,00 kr
Ofärgad
1.60 x 1.85 m 26-765 19,90 kr
1.85 x 2.85 m 26-760 29,90 kr
2.85 x 3.80 m 26-761 49,90 kr
2.85 x 4.75 m 26-762 59,90 kr
3.80 x 5.70 m 26-763 89,90 kr
5.20 x 6.90 m 26-764 149,00 kr
4.85 x 9.80 m 26-767 199,00 kr

Finns även i svart.....

Posted on: 2008/6/1 0:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#6


See User information
Hej igen, lessen att jag inte ägnat mer uppmärksam het åt den här tråden den senaste veckan då jag åkte bort och fick en massa annat att göra. Nu är jag tillbaks.

För det första rekommenderar jag alla som vill vara med på det här projektet att komma på fredag då vi ska diskutera banderollen under (eller alternativt efter) aktionen. Hoppas vi ses där.

Hittills är lokalen fixad. Lorax har en ateljé vi kan vara i.

P.S. gaston kan du ge en länk till priser och annan info om ”Lättviktspresenning av glasfiberarmerad polyeten”? Eller sitter du inne på mer av den kunskapen?

Posted on: 2008/6/4 15:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gigantisk 911-banderoll
#7
Asså, vi är ju inne på att skaffa ballong och hyra heliumtank från AGA också. Det var antingen anti/HWO som knäckte idén. En ballong/heliumfyllt objekt som vi skriver ett budskap på, och som kan återfyllas varje gång vi är ute och manifesterar.

Annars är jag också med på att göra presenning, any time dudes.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#8


See User information
www.biltema.se är dessvärre det enda jag kan mobilisera...men jag har för mig att det ska finnas på claesolsson osså....

Posted on: 2008/6/4 19:03
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#9


See User information
Fixa balongen ni om du har tid häng även på oss och gör banderoll(er). Skadar inte med att ha extra mycket krimskrams.

Posted on: 2008/6/4 20:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#10


See User information
Ska kolla claesolsson i morgon.

Posted on: 2008/6/4 20:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#11


See User information
Quote:

TimOsman322 skrev:
Ska kolla claesolsson i morgon.
Kolla vilken färg det är som biter samtidigt...

Posted on: 2008/6/4 23:02
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#12


See User information
FÄRG är viktigt, jag vet att det måste vara vikbara färg...

Det finns andra sätt att skapa banderoll:

Tips:

När det blåser blir det fucking SVÅRT att håla i denna, ibland skära man hål i platser utan text..

Det finn material som ser ut som lite tyngre myggnätt som man LIMA fast bokstaverna på.

Kanske funkar med myggnätt .

Då undvika vi problemmet med drag.

Ses på fredag...

FÖRRESSSTEN:

Behöver SLogans till flera Plakards om 911, NWO Eliten etc till fredag...You know I am making signs and am not 100% with Swedish grammar

Posted on: 2008/6/4 23:11
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#13


See User information
Hur är det med kostnader för det här "myggnätslika" materialet? Vi diskuterade det lite gran under fredagen och vi komma att misstänka att det antagligen är sjukt dyrt. Särskilt om man ska göra något i stil med 3*8 m. Fast det skulle vara bra mot eventuell vind. Dock osäker på om budgeten tillåter som sagt.

P.S. sorry att jag var tvungen att smita från tidigare i fredags. Skulle följa med vänner ut på deras lantställe. Det kom lite spontant och vädret gjorde att jag var tvungen att åka

Posted on: 2008/6/8 23:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gigantisk 911-banderoll
#14
Kan ju tipsa om att SVT har en studio mitt i Stockholm nu under fotbolls-EM, där ni skullle kunna göra lite väsen. Så får vi ju se hur pass mycket yttrandefrihet vi har kvar i prime-time..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#15


See User information
Bestäm ett datum på helgen. Vad sägs om den 14 eller 15 juni? Jag vill göra det här så fort som möjligt.

Posted on: 2008/6/11 11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#16


See User information
Myggnätt.... Kostar mellan 30 och 60 kr per meter.


8 meter = 500 kr. Beroende på HÖJDEN.

Då behöver vi samla lite pengar, jag har några hundra till detta.

Vit text kan man LIMAS med TVÅ komponents lim eller motsvarande, aööt kan man hittar påp BYGGHANDEL.

Vit material = PRESENNING, Vit eller SILVER hos Clahs Ohlsen or however it is spelled.

Skära ut texten (som projecerias av min projecter) i HELLvetica eller Arial font.


Att göra något fint BEHÖVER kostar pengar.

FInns det något mer BYGGMATERIAL som kan passa bättre?

Lite grövare?

C'mon info warriors, find the info online! ; )

Posted on: 2008/6/11 18:47
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#17


See User information
Kolla upp FISKENÄT:

http://www.fiskehornan.com/system/web ... 181&direktlank=1&Kid=1665

Finns säkert mer.

Nykelordet: MASKA (mellan tråderna..)

Posted on: 2008/6/11 19:00
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#18


See User information
http://www.lantbruksnet.se/lantbruksn ... ri/utrustning.php?aid=532



Den här oxå
Tex Fence Salt Lake

Ett starkt, lätt och kompakt nät för olika användningsområden t ex vid stora evenemang, barnområden, liftfållor, målområden etc. Användes under OS i Salt Lake City i alla skidgrenar. Är UV-beständigt, tål kyla. Maskstorlek: 10 mm. Vikt: 11 kg. Färg: blå.
Längd: 45 m. Höjd: 1,2 m.

Art.nr: 2297
Pris SEK 2150.00


Skyddsnät:

http://www.poly.se/poly/PolySkyddsn%c3%a4t203.aspx

Posted on: 2008/6/11 19:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#19


See User information
Här kommer några fler företag från vilka vi kan beställa skyddsnät:

http://www.kage-products.com/skyddsnat.htm
http://www.scancord.net/

Annars kan vi kanske köpa detta på Blocket efter att vi har prutat ner det till hälften:
http://www.blocket.se/vi/16638532.htm?ca=11_s

Skyddsnäten lär väl dock kosta en del.


Vi behöver också en symaskin med en kraftig nål. Är det något som någon kanske har tillgång till?

Posted on: 2008/6/12 1:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#20


See User information
Jag har symaskin i juli, men då måste jag har banderollen med mig till Skaraborg! ; )

Posted on: 2008/6/14 21:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#21


See User information
Tror ni det är en bra idé att nita fast bokstäverna som är gjorda av tjockt tyg? Jag tror det är lättare att nita fast istället för att sy i ett nät eftersom det är så öppet mellan maskorna.

Posted on: 2008/6/17 21:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gigantisk 911-banderoll
#22


See User information
Vill baRA PÅPEKA ETT BRA INITIATIV SOM INTE LEDDE TILL verkligheten..

Var det pengarna som ni blev rädda för?

För lite för sent.

Fel ställe tror jag : (

Posted on: 2008/6/23 23:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gigantisk 911-banderoll
#23
Pengarna finns i kassan. Im game some day!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gigantisk 911-banderoll
#24
Ja... Mark och ni andra.

När vill ni jobba med den? Nästa vecka?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS