vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Vaken.se - Onsdag 18 juni - 8.00 Riksdagsbron
Anti och jag kommer vara där på morgonen.

Vi tar väl med lite 911/vaken-flagga samt lite papper.

Nån mer som har lust att komma förbi så posta här,
eller ring oss gärna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken.se - Onsdag 18 juni - 8.00 Riksdagsbron

See User information
Jag lär inte dyka upp imorgon, men ett litet tips.

I bloggosfären pratas det om "vit klädsel" vid morgondagens manifestation. Jag väljer bara en blogg som exempel, men det har spridit sig.

http://henrikalexandersson.blogspot.c ... fra-br-vitt-p-onsdag.html

Posted on: 2008/6/17 14:23
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har inga vita kläder........ hehe!

Posted on: 2008/6/17 14:25

Anonym
Läste också det där om vitt.

Anti, jag, parsifal redo.

See User information
En vit T-shirt borde vara lätt och billigt att inhandla.

Posted on: 2008/6/17 14:31

See User information
Jag har hört lite snack om togor också, och ett vitt lakan har du väll ;).
heh..

Posted on: 2008/6/17 14:45
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Man brukar kunna hitta erbjudanden av karaktären - Köp 3 T-shirts för 99kr.

Köp tre, bär en, var redo att skänka (eller sälja) de övriga två.

Posted on: 2008/6/17 14:49

See User information
Ers... 9-11 huh?

Synd att det inte finns en ANTI NWO banner eller BILDTerberg.

More fitting...

Mass protest, det ledar ingenstans i det fallet, men ett bra tillfället att dela ut lite info så att de OVAKNA vakna...?

hoppas att lagen går genom så att folket i sverige börjar få en smak på "verkligheten".

Tror att det här samhället MÅSTE går genom SMÄRTA för att vakna faktist. Tyvärr, men så är det.

Lycka till, jag jobba sista veckan nu, skulle vore bra om de som vill fixar en 9 m banner hör av sig. ; )

Posted on: 2008/6/17 15:56
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Inte för att jag kan vara där men The Lorax sa en bra grej, dela ut information till de som demonstrerar. Journalistförbundet, vilket uppmanar journalister också, kommer vara där 07:30 så varför inte vara där och ge dom lite information kring det hela?

Denna lag är uppmärksammad i fler länder än bara Sverige. http://swartz.typepad.com -bloggen är riktigt underbar när det gäller frihet på nätet. Swartz är en grundare av Bahnhof (ej längre med i företaget, och företagets nuvarande VD säger nästan "Fuck you FRA") och är någon fler borde lyssna på.

Det kommer troligen vara någon kamera vilket kommer filma folket där med vita kläder så en flagga skulle nog sitta fint. Om detta klipp visas över fler nyheter i världen och flaggan syns/ej klipps bort i media så skulle det nog vara uppiggande för fler runt om i världen.

Filma att ni själv är där och lägg upp på nätet?

See User information
Jag säger som Johnny Cash i låten Man in Black :

I wear the black for the poor and beaten down..

I wear it for the prisoner who has long paid for his crime..

I wear the black for those who never read..

I wear it for the sick and lonely old..

And, I wear it for the thousands who have died..

Ah, I'd love to wear a rainbow every day,
And tell the world that everything's OK,
But I'll try to carry off a little darkness on my back,
'Till things are brighter, I'm the Man In Black..

Men för detta syfte skulle jag kunna ta på mig en vit tröja, jag har ju en med texten "NEJ till EU-stat", den hade ju passat.
Lycka till alla som skall dit imorgon.. Skulle jag ha varit där så skulle jag kanske tom ha kommit utklädd som "V" men det får vi kanske ta nån annan gång.. Tillfällen för att visa sin åsikt kommer nog att komma fler gånger, speciellt med denna regering.

Resized Image

Posted on: 2008/6/17 19:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Men för detta syfte skulle jag kunna ta på mig en vit tröja, jag har ju en med texten "NEJ till EU-stat", den hade ju passat.
Lycka till alla som skall dit imorgon.. Skulle jag ha varit där så skulle jag kanske tom ha kommit utklädd som "V" men det får vi kanske ta nån annan gång.. Tillfällen för att visa sin åsikt kommer nog att komma fler gånger, speciellt med denna regering.
Dom skulle bara tro du var en dåre som försökt klä ut dig till Darth Vader.
Skulle inte bara en Guy Fawkes mask vara nog? Speciellt då knivar på allmän plats är förbjudet.

Visste ni förresten att det fanns en krutkonspiration mot Gustav Vasa också?

See User information
Kommer du själv wowbagger ?

Posted on: 2008/6/17 19:51

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Kommer du själv wowbagger ?
Har jobb att göra då tyvärr.
Har redan sänt iväg massor av brev osv angående detta och jag har kommit till insikten att denna lag inte kommer att drivas igenom ändå. Det är bara en rökridå.

See User information
Quote:

Krus skrev:
Filma att ni själv är där och lägg upp på nätet?

DV-kameran står på laddning :)

Posted on: 2008/6/17 20:08

See User information
Filma alla viktiga människor när ni delar ut en dvd och frågar, "Har ni styderat den nya världsordningen" eller vet ni någonting om 9/11 rörelsen, eller nanningsrörelsen?"

Posted on: 2008/6/17 21:37
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Ska försöka, Micke!

OBS! Samlingen vid riksdagsbron kvarstår kl. 08:00 onsdag, trots återremitteringen av FRA-lagen!

Posted on: 2008/6/17 22:15

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Har jobb att göra då tyvärr.
Har redan sänt iväg massor av brev osv angående detta och jag har kommit till insikten att denna lag inte kommer att drivas igenom ändå. Det är bara en rökridå.

Aktionen började kl 8.00

Du skrev ditt första inlägg idag klockan
"07:56:15" och var alltså hemma (eller på jobbet vid den tidpunkten)

Sedan skrev du ett inlägg kl

"12:18:46"

Och sedan ett kl
16:02:54
Idag den 18e och du är även online nu kl 16.48

Man kan ju fråga sig vad du jobbar med ?
Märkligt att du aldrig kan deltaga på manifestationer men ALLTID vara online på forumet du är online när jag går till jobbet när jag lägger mig och när jag kommer hem från jobbet ?

SJUKskriven ??

Posted on: 2008/6/18 14:49

See User information
Han är ju ändå en flitig demostrant här är en bild på han

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:x ... ess.com/2007/10/moron.JPG

Posted on: 2008/6/18 14:51

Anonym
Ursäkta mig maggot? Du kämpar så hårt att försöka "avslöja mig". Jag har utfört arbete idag hemifrån åt en kompis som har ett företag. Dessutom har min son varit hemma sjuk.
Du är bara helt för mycket. Du är ju för fan en stalker.

Jag behöver inte försvara mig inför dig, men du tar ju för fan för givet att jag ljuger... Du, med din snedvridna källhänvisning och dina påhopp. Sök hjälp maggot, ärligt... Jag tror fler och fler här fattar att du inte är riktigt frisk.

Varför skulle jag ljuga och säga att jag hade jobb att göra om jag inte hade det? Du är ju helt sjuk. Skrattretande...

Dessutom att min dator står på betyder inte att jag är här. Detta har jag sagt flera gånger, men du fattar inte. Brist på läsförståelse kallas det. Du kan inte ta in någonting som ligger utanför dina egna referenser.

Ditt skämt!

See User information
Som i tråden om "Manifestation" på nationldagen där du skrev

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=24

"? Var vaken.se där förresten eller i rålis? Om rålis byttes mot gärdet skulle jag vilja höra en väldigt bra orsak till varför det kändes som en bra idé att manifestera tillsammans med nazister!? Hoppas verkligen att ni var i rålis, även om kungsan också hade varit ett alternativ."

Eller som du senare skrev

"Jag ska väl iofs hålla käften, eftersom jag åkte till landet "

och sedan detta
"Till att börja med tänkte jag faktist komma till rålis och ska jag vara ärlig tänkte jag faktist komma efter du sagt du skulle dyka upp... Men när platsen ändrades till gärdet backade jag ut."

Och som senare i samma tråd blev

"Till att börja med tänkte jag faktist komma till rålis och ska jag vara ärlig tänkte jag faktist komma efter du sagt du skulle dyka upp... Men när platsen ändrades till gärdet backade jag ut."

Och min annalys av det

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=72

Sedan om dina barn var sjuka vad fan gjorde du vid datorn precis hela tiden ?

Och denna missa du med

Manifestera den 11 juni
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=10811&forum=11

Men ska inte tjata mer om det jag är bara glad för du inte var där och skämde ut hela gänget

Men stor eloge till de tappra män och kvinnor som deltog!

Posted on: 2008/6/18 16:24

See User information
OK - rättning i ledet! Kan vi hålla oss till ämnet här i tråden - era "strider" kan ni ha på MSN/privatmess här på vaken.se, epost eller vad som helst.

Posted on: 2008/6/18 16:27

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Men ska inte tjata mer om det jag är bara glad för du inte var där och skämde ut hela gänget

Men stor eloge till de tappra män och kvinnor som deltog!
Var det du som gick och umgicks med nazisterna?

Du är bara för mycket.

Men visst... Om det får dig att må bättre kan vi leka att jag inte alls hade någon lust att komma, eftersom du skulle vara där... Jag är så rädd för dig att jag darrar i mitt fundament.
Så du kan sluta leka detektiv nu... ok Magnum P.I.?

Jag är som sagt GLAD att jag inte var där, eftersom den som gick och umgicks med nassarna skadade vaken.se's anseende. Det har rapporterats av flera andra här hur de haft bekanta som inte anslutit sig till vakens forum PGA DIG!

Du är så stolt över dina små filmklipp där du ställer frågor som inte blir besvarade till Reinfeldt och Expo. Skjutjärnsreporter va? Du lever i en fantasivärld.

Men ni nazister är ju bra på förföljelse...

Anti: Jag har försökt att lösa privata duster via PM, men han vägrar att svara... Dessutom så länge han smutskastar mig offentligt och kallar mig för lögnare måste jag försvara mig... eller?

Han hoppar ju på mig så fort jag postar ett inlägg och kallar mig psykfall...

Du... Deckarkalle... Du har skrivit 70 inlägg här med ditt nya konto och en tredjedel av dom innehåller någon form av påhopp på mig. Jag har INTE gjort personliga påhopp på dig en endaste gång, utan det är du som ständigt börjar med att ta till detta konstiga sätt att föra en diskussion... Med hot, påhopp och lögner.

En tredjedel maggot... Du verkar besatt killen.

Jag har INTE räknat de gånger du faktist kan föra en diskussion på ett någorlunda vettigt sätt och inte heller räknat med när du babblade om Lisa Ekdahl, gäddor och flugfiske för att förstöra min tråd.

Edited by Wowbagger on 2008/6/18 17:11:06
Edited by Wowbagger on 2008/6/18 17:12:24

See User information
Jag hörde att svinen röstar igen nu på kvällen , perfekt vi matchen så att inga svennar bryr sig, är det folk kvar där? Jag måste nog dit.

Posted on: 2008/6/18 18:03

See User information
samtidigt som svenskarna sitter o såsar framför den mest katastrofala fotboll man kan bevittna, smyger makten igenom sitt lagförslag.

och reinfeldth... han bara ler..

Posted on: 2008/6/18 22:01
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper