Vakencorner
|
Anonym
|
Re: 9/11 är ett heltidsjobb i sig självt
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så jag ser det är "vårt uppdrag" att ge folk information om att 11 september och kriget mot terrorismen är en bluff. I det inkluderas FRA till viss del då det är en bieffekt på regeringarnas terrorism mot folket.
Dock om man har tid kan man sprida information kring FRA-lagen men om det är demonstrationer kring t.ex FRA så borde vi vara där för att sprida faktan kring att denna lag är baserad på en bluff. Det kokas soppa på en spik. När folk inser detta så smälter spiken. Inte den bästa jämnförelsen kanske men när (den mycket ostabila) grunden till det mesta ont i dagens samhälle som också är samma grund som byggt samhället, som nu rivs ned, så kommer något jag inte kan tänka mig att ske. Resultatet lutar dock kraftigt åt folkets fördel. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: 9/11 är ett heltidsjobb i sig självt
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Fyller på mitt tidigare inlägg:
När det gäller auktioner kring 11 september så är det som behövs att man syns. Det är inte ofta folk går omkring med en tygbit med text på fasttejpat på en pinne. Det är inte jobbigt att göra, det tar några timmar att fixa till mallen och sedan är det bara att spraya. Det finns flaggor, vad jag vet, i Stockholm och i Göteborg. En 2m aluminiumgardinstång från IKEA, underlakan eller vad det nu heter med en bredd på 150mm, papper att klippa ut texten och spray. Sedan lite gaffatejp för att montera flaggan på pinnen. Allt som allt för en flagga blir det under 200 kr. Materialet som blir över räcker till en till flagga, 100 kr flaggan. När det gäller aktiviteter är det den 11 varje månad samt andra högtider, eller när man känner för det. Eller vad menar du med "förslag till aktioner som handlar om 9/11"? |
||||
|
||||
|
Re: 9/11 är ett heltidsjobb i sej självt
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag lägger mitt krut - i egenskap av entreprenör, filosof o tänkare - på att skapa ett företag som ska tjäna miljarder. Alla pengar ska användas till att underminera hela samhällets korruption genom att utnyttja den och avslöja den.
"Kolla här, såhär kan vi uttnyttja samhället" säger vi och gör det. Precis som de rika redan gör. Genom detta företag ska vi ha sammankopplade nätverk och organisationer med sponsorer och donationer som skänker pengar. Vi anställer folk som jobbar med aktivism och som på heltid kan arbeta med att gå omkring med banners och så vidare för att sprida sanning. Allting är tillsynes enkskilda händelser fast från kärnan är allting organiserat i kärlekens tecken. Vi kommer segra, no doubt. Använd skallen bara och tänk, och sluta aldrig läs och lär dig nya saker! Så hjärnan hålls i trim! :)
Posted on: 2008/6/21 9:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Krus, du har nog missuppfattat mej. Jag efterlyser förslag om var man vi kan utföra aktiviter eller aktioner som märks, platser, lämpliga evenemang, datum o.s.v. Inte hur man tillverkar skyltar eller banderoller.
Ett tips t. ex. om du har DVD-skivor att dela ut eller sälja, gå aldrig förbi en videobutik utan att gå in och kolla läget. Här finns det kunder för din produkt. Kör hårt och lycka till.
Posted on: 2008/6/21 17:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
seilon, jag vet inte riktigt vad du menar men kan du dra in de summor du nämner hoppas jag att vaken. se kan få del av det. Vi kan ju börja med att köpa café Hängmattan. Södermannagatan 10. Bless you son.
Posted on: 2008/6/21 17:18
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
De informationsspridningssetten jag "vet av" är pracka på folk på stan, vara vid arrangemang och lägga i brevlådor.
Det pratas lite om lappar skall komma upp på Vaken, lappar man kan klippa ut och sätta lite varstans. T.ex matbutiker, böcker bibliotek, tidningar, m.m. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login