vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Formationer
Hej!
Jag tänkte att detta året ska jag vara ute i riktigt god tid med information till alla er som är intresserade. Ladda era kameror, och fyll tanken i bilen!

Är det någon som förra året observerade de väldigt underliga märkena som skedde överallt (mellan Göteborg och Malmö iaf) ute på åkrar runt om i landet? Jag och min vän gjorde det. Vi var ute och tog bilder och filmade, jämförde och diskuterade.

UFO.se menar på att det ”är bara regnet” som ställt till det. Det regnade ju trots allt mycket förra sommaren. Men detta året har det inte regnat något och _ändå_ har dessa formation börjat dyka upp. NO matter- jag förstår nu vad det är för människor som håller i UFO.se med, så jag skulle lika väl kunna ha gått till Reinfeldt och frågat.

Vilket som, det intressanta med detta är att formationerna inte har någon symmetrisk eller specifik form MEN alltid följer en linje (skarpa kanter från formation till resten av åkern, ofta lite fyrkantigt i form) och tittar man närmre så är internoden på växten alltid böjd i samma vinkel. Den som känner för det kan gå ut på en åker med vete, havre eller något annat och försöka böja ett strå vid sin internod, Lycka till- det lika lätt som att böja ditt knä åt ”fel” håll. Och då blir det ännu mer intressant, när vi åker förbi en åker och där inte är ett enda märke, åker förbi en halvtimme senare och en stor form har dykt upp.

Tog hem en hel del, mätte även på plats. Som mest har slog det på ett par graders skillnad från strå till strå.

Vi såg säkert 150-200 sådana här formationer, så de är verkligen inte svåra att missa- lite som chamtrailsen? och nu har jag uppmärksammat att de börjat dyka upp igen. Jag uppmanar alla som är paranormalt intresserade att ta tag i era kameror och börja dokumentera. Ett måste för ögat.

Jag har bifogat några bilder från förra sommaren. Ta en titt!
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=wto08ky99uobon48br0e.jpg
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=ztg7dyk918lswqwqyzd5.jpg
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=5l5fcvvk9am8i50gj06t.jpg
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=b31rzxpmy1pmr1cw1kx5.jpg
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=ds4up5grojdo97kro6n0.jpg

PS, ni som tittat in en del på de stora cropcircles som finns, och tittat närmre på dem kommer förmodligen känna igen closeup bilden.

Mvh

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Formationer

See User information
Jag tror det är helt naturligt. Closeupen, vad är det menar du med den?
Att ett strå som lagt sig åt sidan i nästa led söker att växa mer uppåt mot ljuset - är det inte det?

Posted on: 2008/6/21 20:12
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tror att han vill visa på att det inte brutits av som det borde gjort om någon trampat ned detta.

Anonym
Quote:
Jag tror att han vill visa på att det inte brutits av som det borde gjort om någon trampat ned detta.

Ja, precis.

Klart kan det vara naturligt, men för mig står tanken långt borta.
När det är så mycket över ett par dagar som det blev förra året, och sättet det ligger ner på.
Det är alltid en "kant" längs med. Hade det varit naturligt känns det mer resonabelt att det blivit lite "huller om buller" kanske, iaf inte alltid så rent skuret som det är.

Sen att jag aldrig någonsin observerat detta tidigare, och jag har bott nära lander hela mitt liv. Det stärker min tro i att det är något som jag inte alls känner till.

Anonym
Ska tillägga att det på flera ställen har varit åkrar där mer har varit nedtryckt än som stått upp. Samtidigt har åkrarna intill varit 100% intakta, utan ett ända spår av detta.

Det är också en sådan sak som får mig att undra.
när 5 hektar ser ut som ett bombnedslag, och allt runt om är orört.

See User information
Quote:

trekant skrev:
Quote:

Ja, precis.

Klart kan det vara naturligt, men för mig står tanken långt borta.
När det är så mycket över ett par dagar som det blev förra året, och sättet det ligger ner på.
Det är alltid en "kant" längs med. Hade det varit naturligt känns det mer resonabelt att det blivit lite "huller om buller" kanske, iaf inte alltid så rent skuret som det är.

Sen att jag aldrig någonsin observerat detta tidigare, och jag har bott nära lander hela mitt liv. Det stärker min tro i att det är något som jag inte alls känner till.

Nej det är inte naturligt om det är huller ombuller, utan det blir just så, kanter.

Posted on: 2008/6/21 23:00

Anonym
Vad baserar du det på?

See User information
Om du ramlar framåt mot någon, så ramlar den personen lättast åt samma håll.
Om det börjar vika sig i ett fält så lägger det sig med kraftens riktning ju. Klart det blir en kant någonstans där det står emot.

Posted on: 2008/6/21 23:15

Anonym
Jo det är klart, men det är uppenbart att inget har ramlat eller tryckt ner plantorna- försöker man böja säd med tryck i någon form bryts stammen.

Jag är väldigt öppen för förslag på vad detta kan vara. Du borde gå ut och kolla på det så du kan skapa dig en egen uppfattning.

See User information
Quote:

trekant skrev:
Jo det är klart, men det är uppenbart att inget har ramlat eller tryckt ner plantorna- försöker man böja säd med tryck i någon form bryts stammen.

Jag är väldigt öppen för förslag på vad detta kan vara. Du borde gå ut och kolla på det så du kan skapa dig en egen uppfattning.

Jag har en egen uppfattning.

Jag tycker det ser ut som det gör på min koloni när gräs får växa upp helt och blomma, och det lägger sig i vissa partier.
Jag har också olika vass, bambu, elefantgräs mm...

Posted on: 2008/6/21 23:36

Anonym
Du får ta lite kort där då så jämnför vi :)

Anonym
Men detta är ju ändå mönster... Inte lika välgjorda som andra cropcircles, men ändå...?

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Men detta är ju ändå mönster... Inte lika välgjorda som andra cropcircles, men ändå...?

wow, haha. Great! Hoppas du stannar in business!

Mönster? Det måste ju se ut på något sätt, de fäller varandra eller stöttar varandra,inge enskilda pinnar som står upp.
Detta är enkel fysik, säger jag som är ofysikalisk, och oteknisk.

Posted on: 2008/6/22 0:28

Anonym
Quote:

Det är just det, det är inte mönster som man ser i vanliga fall, det är bara samma abnormala krökningar på stjälkarna.

See User information
Då är det kanske chemtrailplanen som på tillbakavägen slår på sädesböjarstrålningen, så får bönder mindre skördar >> mindre mat>>> minskad befolkning.

Tur någon här tänker till.

Posted on: 2008/6/22 0:50

Anonym
Mindre skörd?
Som sagt, du borde gå ut och kolla faktiskt ...

Inga plantor är skadade på något sätt och går hur bra som att skörda. Vi har skördat två åkrar med detta på i sommras.

See User information
Quote:

trekant skrev:
Mindre skörd?
Som sagt, du borde gå ut och kolla faktiskt ...

Inga plantor är skadade på något sätt och går hur bra som att skörda. Vi har skördat två åkrar med detta på i sommras.

Blir det verkligen samma mängs ut?

Att inte eliten vet om det då.

Posted on: 2008/6/22 0:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper