vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Himlafenomen
#1


See User information
Hej, när jag var liten för många år sedan bevittnade jag och hela min familj ett underligt himlafenomen.

Klockan var nästan midnatt, det var vinter och vi kom hem efter en bjudning hos några släktingar. När vi kommer hem och går ur bilen så ser vi att månen skakar. Kraftigt.

Det var inte som när man ser på något genom varm luft, utan om ni tänker er att ni håller en krona på en armslängds avstånd och skakar den ca 1 cm upp och ner. Månen var bredvid ett hustak så vi hade en fast referenspunkt (och det var inte jordbävning, det hade vi känt av).

Hela familjen minns detta och vi kan inte komma på vad som hänt. Är det någon här som kanske vet vad som hänt?

Posted on: 2008/7/28 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#2
Quote:

maskin skrev:
Hej, när jag var liten för många år sedan bevittnade jag och hela min familj ett underligt himlafenomen.

Klockan var nästan midnatt, det var vinter och vi kom hem efter en bjudning hos några släktingar. När vi kommer hem och går ur bilen så ser vi att månen skakar. Kraftigt.

Det var inte som när man ser på något genom varm luft, utan om ni tänker er att ni håller en krona på en armslängds avstånd och skakar den ca 1 cm upp och ner. Månen var bredvid ett hustak så vi hade en fast referenspunkt (och det var inte jordbävning, det hade vi känt av).

Hela familjen minns detta och vi kan inte komma på vad som hänt. Är det någon här som kanske vet vad som hänt?


Jag leker zz en stund nu...

Då ska vi se...

hmmm... det var ändå varm luft som orsakade det, genom huset/hustaket.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#3


See User information
Ptja, man kan ju egentligen bara spekulera..
Men det kanske var ett ufo/black projekt som flög förbi och hade ngn form av camoflage som resulterade i det.

Posted on: 2008/8/2 15:01
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#4
Quote:

emil322 skrev:

Men det kanske var ett ufo/black projekt som flög förbi och hade ngn form av camoflage som resulterade i det.


Det får bli fem av fem...



Kan du utveckla det lite mer...

Det där fenomenet har alla vakna som inte rakar sig med frottéhandduk vetat och sett kontinuerligt genom livet...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#5


See User information
Dom kanske hade tappat ner nåt mynt i osten, och skakade fram pengarna, eftersom dom skulle tjacka en vinare.

Posted on: 2008/8/3 11:25
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#6
Quote:

JohnC skrev:
Dom kanske hade tappat ner nåt mynt i osten, och skakade fram pengarna, eftersom dom skulle tjacka en vinare.


Ja faktiskt, det hade jag inte tänkt på.

Eller så har Emil rätt, det kanske var ett black ops-projekt som flög förbi, då antagligen någon förberedelse för project bluebeam...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#7


See User information
Vad är black-ops och projekt bluebeam? är det något som förklarar mångunget?

Posted on: 2008/8/5 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#8


See User information

Posted on: 2008/8/5 19:05
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#9


See User information
Jag upplevede mitt första UFO för bara några dagar sedan.
Det som också hände var att jag hade en dröm 3 dagar innan..saken var den att jag berättade till grannar och familj om ett eldklot som jag försökte att förklara i detalj med folksamlingen framför mig,men det var bara en dröm ju..tills detta fenomen
upenbarade sig mitt framför oss ALLA detta klot var på nyheterna 3 dagar efferåt...ni kan tro att vi blev paffa.

Nu finns det även på vaken.se hehe superfett var det för mig .

Här är beviset:::

http://www.youtube.com/watch?v=6vp1Y2r0hHw

Dom finns men det visste jag innan.Det rörde sig upp å ner upp å ner
sen bara drog det iväg.

Posted on: 2008/8/5 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#10


See User information

Posted on: 2008/8/6 1:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#11


See User information
Zpz kommer du kalla detta väderkondom oxo:)

http://www.youtube.com/watch?v=vjKmfogV7l0&feature=related

För att avfärda?Yteliggare en till..eller 2 till ballonger med jetfart.
http://www.youtube.com/watch?v=_gKTam ... b/videoufosairplanes.html

Posted on: 2008/8/6 16:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#12


See User information
Quote:

Du lyser med din frånvaro Zpz:Kan du eller vill du inte bemöta mitt/min vittnes upplevelse?
DU har öppet visat skicklighet att förringa och marginalisera UFO-fenomenet i allmänhet, du svarar snabbt men förvirrat.

Ett rent newage-intresse eller något annat som är ej normativt för den svenska modellen?Du nyttjar samma metoder som politiska lobbyorganisationer under valtider. De letar efter något graverande.

Känner du igen dig en ufonazist?Typ Clas Svahn ?
"Något ufo har han aldrig sett."

(referens: Aftonbladet 11 maj, 2005).

Posted on: 2008/8/9 19:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#13


See User information
Quote:

sale skrev:
Jag upplevede mitt första UFO för bara några dagar sedan.
Det som också hände var att jag hade en dröm 3 dagar innan..saken var den att jag berättade till grannar och familj om ett eldklot som jag försökte att förklara i detalj med folksamlingen framför mig,men det var bara en dröm ju..tills detta fenomen
upenbarade sig mitt framför oss ALLA detta klot var på nyheterna 3 dagar efferåt...ni kan tro att vi blev paffa.

Nu finns det även på vaken.se hehe superfett var det för mig .

Här är beviset:::

http://www.youtube.com/watch?v=6vp1Y2r0hHw

Dom finns men det visste jag innan.Det rörde sig upp å ner upp å ner
sen bara drog det iväg.


Undrar vad du sett.. Låter väldigt spännande! Men den där Youtube länken var tyvärr inget bevis.

Posted on: 2008/8/15 1:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#14


See User information
Quote:

sale skrev:
Zpz kommer du kalla detta väderkondom oxo:)

http://www.youtube.com/watch?v=vjKmfogV7l0&feature=related

För att avfärda?Yteliggare en till..eller 2 till ballonger med jetfart.
http://www.youtube.com/watch?v=_gKTam ... b/videoufosairplanes.html


Den sista Youtube länken visar med störst säkerhet ett tankningsplan med nedsläppt "tratt". Att den lyser beror troligen på ljusreflektioner, desutom dåligt filmat då planet är ur fokus ett flertal gånger. Sen gör det inte saken bättre att Jamie Musan är den som presenterar "bevisen".

En bild av en "airtanker"

http://johnquinlanphotos.com/images/edits/mid-air_refuel.jpg

Posted on: 2008/8/15 1:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#15


See User information
Quote:

sale skrev:
Jag upplevede mitt första UFO för bara några dagar sedan.
Det som också hände var att jag hade en dröm 3 dagar innan..saken var den att jag berättade till grannar och familj om ett eldklot som jag försökte att förklara i detalj med folksamlingen framför mig,men det var bara en dröm ju..tills detta fenomen
upenbarade sig mitt framför oss ALLA detta klot var på nyheterna 3 dagar efferåt...ni kan tro att vi blev paffa.

Nu finns det även på vaken.se hehe superfett var det för mig .

Här är beviset:::

http://www.youtube.com/watch?v=6vp1Y2r0hHw

Dom finns men det visste jag innan.Det rörde sig upp å ner upp å ner
sen bara drog det iväg.
Det finns fler än jag som upplever ufo"Wille"

UFOs made 600 visits to the UK


Hundreds of Britons had 'close encounters' with UFOs, according to previously-classified documents released by the Ministry of Defence.

Posted on: 2009/8/20 1:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#16
Var fjärde svensk för att vara exakt.

Jag såg 3 skepp på 12 meters diameter och ca 20-30 meters höjd passera mig i triangelformation.

Tror det är regeringen själv som experimenterar och trixar.

En annan dag såg jag något mycket lustigt som jag tog kort på.

En boll i luften med regnbågens färger som går i raka streck uppifrån och ner.

Bollen hängde säkert i luften i 30 min minst eller längre.
När jag zoomar in bilden ser jag 2 st mörka fläckar vid sidan av fenomenet, är ganska säker på att det är delar av ett misslyckat cloakat skepp..

Jag åkte även 2 mil runt den.

För mig är det tydligt att det är elektromagnetisk inverkan på atmosfär som får den att dela upp spektrumet, likt en magnet på tv skärmen.

Lev i frid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#17
Struligt och logga in , man måste klicka på registrera för att posta.

Nåja ,,hur lägger jag upp bilder ??

?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#18
Nåja ,,hur lägger jag upp bilder ??

Tips tack.

Någon??

Hallo ??

Kontakt med tellus.

??

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#19
Var påväg från Arlanda till Rimbo och därefter Norrtälje (Gröna strecket på kartan)

Redan innan almunge korsningen lägger jag märke till fenomenet (den blå fyrkantiga pricken på kartan) och bestämmer mig att svänga av vägen vid en vit kyrka påväg mot en gård som heter vängsjöberg där fenomenet flöt i luften ovanför ett skogsparti.
Man såg att det fanns som ett exakt runt fält runt det, alltså den var så rund den kunde bli ,sfärisk till formen.

Jag stannar strax innan gården vängsjöberg och tar något kort. kameran är en Sony Cybershot DCS-T5 X3 Optical zoom.

Sen tänker jag men vad är detta ska denhär grejen sväva där hela dagen??

Så flyttade jag mig lite närmare och zoomade och tog något kort till.

Tog allt som allt 4-5 kort.

Allt som allt kanske jag höll ögonen på den i 40 min.

Så jag tog något kort till och åkte sen vidare.

Kameran var bara lånad och full med bilder i det lilla 512 mb minnet så jag kunde inte nyttja funktionen och filma den utan att göra av med vännens bilder.

Vilket jag inte kunde göra



Nåja ,,hur lägger jag upp bilder ??

Tips tack.

Någon??

Hallo ??

Kontakt med tellus.

??

HHHHAAAAALLLLLLLOOOOOOO Är alla hjärndöda eller?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#20


See User information
Jag har som sagt många gånger innan, sett 12-14 stycken inom 45 minuters tid, i olika hastigheter olika vägbanor och olika avstånd. En flög rakt ovanför oss på nära håll, totalt ljudlös och vobblade sick sack på himlen. Med ett stark ljus. Hade jag haft tillgång till en kamera så ni hade sett den natt himeln hade ni varit troende allihop. Utom Zpz kanske. Vi var även 6 st som var ute o campade vi såg samma sak.

Så ni kan räkna in mig i den statistiken också. Spelar ingen roll vad folk säger, ive seen them.

Posted on: 2009/8/20 15:08
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#21
En vän stack till Grekland.

Hyrde en trampbåt och långt långt ut på havet han och hans vän trampade.

När människorna inte ens syntes som små prickar på fastlandet l kom ett ufo cirklade runt dem 2 ggr stod en bit bort och sedan begav sig mot ön och över hela stranden den svepte.

Mitt på ljusa dagen.

Den dagen jag såg dem i detalj på nära avstånd stod jag på en allmän fotbollsplan. 2 av mina polare stod och låtsatsbråkade som dom ofta då gjorde.

Jag hör ett ljud, som en svagt brummande elskåp.

Tittar runt mig, tänker här finns inga elskåp.
Sen ett svagt vinande vindljud.

Fråga mig inte varför men jag stod och tittade uppåt medans polarna låtsasbråkade och ser dom passera mig bakifrån.

Jag talade om detta till min vän som varit på semester i grekland och han fick panik och kastade ut mig.

Nästa dag när jag träffade han grät han sig förtvivlad och berättade att hans resekamrat från grekland blev så depprimerad av ufo händelsen då han var rädd att tala om det pga stämpling att han satte sig på tågspåret och ett öra och halva hans nyckelknippa vart kvar.

Så vännen min hade förträngt hela historien tills jag dök upp men min iaktagelse.

Så frågade han , varför så rädd??

Ser man dom en gång kan det vara en slump men ser man dom 2 ggr kanske dom är på jakt efter en.

Nåja iallalfall de var de på BB.

Hur lägger jag upp korten här i tråden???

Tycker jag sett bilder lite här och där hela tiden.

Så än igen ,, hur lägger man upp bilder, går det överhuvudtaget?

Ska jag fråga igen kanske.

Kanske jag kan fixa en apaprat som loggar in åt mig och skriver samma fråga om och om igen som en grammofon skiva som fastnat??

Porke senior mr/mrs user and admin??

Efinns der funktion eller efinns kanske einte iallafall kan inte få esvar.

Nej hopplöst men hojta gärna till OM MAN KAN FÅ IN BILDER I TRÅDEN.

Gratze och andas Deeeeep.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#22
lägg upp bilderna på photobucket.com och länka till dom här, med img-taggen

[img]http://i291.photobucket.com/albums/ll299/CompuTerror/gold01.jpg[/img]


visar:
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Himlafenomen
#23
Nej nu skiter jag i dethär det funkade ändå inte.

Adios.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Himlafenomen
#24


See User information
Av någon anledning så visas inte bilden i förhandsgranskningen om man har angivit bredd i guiden som startar när man klickar på Resized Image

Posted on: 2009/8/20 18:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS