Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Andrum!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
har ursäktas inget, därimot gillar jag när folk skriver av sig :) ... Läs mina inlägg från förr :)))) ...
Nåja... jag ser det så här och säger också till alla jag snackar med... Har man förstått att världen är ett rent helvete och bara finner sig i det så är man en hycklare.... Det finns bara en sak att göra om man ser ett problem, ta bort det.... Ju tidigare man börjar motarbeta ju bättre, ju längre man väntar, ju mer hycklare.. Sunt förnuft skall vara sunt förnuft.... Finns inga genvägar där... Att vara chef o stå o säga så, hmm, jag skulle skämmas.... Ledande folk måste ha lite sunt förnuft i alla fall.... Det kostar typ inget att aggera och vara aktiv... Hare gött.... Rassla vidare på t-bordet, töm bara... Tycker inte att man behöver skämmas för nåt, någonstans.... Också ett av många problem i samhället, vi är vad vi är.... mår som vi mår.... Accept, what is ... is .... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tack för dina vänliga ord. Det där jag skrev liksom bara kom, var tvungen att skriva av mig. Man behöver kanske inte alltid ha något vettigt att säga förrutom NU FÅR DET FAN-I-MIG VARA NOG! Men jag har lärt mig att man inte vinner så mycket på det om man är i fel sällskap. Fast å andra sidan kanske det temporära lidande man då får erfara kan få en del att åtminstone reagera... Må väl!
Posted on: 2006/1/30 20:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den där "världen går inte att förändra" attityden, som din chef uppvisar är ju ett bra exempel på hur väl de styrande av denna jord lyckats hjärntvätta oss människor till att inte tro på varken vår egen kraft eller våra gemensamma möjligheters kraft. Stressa sönder hopen med konflikter och krig, skräm upp dem ytterligare med skuldbeläggande religioner och se till att de har så lite fritid att det enda de orkar är att titta på imbecilla tv-program som ytterligare dummar ner deras hjärnor. Hamra sen ut ännu mera idioti via tidningar och radio och se till att förlöjliga eller marginalisera alla som försöker påtala hur lurade de är. Ungefär så har väl elitens koncept för hur man lurar mänskligheten sett ut och man måste ju medge att de lyckats väldigt väl. Så skickligt har de lyckats förblinda oss, att vi blivit varandras fångar och fångvaktare på samma gång; håll dig innanför ramarna annars blir du utfryst är den outtalade dogmen som styr våra liv.
Heder åt dig SecretEye och alla andra som vägrar sälja sin själ för att bli en del av den etablerade dumheten. Ha det gott!
Posted on: 2006/1/30 23:38
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Javisst, men samtidigt har han en poäng. Jag vet ju själv ibland när man vägrar acceptera-världen-som-den-är. Och det är ju heller inte bra att förneka, menar jag. Men det behöver ju inte betyda att man är nöjd med hur den ser ut; att det skulle vara lika bra att ge upp.
Posted on: 2006/1/31 0:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote: Idiot-88 skrev: Jovisst, vi måste se världen som den är, annars kan vi ju inte se problemet och förändra den. Men min chef menade att acceptera-världen-som-den-är är att inse att detta vi lever i nu är "as good as it gets", och så leva med det. Han menar att alla som tror att de kan påverka världen till det bättre lever i en fantasivärld.
Posted on: 2006/2/1 18:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Säg det samma till bossen Din om företaget hans, acceptera allt som det är, företaget går inte att förändra...
Det är alltså ingen idé att någon kommer med nya idéer o förslag, dom förbättrar inget... Ingen demostration eller strejk ha heller hjälpt då :) .. Hare... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jovisst, och jag beskrev hur jag tror det bästa sättet skulle vara att övertala honom att han har fel. Dvs att säga att han har rätt. =) Att visa att han har förändrat dig. Han fick ju dig tillochmed att reflektera till sådan grad att du skrev både dikter och inlägg. Så han har ju fel. Han kunde ju påverka med sin förmåga att inse svårigheten i att påverka. För det är inte lätt. Det är nog det svåraste som finns. Det kanske var det han menade? Och då har han ju plötsligt rätt...
Posted on: 2006/2/1 18:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Lightsaber:
Jag kunde inte hålla med dig mer. Läste något lustigt på baksidan av ett mjölkpaket bara för ett par dagar sedan. Vad som rekommenderades när världen såg hopplös ut var att dra för rullgardinerna, kolla på sina favoritkomedier, och glömma allt elände. Inte för att jag tror att Arla har någon illuminatikoppling men det visar hur framgångsrik propagandan är. Det har blivit den normala svenssonmoralen (något som t.o.m Bibeln varnar för): Låt oss äta och dricka för imorgon skall vi dö.
Posted on: 2006/2/1 18:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tack för tipset! Ska testa det.
Posted on: 2006/2/1 18:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Idiot-88:
Du har allt en tendens att vrida på saker och ting. Jo, men då har han ju både rätt och fel: rätt i att man ska acceptera världen som den är, fel i att det han accepterat som verkligt är sant, detta har han ju som sagt redan motbevisat genom att han påverkade mig. Nja, snarare verkade han anse det vara nästintill omöjligt att göra världen bättre, och alltså meningslöst att försöka. Sen håller jag inte med om det där att påverka världen skulle vara det svåraste som finns. Lokalt sett kan det ju vara väldigt enkelt. Globalt sett är det förstås svårare...
Posted on: 2006/2/1 18:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nämen, du...
...förlåt, nu gör jag det igen: Om t ex jag vill övertala någon om något, då gör jag bäst i att hålla med. "Javisst, javisst, du har helt rätt" Sen kanske jag planterar det, som Shygets kallar "frötanke". Och då hade diskussionens slutkläm kunnat se ut så här. "Javisst chefen... jag förstår vad du menar. Och kan inte göra annat än att hålla med. Men samtidigt så har ju du förändrat min naiva tro i att det är lätt att förändra världen. Så det kanske finns ett sätt ändå? Kanske, chefen, man ska börja med att förändra världen som står en närmast? Det som finns runtomkring, så som du nu har gjort med mig? Och kanske i förlängningen, så leder det till att jag vidarebefordrar denna förändring i andra, och vips, så har du förändrat hela världen, typ. Jag tror du underskattar din egna förmåga." =) Vi pratade ju om det här tidigare med "falsk fasad" som du kallade det för.
Posted on: 2006/2/1 19:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Listigt och lurigt värre! Hehe, man kan ju alltid prova. Frötanke ja, det är ju ungefär samma metod som propagandisterna använder för att successivt få oss att acceptera mindre och mindre frihet... Bevisligen fungerar det ju rätt bra...
Posted on: 2006/2/3 15:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jJag håller i alla fall - med dig till 100% och jag tänkte du kunde meditera på dessa rader från 1909 skriven av en sk "Automatskrivare" - vid namn Carl söderling - hans diktsamling kom jag över på ett antikvariat och snor eftersom hans dikter rill mina melodier som jag trixar till - vad sägs om dessa rader?
**************************************************** Ur Isis-slöjan NO: 1 Inlednings-dikten m. samma namn Den Slöja som för män´skan täcker, vad som i tiden komma skall, Och som vår undran oftast väcker På vad som är vårt rätta kall, Får ej en oskär hand beröra Och lyfta utan ödmjuk bön. Men genom anden kan man höra Och undfå visshets ljuva lön. I fjärran skymtar fram ur töcken Vårt ideal. - Ur jordens grus, Det visar väg i tröstlös öken Och leder upp mot himelns ljus. Oss anstår icke jämmerns läte, Fast världar hota gå i kvav, Ty människan som Guds beläte Ej frukta bör för dödens glav. Ej anstår oss att dådlöst njuta Den tid oss given är av Gud. Vem vet, när livets dag skall sluta. - Vi därför lyda må hans bud. I kärlekstjänst vår lycka finna, Oss giva för vår nästas väl. I ädla värv båd´ man och kvinna, För evigt vinna så sin själ. Då kommer rådet, liksom dagen Och kraften växer ständigt ny. - Och kärleken står över lagen, Som över töcknensolig sky. Se, anden bryter det insegel, som skiljer tid, som är och gryr, Att vi som i en källas spegel, Må se vår väg, när dimman flyr. Slut samt: plus: (Grymmlingen)
Posted on: 2006/2/3 21:54
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Mycket vackert skrivet. Kan nog vara något att minnas när man "kokar över".
Posted on: 2006/2/5 16:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, så är det nog, S-E - förstår man detta så är det ok...
Ty, man bör som det heter "Förtrösta på herren sin GUD", Hö, hö... "Ty så är det ju: Oss anstår icke jämmerns läte, Fast världar hota gå i kvav, Ty människan som Guds beläte Ej frukta bör för dödens glav. samt; plus: (Grymlingen)
Posted on: 2006/2/5 16:45
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login