vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
David Wilcock, 2012, 911, enlightment, timespace and spacetime, ufo, black ops and more!
Trevligaste intervjun jag sett!
Betyg, 6 av 5 möjliga! :)

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4

David Wilcock web: http://www.divinecosmos.com/

Löste upp flera funderingar jag hade!

Frid

Edited by ance on 2008/9/29 9:44:18
Edited by ance on 2008/9/29 9:45:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: David Wilcock, 2012, 911, enlightment, timespace and spacetime, ufo, black ops and more!
Själv sitter jag och väntar på filmen han jobbar på, Convergence, medans man försöker förbereda sig för en total kollaps av samhället han säger i stort sett inte kommer att hända. ;)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: David Wilcock, 2012, 911, enlightment, timespace and spacetime, ufo, black ops and more!

See User information
När Mr Wilcock säger att vi är på väg in i en "golden age of enlightenment" så anar jag ugglor i mossen. Ännu en new age guru?

Posted on: 2008/9/29 22:11

Anonym
Hittar inge new age i det där, va ere som e new age?

See User information
2012
Evolution av globalt medvetande
Reinkarnation
Meditation
ESP
Black-ops
Aliens
...........

Posted on: 2008/9/30 19:05

See User information
Det där med "New age" och att detta skulle vara en agenda hos globalisterna köper jag inte. Min uppfattning är; Att New age var från början ett samlingsnamn på den nya andlighet som spred sig över världen och man klumpade ihop alla dessa nya livsåskådningar under ett och samma namn.

Posted on: 2008/9/30 19:55
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
miksjö, vi vet väldigt olika saker! :)
Meditation t.ex. är mer eller mindre bara att slappna av, och att inte tänka. Skillnaden mellan oss alla är hur vi uppfattar tystheten som råder då, eller hurvida vi kan uppfatta medelanden som kommer, pga tystheten, eller känslor som berättar något för oss.

Så vad är det för fel på meditation?

Och Ja, "new age" är inte bra för nwo, den bygger bla på att ta bort rädsla och "dom" vill tvärtom, mer rädsla!

See User information
Många som inte ens förstår hur viktigt det är koppla bort flödet av information emellanåt och vila och vara uppmärksam både på sitt inre och vad som händer runtomkring en.

Vissa bakar in sånt och kallar det newage..och vips så är det något mystiskt och konstigt.

Finns en anledning till varför i tortyr så tillåter man inte offret att få den där tystnaden..utan man bombarderar personen med konstiga ljud, repetering av prat osv för att totalt förvirra personen.

Som t.ex
Reklam, Nyheter, väder, folk som repeterar detta med andra osså görs detta om och om igen..helst med massa känslor inblandat.
Få personer att helt tappa kontakten med sig själva.

Sen när något oväntat händer i deras eget liv så har dom ingen aning om hur dom ska agera, för dom har inte ens kontakt med sig själv för att hantera situationen.
Så dom står där och tycker synd om sig själv istället för att agera.

Posted on: 2008/10/2 14:33

See User information
New Age är Panteism, dvs Gud är inte en allsmäktig skapare som står utanför sin skapelse, utan Gud finns inom allt och alla. Hur många guru's har ni inte hört som säger att man ska meditera, go with the flow, väcka upp sin egen gudomlighet, sen ska man gå igenom någon slags kosmisk transition, människan går till nästa fas i sin evolution o.s.v. och alla människor kommer inte att klara övergången utan de går under. De manar till passivitet och säger att det inte är någon mening att kämpa emot. Därför funkar de så bra ihop med NWO, och därför får de finansiering, föreläser, ger ut böcker m.m.

Min världsbild är för alltid förändrad sedan jag insåg att evolutionen är en lögn, och att Gud har skapat den värld vi lever i, och oss människor. Det främsta målet för New Age är att leda människor bort från Gud's ord och in i lögner och falska förhoppningar. Det är Lucifer som står högst i deras värld, liksom inom alla "secret societies". Att sabotera Gud's plan, det är det ultimata målet för den nya världsordningen.

Det är rätt många pusselbitar som kommer på plats när man får den insikten. Jag önskar att fler kommer att få den insikten. Att bara gräva i konspirationer, utan att se den andra sidan dvs Gud's plan, kan vara väldigt destruktivt. Man ser bara den Sataniska planen och läget verkar tämligen hopplöst.

Och visst är det inget fel med meditation i sig. Jag har haft fritidsfiske som en av mina främsta hobbies under hela mitt liv, och det är ju en form av meditation. Jag har haft nästan magiska upplevelser när man gått med spöt i orörd natur längs en älv eller en fjällbäck, och spanat efter öringvak. Det är något speciellt med rinnande vatten, kanske för att det är själva förutsättningen för livet.

Posted on: 2008/10/2 18:29

Anonym
I det här fallet så ser du en mördarkniv och jag ser ett köksredskap. Ordet new age är det som förstör det, och ordets betydelse finns det olika läror om.

miksjö, försök fundera på vad som händer med din personlighet, om du strävar efter dom där magiska stunderna med spöt, och kan knäppa på och av dom närsom, samt förstå dom bättre o bättre, o bäst av allt, försök upplev denna känsla tillsammans med någon annan.

Djupare in i den där känsla finns ett annat liv, andra svar, ett annat jag. Effekten av det andra jaget förändrar, jag har nog nämt det förut, det beror på vilket "jag" man matar. Och för att förlänga det lite, jaget som bara finns i stunden och kan uppleva allt möjligt underbart, är det riktiga jaget, i alla fall en smak av det. Det andra jaget är det vi skapat, ofrivilligt!

and then, God made man in his own image!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper