vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

The Matrix - vill du ha det blå eller röda pillret?

See User information
Det blå pillret

Du återgår till att leva livet som vanligt, du ägnar dig åt det du tror är riktigt och verkligt och du kämpar kanske för din och andras rättvisa.

Det röda pillret

Nu kommer du få veta allt du behöver veta, du kommer få veta varför du existerar, varför du ens tänker, och varför du över huvudtaget är medveten.

.
.
.
.
.
.
.
.

Vår Värld
Vi lever i en värld där vi bråkar om vem som har rätt eller fel. Vi lever i en separerad värld, en värld där vi hela tiden söker sanningen. Vi pratar vänder oss till auktoriteter som påstår sig veta sanningen och vi väljer vad vi ska tro och inte ska tro.

Vad är vår värld? Det är en plats i universum där vi är medvetna om att vi finns. Vi lever med 5 sinnen som alla är elektriska impulser som tolkas av vår hjärna.

En elektrisk impuls i vår hjärna är energi. Energi är en frekvens, en vibration. Allting är uppbyggt ifrån frekvenser och vi är alla levande i samma frekvens, därav kan vi se och uppleva samma saker.

Vårt synfält är extremt litet jämfört med alla frekvenser vi inte kan se, och vi är bara medvetna om 2000bitar med information trots att vår hjärna behandlar 400miljarder bitar per sekund. Genom vårt synfält kan vi ta in 10miljoner till 100miljoner bitar per sekund med information.

Många försöker lösa våra problem i samhället inom samhället, men du kan aldrig lösa något om det du försöker lösa är kontrollerat utifrån.

Att vakna upp
Vår hjärna är en tvådelad processor. Vi har en seriell processor (vänstra hjärnhalvan) och en parallell processor (högra hjärnhalvan). En seriell processor behandlar information metodiskt, medan en parallell behandlar information samtidigt.

Om vi lär oss och lyssnar till alla och tar in all gnostisk information, all massmedia, all alternativ media, alla auktoriteter och andliga gurus etc. Om vi lär oss allt så kan vi med vår processor räkna ut logiken bakom vår existens.

Vad som är den äkta verkligheten går inte att förklara, det går bara att uppleva genom personlig erfarenhet. Det som går att göra är att metaforiskt förklara och visa vägen till att förstå vår existens.

Vad är universum?
Universum är en super-dator, en värld där matematik skapat vår värld vi lever i. Vi är biologiska datorer som lever inom en ultimat skapelse som existerar inom oändligheten.

Oändligheten är oändligt och när allt är oändligt förstår man att förr eller senare så skulle man vara levande här och nu. Materia är inte grunden i vår skapelse, materia är skapat ifrån intelligens.

Intelligens/Medvetande är inget som går att röra vid, det är abstrakt precis som tid. Denna oändliga intelligens har skapat materia som i sig också är oändlig. Samtidigt så är allting intelligent och medveten på sin nivå.

Cellerna i din kropp är intelligenta, därför klarar de av att utföra sina jobb som att sköta din kropp på cellnivå. Om en cell skulle ställa frågan: Om du finns gud, visa dig! Så skulle du som ur cellens perspektiv är dennes gud inte kunna visa sig, eftersom du lever inom den.

Så tänk på den metaforen för hur vår riktiga gud skulle reagera om vi ville att denne skulle visa sig. Om vi lever inom gud så kan inte gud visa sig.

Om denna intelligens som skapat allt skulle vilja leva som sig själv, hur hade den gjort det? Den hade glömt bort allting och börjat som en levande organism inom sig själv i sin egna skapelse och därmed blir en med-skapare till sig själv.

Du är gud.

Du har skapat mig, dig själv, och hela världen runtomkring dig. Du är universum.

När du skapade livet i den materiella världen så skapade du tillslut en perfekt skapelse, en perfekt värld, en logisk och simpel verklighet. För att du skulle leva inom den så glömde du bort dig själv, genom fri vilja, och för att acceptera fri vilja så måste du visa kärlek. Du älskar dig själv så mycket att du kan glömma bort hur älskad du är för att leva på denna jord i denna tid här och nu.

Alla människor är universum/gud på ett lägre plan. Vi är alla skapare av varandra och lever här och nu för att separation har delat på oss.

Alla är en
Eftersom allting är sammankopplat genom energi och intelligens så är vi alla en. Det underbara med att vi alla är en är att vi har skapat individualitet. Genom att glömma allt och börja från scratch så har du blivit formad av 5 externa sinnen till den personen du är.

Hela poängen med allt är att vara unik och därmed vara sig själv. Alla människor som är som andra eller rättar sig in i leden är kopior. De är inga unika levande vareleser, de är kopior i en verklighet som är en illusion.

Jorden idag har blivit utsatt för separation eller mörkret. Det som påstår att vi alla är separerade och inte samma. Denna separation gör oss osäkra, rädda, förvirrade och så vi inte lyssnar på allt och alla.

Alla människor du stöter på är du själv som pratar med dig själv. Du vill hela tiden lära dig själv till att förstå att du är allt. Att det är du som skapat allting. Du kan dock inte bli ditt riktiga jag utan att avancera i din skapelse utav materia och matematik.

Du står alltid i kontakt med det som är allt, men när du väljer separation så förlorar du din kontakt med dig själv, skaparen.

Illuminati och de som styr jorden gör det genom att tro sig vara bättre än andra. De vill ha makt och kontroll och ser människor som deras tjänare. Denna intelligens som styr dem är det som är separation. Det som inte förstår att det är del av allting, och att det har skapat sig själv och allt annat.

Jorden är en plats för lärdomar där allting är tillåtet genom fri vilja. Det är en plats för variation och individuellt utvecklande. När vi förstår att allting är ett kan vi leva i total harmoni men ändå ha vår individualitet.

Endast genom att förlåta dig själv och alla andra för det negativa som existerar och inse att du har skapat det kan du komma närmare dig själv.

Tiden här och nu är början på det som kommer vara i all evighet tills du åter igen blir ett med allt och inte längre existerar som en individuell person. När du blir skaparen igen så kan du inte längre associera dig till en skapelse, då blir du allt i oändligheten.

Sanningen
Sanningen är att i denna skapelse så har alla rätt eftersom det handlar om fri vilja. Men om du vill förstå skapelsen så måste du förstå din unikhet och att alla är skaparen. De som krigar och som styr världen förstår inte att de krigar emot sig själva.

De som argumenterar och dissar andra förstår inte att de dissar sig själva.

De som påstår att bara de har rätt utesluter alla sina andra jag.

De som vägrar acceptera det någon säger, vägrar lyssna på sig själv.

Det går inte att stoppa hatet mer än att förlåta det och älska det. Det betyder inte att man ska acceptera att det sker. I en framtid när alla förstår att vi är en och samma så finns det inget hat. Att hata sig själv är en form av cancer. Du har skapat dig och allting du utsätts för är för att du ska lära dig.

Varje gång du dör så är du mer medveten, mer ett med allt, och du bestämmer dina egna lärdomar inför ditt nästa liv. Målet är att du ska lära dig förstå att du skapat allt.

Kärlek övervinner allt
Kärlek är det som skapat materian och allting vi ser och upplever. Genom att bli ett med kärlek så kommer du närmare dig själv som skapare. Kärlek kan inte försvinna, det är det som ligger bakom allting vi ser genom våra sinnen.

Genom att inte leva med kärlek så skapar vi ett tomrum, en känsla av att något fattas. Detta tomrum skapar separation och har skapat Illuminati som vill styra allting.

Vi konditioneras till en värld som är helt galen. Galen i den bemärkningen att ett fåtal procent på jorden förstår Matrixen som vi lever i. Alla andra är kopior eller lurade bort ifrån sanningen.

Mr. Smith är en metafor för den kraft som är separationen. Denna separation är allt ont. Det vill styra genom struktur och ser kärlek som ett hot eftersom det stoppar dess makt och struktur.

Att människor kan bli arga är för att de byggt upp en verklighetsuppfattning som de till varje pris vill försvara. Om du tror att allt är separat och utgår ifrån det och se får reda på att du är en del av allt, så hade du försvarat din tro. Dock så övervinner kärlek allt.

Att acceptera allting genom kärlek är det enda som stoppar spridandet av separation.

2012
Den matematiska grund som existerar för den fysiska verkligheten är skapad ifrån energi som virvlar. Därför måste subatomära partiklar spinna för att existera. Allting är en vibration som skapar en frekvens. (Det är inte lätt att förstå detta men jag skriver mer om det i min blogg med bilder, se min signatur.)

Denna vibration gör att allting strävar emot helheten, eller alltet. Desto mer något vibrerar desto mer stiger det i frekvenserna. Varför strävar allt emot helhet? Därför att allt kommer ifrån helhet!

En oändlig skapelse skulle tillslut skapa något extraordinärt och bli medveten om sig själv inom sig själv, eftersom det är oändlighet skulle det vi perfektion först bli medveten. Det är där vi är nu. Du håller på att komma ihåg dig själv och bli medveten om din egen skapelse.

Samtidigt så har ditt "onda" jag, eller separade jag, det som Illuminati står för, gjort allt i sin makt för att hindra dig ifrån att förstå detta. De lurar dig med drömmar, hjärntvättning, TV, media, you name it. Illuminati har tillgång till teknik som du endast trodde var science fiction. Just detta med science fiction är intressant, för i ett oändligt universum så finns det ingenting som inte skulle kunna existera. Speciellt när allt är skapat ifrån en oändligt intelligens/medvetande.

Som sagt så är allting intelligent och detta innebär även att jorden är intelligent. Även solen, månen och alla andra planeter och även galaxer. Innan du blir ett med dig själv kanske du är en galax, galaxen är en del av skaparen som skapar på ett plan lägre än universum. Jorden har länge fått stå ut med vår separation och vårt agerande som cancer emot vår atmosfär och allt levande. Vi förstör och våldtar vår jord.

2012 är jordens övergång till en ny dimension, en ny värld, där hennes inneboende som du och jag är medvetna om allting jag berättar. Vilket betyder att vi inte längre skadar henne utan lever i perfekt balans, som cellerna i en hälosam kropp.

En cell som blir cancer är en cell som tror sig vara separerad. Detsamma gäller oss människor, vi är cancer när vi blir separerade. Cancer vill överleva och gör allt i sin väg för att leva vidare, såsom att döda andra celler som hotar dess existens. Cancer förstår inte att den är en del av allt, och att den dödar sig själv genom att döda andra.

Jorden har cancer, och den cancer består av allting som är separerat ifrån jordens medvetande.

När jorden går in i sin nya dimension där cancer inte längre kan existera så kommer alla som fortfarande tror sig vara separade att flyttas till en ny planet där de får fortsätta leva med sin cancer tills de förstår att de är ett med allt.

Tiden börjar bli knapp och Illuminati kommer fortsätta att lura människor ifrån det som är sammankopplat som en helhet.

Majoriteten av alla människor är fast i en illusion där de är totalt kontrollerade av Illuminati eller Mr. Smith. Alla som är bortkopplade ifrån kärlek är en tom vessla som när som helst kan bli övertagen av Mr. Smith genom tankar och bilder i huvudet.

Jag själv har varit utsatt för det. Då jag en gång fick en bild av att sticka ner en vän med en kniv. Det var så stark upplevelse att jag funderat över varför jag fick det, det var inte ens befogat att jag skulle få en sådan tanke. Men på den tiden så var jag bortkopplad och ibland utan att jag visste det så styrdes jag. Vilket vi alla gör, när vi inte handlar med kärlek. Allting som inte är kärlek är separation/cancer.

När universum blir medveten om sig själv, vilket betyder att när du inser att du är skaparen, så skulle det ske (logiskt sett) när skapelsen är perfekt. Vilket är nu.

Även om stora delar av jorden är utsatt för hat och negativitet så är skapelsen perfekt för de som kan koppla in sig med skaparen och det som är allt. Jag personligen ägnar min tid till att sprida så mycket kärlek som möjligt och skapa en bättre värld. Det är inte så att jag sitter och väntar på 2012 och denna nya värld, jag gör allt jag kan för att få människor att åter igen bli ett med allt.

Du är gud.

Du är skaparen.

Du har skapat mig.

Universum - Like Clockwork
Allting i illusionen inom materia och matematik har en struktur, och det är främst detta frimurare och illuminati dyrkar. Det kan man se med deras symboler, t.ex. frimurarna som har en linjal och en kompass samt bokstaven G. G som i God? eller Geometry? I vilket fall som helst så har den kompassen och linjalen som både kan beskriva hela universum uppkomst genom geometri och matematik.

Allting är skapat att sträva emot skapelsen själv. Så förr eller senare så kommer du vakna och få leva i en perfekt harmonisk värld, men tills dess så kan det gå 4år (2012), eller flera tusen/miljoner år. Det är upp till dig.

Sen finns det de som mediterat sig till att lämna jorden och bli ett med allt och därmed lämna denna illusion.

Vad är poängen med livet? Det är att leva inom din egna skapelse utan begränsningar, utan regler och utan kontroll. Du är gud och har gudalikande krafter. Enda anledningen att du inte kan teleportera dig eller flyga är för att du hade inkräktat på den fria viljan.

För att du ska kunna skapa en individuell person så måste du glömma dig själv som skaparen av allt och födas in i en värld av glömska. I denna värld så gäller fri vilja och om någon hade haft krafter du inte har så hade denna kunnat inkräkta på din fria vilja och du hade sett personen som en gud. Vilket är ett stort problem med religionerna, men det är en annan historia. Däremot så är Egyptens solgud Amun Ra ett bra exempel på hur människor mött någon med (för de) övernaturliga krafter och höjt personen till gudaliknande status.

Det som skapar universum är energi som genomsyrar allt. Ju tätare denna energi är ju mer intelligens har den. Vi lever i den 3:e dimensionen av energi. Jag vill helst kalla dimension för densitet, då det stämmer bättre eftersom det har med energins täthet att göra. Dimension för mig är upp & ner, vänster & höger, bak & fram. Men dessa ska inte blandas ihop med densitet.

I 1:a densiteten så finns lägre medvetande som t.ex. mineraler, vatten, jord, eld osv. Efter det i 2:a densiteten har vi allt djur- och växtliv. I 3:e densiteten så blir blir man självmedveten, och kan inse att "Jag existerar.". I 3:e densiteten existerar en slöja av glömska och om universum vill leva som sig själv måste den börja här - i 3:e densiteten - för att glömma sig själv och skapa en individuell identitet. Med risk att fastna i karma genom val så kommer universum få vara med om en rad olika inkarnationer tills universum (du) inser att du är skaparen. Då kommer du inte vilja inkarneras mer med glömska, och det är då dags för 4:e densiteten som är kärlek/förståelse.

Det finns totalt 8 densiteter, och bortom det finns det oändligt många mer universum och densiteter. Allting är oändligt och den beskrivningen jag förmedlar är för att göra det så enkelt som möjligt.

8:nde densiteten är skaparen/universum. Där finns ingen tid och ingen identitet, samtidigt så är det inget man kan förstå förrän man är där själv. Vilket är målet med livet, att förr eller senare nå dit. Livet är en cirkel, för efter det så börjar det om. Det är som sagt: Oändligt.

Jorden har varit en planet för 3:e densitetes varelser och kommer nu bli en för 4:e densitetes varelser. Så om du vill leva på jorden i framtiden så måste du vakna och förstå att jorden är levande och att den är påväg att hela sig själv genom att ta bort dess cancer. Men ingen dör, för döden är en illusion. Du dog för att komma in i detta livet, du är död väntande i livets väntrum.

I 4:e densiteten behöver man inte längre vara rädd om den fria viljan och har där sina gudaliknande krafter. Men inte krafter som är destruktiva, utan kärleksfulla. Däremot så kommer de mest negativa på jorden få leva på en negativ 4:e densitet där det negativa finns. Det är först i 6:e densiteten som negativt och positivt blir ett igen, och självklart är det kärlek som gäller då.

Har du vaknat än?
Du är perfekt som du är och du har ett skäl till din existens, det har vi alla. Frågan är bara hur vaken du är och om du är cancer eller kärlek. Det finns inget ont eller gott, det finns bara en singularitet som är allt - du!

Livet är här för att vi ska ha roligt och när vi lever med kärlek och förståelse för att allting är ett så kommer livet bli otroligt harmoniskt och underbart. Vilket är varför vi är medvetna nu, för nu kommer vi skapa en helt underbar värld när jorden tar med oss till hennes nya densitet. Vilket sker för att tätheten av intelligent energi ökar i vårt solsystem och vår planet "uppgraderas" till kärlek i 4:e densiteten.

Glöm aldrig att separation/cancer gör allt för att hålla dig ifrån sanningen att du är skaparen. Livet är underbart, och du är mer älskad av dig själv som skaparen än vad du någonsin kan ana!

Jag ser fram emot dina frågor, så du kan lära dig mer om dig själv eftersom jag är säker på att det jag förmedlat väcker många frågor.. (det är inte lätt att beskriva sanningen när det finns så mycket man måste avlära sig för att nå den, allting i samhället leder oss ifrån sanningen. Jag har varit med om att min familj och vänner försökt att lura mig ifrån att söka mig själv. Som sagt; Mr. Smith går igenom alla som är frånkopplade, de förstår det dock inte själva. Samtidigt vet alla olika mycket om olika saker så det är svårt att beskriva något när det är riktad till en bred grupp människor... Men sanningen är enkel och logisk.)

mycket kärlek!
- Seilon

Posted on: 2008/10/18 14:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: The Matrix - vill du ha det blå eller röda pillret?
Jag föredrar det röda pillret, även om jag proppats full med blåa piller

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper