vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Organisation och medlemmar

See User information
Jag har funderat över detta ett tag.

En organisation med medlemmar som betalar 100kr per månad (eller valfritt utöver det). På tusen medlemmar har vi 100 000kr per månad.

Sen för extremt fattiga medlemmar kan vi ha lägre tak. Detta för att många har inte tid att bidra men de kan bidra med pengar. 100kr är bara 1,5 pizza eller hamburgare! Det kan t.om. jag bidra med som knappt har råd att äta! Vill vi ha en ändring MÅSTE vi göra något aktivt, DAGLIGEN.

Detta används utav de som har organisationen till att DAGLIGEN sprida fakta i form av flyers till diverse hemsidor som berättar sanningen bakom dagens värld och styrande.

Denna organisation sätts upp i varje storstad och varje stad där den behövs (tillslut har vi alla). Pengarna används för t.ex. resor om personer inte har råd.

Personligen lever jag på minimilön och har inga inkomster utöver det (än), men å andra sidan har jag tid över då jag jobbar halvtid. Men jag har inte råd att göra något åt tiden.

Jag vill ha något storskaligt, vi MÅSTE organisera oss och valet 2010 ser jag som en tid då vi MÅSTE påverka.

Denna organisation ska byggas upp som en organisation och vi kan börja här i denna tråden.

Om Mig:
Jag lever för att människor ska vara glada och fria. Jag lyssnar på alla och lär av alla. Mitt enda mål är att befria mänskligheten även om jag dör på kuppen. Jag offrar mitt liv för en främling om det är så att denne lever vidare (om jag inte vet att det är någon som skulle skapa negativitet).

Jag skulle spendera all tid på något om jag visste att det ledde till förbättring för alla.

Jag är entreprenör och egen företager (utan inkomst på kanske upp till 6-12månader, men kanske tidigare). Dock så är mitt egna företagande inte lika prioriterat som att läsa och lära mig för att förstå det vi kallar verkligheten.

Jag kan ta ansvar och är bra på att prata med människor då jag gillar alla.

Det viktigaste att förstå är: Vi måste sluta döma varandra och hjälpas åt oavsett åsikter. Vi måste organisera oss!

Posted on: 2008/10/21 19:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Organisation och medlemmar
Sådant här känner vi igen... inte första försöket i den riktningen från din sida heller - promota sig själv.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag föstår dig.

Så, då kan VAKEN,S konta ägare skapa en speciellt konto...
Eller?

Har samlats pengar sen ett par år sen faktist..

Jag vet inte hur det går med ORGANIZATIONEN vaken eller hur det går till, mer ärn att det REDAN finns en org inblandade idet hela.

Har skickat in flera hundra, och sen genom att köpa diversa grejor.

Ok, TUSEN medlemmar är ett steg, låter bra.

Jag har ideer om du vill diskutera, gärna vi PM

M

Posted on: 2008/10/21 20:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Om vaken gjorde detta hade det ju varit perfekt. För det är redan etablisserat.

Vi behöver mer struktur och organisering där vi aktiv arbetar för att väcka folk och sprida fakta. Framförallt måste vi börja visa upp oss för stora företag med idéer som inte skrämmer dem.

Att kräva en reform av det ekonomiska systemet till ett rättivst system utan räntor och som fungerar 100 gånger bättre än dagens är det bästa tillvägagångssättet för då slipper man blanda in konspirationer tills de man pratar med undrar varför vi inte har det så bra idag.

Svaret på det kan vara: Ignorans, eller att det är konstruerat så. Men att huvudsaken är att vi måste ändra det.

till sebben: samarbetsviljan är på topp märker jag...

Posted on: 2008/10/22 10:05

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Om vaken gjorde detta hade det ju varit perfekt. För det är redan etablisserat.

Vi behöver mer struktur och organisering där vi aktiv arbetar för att väcka folk och sprida fakta. Framförallt måste vi börja visa upp oss för stora företag med idéer som inte skrämmer dem.

Att kräva en reform av det ekonomiska systemet till ett rättivst system utan räntor och som fungerar 100 gånger bättre än dagens är det bästa tillvägagångssättet för då slipper man blanda in konspirationer tills de man pratar med undrar varför vi inte har det så bra idag.

Svaret på det kan vara: Ignorans, eller att det är konstruerat så. Men att huvudsaken är att vi måste ändra det.

till sebben: samarbetsviljan är på topp märker jag...

Vad består "arbetet" i? Väcka andra? Varför hållapå med andra om man själv hållerpå att drunkna en minut i tolv?

Fel fokus, smitgrejer.

Andra sover inte hårdare än users på vaken.

Vakna.

See User information
Det finns ett stort underskott på aktiva medlemmar som vill göra någonting och har förmåga att samarbeta med andra.

Att samla pengar är bra och det vill jag ochså, men att få medlemmar är prio nr 1.

Hur många kan tänka sig att vara medlemmar mot 100kr i månaden?

Ska forumet då endast vara öppet för de som betalar? Eller vad ska man få som betalande medlem?

Posted on: 2008/10/22 17:16
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
En timlön med skatt arbetsgivaravgifter med mera är väl runt 200kr eller kanske något mindre, att folk lägger ned tid gratis för att göra något är inte det lättaste att få till.

Om folk engageras att aktivera sig frivilligt och donerar pengar då och då kanske är bättre än en så pass hög avgift som 100kr i månaden. Vet inte riktigt, mycket kan göras gratis eller billigt, info-spridning och annat. Och vem ska ansvara för en stor summa pengar, om något går fel eller pengar försvinner så kommer många medlemmar att bli arga och så vidare, och om man har en förening eller organisation som måste man väl välja styrelse och hålla bokföring med mera, kan vara segt och tråkigt om man inte är intresserad av det.

Posted on: 2008/10/22 17:50

See User information
micro

Det måste få finnas utrymme för de som inte har råd, så 100kr får vara till de som tycker sig ha råd?

Jag vet inte riktigt hur det är med mentaliteten på folk, men det verkar som om ingen kan lita på någon annan... Det är nästan sorligt, mycket snack och lite verkstad...

Vad krävs för att vi ska befria oss?

jin83

Vi kan inte fokusera på det negativa och ANTA att det ska ske problem.. Vi måste vara positiva.. jag menar, vi är faktiskt förslavade och vi kan inte bråka om vi ska befria oss...

Micro
Kan inte du som har sidan se till att samla alla medlemmar som verkar kunna ha förmåga till samarbete? Så vi kan prata med varandra utan negativitet inblandat och med öppet sinne?

Som t.ex. så träffade jag en person som hade helt motsatt syn på hur jag såg på livet, och vi kom skitbra överens trots att vi inte tyckte och tänkte samma och kunde prata om allt utan att bråka. Vi lyssnade på varandra och delade med oss av vad vi trodde var sanningen. Så om två människor med helt olika syner på livet kan göra det utan att bråka och fortfarande vara vänner, kan inte andra göra det? Jo, självklart.

Så när ska vi göra det?

Bäst hade varit att träffas en grupp på 10-20 personer som är just ego-befriade och kan disktutera med vem som helst. Men vi måste börja någonstans, och då online.

Kommentar?

Posted on: 2008/10/22 18:46

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper