vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Får man bilda en 'militia' som man kan göra i USA

See User information
Civilian Militia at Senate on Upsurge of forming militia
http://www.youtube.com/watch?v=AFu7i2fnF9o

Finns det någon liknande lag i Sverige, så att man kan gå ihop i sin stad, eller stadsdel för att försvara sig mot polis, regering och andra förtryckare?

Posted on: 2008/10/25 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Får man bilda en 'militia' som man kan göra i USA

See User information
Tror inte man kan göra det, det är väll den där "decleration" som gör så att man får skydda sig så, och någon sådan finns ju icke i sve.

Posted on: 2008/10/25 16:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Just nu känns det lugnt, men antar att EU-militär, EU-polis och andra kan komma att knacka på dörren om några år eller kanske några tiotals år beroende på hur snabbt deras planer går framåt. Sverige håller ju militärövningar med många länder, de lär inte skicka svenskar på svenskar. Kanske använder sig av EU-styrkor eller andra legoknektar och skickar nazister till förorten och skickar nyanlända invandrare till mer etniskt svenska områden, hur som helst, då få personer i Sverige har vapen hemma så kan de säkert ordna det mesta på en natt, sedan under de kommande dagarna så samlas resten upp. De som lyckas gömma sig kommer att få ont och mat och vatten om de inte är förberedda.

Undrar vad ursäkten blir, diktator blir EU-president, fågelinfluensan, galen klimatdåre får för sig att vi måste minska på utandningen av koldioxid eller så är alla helt plötsligt terrorister.

Posted on: 2008/10/25 16:26

See User information
Att vägra HIV-testa sig eller vägra vaccinering kan ju också vara ett skäl. Jag såg den här rätt skrämmande artikeln, HIV-skräck sprids på gymnasieskola i USA:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3611525.ab

Jag har alltid tyckt att det här med manipulerade läkemedel och livsmedel är mest otäckt. Om Gestapo sparkar in min dörr så är det ärligare, mer rätt-fram liksom...

Posted on: 2008/10/25 16:39

See User information
I Sverige har vi lätt att stirra oss blinda på jänkarna. I USA är rätten att med vapen försvara sig inskriven i grundlagen, även i organiserad form o även mot staten om det skulle vara så. Detta är mycket problematiskt då jag mycket väl kan tänka mig en eller flera miliser som svepskälet som behövs för undantagstillståndet.
För ni ska ha en sak klar för er, det var hundratals år sedan en en medborgarmilis hade en suck mot en modern, nationell armé. Det finns ett enormt romantiserande av dessa miliser i staterna o sorgligt nog även på vaken. Ryssland eller kanske Kina skulle kunna stoppa en invasion från USA men alla USAs miliser ttillsammans skulle bara bli kanonmat. Om du tycker jag är negativ, tänk. Miliserna har inget flygvapen eller någon flotta. USAs armé lägger miljarder på kommunkationsutrustning, transportfordon, radar-o satelittövervakning.
Hur skulle hundratusen män med varsitt gevär kunna stoppa historiens starkaste militärmakt?

Posted on: 2008/10/26 7:55

See User information
Despertando, några "hundratusen" är några miljoner, och som den amerikanska regering misssköter landet så blir det fler för varje dag som går..

Än så länge så har du ju fortfarande människor i den amerikanska arme'n, det är dessa tillsammans med polisen som kommer att bli måltavlor om dom utfärdar undatagstillstånd..

Den dagen då vi får se robotiserade hundar och fjärrstyrda stridsplan så blir det värre..

Läs dessa så ni får en inblick i vilka teknologier som eventuellt kommer att användas mot den amerikanska befolkningen:

They Live Taser Saucer To Become A Reality
http://www.infowars.net/articles/nove ... 07/261107Taser_Saucer.htm

New TASER Weapons Produced For Crowd Control
http://www.prisonplanet.com/new-taser ... ed-for-crowd-control.html

Posted on: 2008/10/26 10:31
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

Despertando skrev:
I Sverige har vi lätt att stirra oss blinda på jänkarna. I USA är rätten att med vapen försvara sig inskriven i grundlagen, även i organiserad form o även mot staten om det skulle vara så. Detta är mycket problematiskt då jag mycket väl kan tänka mig en eller flera miliser som svepskälet som behövs för undantagstillståndet.
För ni ska ha en sak klar för er, det var hundratals år sedan en en medborgarmilis hade en suck mot en modern, nationell armé. Det finns ett enormt romantiserande av dessa miliser i staterna o sorgligt nog även på vaken. Ryssland eller kanske Kina skulle kunna stoppa en invasion från USA men alla USAs miliser ttillsammans skulle bara bli kanonmat. Om du tycker jag är negativ, tänk. Miliserna har inget flygvapen eller någon flotta. USAs armé lägger miljarder på kommunkationsutrustning, transportfordon, radar-o satelittövervakning.
Hur skulle hundratusen män med varsitt gevär kunna stoppa historiens starkaste militärmakt?

Se vietnamkriget ;)

Posted on: 2008/10/26 16:46
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Se vietnamkriget ;)

Ja, titta på Vietnam. Bortsett från att Viet Cong hade en stat, Nordvietnam, i ryggen så vann de inte kriget militärt. Det är en allmänt utbredd åsikt bland amerikanska militärer att man inte fick vinna. Hemmaopinionen o commander-in-chiefs ambitioner att vinna nästa val tvingade jänkarna till ett snällkrig där rätt åtgärder inte kunde sättas in.
För att förekomma den sanbbtänkte kan vi ta upp ett annat krig där miliser "vann", Afghanistan. Samma sak där, man hade CIA, Stingers o oändligt med arabiska oljemiljoner på sin sida.
För att gå till kärnan av denna vanföreställning att miliser skulle vara ett hot en stark, statlig militärmakt, låt oss prata om den amerikanska revolutionen. Inte bara hade amerikanerna sin enormt rika överklass på sin sida, det var ju de som skrev de berömda orden "We the people", motståndaren hade dessutom flera andra starka militärmakter att hålla koll på o dessutom var landet slitet efter ett långt krig mot fransmännen.

För att svara TeBe på hans påstående om att amerikanska miliser skulle organisera "miljoner" människor. Jag har sett listor på amerikanska miliser o det verkar som det finns runt hundrafemtio till tvåhundra miliser i USA. Med dina siffror innebär det att miliserna i snitt organiserar 10 000 män. Vi kan inte på något sätt verifiera varken mina eller TeBes uppgifter eftersom sådant hålls hemligt utan var o en får avgöra själv om man tror att det är rimligt att det skulle finnas 800 brigader redo att lyfta vapen mot regeringen. Personligen tror jag att de hade neutraliserats för läge sedan. Tro vad ni vill...

Posted on: 2008/10/26 18:29

Edited by Despertando on 2008/10/26 18:50:05

See User information
Man behöver ju inte vara med i en milis för att beväpna sig mot sin egen förtryckande stat eller hur?

Om du pratar rena milisgrupper så har du nog rätt men det finns nog mååånga amerikaner som inte är med i milisen men ändå är på patrioternas/911-truth sida..

Posted on: 2008/10/26 18:36
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Man behöver ju inte vara med i en milis för att beväpna sig mot sin egen förtryckande stat eller hur?

Naturligtvis. Bortsett från att chansen blir ännu mindre om man dessutom bara är en eller ett par nissar med vapen tror jag att många skulle drabbas av en slags militär "bradleyeffekt", när stridsvagnen väl står på tomten o de kräver att man ska komma ut med händerna i luften är man inte så villig att skjuta.
Även miliserna tror jag har väldigt kort uthållighet, dålig kommunikations-o samarbetsförmåga, dålig logistik, i jämförelse katastrofal underrättelse o eldkraften är sinnesjukt underlägsen då man saknar stridsvagnar, helikoptrar, artilleri, flotta, flygvapen o inte minst, kärnvapen.
Jag tror kort o gott att vi bör låta amerikanerna syssla med sin våldsromantik om de vill men att det är en återvändsgränd för våran kamp. Faktum är att jag tror det kan vara mycket skadlig då våra motståndare inte bara kan peka på de främlingsfientliga eller antisemitiska krafterna i den vakna rörelsen utan även att vi är våldsamma.

Posted on: 2008/10/26 18:49

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Naturligtvis. Bortsett från att chansen blir ännu mindre om man dessutom bara är en eller ett par nissar med vapen tror jag att många skulle drabbas av en slags militär "bradleyeffekt", när stridsvagnen väl står på tomten o de kräver att man ska komma ut med händerna i luften är man inte så villig att skjuta.
Även miliserna tror jag har väldigt kort uthållighet, dålig kommunikations-o samarbetsförmåga, dålig logistik, i jämförelse katastrofal underrättelse o eldkraften är sinnesjukt underlägsen då man saknar stridsvagnar, helikoptrar, artilleri, flotta, flygvapen o inte minst, kärnvapen.
Jag tror kort o gott att vi bör låta amerikanerna syssla med sin våldsromantik om de vill men att det är en återvändsgränd för våran kamp. Faktum är att jag tror det kan vara mycket skadlig då våra motståndare inte bara kan peka på de främlingsfientliga eller antisemitiska krafterna i den vakna rörelsen utan även att vi är våldsamma.

"återvändsgränd för våran kamp", "motståndare", "den vakna rörelsen".

Frågor... Vilken kamp?

Vilka motståndare?

Vaddå "vaken".

Tala om återvändsgränd

See User information
Quote:

sebben skrev:
Frågor... Vilken kamp?

Vilka motståndare?

Vaddå "vaken".

Tala om återvändsgränd

Kampen mot de judiska ödlorna från yttre rymden som vill förslava oss med hjälp av vitrockarna. Vaken=någon som sett sanningen o inte sover den khazariska sömnen såklart.

Posted on: 2008/10/26 18:59

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Finns det någon liknande lag i Sverige, så att man kan gå ihop i sin stad, eller stadsdel för att försvara sig mot polis, regering och andra förtryckare?

Tyvärr fastnade jag halvvägs i tråden o svarade inte på den ursprungliga frågan.
Svaret är nej, man får inte bilda miliser. Faktum är att vi har en slags motsatt lag mot jänkarna. I Sverige kallas det "olovlig kårverksamhet". Det är dock ett mycket lindrigt bestraffat brott, max två års fängelse. Jag är inte jätteinsatt i lagen men skulle tro att den härstammar från trettiotalet då såväl röda som bruna extremister sysslade med sådant.

Posted on: 2008/10/27 22:25

See User information
Hallå?! ingen som tänker på irak eller afghanistan? Man kan slå ut flygvapgen och pansarvagnar och flotta ganska lätt med överlägsen ,militärmakt men att stoppa "terrorism" går typ inte utan folkmord.

I sverige finns ju hemvärnet. Bara o gåme dom man se sugen på AK4 och långa skogs vandringar =)

Posted on: 2008/10/28 4:54
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper