vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jag pratade med en kuf vid namn Gud !

See User information
Okej, jag skämta bara. Ville bara fånga din uppmärksamhet. Jag fick den, eller hur?

Fast jag tror han hade sagt såhär om vi pratade med den riktiga guden (det som skapade allt i form av ett medvetande utanför materiell verklighet):

"Haha, du är så dum att du inte fattar det! Det är ju DU som skapat allt. Du har bara glömt det, du är skaparen. Och ja, du tänker: "Men om jag är det? Varför är jag här?" Haha, det är så bra att du tänker så för kolla bakom dig! Se dina steg, både bra och dåliga. Alla är val du gjort och tagit dig dit du är. Men det bästa är; NU när du vet att du skapat allt! Så kan du lära dig förstå vafan du ska göra härnäst. För det måste finnas en anledning att du förstår detta, eller hur? Haha, jag som för dig är GUD är ju du. JAG ÄR DU. Du har glömt hur det är möjligt, det är inget ologiskt med det. Det är bara att du kan omöjligt förstå det, din hjärna hade inte klarat av det, inte pallat det, och många undrar kanske: "Varför pratar du sådär eller såhär bla bla" och det enda jag kan göra är att uttrycka mig genom att komma ihåg mig själv, genom er, eller till er alla människor. Alla är nämligen GUD, och om vi ska vara praktiska så är ni undergudar, ni betyder du och dina medmänniskor. Så om någon skulle skriva detta på ett forum skulle jag bara skriva av mig genom denne som en slags kanalisering. Tänk dig att jag tar över dig och skriver detta. Alla är gud och vi har bara EN REGEL, det är fri vilja. Så om du inte tror på dig själv att du är gud så har du fri vilja att göra det. Allt är fri vilja, sen är det som du skulle kalla skapelsen bara en rad av fria val till där du är i detta skede. Du har gjort val som tagit dig dit där du är. Allt är baserat på kärlek och därmed görs allt tillåtet. Medvetande är det som skapat allt så du kommer komma ihåg detta mer och mer, speciellt genom att läsa och lyssna till det som du läser eller lyssnar till nu. Alla är gud och det är en paradox, en fullständigt logisk paradox när man förstår singulariteten. När man kan sätta in den i en text och forma den till logik. Fri vilja borde säga det mesta, och både i Oh! God! och Bruce Almighty så berättade andra genom mig att fri vilja är enda lagen. Lag 1 för dig och alla andra: Fri Vilja. Vad är det för fel på att vara fri? Jajaja, jag vet att du har massa anledningar till varför inte alla kan vara fria, men ser du också lika många anledningar till varför vi ska vara fria? Sug på den karamellen ett tag och fundera över när jag skulle komma ihåg mig själv som skapare, och hur skulle det fungera? När majoriteten på jorden kommer ihåg kan det bli riktigt utopiskt! När är det dags att leva i total utopi eftersom kärlek omfamnar fri vilja? Idag lever ni på jorden utan kärlek. Utan kärlek så får hata leva fritt. Precis som den fria viljan säger och tillåter. Men du måste fråga dig: Ska jag inte bara älska allt? Istället för hata? Jag menar, Gud har ju en poäng? Sen fråga dig vad du hade gjort om du VAR planeten. Hade du tillåtit hat på din yta, hat som är en cancer. Precis som när vi människor får cancer, vi utrotar den. Vad hade du gjort som planet? Dina celler du dödar är lika verkliga som mig och dig. För du är jag. Tack för att du lyssnade, och glöm aldrig kärleken! Jag älskar dig, avsky det inte, för du älskar alla och alla är älskade. Det är inget negativt med det, det är bara motsatsen till hat. Tänk i termen positivt/negativt."

Så om den texten är att prata med gud så har du också gjort det :)

peace!
- seilon

Posted on: 2008/11/21 22:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper