vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

nassim haramein

See User information
Hej. Är nyanländ på detta forum, men har hittat hit efter en hel del eget nätforskande kring varför världen håller på att halka ner i toaletten. Bla Allan Watt och hans samtal fick mina ögon och öron att vidgas i nya vinklar.
Man vill åt de där undflyende trådarna som leder in till sanningen, eller en trovärdig version åtminstone.
Säkert många här som sett en video som finns på google videos med nassim harameini, fysiker med en egen version av ´teorin om allting´, men för dom som inte har det så tipsar jag nu om den. Det är en åtta timmars föreläsing i två avsnitt som åtminstone för mig vände helt ut och in på begreppen om rum, tid, mänsklighetens historia. Vissa bitar hade jag tidigare anat mig till, som egypternas egentliga historia, inte den fabricerade, men andra grejer ute i kosmos... oj, oj kände jag.
Kolla in den om ni inte redan gjort det.

Posted on: 2009/1/23 17:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: nassim haramein
Hej och välkommen till vaken.se.

Lyssnar just på en länk kring det du tipsar om:
Grand Unified Field Theory: Nassim Haramein Pt.1
http://se.youtube.com/watch?v=ekGJC5HFDlE

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Alltså, jag är långtifrån en fysiker, främst för att hjärnan tidigare bara snurrade vid tanken på fysik. men kanske ändå mer för att de saker jag tidigare läst som lekman inte ... känts bra. Det har känts som sagor och mattekrångel. Inte som verklighet.
För min del så som kom nassim harameini med en teori om det stora och det lilla som helt enkelt håller ihop rent intuitivt. Sen lämnar jag till andra fysiker att slakta honom om det skulle vara så.
Jag är beredd att överge den här intuitiohen också, jag har haft fel förr. Men till dess så är det här den enda sammanhållna teorin som jag kan få in i skallen och som sitter kvar.

Posted on: 2009/1/23 18:13

See User information
Jag har sett hans genomgång och jag tycker också att det känns mer intuitivt "rätt". Det där dom jagar efter i Cern, de minsta partiklarna, är ett meningslöst stickspår anser jag, ett "dead end".

Jag har läst en hel del fysik, även "modern" fysik som kvantfysik, och jag måste hålla med om att mycket känns fel. Ta det där med dualiteten i elektroner och fotoner t.ex. De är både partiklar och vågrörelser, samtidigt som de är varken eller. Well, what the hell is it? Men de ger inga svar, man lämnas hängande där. Även de stora fysikerna var ju djupt oense. Senare har en sorts "konsensus"-fysik utvecklats på universiteten, det inkluderar även bigbang-kosmologin som jag också anser är en felaktig teori. En felaktig teori i en felaktig modell.

Jag anser att fältet ligger öppet för en ny "unified theory" och det kan mycket väl komma från någon helt utanför universitets-"boxen".

Posted on: 2009/1/24 12:46

See User information
Måste damma av den här tråden efter att jag sökte på Haramein i forumet.
Jag är så j-ävla exalterad över den här killen.
Otroligt spännande om fysik och fullständigt omvälvande. Kan rekommendera detta LÅNGA föredrag(7-8 timmar) till ett par kvällar för alla som gillar att fundera på "hur allt fungerar" Nassim Haramein at the Rogue Valley Metaphysical Library 2003 PART 1

Posted on: 2010/1/5 20:18
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper