vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Mera Moskeer
#1


See User information
Mera Moskeer

För inte så länge sedan klagade muslimer i 08 på att de tvingades be i trånga utspridda källarlokaler och ville ha en riktig stor moskè, med minaret och allt men den ska vara tyst tillsvidare. Då fick de en stor lokal centralt vid Medborgarplatsen fast det inte bor muslimer där eller ens i närförorterna, de fanns längre ut och i kringkommuner.
När den var klar och invigd började klagan igen att nu skulle de ha flera utplacerade där de bor istället, så det
byggdes en i Fittja, ska byggas en i Skärholmen och nu senast den här
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... =puff_1450774&lpos=rubrik
Alla?
http://www.abc.se/~m9783/mosk_svst.html
Så verkar det vara även i övriga Sverige med något som fåtalet Svenskar önskat, då det även är platser för indoktrinering av allt ifrån små barn och uppåt. Är det antalet muslimer som skenat iväg med asylmissbruket, eller islamiseringen som ökat?

Posted on: 2009/2/20 8:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#2


See User information
Quote:

Undervisaren skrev:
Mera Moskeer

För inte så länge sedan klagade muslimer i 08 på att de tvingades be i trånga utspridda källarlokaler och ville ha en riktig stor moskè, med minaret och allt men den ska vara tyst tillsvidare. Då fick de en stor lokal centralt vid Medborgarplatsen fast det inte bor muslimer där eller ens i närförorterna, de fanns längre ut och i kringkommuner.
När den var klar och invigd började klagan igen att nu skulle de ha flera utplacerade där de bor istället, så det
byggdes en i Fittja, ska byggas en i Skärholmen och nu senast den här
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... =puff_1450774&lpos=rubrik
Alla?
http://www.abc.se/~m9783/mosk_svst.html
Så verkar det vara även i övriga Sverige med något som fåtalet Svenskar önskat, då det även är platser för indoktrinering av allt ifrån små barn och uppåt. Är det antalet muslimer som skenat iväg med asylmissbruket, eller islamiseringen som ökat?


En stor megamoské borde väl byggas i Jönköping tycker jag....

Posted on: 2009/2/20 9:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#3


See User information
Byggs det en moské i varje kvarter så ökas tillväxten.

Posted on: 2009/2/20 20:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#4


See User information
jag är mest räd för Islamisering

Posted on: 2009/2/22 5:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#5


See User information
Jag är lite dåligt insatt i just det där med massinvandringen men det verkar ju som att globalisterna gillar att upplösa länder och kulturer, så lite får man hålla i hatten kring detta antar jag...
Jag gillar inte ngn religion överhuvudtaget men att bygga massa moskéer i Sverige kan nog skapa problem... Kan liksom inte tänka mig in i att jag personligen (om ja va kristen och flykting) hade krävt att få bygga en kyrka i det land jag hade flytt till? Bara märkligt om du frågar mig faktiskt...

Posted on: 2009/2/23 1:03
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#6


See User information
Israel går åt andra hållet än resten av världen.

Vi skulle behöva islamisera ekonomin. Då skulle vi kanske inte behöva en annan bailout. ;)

Posted on: 2009/2/24 20:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mera Moskeer
#7
Quote:

Pennan skrev:

Vi skulle behöva islamisera ekonomin. Då skulle vi kanske inte behöva en annan bailout. ;)



Bang! Right on target...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#8


See User information
Vad jag själv har hört så är planen att stänga alla små moskéer och bara behålla de stora i slutändan pga kontroll. I Malmö har de redan börjat med detta... Detta har en chef sagt (detta är både hans och kommunens plan) för flera år sen i en stor moské till sin anställd vilket får mig och tro att de förmodligen också är frimurare.

Och islamisering tror jag ingen behöver vara rädd för ärligt talat med den nya världsordningen i sikte. Hur många muslimer idag skulle förresten stå för Sharia, försvara det och vilja leva utefter det? Tror folk tror lite för mycket om muslimer :D

Och även om en islamisering så skulle ske, skulle det vara betydligt mycket mer humanare än nya världsordningen, ärligt talat! Det roliga är ju att profeten Muhammad också varnat folk för den enögde världsdiktatorn vilket av många tolkas som frimurarnas förväntade världsdiktator.

Posted on: 2009/2/24 22:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#9


See User information
Kontroll skapar de genom bidrag och att starta en svensk imam utbildning.

Posted on: 2009/2/25 0:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mera Moskeer
#10
"Islamisera ekonomin" är väl en utmärkt lösning.

Det är den enda lösning som kommer fungera i längden. Alla ekonomiska system som bygger på ränta på ett eller annat sätt, skapar först stora klyftor mellan människor och kommer sedan gå under i slutändan. Det väl ligger i "räntans" natur, att urholka den verkliga ekonomin.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#11


See User information
Om ekonomin skulle vara islamisk så skulle man kunna bygga vaken-byar överallt.

Posted on: 2009/2/25 9:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#12


See User information
Quote:

void skrev:
"Islamisera ekonomin" är väl en utmärkt lösning.

Det är den enda lösning som kommer fungera i längden. Alla ekonomiska system som bygger på ränta på ett eller annat sätt, skapar först stora klyftor mellan människor och kommer sedan gå under i slutändan. Det väl ligger i "räntans" natur, att urholka den verkliga ekonomin.

Har du funderat på varför nån skulle vilja låna ut pengar om man inte fick någon ersättning för det?
Eller vad som skulle hända med priset på t.ex. bostäder om det var helt gratis att låna (i all framtid)?
Och varför skulle någon vilja behålla pengar i en valuta som inte ger någon avkastning?

För att få islamic banking att funka måste man ersätta räntan mot något annat som fungerar som ränta men kallas någonting annat.
Quote:

mussepigg skrev: Hur många muslimer idag skulle förresten stå för Sharia, försvara det och vilja leva utefter det? Tror folk tror lite för mycket om muslimer :D

Ganska många, tror jag.
Fanns ju en på detta forum t.ex.

Quote:
Andra förslaget är mer intressantare angående Sharia. Om man väl sätter sig in i lagen så finner man otroligt mycket bra, något som aldrig tas upp i debatten. Jag håller på att översätta en bok på 300 sidor om ekonomi i Sharia, jag tror att t.om. Maggot skulle finna mycket positiva delar i den. ;)

Quote:
5. Jag stödjer Sharia.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=80761#forumpost80761

Posted on: 2009/2/25 22:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mera Moskeer
#13
OT:

ZPZ: Du bara måste komma den 10 mars till JAK-mötet!
Vi hade dessa diskussioner vid förra jak mötet, men hann inte med allt.

Kolla tid och plats här:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=308

Det var många olika personer där med olika bakgrunder och specialkunskaper som ledde till intressanta diskussioner och utlägg. Bra om du kommer dit också, eftersom du jobbar med ekonomi professionellt, även om det inte är på macro nivå.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mera Moskeer
#14
Pengar ska inte behållas i hög, de ska omsättas!

Ränta leder väl alltid till undergång, det förstod muslimerna för länge sedan. Andra giriga kulturer inbillar sig dock att det kortsikta tänket med ränta är ett hållbart sätt att leva. Tänk större!

Vilka mer förutom muslimerna har förstått detta? Kan någon historiskt drillad fylla på?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#15


See User information
Quote:

void skrev:
Pengar ska inte behållas i hög, de ska omsättas!

Ränta leder alltid till undergång, det förstod muslimerna för länge sedan. Andra giriga kulturer inbillar sig dock att det kortsikta tänket med ränta är ett hållbart sätt att leva. Tänk större!

Vilka mer förutom muslimerna har förstått detta? Kan någon historiskt drillad fylla på?

För att pengarna skall fungera som transaktionsmedel måste de bibehålla ett värde. (Har du funderat på varför papperslappar som riksbanken trycker upp överhuvudtaget är värda någonting och accepteras som betalningsmedel?)
En fiatvaluta som är helt gratis att låna (för all framtid) kommer folk vilja låna oändligt mycket i, samt att alla vill göra sig av med den, och därför kommer valutan drabbas av hyperinflation och bli värdelös.

Kopplas valutan till en real tillgång som t.ex. guld så kommer utbud och efterfrågan på lån och sparande automatisk sätta en ränta.
Räntan är den kompensation som man får för att skjuta upp sin konsumption till framtiden istället för idag, och de flesta vill ha kompensation för detta.

Även kristendomen har haft ett förbud för ränta (därav att finansiell verksamhet frodats bland t.ex. judar).

Posted on: 2009/2/25 22:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#16


See User information
Lite fria tankar om ränta bara;

Om det nu är så att man tar bort den, borde inte också vårt behov av att låna pengar också minska eftersom man istället kommer att leva på de tillgångar man har just nu och inte de man sparat ihop till imorgon?

Följderna för samhället som jag kan se att vi lever i förhållande till våra tillgångar och resurser och försöker inte ta ut något i förskott dvs, vi kommer att låna mindre. Dvs. i harmoni med vår jord. Oljan säga ju också vara den drivande kraften bakom våra ekonomier och det är ju energi som vi tar ut i förskott ifrån vår jord.

Posted on: 2009/2/25 23:37

Edited by Fahrenheit451 on 2009/2/26 0:20:33
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#17


See User information
Det islamska banksystemet har en form av avgift som kan ses som ränta. Om du vill köpa ett hus för 1 miljon så ber du banken köpa det åt dig, sedan säljer banken huset för t.ex. 1,1 miljoner kronor. Därefter bygger man upp en fast amorteringsplan. Den stora skillnaden här är att planen är fast och inte bygger på spekulation i ränte höjningar/sänkningar. I höstas var räntan 6,2 procent, idag runt 2. Binder du i ett par år så vet du inte hur det slår mot din ekonomi när bindningstiden är slut. När jag gick JAK-kursen så diskuterade vi detta och det verkade som om det fanns ett intresse att bygga något liknande system. JAK bygger ju på lite av samma principer, fast man har en avgift och att man måste spara till sig själv. Det krävs att man betalar mer pengar till ett JAK-lån än ett vanligt lån, men då betalar man en del till sig själv.

Beträffande att konservera pengar så borde arvet slås fast som ett fundament. Idag kan människor via testamenten ge arvet till en fond, en stiftelse och låta pengarna ligga där för att växa på hög. Om arvet var tydligt så skulle pengarna istället omfördelas hos folket. Enligt den islamska ekonomin så fördelas det mellan barnen, en större del till sönerna än döttrarna eftersom sönernas del ska försörja deras familj samtidigt som döttrarnas del har de en total fullmakt över. Många rika "affärsmän" i mellanöstern är just därför av någon lustig anledning kvinnor som har investerat sina arvsdelar i företag. Finns det ingen arvvinge så går arvet rakt in i statskassan och används i sociala ändamål.

Posted on: 2009/2/26 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#18


See User information
Problemet med Moskeer och en del kristna är att de indoktrinerar barn, av Koranskolor kan det bli terrorister.

Posted on: 2009/3/2 7:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#19


See User information
Quote:

Undervisaren skrev:
Problemet med Moskeer och en del kristna är att de indoktrinerar barn, av Koranskolor kan det bli terrorister.


Alltså indoktrinerar barn gör väl alla på ett eller annat sätt.... inte bara moskéer isåfall och det är lite väl långsökt att säga att koranskolor föder terrorister. Ganska fördomsfullt yttrande! Det är ju isåfall enstaka ledare eller grupper med vriden syn på islam som isåfall skulle göra det.


Sen svar på Fehrenheit451: "Om det nu är så att man tar bort den, borde inte också vårt behov av att låna pengar också minska eftersom man istället kommer att leva på de tillgångar man har just nu och inte de man sparat ihop till imorgon?"

Lever själv utefter förbudet mot ränta. Jag och min man har aldrig lånat på ränta och skulle aldrig kunna tänka oss göra det. Har vi haft skulder har det kanske varit hos vänner som vi snabbt betalat tillbaka. Men det är som du säger vi har alltid lyckats leva på våra tillgångar som vi har för tillfället på ett eller annat sätt... vilket känns jätte skönt såhär i efterhand nu när jag tänker efter vilka skulder både mina syskon och andra har försatt sig i som inte lever utefter regeln. Vi har flera barn, vill gärna ha villa mm men viker oss inte för regeln utan försöker själva kämpa ihop till pengarna och finna nya alternativa vägar som andra kanske inte har i åtanke då de alltid har lån i tanke när de ska planera sitt liv.

Posted on: 2009/3/10 22:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mera Moskeer
#20


See User information
Sekt=liten kyrka
Idoktrinera=sättet en minoritet uppfostrar sina barn på
Fanatisk=oliktänkande

Posted on: 2009/3/10 23:11
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
76 user(s) are online (76 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 76

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS