vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Zeitgeist movement Orientation - ny video

See User information
Peter Joseph har släppt en video för att klara upp alla missförstånd som finns kring Zeitgeist-rörelsen:

"It is a public domain work, in a simple slide show style, intended to give a more specific overview of the tenets of The Movement. This should help clarify a lot of the misinformation and false assumptions out there."

http://video.google.com/videoplay?docid=3932487043163636261

Tanka här:

http://www.thezeitgeistmovement.com/joomla/index.php?Itemid=62

PDF - the zeitgeist movement, observations and responses:

http://www.thezeitgeistmovement.com/The%20Zeitgeist%20Movement.pdf

Posted on: 2009/3/9 12:00

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Zeitgeist movement Orientation - ny video
vad har zeitgeist åstadkommit? skapat fler religiösa människor, det är allt.

Fångar upp en massa unga människor som inte har en aning om hur världen fungerar och vad nwo agendan är för något.

"we cannot wait for some great man to guide us"-peter joseph

han leker själv guiden i filmen och förstår inte enkla saker som djurs instinkter. patetiskt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Titta på filmklippet innan du uttalar dig tack, annars har din kritik ingen grund.

"vad har zeitgeist åstadkommit? skapat fler religiösa människor, det är allt."

Fler medvetna människor, skulle jag vilja påstå. Det handlar inte religion alls, bara om förståelse.

"Fångar upp en massa unga människor som inte har en aning om hur världen fungerar och vad nwo agendan är för något."

Sluta grina bara för att du inte har möjlighet att hjärntvätta folk så de följer dina föråldrade tankegångar. Du tror att du är upplyst och bättre än alla andra, och du är så säker på att du har rätt och alla andra fel.

Jag lägger upp samma citat här, från filmklippet:

'Absolut säkerhet är ett privilegium för de outbildade och de fanatiska' - CJ Keyser.

Du kommer aldrig att utvecklas eftersom du är fast i statiska tankegångar.

"we cannot wait for some great man to guide us"-peter joseph

"han leker själv guiden i filmen och förstår inte enkla saker som djurs instinkter. patetiskt."

Han delar med sig av sina tankegångar men tvingar ingen att göra som han säger. Anledningen till att det han säger attraherar många är för att det är väldigt logiskt. Men inte för en stängd hjärna som din. Du kan helt enkelt inte greppa det som sägs, tror jag, det är därför du inte kollar på klippet och bara fortsätter upprepa samma kritik, kritik som redan har bevisats vara obefogad.

Kanske dags att du vaknar också.

Och vad är det vaken står för: peace love and true understanding.

Det är zeitgeist movement och Venus Project i ett nötskal.

Posted on: 2009/3/9 13:12

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Malmö... Vad har du själv gjort som är mer betydelsefullt?

Personligen tycker jag att den första är riktigt bra med bra synpunkter och info. Den andra tycker jag var lite sämre production, lite dryg. Men den innehöll iaf mycket som de flesta saknar, idéer. Om man inte håller med så är det ju en annan femma, naturligt...
Det är bra med människor som försöker förändra dagen, nya idéer, det är allt vad det är... Om någon har andra idéer så är det väl bara att framföra dem på sitt sätt, kanske på ett forum, kanske via you tube eller varför inte på gatan... Men att ständigt kritisera en budbärare med idéer utan att själv pressentera egna,,, köper jag inte...

Anonym
Quote:

Seraph skrev:

Fler medvetna människor, skulle jag vilja påstå. Det handlar inte religion alls, bara om förståelse.

Du kommer aldrig att utvecklas eftersom du är fast i statiska tankegångar.

Medvetna... kan du specificera lite där.

Vad menar du är "utveckling" i detta?

Vakna till vad? När är man vaken, och när har man blivit lurad... till att lytta fokus åt fel håll.
Har truthers något med att vara vaken att göra, isåfall på vilket sätt?

See User information
"Medvetna... kan du specificera lite där."

Medvetna om vad som är möjligt i världen egentligen, att vi inte behöver stå och stampa på samma ställe längre.

"Vad menar du är "utveckling" i detta?"

Med utveckling menar jag i princip att man lär sig vara öppen för olika tankegångar även om de nödvändigtvis inte stämmer överens exakt med vad man själv tycker för tillfället. Att kunna tänka i nya banor och ändra sig, och inte bara brännmärka allt som går utanför det man själv tycker som "satanistisk nwo illuminati propaganda" etc. Det är det är ett religiöst, och därmed stängt och statiskt, kännetecken att bete sig på det viset.

"Vakna till vad? När är man vaken, och när har man blivit lurad..."

Att vara vaken definierar jag ungefär som det jag sa nyss, att vara öppen för nya tankegångar och idéer. Om man helt enkelt proklamerar att man har rätt och de flesta andra fel - som malmoesoldier faktiskt gör i sina privatmeddelanden till mig - så uppvisar man inte ett vaket beteende.

Det är, som sagt, statiskt och inte öppet.

Hoppas du förstår ungefär hur jag menar.

Posted on: 2009/3/9 15:05

See User information
"Men att ständigt kritisera en budbärare med idéer utan att själv pressentera egna,,, köper jag inte..."

Malmoesoldiers idé är ungefär att vi ska fortsätta i samma bana och döda de "onda" människorna. Vi behöver ingen förändring av det slag som zg och vp snackar om, eller nåt liknande överhuvudtaget, vi behöver bara eliminera de "onda" människorna från systemet, sen blir det bra, tydligen.

Precis som att samma system inte skulle generera mer sjukt, girigt beteende...

Posted on: 2009/3/9 15:08

Anonym
Quote:

Seraph skrev:
"Medvetna... kan du specificera lite där."

Medvetna om vad som är möjligt i världen egentligen, att vi inte behöver stå och stampa på samma ställe längre.

"Vad menar du är "utveckling" i detta?"

Med utveckling menar jag i princip att man lär sig vara öppen för olika tankegångar även om de nödvändigtvis inte stämmer överens exakt med vad man själv tycker för tillfället. Att kunna tänka i nya banor och ändra sig, och inte bara brännmärka allt som går utanför det man själv tycker som "satanistisk nwo illuminati propaganda" etc. Det är det är ett religiöst, och därmed stängt och statiskt, kännetecken att bete sig på det viset.

"Vakna till vad? När är man vaken, och när har man blivit lurad..."

Att vara vaken definierar jag ungefär som det jag sa nyss, att vara öppen för nya tankegångar och idéer. Om man helt enkelt proklamerar att man har rätt och de flesta andra fel - som malmoesoldier faktiskt gör i sina privatmeddelanden till mig - så uppvisar man inte ett vaket beteende.

Det är, som sagt, statiskt och inte öppet.

Hoppas du förstår ungefär hur jag menar.

Jo jag förstår hur du menar, jag för in det i journalen...

Håller inte med dig nu.

"Vaken" kan knappast ha en koppling till att föra in ändå fler grejer in i sin tunna, från samma dravelillusion, utan mer att VÄNDA PÅ DET.

"Vaken" är man inte för att man studerar drag på ett schackspelbord och tycker man blivit "kunnig". Då sover man lika djupt som de som inte ens vet att det är schackspel.

Anonym
Quote:
Titta på filmklippet innan du uttalar dig tack, annars har din kritik ingen grund.

Har jag gjort.

Quote:

Medvetna om vadå?. Filmen lärde knappast folk mycket nytt, dom flesta förstår mycket av det han pratar om redan, att ett dåligt samhälle gör så att folk blir kriminella osv. Han skapar en tro om ett dröm samhälle och ger en "lösning" som kanske inte alls funkar, "lösningar" är farligt och du förstår inte varför, för du vet inget om nwo agendan och hur dom ger liknande modeller som gör att folk kan titta på elitens "lösning" och tycka den verkar bra.

Quote:
Sluta grina bara för att du inte har möjlighet att hjärntvätta folk så de följer dina föråldrade tankegångar. Du tror att du är upplyst och bättre än alla andra, och du är så säker på att du har rätt och alla andra fel.

Jag anklagar aldrig någon för att ha fel innan dom har påstått något som inte är sant. så man hjärntvättar folk när man lär dom sanningar om historia?. dina fördomar märks, kritiserar man din religion så är man genast en person som vill hjärntvätta andra.

Jag inklusive folket som skriver här på vaken vet mer om hur världen fungerar än 90% av befolkningen i sverige. det är en absolut fakta, det finns långt över 100 saker härifrån som är erkännd historia som du kan gå ut och fråga folk på universiteten om och ingen kommer att känna till det. om det gör oss "speciella" eller vad du än vill kalla det är upp till dig, själv respekterar jag människor som är ute efter att lära sig hur saker fungerar och som är öppensinnade till att dom kanske har blivit lurade genom media/skolan

Ett exempel, majoriteten av folket i sverige vet inte vem det var som financierade hitler, ändå har dom alla läst historia om honom i skolan. jag hade kunat gå in på nästan vilket universitet som helst i sverige och deras historia lärare hade inte kännt till det. men jag gör det, vilket gör mig informerad i just det ämnet, och desto fler ämnen man är infomerad i desto mer vet man, vishet handlar om att ta in en massa fakta och sedan kuna sammanfatta det. och vad som är viktigt att studera är lätt att förstå när man börjar studera rockefeller och rotchilds familjerna och alla globalist organisationer som CFR, bilderberg. Där har du anledningen till varför folk säger "vilken galen värld vi lever i" utan att dom veta att det är dom globalist familjerna som ligger bakom allt kaos i denna världen.

Quote:
Han delar med sig av sina tankegångar men tvingar ingen att göra som han säger. Anledningen till att det han säger attraherar många är för att det är väldigt logiskt. Men inte för en stängd hjärna som din. Du kan helt enkelt inte greppa det som sägs, tror jag, det är därför du inte kollar på klippet och bara fortsätter upprepa samma kritik, kritik som redan har bevisats vara obefogad.

tror inte på att du har läst någon kritik om det och du har verkligen inte förståt det, killen förstår inte ens djurs instinkter men det tänker du inte erkänna, han kan inte ha fel visst. lycka till med att skapa ett samhälle där bilar kör av sig själva och robtor gör det mesta så folk blir lata tjockisar och där skolor lär ut att gud och religioner är fel, sen på fredagar blir det "harmoni" vaccinet i armen och den svävande bussen hem. jag vill hellre att folk dör i traffik olyckor än att bilar kör av sig själva som gör att det inte blir några olyckor, vi är inte små barn, folk dör, lev med det, frihet är inte att sitta i en bil som kör av sig själv.

Steg ett är att få bort globalisterna från makten, sen kan man börja bygga ett bättre samhälle där stater är självständiga och har en egen mulisha som fungerar som "polis" om något händer, då är det folket som gemensamt ser till så att saker fungerar, då finns det ingen miitär eller polis som jobbar under en regering, det är bara folket som jobbar åt varandra, som det ska vara.

Quote:

Jag är redan så vaken man kan bli, det är du som behöver vakna. du vet lite om nwo agendan, du har hört bush säga new world order nångång och sett några 911 filmer, mycket mer än så tro jag inte att du vet.

Jag är så öppensinnad man kan bli med, är beredd att lägga ner allt jag tror på imorron, men det är lite svårt då jag inte tror på mycket utan bara vet, nästan allt jag känner till är bara bevisade saker, brukar inte orka läsa teorier om saker, vilket gör mig till en person som har rätt i 98% av allt jag säger.

Ta upp lite böcker och lär dig något istället för att följa en person som om han var någon ledare, det viktiga är att få folk att förstå hur världen fungerar, vem som ligger bakom saker och ting, att kuna se igenom lögnerna i media, gör man inte det så kan man inte kalla sig vaken och då kommer man antaligen att ta många dålig beslut i livet.

Mycket av vad han säger är sant och rätt, men det farliga är att han pratar om saker som hade kunat förvärra saker eller inte alls fungera, filmen är som en drog för många för visa har svårt att se positivt på världen med tanke på hur den ser ut idag, så det blir en liten bekväm dröm för visa medans dom tittar på den.

Quote:
Malmoesoldiers idé är ungefär att vi ska fortsätta i samma bana och döda de "onda" människorna. Vi behöver ingen förändring av det slag som zg och vp snackar om, eller nåt liknande överhuvudtaget, vi behöver bara eliminera de "onda" människorna från systemet, sen blir det bra, tydligen.

Precis som att samma system inte skulle generera mer sjukt, girigt beteende...

Du visar tydligt att du inte förstår texter du läser. Allt du säger är såklart fel.

Som jag sagt innan så vill jag ha självständiga stater så folket själva kan välja var dom vill bo, var deras egna ider passar in bäst. inte ett globalt samhälle som fungerar på ett sätt. man måste samarbeta med folk från olika religioner inte säga till dom "ni har fel" då leker man själv gud, säger man att gud inte finns så är man religiös. majoriteten av krigen i världen har blivit skapade av globalisterna, pågrund av att där sitter en elit som skapar krig och kaos runt om i världen så har dom skapat mycket ilska och onda tankar oss folk, om globalisterna försvan så hade man kunat lära sig att leva i fred med folk som har andra religioner, dom flesta människorna som tror på en högre makt är bättre människor, att en tro på något bra gör en människa ond är fel och om en person gör onda saker så har det inget med dens religion att göra, personen kanske skapar sin egen verklighet och säger "det var gud som sa att jag skulle göra det", det var fortfarande inte hans religion som gjorde det, det var hans sjuka verklighet som han själv skapa bara. det är som att säga "han trodde han var snäll, därför mörda han dom, det är inte bra att folk tror dom är snälla" uppenbarligen skapa personen sin egen verklighet och förstog inte vad "snäll" innebar. Så en tro på en bra gud kan aldrig skada någon bara sjuka människor och ett sjukt samhälle som kan göra så att en människa blir sjuk och gör sjuka saker och skyller det på sin gud.

och om vi går tillbaka till att globalisterna planterar mycket hat och onda tankar runt om i världen, varför finns det nazister som är kristna? jo för dom skapar sin egen verklighet och skapar sin egen kristenhet och vem är anledningen bakom att folk är nazister och har såna fel tankar? hitler och dom som satte honom till makten det vill säga globalisterna, hitler hade aldrig varit en super makt utan dom, så så många hjärntvättade människor idag hade inte varit så fascinerade med honom om det inte var för globalisterna.

och jag har alltid sagt att om man försöker eliminera någon så hjälper man eliten, likadant som att man ger dom en ursäkt att bygga ut sina poliser om man kasstar stennar på dom, men visst vill jag se dom flesta globalisterna hängda, alla människor dör nångång, visa förtjänar att göra det lite tidigare bara, så alla som har begot stora brott mot männskligheten ska som straff efter dom gåt igenom rättegångar bli avrättade. ett perfekt samhälle kommer inte hända på några hundra år så det är för stor risk att låta dom leva om man lyckas få dom dömda, man vet aldrig vilka på utsidan som vill hjälpa dom osv.

Edited by Malmoesoldier on 2009/3/9 17:52:22
Edited by Malmoesoldier on 2009/3/9 17:53:38

See User information
"Han skapar en tro om ett dröm samhälle och ger en "lösning" som kanske inte alls funkar, "lösningar" är farligt och du förstår inte varför, för du vet inget om nwo agendan och hur dom ger liknande modeller som gör att folk kan titta på elitens "lösning" och tycka den verkar bra."

Det samhälle vi har nu skulle ha tett sig som ett drömsamhälle om vi backar några hundra år. Man måste våga se framåt.

Och det handlar inte om en dröm, utan om ren och skär medmänsklighet och logik. Och jag kan säga så här: Om vi fortsätter i samma bana, så kommer inget någonsin bli bättre, utan då spelar vi verkligen de giriga, maktgalna pamparna rakt i händerna.

Klart som fan vi behöver en lösning, och Venus Project är ett bra alternativ där hela mänsklighetens och naturens väl står i fokus.

Posted on: 2009/3/9 18:21

Anonym
Quote:

Seraph skrev:
"Han skapar en tro om ett dröm samhälle och ger en "lösning" som kanske inte alls funkar, "lösningar" är farligt och du förstår inte varför, för du vet inget om nwo agendan och hur dom ger liknande modeller som gör att folk kan titta på elitens "lösning" och tycka den verkar bra."

Det samhälle vi har nu skulle ha tett sig som ett drömsamhälle om vi backar några hundra år. Man måste våga se framåt.

Och det handlar inte om en dröm, utan om ren och skär medmänsklighet och logik. Och jag kan säga så här: Om vi fortsätter i samma bana, så kommer inget någonsin bli bättre, utan då spelar vi verkligen de giriga, maktgalna pamparna rakt i händerna.

Klart som fan vi behöver en lösning, och Venus Project är ett bra alternativ där hela mänsklighetens och naturens väl står i fokus.

"Det samhälle vi har nu skulle ha tett sig som ett drömsamhälle om vi backar några hundra år."

Det beror väl på vem som tittar, och när och var man avser. Den fd mänskligheten blir alltmer non human.

"Om vi fortsätter i samma bana, så kommer inget någonsin bli bättre, utan då spelar vi verkligen de giriga, maktgalna pamparna rakt i händerna."

Banan kommer inte att ändras så länge vi inte fattar grundpusselbitar - och det gör inte truthers så väl, eller ofta..., nästan inget alls. Det "galna" är inom individerna, oss själva, inte därute - det är där det spelas upp - det är inte alls så att det är "andra dumma därute" som är orsak till någonting av vad man inbillat sig är orättvisor osv - det är hög tid att börja fatta ruta ett nu!

Som enskild eller mänskligheten i stort är bara att den ärinom universums lagar, och vad mans år får man skörda. De som inget fattat, komaister och andra truthers vill inte ändra på sig själva, utan tror fortfarande på att man kan få bort de man i sin villfarelse uppfattar som de som "ställer till det".

Så är det alltid... tyskar manipulerades till att bli missnöjda då "sanningar" om "dumma" trumpetades ut, och en värre ond krets kunde svinga agendan vidare. Nu är det likadant, nu pekas det utåt mot "de dümma" - och en Lösnüng... erbjuds...

Fåren säger ånyo bä vad bra...

"Klart som fan vi behöver en lösning, och Venus Project är ett bra alternativ där hela mänsklighetens och naturens väl står i fokus."

Vad är det som är lösning på vilket problem?

Vad är "väl"?

Allt är i sin ordnung, bara att människor inte vet vad de ska följa, krigar och går emot sin/kosmos natur - när de får fejsa konsekvensen av det som "därute" är, så blir de aktivister och krokar sig på New Age och massa dumheter - Don Quijote... tror att man kan klara sig genom hamstring mm. Vakna upp till vad det hela handlar om. Det är bland annat postat måååånga gånger här på vaken.

See User information
Zeitgeist skall inte komma med en lösning, det är det som är problemet..

Lösningen ska varenda människa själv komma fram till, eftersom vi alla är olika så kommer dom individuella lösningarna vara olika.

Lösning som erbjuds i Zeitgeist skall passa alla, då är vi inne på ideologier såsom fascism, nazism och kommunism.. Alla dessa är ideologier som är till för kollektivet..

Det finns bara två val, det ena är frihet för individen och sen finns det alla dessa kollektiva ideologier som jag nämnt ovan..

Se One Nation Under Siege med bland annat Jim Marrs för att få en förklaring om detta..

http://video.google.com/videosearch?q ... aq=-1&oq=one+nation+unde#

Posted on: 2009/3/9 20:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Venus projektet ser inte ut som en realistisk lösning i mina ögon.

Det kan vara ett samhälle för några procent av befolkningen, men kan knappast vara en praktisk läsning för de flesta. Vad ska man göra med all stad mm som finns idag? Överge för att bygga nya megastäder?

När tror du att den första staden står färdig för inflyttning? 2028?

Att ha visioner är fint, men lösningarna måste ske här och nu. Annars blir det bara någonting att sitta och vänta på.

Det finns lösningar redan idag. Principerna är suveränitet, medvetenhet, medkänsla och självförsörjning. Det kan du börja med själv och sedan bygga större.

Posted on: 2009/3/9 20:16
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Zeitgeist skall inte komma med en lösning, det är det som är problemet..

Lösningen ska varenda människa själv komma fram till, eftersom vi alla är olika så kommer dom individuella lösningarna vara olika.

Lösning som erbjuds i Zeitgeist skall passa alla, då är vi inne på ideologier såsom fascism, nazism och kommunism.. Alla dessa är ideologier som är till för kollektivet..

Det finns bara två val, det ena är frihet för individen och sen finns det alla dessa kollektiva ideologier som jag nämnt ovan..

Se One Nation Under Siege med bland annat Jim Marrs för att få en förklaring om detta..

http://video.google.com/videosearch?q ... aq=-1&oq=one+nation+unde#

Tebe, är "frihet" något bara som man kan välja... - knäckfråga nu: Vad ger/ger inte frihet. Är det en följd av något... vad?

Anonym
Satyagraha var ju en bra och fungerande lösning av en individ som många följde...

See User information
patrix, det där blir lite filosofiskt, innebörden i frihet är ju upp till var och en att välja.. Det är ju det som är den yttersta friheten, att själv välja vad det än kan gälla för nåt..

Posted on: 2009/3/9 21:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:
Det "galna" är inom individerna, oss själva, inte därute - det är där det spelas upp - det är inte alls så att det är "andra dumma därute" som är orsak till någonting av vad man inbillat sig är orättvisor osv - det är hög tid att börja fatta ruta ett nu!

Sant, och vi har blivit programmerade till att förstöra och förslava oss själva, det är vi människor som tillåter oss själva att bli förslavade, men efter man har vaknat upp och förstår agendan kan man inte se sig själv som "problemet" sålänge man försöker ge vidare kunskapen till så många som möjligt, men dom flesta har deltagit i problemet då vi har blivit tränade till att inte förstå och veta något om hur världen funkar, vilket gör att vi inte bryr oss om viktiga saker och fokuserar vår vardag på nästan endast meningslösa saker, skolan lär oss inte hur lätt det är att manipulera människor med gifter i mat och lagliga droger vilket gör att vi faller offer till alla deras droger och vaccin.

Som Rockefeller stiftelse presidenten Max Mason sa "The Social Sciences will concern themselves with the rationalization of social control... the control of human behavior."

Bra artikel:

MENTAL HEALTH, EDUCATION AND SOCIAL CONTROL http://www.newswithviews.com/Cuddy/dennis16.htm

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
patrix, det där blir lite filosofiskt, innebörden i frihet är ju upp till var och en att välja.. Det är ju det som är den yttersta friheten, att själv välja vad det än kan gälla för nåt..

Det var inte svar på frågan...

Nu blir det allt trängre... eller huuur... friheten minskar, utrymmet krymper. Då blir många rädda, och söker alltmer desperat slåss mot det "därute".

Är det slump det därute då Tebe, om inte, varför blir livsomständigheterna allt svårare?

Har vi det liv vi förtjänar eller inte. Ja eller nej?

Är frihet att välja mellan ett blått och ett rött piller, och än mer frihet att det finns ett rosa pervopiller också?

Komasister verkar inte fatta något... de inser inte fast det serveras mitt framför ögonen på dom.

Fast det tex sägs att man blir det man slåss mot, så vill de ändå slåss mot det "därute". Är inte det väldigt skumt...

Om de skulle råka en gång vända på det, så inser de att det därute är för att de slåss mot sin sanna natur - då blir den yttre verkligheten så här manifesterad, sådd och skörd - men då skulle de få tänka rätt en gång, men det går kanske inte att begära.

Är du en som tänker materialistiskt, inte utgår från att vi är andliga varelser, som nu har en mänsklig kropp här...?

Hade Insider fel... att det enda man ska/kan "kämpa", eller den enda kamp som finns, är inom oss själva?
Hade han fel, ja eller nej.
Om han hade rätt, varför märks det så lite på koma.se?

Om han/jag etc... hade rätt att detta är ett fängelse/karantän, varför har vi då satts där? Vi måste väl ha brutit mot något grovt, eller? "Naturligtvis" är det som jag sagt 300 gånger, vi har fallit ned... vi följer inte universums/vår sanna natur, dess kriterier, egenskap, the law... - då är det nu nästan bara karma - det blir löjligt att fångarna talar om frihet, när de inte ens vet om var de befinner sig - de vill bara göra uppror, fånguppror, och slåss mot andra inom fängelset (de dumma därute). De som är lite visa har alltid mer betraktat "dårskapet" därute, men aldrig gått in i det, för det vore befängt... och vetat om att kultivera sig, se inom sig själv, förbättra sig (leva mer i enlighet med sin sanna natur) - det är att upplysas, att återfå det man förlorat i fallet/Devolution - där vi till sist fått den trefaldiga världen/Samsara (fängelse/karantän, som man inte kan ta sig ifrån... reinkarnationhjulet...) - man kan bara "komma ut/hem" genom kultivering, att åter leva som det är därute/däruppe, höja sin nivå, då kan man få liv på en annan nivå. Det är som enkel matematik.

Tips:

http://www.pureinsight.org/node/654

See User information
http://www.conspiracyarchive.com/Arti ... nocratic_Undercurrent.htm

Tyckte att den här länken som Malmoesoldier skickade ut i en annan tråd är väl värd att läsa. När man har läst artikeln så förstår man att det Zeitgeist förespråkar är ingenting annat än socialism, en egen religion.

Posted on: 2009/3/10 9:04
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

See User information
"Venus projektet ser inte ut som en realistisk lösning i mina ögon."

Är det bättre då att fortsätta i samma bana? Verkligen inte, vi måste arbeta mot ett mer medmänskligt samhällssystem.

"Det kan vara ett samhälle för några procent av befolkningen, men kan knappast vara en praktisk läsning för de flesta. Vad ska man göra med all stad mm som finns idag? Överge för att bygga nya megastäder?"

Meningen är att alla ska tas om hand, inte några, att alla ska få det behöver för att leva ett bra liv. Och städer kan man bygga om, man måste inte bara bygga helt nya.

"När tror du att den första staden står färdig för inflyttning? 2028?"

Ingen aning, men vi måste börja nånstans.

"Att ha visioner är fint, men lösningarna måste ske här och nu. Annars blir det bara någonting att sitta och vänta på."

Förändringar tar tid, så enkelt är det, och zeitgeist och vp är bara ett försök att kickstarta en förändring mot en bättre värld, så det handlar inte om att sitta och vänta, det här blir en gemensam strävan nu, inte om några år. Och med tanke på hur många zg/vp events som kommer ske världen över den 15 mars så ser det ut som förändringen redan är på god väg.

Det handlar bara om medvetenhet, medmänsklighet, och vilja.

Och detta har inget att göra med att alla ska bli som identiska kloner, det handlar heller inte om kollektivism eller att en NWO-elit ska bestämma över alla. Dessa påståenden är ogrundade och saknar verklighetsförankring.

Och folk som är så rädda för konceptet med en enad värld, jag undrar om anser att det är bättre att vi håller oss kvar på samma bana, med all denna splittring, krig, svält etc?

Underligt.

Posted on: 2009/3/10 9:58

See User information
"Tyckte att den här länken som Malmoesoldier skickade ut i en annan tråd är väl värd att läsa. När man har läst artikeln så förstår man att det Zeitgeist förespråkar är ingenting annat än socialism, en egen religion."

Hur kan det vara socialism utan vare sig pengar eller (praktiskt taget) inga jobb? Och när rörelsen tydligt tar avstånd från system som socialism, kapitalism, kommunism etc?

Hur kan det handla om religion när rörelsen klart och tydligt har uppfattningen att kunskap inte är absolut och statisk utan dynamisk och flödande?

De där påståendena saknar grund om man verkligen har gått igenom vad rörelsen står för, det är rena och skära missförstånd som faktiskt har bemötts. Det är försök att svartmåla och demonisera, inget annat.

Läs vad som står på venus projects och the zeitgeist movements hemsidor, och sluta lyssna enbart på vad andra säger om det hela.

www.thevenusproject.com

www.thezeitgeistmovement.com

Posted on: 2009/3/10 10:06

Anonym
Quote:

Seraph skrev:
"Venus projektet ser inte ut som en realistisk lösning i mina ögon."

Är det bättre då att fortsätta i samma bana? Verkligen inte, vi måste arbeta mot ett mer medmänskligt samhällssystem.

"Det kan vara ett samhälle för några procent av befolkningen, men kan knappast vara en praktisk läsning för de flesta. Vad ska man göra med all stad mm som finns idag? Överge för att bygga nya megastäder?"

Meningen är att alla ska tas om hand, inte några, att alla ska få det behöver för att leva ett bra liv. Och städer kan man bygga om, man måste inte bara bygga helt nya.

"När tror du att den första staden står färdig för inflyttning? 2028?"

Ingen aning, men vi måste börja nånstans.

"Att ha visioner är fint, men lösningarna måste ske här och nu. Annars blir det bara någonting att sitta och vänta på."

Förändringar tar tid, så enkelt är det, och zeitgeist och vp är bara ett försök att kickstarta en förändring mot en bättre värld, så det handlar inte om att sitta och vänta, det här blir en gemensam strävan nu, inte om några år. Och med tanke på hur många zg/vp events som kommer ske världen över den 15 mars så ser det ut som förändringen redan är på god väg.

Det handlar bara om medvetenhet, medmänsklighet, och vilja.

Och detta har inget att göra med att alla ska bli som identiska kloner, det handlar heller inte om kollektivism eller att en NWO-elit ska bestämma över alla. Dessa påståenden är ogrundade och saknar verklighetsförankring.

Och folk som är så rädda för konceptet med en enad värld, jag undrar om anser att det är bättre att vi håller oss kvar på samma bana, med all denna splittring, krig, svält etc?

Underligt.

Du måste vända på det - se det "inifrån", annars kommer man aldrig att förstå världen...

Det du skriver:
"Och detta har inget att göra med att alla ska bli som identiska kloner, det handlar heller inte om kollektivism eller att en NWO-elit ska bestämma över alla. Dessa påståenden är ogrundade och saknar verklighetsförankring."

Det är det det handlar om, också.

"Förändringar tar tid,..."

Ja hur lång tid tar det för oss att"vända om"? För det därute är inte något problem, det ären följd av...ett resultat... en verkan...det därute ärscenen därdet visar sig,vår egen förändring därvi alltmer lämnar vårsanna natur,är nu ego,mer demoniska och alien.

Det hjälper inte att putsa fasaden eller spegeln,stuva om i bråten, om vi inte själva har återvänt till de vi innerst är.

Fattar man inte det då kan man ju bli politiker, eller aktivist.
Så du vill ha en stad här... - glömmer att detta är inte vårt sanna hem - vill ha nytt fint rum i fängelset - förstår inte vad kosmos genomgår, varför denna plats finns, vad som väntar denna plats/nivå/samsara tror karantänen varar för evigt...

See User information
"Zeitgeist skall inte komma med en lösning, det är det som är problemet."

ZG och VP kommer med förslag till alternativ.

"Lösningen ska varenda människa själv komma fram till, eftersom vi alla är olika så kommer dom individuella lösningarna vara olika."

Nej, alla kan inte springa åt olika håll, vi ser tydligt vad det har gett mänskligheten. Lösningen, som nås genom en gemensam strävan och sammansmältningen av just olika idéer, ska gynna alla människor och därmed borde vi även göra ett samspelt försök till förändring med några ganska enkla värden i ryggen - att alla har rätt till bra mat, rent vatten, ren miljö osv, att teknologi ska användas för att gynna alla, etc.

Och det ZG och VP förespråkar hotar inte "individen" alls.

"Det finns bara två val, det ena är frihet för individen och sen finns det alla dessa kollektiva ideologier som jag nämnt ovan."

Individen är inte "ofri" på nåt vis i det samhälle zg och vp förespråkar, det handlar som sagt inte om att alla ska bli kloner, identiska medborgare. Det är en obefogad rädsla.

Att en gemensam strävan mot en mer altruistisk hållning för mänskligheten i stort på nåt vis skulle hota "individen" låter faktiskt väldigt konstigt.

Posted on: 2009/3/10 10:19

Anonym
Quote:

Seraph skrev:
"Tyckte att den här länken som Malmoesoldier skickade ut i en annan tråd är väl värd att läsa. När man har läst artikeln så förstår man att det Zeitgeist förespråkar är ingenting annat än socialism, en egen religion."

Hur kan det vara socialism utan vare sig pengar eller (praktiskt taget) inga jobb? Och när rörelsen tydligt tar avstånd från system som socialism, kapitalism, kommunism etc?

Hur kan det handla om religion när rörelsen klart och tydligt har uppfattningen att kunskap inte är absolut och statisk utan dynamisk och flödande?

De där påståendena saknar grund om man verkligen har gått igenom vad rörelsen står för, det är rena och skära missförstånd som faktiskt har bemötts. Det är försök att svartmåla och demonisera, inget annat.

Läs vad som står på venus projects och the zeitgeist movements hemsidor, och sluta lyssna enbart på vad andra säger om det hela.

www.thevenusproject.com

www.thezeitgeistmovement.com

Det blir the real thing, som någon kallade kommunism2. Kommunism ärbara ett ord i korgen, kommunism var/är bara ett ord,en bogey man för det som det är inom. Förstöra det ursprungliga/upprätta, det andliga - då blir det klonande robotar, själlösa, hjärnan ärju nästan icke fungerande nu redan - så det är inte konstigt att fåren bräker med.

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper